צמחי תבלין - מה עשיתי לא בסדר?

Y o v e l i

New member
צמחי תבלין - מה עשיתי לא בסדר?

שלום לכם, פעם ראשונה שלי בפורום הנפלא הזה ומקווה שתוכלו לסייע לי... רכשתי צמחי תבלין (אורגנו, טימין וזעתר) ההוראות מהמשתלה היו לוודא שהמצע יהיה לח כל הזמן וגם למקם אותם באזור עם שמש מלאה. האורגנו משתף פעולה אבל הזעתר והטימין קבלו גוון צהבהב בעלים. האם הוטעתי ואיך אני אמורה לטפל בהם?
 

Lord bigfoot

New member
תשובה חלקית. ושאלות מכוונות.

קודם כל, אני מניח שזעתר הכוונה היא לאזוב. השאלה הראשונה, היא במה הם מגודלים, אדמה או עציץ. דבר שני, נכון שהם צריכים שמש, אבל מצע לח כל הזמן? זה צמחים שגדלים בר בארץ, ושורדים יפה מאוד את הקיץ בלי מצע לח. כמה השקית אותם עד עכשיו? אם העברת אותם אחרי הקניה, השורשים שלהם תפסו את כל האדמה בעציץ שלהם? קרה לי שעציץ שקניתי, בדיוק הועבר במשתלה, ואז השורשים לא תפסו את האדמה והוא שרד בקושי העברה שניה תוך זמן קצר.
 

Y o v e l i

New member
קודם כל תודה עבור התשובות..

העברתי את הצמחים לעציצים ואני משקה אותם מדי ערב, אומנם לא מציפה אותם אבל דואגת שהקרקע תשאר לחה. בענין השורשים הם בהחלט תפסו את כל האדמה בעציץ שלהם. מה דעתך בענין מדובר באורגנו מגיב יפה והאחרים מצהיבים (גם הוא קיבל טיפול דומה וצומח לו לתפארת).
 

ruven46

New member
אצטרף ל LORD ואוסיף, מבלי לגרוע...

במשתלות, הם משתמשים בכל מיני "פטנטים שיווקיים", כדי שהצמחים יראו רעננים ובריאים וחיוניים וכו' כשאת מביאה אותם הבייתה, תני להם שבוע או יותר, להסתגל, באותו עציץ שהבאת. כי העברה מיידית לאדמה או לאדנית עם אדמה שונה, לא תמיד מצליחה, מהסיבות שהזכרתי למעלה (דשנים וכו'..) ושוב, לא מדובר בצמחי "ביצה"..., אין שום סיבה שהם יהיו בסביבה לחה כל הזמן. נסי להזכר, איך הם נראים בטבע... יש לי "סניף" של אורגנו, שנשתך באדמה ציבורית, קרוב לבית, אף אחד לא משקה אותו, והוא שורד, ומשמש לי כ"רזרווה" לייחורים חדשים. גם הטימין והזעתר..., הם כאלה "חצי מדבריים"...ועדיף לא לגדל אותם באדמה מאווררת מדי, אלא להוסיף לתערובת אדמה רגילה ושוב, להוריד את כמות הנוזלים. ואם באדנית או עציץ, עסקינן, הרי שחשוב לוודא כי יש ניקוז לעודפי מים. בהצלחה
 

אורן51234

New member
מצטרף לשאלה- נענע

מהם תנאי ההשקייה הדרושים לנענע? אני מגדל נענע בעציץ ועלי הנענע לא יצאו ריחניים או בעלי טעם חזק. חבר אחד הציע לי להשקות אותה פעם ביומיים. חבר אחר מגדל את הנענע ישירות בכוס מים. כמה אם כל כדי להשקות? תודה אורן.
 

ruven46

New member
נענע, זה צמח די 'טמבל'.....

תן לו מרחב, שמש וברז מקולקל ונוטף ...והוא כבר יהפוך לדשא.... רצוי לגדל אותו בעציץ או אדנית, אחרת יתפשט לכל עבר... שמש ומים...!
 

Lord bigfoot

New member
נענע, אלף סוגים לה!

כולם צריכים הרבה מים ורצוי שמש. יש כאלו שהריח פחות חזק, יש כאלו שהטעם פחות, אם הצמח גדל יפה ומתפתח, יתכן והצמח שלך, איך אומרים, "לא משהו"
 

אורן51234

New member
תוכל לפרט בבקשה

איזה סוגי נענע קיימים? איזה מומלץ לבישול? תודה
 

ברברה 3

New member
בקשר לנענה

היום יש המון סוגים של נענה, מה שמשותף לכולם הוא: כולם פורחות בקיץ, כולן צריכות להיות בשמש ישירה או חצי-צל, כולם אוהבות המון מים, עמידות לשרב וקרה אך רגישות למליחות, בחורף הן נעלמות אך מתחדשות באביב, ולביהן: נענה חריפה (מנטה) = גובה 0.4-1.2 מ', פריחה בסגול-לבן, העלים משמשים לחליטת תה, לסלטים ולבשר נענה משובלת = הנענה הפשוטה, הרגילה , גובה 0.6-0.8 ס"מ פורחת בורוד, העלים שלה משמשים לבשר, לדגים, לסלטים ולחליטת תה, בנענה זו יש מס' מינים שכול אחד משמש למשהוא אחר והם: נענה משובלת "ספרדי" = העלים משמשים לחליטת תה, למשקאות קרים, לרטבים ולסלטים, יש הנענע משובלת "שוייצרי" - העלים משמשים לקרמים, למאכלים עם שוקולד (מנסיון מאוד טעים) ולמשקאות קרים וחמים ויש גם את הנענה משובלת "לימון" והנענה משובלת "מים" - אך אני לא יודעת עליהן הרבה. ואחרונה חביבה: נענה תפוחית (נענה עגולת עלים) = גובהה 0.45-0.6 ס"מ פורחת בלבן-סגול והעלים משמשים לחליטת תה בטעם תפוח עדין ועכשיו רק תבחר........
 

ADAM15

New member
ברברה כל הכבוד

אהבתי את הדגש על הפן הגסטרונומי
 
למעלה