ההשוואה דווקא מאוד מתבקשת כאן.
כולנו מתייחסים לכל יצור ממשפחת האדם כאל ''מישהו'', ולכן כשאדם אחד משתמש באדם אחר רק כאמצעי למטרה מסוימת הוא נחשב למי שביצע עבירה מבחינה מוסרית ועבירה פלילית. לעומת זאת, ההתייחסות לחיה, שאיננה אדם, היא עדיין התייחסות כאל ''משהו''. חיות מוגדרות בדרך כלל כרכושם של בני-אדם, ומרגע שהחיה היא רכוש, אך טבעי הוא שזכותו של "בעליה" לנהוג בה באותו אופן שהוא רשאי לנהוג ברהיטים שבביתו או בכסף שבארנקו. שווייה של חיה, כמו של כל פריט רכוש אחר, הוא לא פחות ולא יותר מסך התועלת שהיא עשויה להביא לבעליה. האמירה האחרונה עשויה לקומם אנשים כמוני שחשים אינטואיטיבית שחיות הן מעצם טבען דבר שונה מהותית מעציצים ומשטיחים. מכל מיני סיבות היסטוריות, דתיות, ומשיקולי נוחות אישית, רובנו מתעלמים מהקונפליקט הזה ונותנים לדברים להמשיך כפי שהם. כדי להשקיט בכל זאת את מצפונינו, המצאנו עם השנים כל מיני חוקים הומניטריים של ''צער בעלי-חיים'' "הרדמת" חיות "חסרות בית", וכל מיני תקנות לטובת "רווחת בעלי-חיים", אך אלה רחוקים מלהיות פתרון לבעיה של התייחסות לחיות כאל ''משהו'' ולא כאל ''מישהו''. עוולות רבות נגרמו למיליוני בני-אדם במהלך ההיסטוריה כתוצאה מכך שאנשים אחרים התייחסו אליהם כאל ''משהו'' ולא כאל ''מישהו''. הם עשו זאת תמיד תוך שימוש בטיעונים בלתי רלוונטיים שהתבססו על דעות קדומות בצירוף צידוקים כביכול מדעיים, דתיים וכיו''ב. ההכרה בכך שלבני-אדם יש, מעצם טבעם, כמה זכויות ושאסור להתייחס אליהם רק כאמצעים לתועלתם של אחרים, היא שהביאה בסופו של דבר לסילוק מוסד העבדות במערב, לשיפור שוויון הזכויות בין גברים ונשים, להטבת תנאי העבודה, לחקיקת חוקי יסוד כגון ''כבוד האדם וחירותו'', ולרפורמות שוויון אחרות שהיום נתפסות כמובנות מאליהן. פתרון אמיתי לבעיה חייב לכן לכלול הכרה בכך שגם בעלי החיים, בדיוק כמונו, אינם ''משהו'' אלא ''מישהו''. זה, בפשטות מה שאני מנסה להגיד כאן - שגם לחיות יש זכויות. לפי תפיסה הזו, לא נכון לקבוע שאתה ''מישהו'' רק משום שאתה משתייך למין הביולוגי 'הומו סאפיינס'. ''מישהו'' הוא לא רק מי שיש לו DNA מסוג מסוים, אלא הוא כל מי שיש לו את היכולת הבסיסית להרגיש, לחשוב, לרצות, וגם, ואולי בעיקר, לסבול. העובדה שלכל בעלי-החיים יש זכויות, לא בהכרח מובילה לשוויון זכויות מלא בין בני-אדם לשאר בע"ח, אך כן נגזרת ממנה העובדה הבסיסית כי חלה עלינו החובהלא להתייחס לחיות כפי שאנו מתייחסים לשולחן כתיבה או למטבע של עשרה שקלים, דהיינו כמשהו שכל מטרת קיומו היא רק להביא לנו תועלת. כיום רוב האנשים מכירים בכך שהעבדות היא מנהג פסול, אך רובם עדיין אינם רואים את הרוע הטמון בהתעלמות מזכויות בעלי החיים האחרים. כמו העבדת בני אדם בכפייה, גם פגיעה מסיבית בבעלי חיים אחרים היא רעה חולה. תמיד הייתה ותמיד תהיה. כאשר אנו באים במגע עם בעל-חיים, ויהא זה כלב, דג, עכבר, דבורה או סוס, עלינו לזכור שיצור זה לא קיים פה עבורנו, ועלינו לנהוג בו בכבוד. כמובן שיש לכך גם השלכות מעשיות על חיי היום-יום של רובנו, אשר מתבססים על ניצול ועל פגיעה קשה וחמורה בבעלי-חיים רבים מאוד, אבל על כך בהזדמנות אחרת.