צמחונות ונטייה פוליטית.

tombenarye1234

New member
נכון

ב-2 הצדדים יש אנשים שעושים מעשים "לא טובים" וב-2 הצדדים יש אנשים שתומכים במחנה ממניעים לא אמיתיים (שטיפת מוח, אינטרסים אישיים וכו') ולכן, כמו שאמרתי לעיל, לא הייתי ממליץ לימין להעלות את הטענה ש'רוב האנשים תומכים בשמאל שלא ממניע של חשיבה עצמאית והגעה למסקנה שהשמאל צודק'.

[המרכאות זה לא ציטוט, זה רק כדי שהמשפט יהיה ברור מבחינה תחבירית]
 

Captain Wraith

New member
אתה התחלת את הדיון הזה בתגובה ראשונית לדבריי

אשמח לדעת איפה בדבריי ראית את הטענה שאתה אומר לגבי הימין.
 

I am Cornholio

New member


 

cwen

New member
אנחנו לא צריכים לקחת דוגמה רעה מהאיסלאם

 

FIngertIps

New member
זה פשוט לא הוגן.

אתה מערבב -לחלוטין- בין ימין-שמאל = השקפות פוליטיות ובין השקפות דתיות.
אני יודעת שבמדינה שלנו, למרבה הצער, לעיתים קרובות החילונים הם שמאלנים והדתיים הם ימנים, אבל זה לא אומר שמדובר באותו הדבר.
וחוץ מזה - לא הייתי מגדירה חרדים ודתיים-לאומיים באותו גוש - בכלל. נטורי קארתא, חסידות סאטמר... כל אלה הם בעד מדינה פלסטינית אחת לעם אחד, ושהיהודים יחזרו לפולין. מה בדיוק "ארץ ישראל השלמה" בזה? המפלגות שמייצגות את החרדים רחוקות שנות אור מלייצג מתנחלים, שאחוז ניכר -גבוה מאוד!- מהם מתגייס לקרבי. אני חיה בחברה הדתית לאומית, וכל אחד ואחד מהידידים שלי התגייס לקרבי\מודיעין\עתודה או נפל מקרבי. כמה חרדים מתגייסים לקרבי בשנה? כמה חרדים - וחרדיות - יוצאות לשירות לאומי? (אגב, לעומת זאת, חברה קרובה שלי מגבעתיים-גבול-תל-אביב, לא מכירה אפילו אדם אחד שהתגייס לקרבי.)
לשנן 3 פעמים ביום את האידיאולוגיה הנכונה? אתה מתכוון לתפילה? לברכת המזון? מה כל כך רע בזה? אתה מלמד ילד לא לקבל דברים סתם, כמובנים מאליהם. בגיל כל כך צעיר, אין הרבה הבדל בין לומר תודה לאמא שלך על האוכל שהכינה, ובין לומר תודה לאלוהים. לימדת אחד לימדת את השני. זה היינו הך.

התגובה שלך היא בסך הכל שיקוף של סטיגמה, שלמרות שהיא נפוצה, עדיין לא יכולה להיות מוצדקת.
 

tombenarye1234

New member
קריאה סלקטיבית?

אני עניתי לסטיגמה בסטיגמה.

לא אמרתי "הימין רע כי...", אמרתי שזה מגוחך שהיא באה לבקר את שמאל שהם באים ממקומות לא ענייניים, כאשר התופעה רחבה הרבה יותר בגוש הימין.

בכלל לא דיברתי על חרדים. דברתי על דתיים-לאומיים. כן, אני מתכוון לתפילה. שטיפת מוח מגיל צעיר.
"לומר תודה לאלוהים." קודם כל זו דמגוגיה. תפילה זה לא לומר "תודה". אף אחד לא אומר "תודה" במשך 3 שעות ביום כשהוא משנן קטעים שלמים בעל פה כאילו מדובר בטקס יום הזכרון. רק חסר ריקוד.

זה בושה וחרפה שקובעים לילד באיזו דת ובאיזה אל הוא צריך להאמין. אין לך אפילו קמצוץ של הוכחה שהדת שלך נכונה, כל מה שאת עושה זה לשטוף לילד את המוח באיזה מיתוס שאת מאמינה בו. את צריכה לחנך את הילד שלך שיהיה אדם טוב, ללמד אותו להיות אדם ביקורתי, ללמד אותו עובדות ואיך להיות אדם פרודקטיבי. אבל ללמד אותו להאמין בסיפור שאת מאמינה בו?
 

vegetalien

New member


"אף אחד לא אומר "תודה" במשך 3 שעות ביום כשהוא משנן קטעים שלמים בעל פה כאילו מדובר בטקס יום הזכרון".

ג-ד-ו-ל.

ושוב
 

FIngertIps

New member
שוב, אתה מדבר מתוך חוסר היכרות.

ילדים, וגם מבוגרים, לא "אומרים תודה" במשך שלוש שעות ביום. תפילה בבוקר מורכבת מכמה קטעים, בעלי חשיבות משתנה. הנוסח של התפילה הוא רק תחליף לתפילה אישית, שאומרים לבד, ממציאים לבד, מנסחים לבד - עבור אלו שלא יודעים איך, לא מספיק בטוחים בעצמם.
אף אחד לא מכריח אותך להתפלל. אני בבית הספר הייתי דווקא מהבעייתיות. לא רציתי להתפלל, לא סבלתי את המורה הזו, לא התחשק לי לומר תודה ובבקשה לאלוהים על פי דרישה. אז לא עשיתי את זה. ולא עשו לי כלום. אבל כן, יש משהו בידיעה שדורות על גבי דורות אמרו את המילים האלה לפני, שמחזק אותי כשקשה. משמעות המילים חזקה בשבילי - כשאתה לומד את הטקסט, בין אם בבית הספר ובין אם בבית, זה משפיע עליך. המצב הנפשי שלך בכל יום כשאמרת אותן. כמו יצירת אמנות שהמילים שנאמרו סביבה ועליה נארגות לתוכה עד שנעשות חלק בלתי נפרד ממנה, והכל בעיני המתבונן. זה כל היופי.
אתה אומר דמגוגיה, אני אומרת חינוך. איך אתה יכול להחשיב את עצמך כאדם שמקבל דעות של אחרים, או אפילו את הזכות של אחרים לחשוב שונה ממך, כשאתה כותב בצורה כזו?
"זו בושה וחרפה..." "מיתוס שאת מאמינה בו" "כל מה שאת עושה זה לשטוף לילד את המוח"?
ואז אתה עוד אומר לי מה אני צריכה לעשות. איך אני צריכה לחיות. באמת, בן אדם פתוח. כל הכבוד.

אתה זורק לי בפנים - אין לך הוכחה שהדת שלך נכונה! אולי ההגדרה שלי ל"הוכחות" ולדת "נכונה" שונה מההגדרה שלך? ואולי לדעתי זכותי להאמין ב"סיפור" כמו שאתה קורא לו? אם זו זכותך לחנך את הילד שלך על פי מה שאתה מאמין בו, למה לי אין זכות כזו?

בעיני, להאמין בדת, בדרך שאני רואה את היהדות - כי ליהדות יש הרבה זרמים - כולל בתוכו את כל הדברים שהזכרת. להיות אדם טוב, ביקורתי, פרודוקטיבי, שמחפש את האמת וההגיוני.
זו לא בושה וחרפה, זו לא שטיפת מוח, אלא זה אדם שחושב אחרת ממך ואתה לא מסוגל להתמודד עם זה.
 

tombenarye1234

New member
אני מדבר מחוסר היכרות...?

מעניין אותי איך הגעת למסקנה הזאת.

אם להגיד אלף פעם כל בוקר (לפחות) משפט שמתחיל ב"ברוך אתה אדוני אלוהנו מלך העולם" (דהיינו שאלוהים ברוך, שהוא האדון שלי, שהוא האלוהים שלנו, ושהוא מלך העולם) עם סיומת משתנה, זה לא שטיפת מוח, אז מה כן?

תפילה זה לא אופציה, מכריחים ילדים להתפלל ומטילים סנקציות על משתמטי שטיפת המוח. הרשי לי לציין בפניך שהרבה פחות מחמירים עם בנות בנושא התפילה מאשר עם בנים.

תאמיני במה שאת רוצה ותחיי לפי איזו אידאולוגיה שאת רוצה. אבל אל תפגעי באחרים. אל תשטפי לילדים קטנים את המוח.
יש לך את הזכות להאמין במה שאת רוצה. אין לך זכות להגיד לילד קטן במה הוא צריך להאמין.
 

I am Cornholio

New member
יקירי,

אם אני רוצה ללמד את הילדה שלי ששלגיה זה סיפור אמיתי, אני אעשה את זה.
לכל אדם יש את האמונה והחינוך שלו..

באותה מידה אני לא אחנך את הילדים שלי לטבעונות? אולי לשמירה על איכות הסביבה? זו האמת שלי אבל הרבה אחרים לא מסכימים איתה....

תחנך את הילדים שלך איך שאתה רוצה ותן לאחרים לעשות אותו דבר.. עזוב אותך מהטפות, זה לא עובד... זה רק גורם לאחרים לא להקשיב...
 

tombenarye1234

New member
יקירי,

גם אם תלמד את הילדה שלך ששלגיה זה סיפור אמיתי, אני אגיד לך שאתה דופק לילדה שלך את השכל. אין מה לעשות, אם אתה שוטף לילד את המוח, אל תופתע אם אנשים יעירו לך על כך.

יש הבדל בין לחנך את הילדה שלך להיות אדם טוב ומוסרי ושאינו פוגע בזולת לבין לחנך אותה שסיפור מסויים נכון בלי הוכחות.
 

I am Cornholio

New member
אני בחורה

וזה בדיוק העניין.. שאנשים שמאמינים בדרך החיים היהודים/המוסלמית/הנוצרית/הבודהיסטית/כל דבר אחר, מאמינים שהם מחנכים את הילדים שלהם למשהו טוב.

החוק הראשון ביהדות הוא "אהבך לרעך כמוך".. מה לא מוסרי בזה?

זה שיש דתיים שמתעלמים מהחוק הזה זו בעיה.. והם אנשים לא מוסריים.. אבל אין פה קשר ליהדות, כי הם קוראים את אותה תפילה שקוראים דתיים אחרים שמכבדים כל יצור חי שעל פני האדמה, גם אם הוא ערבי..
 

tombenarye1234

New member
לא מעניין אותי אם הם מאמינים שהם מחנכים

למשהו טוב. גם הרב אליאור חן חשב שמה שהוא עושה זה טוב. השאלה היא האם זה באמת טוב לילדים או לא.

החוק הראשון ביהדות הוא "ואהבת לרעך כמוך"? הלוואי... התנ"ך מלמד שהפתרון האולטימטיבי לבעיות הוא אלימות. אה, ושאסור לערבב צמר ופשתן.
 

I am Cornholio

New member
טוב אין פה דו שיח אמיתי

אתה פשוט לא מעוניין לקבל דעה שונה. זכותך:)
המשך שבוע טוב!
 

l coyote l

New member
דרך החיים הבודהיסטית

היא אוסף פעולות פרקטיות וצורת חשיבה/תפיסה.
אין שם שום אל.
 

I am Cornholio

New member
לא נתתי אותה כדוגמא לדת

אלא כדוגמא לחינוך לאורח חיים מסויים..
אני רואה את היהדות כאורח חיים ומסורת.. לא כדת או פולחן.. יצאנו מזה מזמן.. שנות האלפיים חבר'ס!
 

RSPA

New member
דעתי האישית - הגזמה זוטרה שלא לומר בכירה

 

melkamu100

New member
אין שום סטיגמה

אני חושב שהשמאל דוגל בשוויון של כל נפש חיה בעולם הזה ויש לו אידאולוגיה מוצקה בנושא הזה לכן מראש הוא לו יעשה דברים שנוגדים זה למשל אדם שאין בו סובלנות וסבלנות ושונא שונים ממנו עם זה ערבים או מזרחים או אשכנזים הוא לו יהיה שמלאני משום שאינו מסתכל ואין לו סובלנות לסובבים אותו
 

I am Cornholio

New member
אבל איך זה קשור לשמאל וימין?

אני ציונית וכשאני מסתובבת בשוק בטירה, בישובים באיו"ש או אפילו סתפ ברחוב וערבי אומר לי בוקר טוב, אני מחזירה לו תשובה באמת בכנות.
אם יפנו אליי לתרומת מח עצם, יעניין את סבתא שלי אם זה לערבי או יהודי...

אל תתייחסו לימין כאילו אנחנו רוצים לשרוף את כל הערבים.
 
למעלה