צמחונות וכושר

KAPOIOS

New member
צמחונות וכושר

אני הייתי כבר צמחוני פעם, אבל לא הצלחתי לשמור על המשקל, וירדתי במשקל בטירוף. היום אני מתאמן קבוע וחשוב לי לעלות במסת שריר, כמו שכבר קורה, אבל זה קורה בעיקר כי אני אוכל טונה. אני לא יודע איך אפשר לשמור על מסת שריר עם תזונה צמחונית. אשמח אם תוכלי לעזור לי, כי אני אשמח לחזור להיות צמחוני. (ואני לא רוצה להיכנס לעצם העובדה למה אני אוכל טונה וזה..)
 

אישעם

New member
אתה מבלבל מושגים

בשביל להיות בכושר אתה לא צריך מאסת שרירים. אתה צריך סיבולת לב ריאה, וזו סיבולת שטובה יותר אצל הרזים, כי הם לא סוחבים מישקל גדול בריצות. אם אתה מדבר על להתנפח, יענו פיתוח גוף ושרירים. אז לדעתי זה לא הכי אפשרי, עד כמה שאני יודע, ובהסתייגות, כי אני לא מכיר מפתחי גוף בריאים, להפך, בגלל שהלב שלהם לא התפתח יחד עם שאר השרירים הוא קורס. את זה סיפר לי צמחוני מאמן כושר שפגשתי בפורום אחר. אלה שמתנפחים עושים את זה עם המון המון ביצים (וסטרואידים). אולי תצליח להתנפח ללא בשר, מהמון המון ביצים, אבל : א. לדעתי לא עשית בזה כלום מבחינה מוסרית, שהרי אתה לא נוטל חיים ביד אחת ועדין מגביר את הצורך בלקיחת חיים ביד השניה. ב. עדין זו העמסת חלבונים מהחי, חלבונים שהעמסתם בהחלט לא בריאה גם לאוכלי בשר (כמות הביצים וכו'). לסיכום, אתה עדין תחיה על חשבון אחרים, על חשבון בע"ח. אתה תפגע קשה בבריאותך רק בשביל חיצוניות ומראה. זה בכלל לא קשור לכושר גופני טוב ולסיבולת לב ריאה. בישביל כושר רצוי לאכול דווקא פחמימות כמו פאסטות לפני ריצה. בנית שריר לגודל נורמאלי תיתכן בהחלט מחלבונים מהצומח, לגנוב חלבונים לבע"ח זו לא שיטה מוסרית וזה גם צורך הוצאת אנרגיות מהגוף שלך בשביל לפרק ולהרכיב מחדש, או שזה סתם יצטבר כשומן.
 

KAPOIOS

New member
תגובה

אתה צודק בנוגע לכושר, יש הבדל. בנוגע לשמירה על מסת שריר, אני חושב שלקחת את זה רחוק מדי. כולה בנאדם שמתאמן. אני שואל סה"כ איך אפשר לשמור על מסת שריר בתזונה צמחונית בריאה. ברור שאם אני אוכל אלף ביצים זה ייחשב צמחוני, אבל לא זה הכוונה כמו שהבנת. קיצר אני אשמח לתשובה לשאלה שלי מלמעלה. תודה מראש!
 

אישעם

New member
הלוואי ויכולתי לעזור ,אבל

אתה צריך להסביר את מה ששאלת. אתה רוצה להיות בכושר או להתנפח ? זה חשוב בשביל שידעו מה לענות לך.
 

KAPOIOS

New member
בשביל להתנפח מספיק לי לשאוף אוויר

אני מתכוון איך אפשר לא להפוך לשחיף...באילו מאכלים יש מספיק חלבונים שבאמת בריא לאכול ושאפשר לשלב עם אימונים קבועים. ת
 

preversia

New member
למה ישר לתקוף

לפעמים מתקבל אצלי הרושם לצערי שתוקפים אנשים לשם התקיפה או כדי להוכיח עליונות מוסרית... הבן אדם סך הכל שאל איך לעשות זאת ולשלב צמחונות...סימן שהוא הגיע למסקנות של למה להיות צמחוני בעצמו והוא לא צריך עוד יריות לכיוונו שיעשו אותו האיש רע..שאל שאלה פשוטה ולעניינו ספורטאי יקר... אני לא זוכרת בוודאות את האופציות ואני לא רוצה להטעות אותך יש לפנות לתזונאי אבל יש דרכים כשרות לעשות זאת גם בלי טונה וביצים.
 

preversia

New member
סליחה

שרשרתי לך בטעות זה היה מיועד להשתרשר להודעה התוקפנית לפנייך
 

cwen

New member
אם אפשר להוסיף - שעועיות, חומוס

(חומוס עם טחינה נותן לדעתי חלבון מלא), גרעיני פשתן, אגוזים שונים, אפונה, סויה. בעיקרון שילוב של קטניות עם דגנים מלאים יתן חלבון מלא, ושאר הדברים שצוינו גם הם טובים מאוד. כולם מכילים חלבון איכותי מהצומח. צריכה מגוונת תבטיח לך את כל חומצות האמינו הדרושות. אבל לדעתי כדאי לך לפנות לייעוץ תזונתי מקצועי אצל תזונאית ידידותית לצמחונים. הפורומים הם מקור נפלא למידע, אבל רוב המגיבים פה מדברים רק מנסיונם האישי, ואין שום אחריות שכל המידע שנמסר גם מדויק וגם מתאים לך באופן אישי.
 

veganghi

New member
השיטה הבאה (תאנים) יכולה לעזור

לדעתי אם אתה יורד במשקל זה בגלל שאתה אוכל דווקא בריא-מדי מבחינת הקריטריון של מה לאכול על מנת לרזות בלבד(שזה אגב שונה מאנשים שהם גנטית רזים,הגוף שלהם יודע להפעיל מטבוליזם מהיר ומטבע הדברים הם מרזים,אף על-פי שלא יפלא אם אחוז השומן בדמם דווקא גבוה, כך שזה לא בהכרח מצביע על בריאות). תאנים מיובשות יכולות מאד לעזור לך.הן נחשבות לפצצות אנרגיה ביחס לגודלן הפיזי,והן אינן מזיקות לגוף. לפעמים כאשר מזון מסוים תופס יותר מדי נפח,הקיבה שולחת אות שהמוח מפענח אותו כשובע ולכן חשוב שהמזונות שהינך אוכל לא יתפסו המון מקום בקיבה.פירות וירקות למרות שנפחן מוקטן בזמן העיכול יתפסו נפח מסוים, אבל תאנים מיובשות בכמות נפח זהה, מכילות כמות קאלוריות רבה יותר. אפשר היה לומר את אותו דבר על פיצוחים, אלא שכאשר קולים אותם ערכם התזונתי נהרס והרי המטרה היא גם לשמור שלא תהיה אמורטיזציה לגוף לטווח הרחוק. אפשר לומר שתאנים שקולות מבחינת כמות הקאלוריות ליחידת נפח כמו הבשר והטונה,אבל ללא הכולסטרול המזיק ושאר הכימיקלים והאנטיביוטיקה והבישול שבעטיו החלבונים לא מסוגלים להתפרק לחומצות הבסיס המרכיבות אותן. באופן כללי ,נסה למצוא את אותם פירות/ירקות בעלי הערך הקאלורי הגבוה ביותר ביחס לנפחם. לגבי קטניות כגון אורז/בורגול שים לב לא לבשלם יתר על המידה כדי שגם הערך התזונתי שלהם יישמר.
 

lightflake

New member
אממ.. ממתי בתאנים יש חלבון?

ממה שאני הבנתי המטרה של השואל היא לא להשמין... אלא להגדיל מסת שריר... הגוף יכול לפרק שומנים פחמימות וחלבונים לסוכרים אבל הוא לא יכול להפוך פחמימות לחלבונים.
 

veganghi

New member
בעייתו אינה להתנפח אלא לא לרזות

בעייתו אינה לא-להשמין, אלא לא לרזות. הוא לא זקוק למרכיבים שינפחו אותו. הוא זקוק למרכיבים כגון פחמימות שיאפשרו לו להישאר במשקלו.אתה יכול להאביס את עצמך בתאנים ועדיין יש לך מקום בבטן.זו לא עצה רווית בריאות,אלא נסיון לפתור בעיה מסויימת.לדעתי,תהיה מה שהגוף שלך רוצה להיות.אבל צריך לבדוק עם התאנים לכשעצמם לא מנפחים. אני טבעוני שלא אוכל כמעט קטניות ואני עדיין מתנפח.....
 

KAPOIOS

New member
היי תודה על התגובה...

תוכל בבקשה להסביר לי אולי קצת על הדיאטה שלך? ממש מענין אותי איך אפשר גם להיות טבעוני וגם להתנפח... מחכה לתשובה... תודה מראש!
 

ilan91

New member
לידיעתך...

בעלי החיים החזקים ביותר בטבע הם צמחונים: הפיל (שהוא החזק ביותר) הקרנף הגמל הג'ירפה לעומתם, הטורפים יישנים קרוב ל-20 שעות ביום בגלל הקושי בעיכול הבשר...
 

adash20

New member
האמת היא...

שהכל יחסי.
בטבע יש הכל מהכל, גם טורפים בגודל מילמטר- כמו גם צמחונים, וגם טורפים במשקל של מאות ק"ג- כמו צמחונים. זה תלוי בעיקר מה אוכלים, ובזה אני לא מבינה בגרוש. גם לי יש את אותה בעיה- ירדתי במשקל מאז שהצטמחנתי, וגם במקרה שלי זה לא טוב בכלל...
 

One Echoe

New member
מה הבעיה לעלות במשקל?

תאכלי מזונות משמינים. הרבה לחם, אגוזים, גרעינים...אבוקדו..אלו מזונות משמינים, לא?
 
למעלה