צלילת 30 מטר ללא עצירת בטיחות ב5 מטר

platfoos

New member
צלילת 30 מטר ללא עצירת בטיחות ב5 מטר

שלום לכולם
אשמח לקרוא דעתכם בנושא עצירת בטיחות שפוספסה...
צללתי לעומק 30 מטר. שהיתי שם כ10 דקות. עליתי ל 10 מטר במשך של 4 דקות משם עליתי ל 6 מטר במשך של 3 דקות. מ 6 מטר פשוט עפתי למעלה ללא עצירת הבטיחות (3 דקות ב 5 מטר)
1. האם עליי לנקוט בצעדים שונים מהמנוחה ושתייה מרובה?
2. מה עליי לעשות בפעם הבאה שזה קורה? לרדת שוב?
תודה מראש
דן
 

ilanbt

New member


 

dovella

New member
תשובה שלי

ראשית ליקוב על שיוניים במצב הבריאותי שלך.
שנית לא לצלול ב 24 השעות הקרובות בשום מקרה.

והכי חשוב להבין למה עפת למעלה! אולי הפעם הכל יהיה בסדר , אבל אתה חייב להשתפר שלא יקרה שוב.

שלישית נדמה לי שיש שאלה בנוסח זה או אחר במבחנים של OW כוככב ראשון ובהתאחדות כוככב שני ??

דב
 

dovella

New member
המשך

לעקוב במקום ליקוב.
3 דקות ב 6 מטרים זה אפשרי
 

Dani Barchana

New member
נראה לי הגזמה פראית לא לצלול 24 שעות

הוא היה 10 דקות ב30 מטר, 4 דקות בין 30 ל 10 זה קצב של 5 מטר בדקה, שזה בסדר גמור, עוד 3 דקות בין 10 ל 6 שזה בערך מטר לדקה...
המלצתי לצולל - דחוס מיכל נוסף, נוח קצת, בדוק באיזה קבוצת צלילה חוזרת אתה בטבלה לך לצלול !!
לא קרה כלום, אבל ממש כלום !

אה, כן, תעבוד קצת על איזון, אתה לא אמור לעוף מ 6 מטר למעלה...אבל תתאמן על זה במים, לא 24 שעות בחוף !
 

אבי ע

New member
מסכים עם דני ומרחיב


כדאי לזכור שעצם חניית הבטיחות היא לא מנדטורית אלא אם הייתה חריגה בצלילה, החניה בוצעה, הפרופיל סביר, וקפיצה כזו לא מומלצת אבל לרוב גם לא קריטית כלל.
קפיצה למעלה מ-6 מ' אינה רצויה וראוי לתרגל ולהיות מודעים להבא, אבל לא נדרש כל מעקב או פעולה מיוחדים אלא אם חשים תסמינים.
ככלל ראוי לזכור דבר שאני לפחות לא הפנמתי אחרי קורס צלילה אלא רק זמן רב אחר כך בעקבות דיונים בפורום: ראשית נכון ורצוי לבצע את חניית הבטיחות באופן מדורג, היינו להתחיל סביב 5-6 מ' ולסיים קרוב יותר ל-3, ואז גם קפיצה כזו תהיה פחות מזיקה. שנית, גם אם מסיימים ב-3 מ', זה לא אומר לעלות למעלה מידית. כל עלייה למעלה צריכה להיות מדורגת, וככל שקרבים לפני המים כך היא צריכה להיות מדורגת יותר כי מפל הלחצים היחסי על כל מטר גבוה יותר כשמתקרבים לפני השטח.
המשך צלילות בטוחות!
אבי
 

fmis15

New member
מסכים ואחדד

ברוב האירגונים ההגדרה של חניית בטיחות היא שהייה של 3 דקות בין העומקים 3-9 בדר"כ ממליצים 5-6 מטר וזאת על-מנת שלא נחרוג מהגבולות של החנייה (כלומר אהיה ב9 מטר ואעמיק מטר ואז אני כבר לא בחניית בטיחות).
וכן תבדוק למה "עפת" מ6 מטר, איזון/חוסר משקולות/חוסר תשומת לב וכיו'
 

bkeilat

New member
גם אני לא, אז חיפשתי ומצאתי משהו

ארגון AAUS אומר:
•A stop in the 10- to 30-fsw / 3- to 9-msw zone for three to five minutes is recommended on every dive.

מה זה AAUS? לפי WIKIPEDIA:
The American Academy of Underwater Sciences is a group of Scientific organizations and individual members who conduct scientific and educational activities underwater. It was organized in 1977 and incorporated in the State of California in 1983

דאן ממליץ על עומק של 3-4.5 מ' לחניית הבטיחות. אני ממניח שה-4.5 מניע מההגדרה המקורית כ15 רגל.

SSI ,PADI ו- NAUI כולם אומרים 5 מ' / 15 רגל.
 

ספלופוד

New member
עוד משקולות

נשמע שאתה מאוזן עבור מיכל דחוס באויר, כשהמיכל מתרוקן - הוא קל יותר והדבר מורגש במיוחד במים הרדודים.
נסה להוסיף עוד כארבע פאונד, אם לא יותר לפעם הבאה.
 

אבי ע

New member
בשבילך...


על מנת לחוש לגמרי בנוח סביב 3 מ', אני אישית זקוק לעוד 3-4 פאונד על מה שאני מאוזן איתו בתחילת הצלילה עם 12 אלומיניום.
ב 5-6 מ' אכן לא צריך כה הרבה, וגם ב-3 מ' אפשר להסתדר אם לא נושמים עמוק, אבל זה עשוי להעיק.
והפתרון האמיתי הוא כמובן מיכל פלדה
 

Ommadon

New member
השתגעת?!?!?

אילן יקרא למשטרת הצלילה אם תשים יותר מ2 פאונד...
 

ReefDiver

New member
עם מיכל פלדה נושמים פחות?

לא הבנתי איך המשפט האחרון רלוונטי
 

LevMW

New member
ציפה של מיכל 12ל' אלומיניום ריק

היא חיובית, משהו כמו 2פ'. ציפה של מיכל 12ל' פלדה ריק היא נייטרלית.
 

אבי ע

New member
לא הבנתי מה לא הבנת...


ובמיוחד שמדובר במישהו עם הבנה מעמיקה ומהירה בדרך כלל

עם מיכל פלדה צריך פחות משקולות, ונסחבים עם פחות משקל עודף לאורך הצלילה עד שהמיכל מתרוקן.
כיוון שכך, גם לא צריך להיזדקק לטכניקות כגון נשימה בחצי-קיבולת כדי להישאר מאוזנים בחניית בטיחות או אפילו סתם כשעושים את הדרך חזרה לאורך השונית בעומק 3 מ'.
 
למעלה