צלילה עם דולפינים

קוזק

New member
הדולפינה בסטי"ל בשבת בצהריים

רציתי להוסיף כי laviy, אני ועוד שני צוללי ** צעירים היינו בסטי"ל בסביבות השעה 13:00 אתמול. הדולפינה ובתה נכחו אף הן, וכן שני צוללים אחרים (אולי רונן?). שתי הדולפינות נראו רגועות ומשועשעות ורצו לשחק ולהתלטף. אם נפגעו מהסלאלום שמישהו עשה אתן קודם, לא היה לכך כל סימן. זה לא אומר שצריך לשגע ליונקים נהדרים אלה את השכל מתחת למים, אבל אסור גם לזלזל ביכולתם לבדוק עם מי משחקים, כמה ואיך. כנראה שהכלי הטוב ביותר הוא עדיין common sense!
 
ברווזגומי אני רוצה לתקן אותך

הדולפינים בריף הם לא מבויתיים ואין לגעת בהם (למעט המדריכים שמכירים אותם באופן אישי וגם אז לא הכל הדולפינים רק באלו שהם מכירים) בעבר הדולפינים מהריף היו משוחררים והם אלו שנשכו מצרחצים ישראלים למה אי אפשר סתם להנות מהטבע מבלי לגעת?? סימו את הידיים הכיסים ותהנו מהדולפינים!
 

batfish

New member
ברווז יקר ../images/Emo51.gif על ../images/Emo53.gif

ביום שישי. אני עדיין בלתי מאוזנת בעליל אבל למרות הכל צלילת ה-
היתה נפלאה למרות ה-
החוזרת ולמחרת נפגשנו עם אולין ובתה המתוקה גם הפעם טייסתי לי (לא) להנעתי. מטרתי בחיים היום היא להגיע לאיזון בלי כל המעליות. המון המון המון המון תודה.
 
לא טעית

טיסתך הניעה אותך והנעתך הלא רצונית מנעה חלק מהנאתך
אך שעשועי הלשון... לאן שהם מביאים
 

batfish

New member
לא משנה שבעיקבות ההנעה ../images/Emo122.gif

אוזניי דואבות, סתומות ויתכן גם מודלקות, אין לי שריר אחד בגוף שאני לא מרגישה ועוד כהנה וכהנה סעיפי גימל - אז קצת התמסמסה לי ההנאה. ואין לי יותר שעשועי לשון בנדון.
 
הלך השעשוע :) הלכה ההנאה

בפעם הבאה תקשיבי להכוונת הברווז בעניין ההנעה ואז תגבר כנראה ההנאה השרירים והאוזניים בטח יגיבו יותר טוב ואתה ברווז, ככה קורה למי שצולל איתך?
 
בהצלחה המשימה חיונית ליכולתך לשרוד

בים לא צחוק חבל שלא שמעת להצעתי להכריז על הטיסה כצלילה חריגה ולוותר על צלילת הלילה טיסה חוזרת בצלילת לילה היתה עלולה לעלות ביוקר. אני ממליץ בחום שתפסיקי את מהלך הצלילות/טיסות הסדיר ותעברי למוד של צלילה מודרכת עד להסדרה סופית של העניין. תבדקי איתי בירידה הבאה לאילת אולי נעבוד על זה אם לא פשוט קחי שעור על תתבישי, ועל תחסכי, היתי כותב אתזה כמסר אישי אבל את התחלת
ואולי זה חשוב לעוד מישהו.
 

yochaib

New member
ברווז גומי

במה הגזמתי (טקסט כלכך מנימלסטי...אם סימן שאלה)? זו דעתי האישית. אם הייתי מלומד כמו דודו הייתי כותב את מה שהוא כתב... אבל אני "פשוט עם" אני ומאמין ב"לא יודע לא נוגע". נ.ב. אני כותב את כל זה בגלל הנחת היוד שאם שרשרת תחתיי אתה עונה לי....
 
אין שמץ של הגזמה במה שכתבת יוחאי

ממש לא התשובה היתה משורשרת אליך אבל התכוונה למיקרים שונים בהם הגיבו אנשים צודקים תגובות יתר(לדעתי) בנושא. אני סתם מנסה להגיד לכולנו להיות יותר זהירים בהוצאת משפט על זולתינו כי לעניות דעתי הסברה פוזיטיבית יותר יעילה. (ראה מאמרו של דודו) וגם כדי שיהיה יותר נעים כאן. מה שיצא שנכשלתי בכך בעצמי והוצאתי משפט על השופטים אולי הגזמתי. לו רק הייתי מוסיף
או שניים היה יוצא יותר קרוב למה שנתכוונתי. להעביר. אז קח כמה כאלה בשביל לצרף להודעות הקודמות
וגם לספוקי
וגם כמה כאלה לחלוקה לכל באי הפורום
אל תגעו
רזי
 

yochaib

New member
על זה אני חותם בשתי ידיים!

חיובי תמיד יהיה יותר חיובי משלילי...
 

Dudu Zakai

New member
למה אסור לגעת?

1. מתוך הכרות קרובה עם הנושא צריך להבין "דולפינית" בכדי לההבין האם החיה רוצה קרבה/מגע או לא.. "דולפינית" היא שפה מאוד מבולבלת/מבלבלת גם לדולפינאים רבי נסיון. 2. יחד עם "בעיות שפה" נכנס אלמנט האופי, כמונו לכל דולפין אופי משלו, כאלה עדינים כאלה אגרסיבים... וגם למביני "דולפינית" המפרשים "משחק", יכול והשותף למשחק כוחני או פרט צעיר מתלהב מידי, מה שעלול להיות לא נעים בעיקר צולל/אחר, עד כדי אובדן חיים. אל נשכח שאנו שוקלים בין פי 5 ל- פי 6 פחות ביחס לדולפין, מה עוד שהמים אינם סביבתנו הטבעית. 3. התנהגות החיה היא גם פועל למצב הפיזויולוגי חברתי שלה... למשל שלבי הריון מתקדמים גורמים לאגרסיביות או זכר מתבגר ועוד ועוד... אם אין אנו יודעים (ורוב האנשים אינם יודעים), להבחין בכך אז למה "להסתבך"? 4. בהנחה שהחיה מבקשת קרבה ומגע... צריך לדעת איך לגעת (מה שנכון לא רק עם דולפינים).. אנו טועים לפעמים "באיך לגעת" בינינו (תפעילו דמיון).. אז במין בעל חיים אחר? זאת בנוסף לעובדה שרוב האוכלוסיה לא מבינה את שפת החיה ואינה יודעת מה מצבה החברתי/פיזיולוגי מה שיכול להיגמר (זאת אני יכול לומר מניסיון) באגרסיביות פיזית של החיה. 5. ולבסוף, כי החוק אוסר מגע עם דולפינים וחיות בר מוגנות אחרות, אני מקווה שחלק מהרציונל מובן, שימו לב שזאת מבלי להכנס (מחוסר זמן בעיקר) לסוגיה הרחבה של איך מגע כזה להזיק לחיה. ולבסוף, סוגיית המגע עם דולפיני "ריף הדולפינים": כל צלילה/שנירקול עם דולפינים לעולם יהיה מלווה עם מדריך מוביל שמתימר להכיר את החיות ואת שפתן, מה שאמור למנוע מצב מסוכן. בפועל למרות זאת קיימים מקרי אגרסיביות לא מעטים גם ב"ריף הדולפינים". שלומות, דודו נב- לחברים האחרים שהעירו בצדק, לטעמי רוב האנשים עושים זאת בתמימות מוחלטת אנא נסו להעביר מסר שיקלט טוב יותר ויעורר פחות אנטגוניזם (זה מה שניסה לטעמי "הברוז" לעשות)... ולך ronkul אנא העלה את התמונות למרות הגערות שקיבלתה כאן....מעניין במי צפיתה שם מתחת למים.
 

Dudu Zakai

New member
תוספת קטנה לאחר עיון חוזר בתגובות

חברים, בפעמים רבות קרבת הדולפין אינה מעידה על רצונו במגע. לפעמים לחלוטין אומר את ההפך! היינו "אתה לא רצוי"! (לצערי מנסיון אישי ומספרות ענפה). אין להשוותו לחתול או לכלב או לכל חיה אחרת, במקרה זה ההשואה אינה רלוונטית (ולו מסיבת יחסי הגודל בלבד), שוב אנו חוזרים לשפה ומפרשים קרבה כרצון ליצור מגע.. והדולפין, בכלל מתכוון לומר ההפך... חשוב להמנע ממגע, עמדו/רחפו והתבוננו עם הידים מאחורי הגב גם אם החיה במרחק יד ואם חטפתם חבטה (מה שקרה לאחרונה עשרות פעמים) אין להשיב באגרסיביות אלא לסגת במהירות למקום "מבטחים". דודו
 
למעלה