"ציר המוות" בפ"ת.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
זה לא דומה

גם נהג אוטובוס קל לתפוס... בשביל מה יש טכוגרף?
גם מצלמות מהירות הן לא פתרון מסובך מדי...
ולהיות מודע למגבלות ולציית לתמרורים זה כנראה לא חלק מההכשרה של נהגי אוטובוס...
זה לא דומה
ברשת מסילתית כל רכבת תלויה בחלקים אחרים של המערכת. לנהג אין עצמאות ואין הרבה אפשרות להאיץ מעבר למה שהמערכת מאפשרת. במת"צ כמו זה שבפתח תקווה, שאינו חלק מרשת דמוית-רכבת (BRT או רק"ל), יש לנהגי האוטובוס פחות "מחויבות" למערכת ומספיק נהג עבריין אחד (לצערי לא חסרים נהגי אוטובוס שלא מקפידים על מהירות חוקית או מתאימה לתנאי הדרך, למרות הטכוגרף) כדי לגרום לתאונה קטלנית. זה לא אומר שבמערכות דמויות-רק"ל אין תאונות, אפילו קטלניות, אבל הן נדירות יותר בגלל התלות של חלקי המערכת זה בזה.
 

down under

New member
אתה שוכח נקודה חשובה מאוד

זה לא דומה
ברשת מסילתית כל רכבת תלויה בחלקים אחרים של המערכת. לנהג אין עצמאות ואין הרבה אפשרות להאיץ מעבר למה שהמערכת מאפשרת. במת"צ כמו זה שבפתח תקווה, שאינו חלק מרשת דמוית-רכבת (BRT או רק"ל), יש לנהגי האוטובוס פחות "מחויבות" למערכת ומספיק נהג עבריין אחד (לצערי לא חסרים נהגי אוטובוס שלא מקפידים על מהירות חוקית או מתאימה לתנאי הדרך, למרות הטכוגרף) כדי לגרום לתאונה קטלנית. זה לא אומר שבמערכות דמויות-רק"ל אין תאונות, אפילו קטלניות, אבל הן נדירות יותר בגלל התלות של חלקי המערכת זה בזה.
אתה שוכח נקודה חשובה מאוד
והיא התמרוץ שלא קיים, כמעט, לנהג רכבת רגילה ו/או רכבת קלה למהר ולנסוע במהירות מופרזת.
מעבר לפיקוח המיידי שבמרכז הבקרה רואים את מהירותו, אין פקקים לרכבות ואין "הפתעות" שונות ומשונות שגורמות לכך
שהנסיעה תארך יותר זמן מהצפוי.
נהגי אוטובוס בגלל פקקים ושאר ירקות הזמן המוקצב להם לביצוע מסלול הרבה פעמים לא ריאלי והם מרגישים צורך לנסוע מהר בכל
מקום שזה רק אפשרי מהבחינה הפיסית.

גם זה וגם העצבים שהפקקים גורמים לנהגי האוטובוס הן שתי סיבות שהם מנסים לנהוג מהר מדי בכל הזדמנות הנקרית בדרכם.
 

amit1270

New member
לא פעם שמעתי תלונות על זמנים בלתי אפשריים

אתה שוכח נקודה חשובה מאוד
והיא התמרוץ שלא קיים, כמעט, לנהג רכבת רגילה ו/או רכבת קלה למהר ולנסוע במהירות מופרזת.
מעבר לפיקוח המיידי שבמרכז הבקרה רואים את מהירותו, אין פקקים לרכבות ואין "הפתעות" שונות ומשונות שגורמות לכך
שהנסיעה תארך יותר זמן מהצפוי.
נהגי אוטובוס בגלל פקקים ושאר ירקות הזמן המוקצב להם לביצוע מסלול הרבה פעמים לא ריאלי והם מרגישים צורך לנסוע מהר בכל
מקום שזה רק אפשרי מהבחינה הפיסית.

גם זה וגם העצבים שהפקקים גורמים לנהגי האוטובוס הן שתי סיבות שהם מנסים לנהוג מהר מדי בכל הזדמנות הנקרית בדרכם.
לא פעם שמעתי תלונות על זמנים בלתי אפשריים
שמחייבים את הנהגים למהר או לוותר על הפסקות.
 

stgm11

New member
זה נכון, אבל

זה לא דומה
ברשת מסילתית כל רכבת תלויה בחלקים אחרים של המערכת. לנהג אין עצמאות ואין הרבה אפשרות להאיץ מעבר למה שהמערכת מאפשרת. במת"צ כמו זה שבפתח תקווה, שאינו חלק מרשת דמוית-רכבת (BRT או רק"ל), יש לנהגי האוטובוס פחות "מחויבות" למערכת ומספיק נהג עבריין אחד (לצערי לא חסרים נהגי אוטובוס שלא מקפידים על מהירות חוקית או מתאימה לתנאי הדרך, למרות הטכוגרף) כדי לגרום לתאונה קטלנית. זה לא אומר שבמערכות דמויות-רק"ל אין תאונות, אפילו קטלניות, אבל הן נדירות יותר בגלל התלות של חלקי המערכת זה בזה.
זה נכון, אבל
עם זאת, הטענה שרק רק"ל יכולה לנסוע לאט ולכן צריך לסגור את המת"צ היא מגוחכת. במיוחד בקטע קצר שמועד לפורענות כמו בז'בוטינסקי אפשר להגביר את האכיפה, למשל להתקין מצלמות מהירות ולמגר את התופעה.
 
אין טעם לפתוח את המת"צ כעת גם אם היו פותרים את כל בעיות

זה נכון, אבל
עם זאת, הטענה שרק רק"ל יכולה לנסוע לאט ולכן צריך לסגור את המת"צ היא מגוחכת. במיוחד בקטע קצר שמועד לפורענות כמו בז'בוטינסקי אפשר להגביר את האכיפה, למשל להתקין מצלמות מהירות ולמגר את התופעה.
אין טעם לפתוח את המת"צ כעת גם אם היו פותרים את כל בעיות
הבטיחות.
היום כבר ראיתי טרקטור מבצע חפירה במת"צ באזור של רחוב היצירה. הקטע המערבי ביותר של המת"צ ממילא לא יהיה שמיש בשנים הקרובות בגלל העבודות על פורטל שנקר.
הקטע המזרחי סגור כבר מינואר 2013 וזה לא הטריד במיוחד את משרד התחבורה או את הנוסעים ואין טעם לפתוח מחדש את הקטע שבין דרך רבין / משה דיין לרחוב שנקר ולדעתי גם לא מהקצה המזרחי עד רחוב שנקר.
בשעות השפל ממילא עדיף לאוטובוסים ליסוע בנתיבים הרגילים ובשעות השיא יהיה יותר יעיל להשתמש בנתיבים הימניים כנת"צ (כפי שקיים בבני ברק ורמת גן) מאשר להשתמש במת"צ קטוע ללא רצף לנת"צ בבני ברק.
 
עדכון בקשר למצב המת"צ בין רחוב היצירה למחלף גהה:

אין טעם לפתוח את המת"צ כעת גם אם היו פותרים את כל בעיות
הבטיחות.
היום כבר ראיתי טרקטור מבצע חפירה במת"צ באזור של רחוב היצירה. הקטע המערבי ביותר של המת"צ ממילא לא יהיה שמיש בשנים הקרובות בגלל העבודות על פורטל שנקר.
הקטע המזרחי סגור כבר מינואר 2013 וזה לא הטריד במיוחד את משרד התחבורה או את הנוסעים ואין טעם לפתוח מחדש את הקטע שבין דרך רבין / משה דיין לרחוב שנקר ולדעתי גם לא מהקצה המזרחי עד רחוב שנקר.
בשעות השפל ממילא עדיף לאוטובוסים ליסוע בנתיבים הרגילים ובשעות השיא יהיה יותר יעיל להשתמש בנתיבים הימניים כנת"צ (כפי שקיים בבני ברק ורמת גן) מאשר להשתמש במת"צ קטוע ללא רצף לנת"צ בבני ברק.
עדכון בקשר למצב המת"צ בין רחוב היצירה למחלף גהה:
בנתיב לכיוון מערב האספלט גורד ונערמה שם ערימה של פסולת.

אני מתחיל לחשוב שמשרד התחבורה ונת"ע היו שותפים מלאים להחלטה לסגור את המת"צ ורק היה נוח להם ולעיריית פתח תקוה להציג את זה כהחלטה חד-צדדית של העיריה.
כך משרד התחבורה ונת"ע מסירים מעצמם את האחריות לסגירת המת"צ ללא תחליף מוכן ולפגיעה בתח"צ ועיריית פתח תקוה מצטיירת כשומרת הולכי הרגל.
אבל לפי מה שקורה בקטע הזה של המת"צ אפשר להבין שהסגירה שלו מאוד התאימה למשרד התחבורה ולנת"ע בעיתוי הזה.
 

amit1270

New member
אני מסכים, ויש גם בארץ דוגמאות למת"צים בטוחים יותר

זה נכון, אבל
עם זאת, הטענה שרק רק"ל יכולה לנסוע לאט ולכן צריך לסגור את המת"צ היא מגוחכת. במיוחד בקטע קצר שמועד לפורענות כמו בז'בוטינסקי אפשר להגביר את האכיפה, למשל להתקין מצלמות מהירות ולמגר את התופעה.
אני מסכים, ויש גם בארץ דוגמאות למת"צים בטוחים יותר
בירושלים ובחיפה. במקרה של ז'בוטינסקי-פ"ת נראה שוויתרו על המאמץ מהסיבה שצוינה בתגובה מעליי.
 
אפשר לקבל נתונים לגבי הטענה הזו?

רכבת קלה נוסעת לאט יותר ולא מדלגת על תחנות
אפשר לקבל נתונים לגבי הטענה הזו?
מוזר שרכבת קלה חשמלית שאמורה להאיץ מהר יותר מאוטבוס תסע לאט יותר. לגבי דילוג על תחנות, זה עניין של מדיניות. אפשר להנחות נהגי אוטבוסים לעצור בכל תחנה גם אם אין בכך צורך.
 
אבל במת"צ נסעו קווי אוטובוס רבים ושונים, לחלקם היו מעט מאוד

אפשר לקבל נתונים לגבי הטענה הזו?
מוזר שרכבת קלה חשמלית שאמורה להאיץ מהר יותר מאוטבוס תסע לאט יותר. לגבי דילוג על תחנות, זה עניין של מדיניות. אפשר להנחות נהגי אוטבוסים לעצור בכל תחנה גם אם אין בכך צורך.
אבל במת"צ נסעו קווי אוטובוס רבים ושונים, לחלקם היו מעט מאוד
תחנות במת"צ.
כאשר רכבת קלה תשתמש במת"צ השימוש יהיה אחיד.
בעידן הרכבת הקלה גם יהיו שינויים נוספים: לא יהיה אז התפר שבין המת"צ בפ"ת לנת"צ בבני ברק והרק"ל תיסע במסלול ישר בין התוואי הקרקעי לתת-קרקעי וכן יהיו שינויים במערך האוטובוסים.
יש במת"צ ליקויי בטיחות שרלוונטים גם לעידן הרק"ל, למשל הצומת של זבוטינסקי עם דרך רבין ודרך משה דיין ומעבר החצייה ליד רחוב דנמרק, אבל השימוש במת"צ לאוטובוסים מחמיר את הליקויים.
המקום שבו התרחשה התאונה האחרונה שבעקבותיה הוחלט לסגור את המת"צ (ליד רחוב היצירה) ייראה אחרת לחלוטין בעידן הרק"ל - זה בדיוק האזור של הפורטל שעומדים להתחיל בעבודות בנייתו.
הצומת שאני הכי חושש לגביו בעידן הרק"ל זה הצומת של ז'בוטינסקי עם אורלוב - שם הרכבת אמורה לעבור בין הרחובות. הצומת הזה לא ממש עמד במבחן עד עתה, כי חלק נכבד מקווי האוטובוס מגיעים לז'בוטינסקי עוד מזרחית לצומת הזה ואחרים מקפלן מערבית לצומת הזה וגם ברוב התקופה החלק הזה של המת"צ (החלק המזרחי) היה סגור, עוד לפני הסגירה האחרונה.
 

amit1270

New member
מהירות מקסימלית של הרק"ל תהיה ככל הנראה 70-80 קמ"ש

אפשר לקבל נתונים לגבי הטענה הזו?
מוזר שרכבת קלה חשמלית שאמורה להאיץ מהר יותר מאוטבוס תסע לאט יותר. לגבי דילוג על תחנות, זה עניין של מדיניות. אפשר להנחות נהגי אוטבוסים לעצור בכל תחנה גם אם אין בכך צורך.
מהירות מקסימלית של הרק"ל תהיה ככל הנראה 70-80 קמ"ש
אבל היא תוגבל באזורים של מפגש עם הולכי רגל, כשה"אכיפה" הרבה יותר אפקטיבית מאשר במקרה של אוטובוסים, שחלקם מדלגים על תחנות או סתם מאיצים איפה שלא צריך רק כי אפשר.

דבר נוסף שתורם לבטיחות בחציית מסלול רק"ל הוא השוני בפני השטח (ריצוף+מסילה) לעומת הכביש, כשלהולכי הרגל החוצים ברור שהתנועה היא משני הכיוונים.
 

d70

Well-known member
אל דאגה,אחרי שהרק"ל תתחיל לעבוד ושוב יהרגו אנשים-יסגרו אותה.

רגע, הנחת המסילות תהפוך את המת"צ לבטוח יותר? איך?
מה זה משנה אם נוסעים בו אוטובוסים או רכבות קלות? אם יש בעיה תכנונית במת"צ (ואני לא בטוח שזה המצב) צריך לפתור אותה לפני שמניחים מסילות. אז הפעם, אין באמת מה להזדרז עם המסילות.
אל דאגה,אחרי שהרק"ל תתחיל לעבוד ושוב יהרגו אנשים-יסגרו אותה.
 
מי הרשה לאוטובוסים של אפיקים ליצור מסוף מאולתר

"ציר המוות" בפ"ת.
מה קורה? לא מתכוונים לפתוח אותו חזרה? זה ישאר פיל לבן שיעצבן אותי כל בוקר בפקקים באוטובוס שם?
מי הרשה לאוטובוסים של אפיקים ליצור מסוף מאולתר
בז'בוטינסקי פינת איינשטיין (לפחות 2 אוטובוסים עומדים שם בנתיב הימני) וכך לחסום את התחנה, לחסום את התנועה ולגרום לפקק קבוע ולצוואר בקבוק בדיוק שם בגללם???
בעבר הם היו עושים מסוף מאולתר בתוך המת"צ היכן שהיו 2 נתיבים לאותו צד בתוך המת"צ, כך שהיה אפשר לעקוף אותם. ועכשיו אין דבר כזה!
הם יכולים לחנות בשקט באזור התעשייה ולהגיע לתחנה בשעה שהקו אמור להתחיל. זה ממש חאפריות וגם סכנה שהם עומדים שם.
 

Subi777

New member
זה לא שאלה של מי הרשה, זה שאלה של מי לא שם לב.

מי הרשה לאוטובוסים של אפיקים ליצור מסוף מאולתר
בז'בוטינסקי פינת איינשטיין (לפחות 2 אוטובוסים עומדים שם בנתיב הימני) וכך לחסום את התחנה, לחסום את התנועה ולגרום לפקק קבוע ולצוואר בקבוק בדיוק שם בגללם???
בעבר הם היו עושים מסוף מאולתר בתוך המת"צ היכן שהיו 2 נתיבים לאותו צד בתוך המת"צ, כך שהיה אפשר לעקוף אותם. ועכשיו אין דבר כזה!
הם יכולים לחנות בשקט באזור התעשייה ולהגיע לתחנה בשעה שהקו אמור להתחיל. זה ממש חאפריות וגם סכנה שהם עומדים שם.
זה לא שאלה של מי הרשה, זה שאלה של מי לא שם לב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה