הנתיבים במת"צ לא לכל האורך משיקים למדרכה והמדרכות הצמודות
ה"היגיון" הוא פשוט.
בתחבורה יש זכות קדימה להולכי רגל, וגם אם הולך רגל מתפרץ לכביש אתה כנהג היית אמור לקחת את זה בחשבון כשהחלטת לנסוע במהירות שהחלטת... הנתיב המדובר הוא נתיב שמשיק למדרכה נהג צריך לצפות שאדם מסוים יתפרץ לכביש...
 
כשיש מסילת רכבת הכללים משתנים, כולם יודעים שבמעמד הזכויות רכבת קודמת לכל.
 
 
הנתיבים במת"צ לא לכל האורך משיקים למדרכה והמדרכות הצמודות
לנתיבי המת"צ מיועדות רק לגישה לתחנות אוטובוס.
גם נהג של רכבת קלה צריך לנהוג בזהירות ולהיות עירני להולכי רגל לא פחות מנהג אוטובוס
במסילה של רכבת כבדה זה שונה, כי מסילת רכבת כבדה זה אזור שאמור להיות סטרילי ומחוץ לתחום להולכי רגל. לא כך מסילה של רכבת קלה.
לכן זה נכון שרכבת כבדה קודמת לכל, אבל המעמד של רכבת קלה שנוסעת על פני הקרקע אינו דומה למעמד של רכבת כבדה והרבה יותר דומה למעמד של אוטובוס בנתיב מיוחד.