צילומי לילה , האם פיצוי חשיפה עדיף מ ISO גבוה

ערן שחר

New member
צילומי לילה , האם פיצוי חשיפה עדיף מ ISO גבוה

שאני מצלם מעל 400 ISO אני מקבל "רעשים" האם פיצוי חשיפה יתן תוצאות יותר טובות מ ISO 800
 

yuv R

New member
אין קשר, פיצוי חשיפה הוא "הנחיה"

ISO גבוה הוא אמצעי לבצע את ההנחיה. באמצעות פיצוי חשיפה אתה קובע למצלמה לאיזו חשיפה לשאוף. את החשיפה הזו המצלמה מנסה לייצר תוך שילוב של שלושה פרמטרים: ISO, מפתח צמצם ומהירות תריס.
 

boren

New member
אני חושב שפותח הדיון התכוון למשהו אחר

אם אני מבין נכון, הוא שואל מה עדיף - ISO 400 עם פיצוי חשיפה של 1.0- או ISO 800. המהירות והצמצם יהיו זהים בשני המקרים. התשובה: תלוי. בחלק מהמצלמות התוצאה תהיה טובה יותר ב-ISO 800, ובחלק היא תהיה טובה יותר עם פוש מ-ISO 400 ל-ISO 800. הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לבצע סדרת בדיקות בשני המצבים.
 

yuv R

New member
אני חושב שלא, כי תיארת שתי חשיפות שונות

התוצאה המתקבלת שונה. באחת התמונה כהה (400 עם פיצוי שלילי 1) ובשניה התמונה בהירה (800 ללא פיצוי). במקרה כזה ברור שצריך לבחור את מה שמתאים למה שרוצים לצלם, אבל אין קשר ל ISO. שוב יש כאן בלבול בין פיצוי חשיפה, שמנחה את המצלמה לחשיפה הרצויה לצלם, לבין הדרכים להשיג אותה חשיפה - ISO תריס וצמצם.
 

boren

New member
תגובה

> התוצאה המתקבלת שונה. באחת התמונה כהה (400 עם פיצוי שלילי 1) ובשניה התמונה בהירה (800 ללא פיצוי). "פוש" לא מתייחס לתוצאה המתקבלת ישירות מהמצלמה, אלא לזו המתקבלת לאחר תיקון במחשב. > במקרה כזה ברור שצריך לבחור את מה שמתאים למה שרוצים לצלם, אבל אין קשר ל ISO. לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון... > שוב יש כאן בלבול בין פיצוי חשיפה, שמנחה את המצלמה לחשיפה הרצויה לצלם, לבין הדרכים להשיג אותה חשיפה - ISO תריס וצמצם. אני לא רואה איפה הבלבול. אם הצלם רוצה לצלם במהירות תריס יותר גבוהה (בהתחשב בצמצם נתון) הוא יכול להעלות ISO או לבצע פוש. הנקודה היא שלא ניתן לדעת איזו שיטה תספק תוצאות טובות יותר מבלי לערוך טסטים.
 
אם הנושא שלך הוא סטטי

תוריד ISO, תתחבר לחצובה וצלם בהנאה בחשיפות ארוכות יותר אם האובייקט הוא לא סטטי, יש לך 3 אפשוריות א. ISO גבוה (אתה כבר יודע) ב. עדשה עם מפתח גדול (2.8 ומטה) ג. מייצב אופטי בשילוב עם 2 הסעיפים הראשונים
 

prizman

New member
לא נכנסתי אף פעם לטכנולוגיה

של זה ושל זה, מנסיוון עם כמה מצלמות פיצוי החשיפה עדיף למרות שאמור להיות דומה.
 
אלה דברים שונים לחלוטין כמו ש-YUV R כתב

ISO מגדיר עד כמה החיישן יהיה רגיש לעומת פיצוי חשיפה שעושה בדיוק את מה שהוא מתאר : מתקן חשיפה לקויה על בסיס פרמטרים קיימים ISO בעצם "מייצר" אור נוסף, פיצוי משתמש בקיים בלבד
 

dani666

New member
לא ממש

שינוי הגדרת ה ISO אינו משנה את רגישות החיישן לאור. הרגישות הזו קבועה ואינה ניתנת לשינוי. מה ששינוי ה ISO עושה זה שינוי ברמת הגברת האות היוצא מהחיישן (חשוב על כפתור עוצמה במערכת הקול שלך). פיצוי חשיפה אינו מתקן חשיפה לקויה. פיצוי חשיפה נותן הנחייה למערכת מדידת האור במצלמה לכוון את המצלמה כך שתאפשר ליותר או פחות אור להיכנס בעת הצילום ביחס למה **שמערכת מדידת האור** חושבת כתקין. לא כל מה שהיא חושבת כתקין הוא אכן תקין ולכן אין כאן כלל קשר ל"חשיפה לקויה". כשאתה מצלם במצב ידני - כל פעם שאתה מצלם כאשר צג מדידת האור שלך אינו במרכז - אתה מצלם עם "פיצוי חשיפה". בעקרון, ניתן לצלם בתאורת יתר/חסר (או במדידת אור מושלמת) ולאחר מכן להשתמש בתוכנת עבוד התמונה כדי לתת פיצוי חשיפה - מה שכאילו מביא אותך למצב שבו שינית את הרגישות במצלמה. כמובן שעדיף לעשות זאת אם צלמת ב RAW ולא ב JPEG.
 

dani666

New member
לא ממש - מתייחס לתוכן ולא ל "דברים שונים"

אלה אכן דברים שונים.
 
ממה שאני קראתי

העלאת ISO מעלה את המתח שמגיע לחיישן וכתוצאה מכך הרגישות שלו עולה ובדרך עקיפה גם הפריצות מתח בין התאים עולים, מה שיוצר את תופעת הלוואי של גרעיניות בפריים אולי קראתי לא נכון
 
קראתי את זה די מזמן

נסיתי לחפש עכשיו שוב ב-GOOGLE אבל לא מצאתי את אותו אתר (אני אפילו לא זוכר איך הוא נראה... מדובר בשנה פלוס)
 

Drazick

New member
אורן צודק...

בעיקרון את ההגברה מבצעים ב- ADC ולא במתח החיישן. בעיקרון עדיפה הגברה של של ה- ADC מאשר "פוש" אח"כ. וזאת כי כאשר מבוצעת ההגברה בממיר יש הרבה יותר מידע והוא מידע רציף (לא עבר דיגיטציה - המידע בו אינסופי). אבל כפי שהוכיח לי אורן בעבר, כנראה יש מספר יצרנים שפשוט בחרו במגבר זול ויוצא ש"פוש" דיגיטלי עדיף במקרה שלהם.
 
למעלה