צילומי ברקוד בשביל תיקוף האפליקציות השונות

אהלן

ישנם אוטובוסים רבים בהם משום מה הברקוד המודפס אינו תקין ולא ניתן לתקף בו. לעיתים הנסיעה היא נסיעת תגבור של אוטובוס פרטי, ללא ברקוד בכלל.

חשבתי שנרכז כאן ברקודים מצולמים של כל החברות, נערוך את זה לדף אחד מודפס אותו יוכל כל אחד להדפיס בבית. כך תמיד נוכל לצלם את הברקוד הרלוונטי של החברה איתה נוסעים ולתקף בכל מצב
 

Ccyclist

Well-known member
אתחיל עם תרומתי, ברקוד של אגד
אם לא הייתי צריך לגלוש לתפוז דרך VPN הייתי משפר את התמונה בעצמי, אבל הנה כמה הנחיות למי שיש לו תוכנה גראפית:

1: לעשות זום עם שוליים רחבים לאזור הקוד, כולל אזור לטקסט.

2: להפוך את התמונה לשחור לבן, להגביר ניגודיות ולהגביר בהירות באזור הלבן.

3: להוסיף טקסט קצר שמתאר את התעריף.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם לא הייתי צריך לגלוש לתפוז דרך VPN הייתי משפר את התמונה בעצמי, אבל הנה כמה הנחיות למי שיש לו תוכנה גראפית:

1: לעשות זום עם שוליים רחבים לאזור הקוד, כולל אזור לטקסט.

2: להפוך את התמונה לשחור לבן, להגביר ניגודיות ולהגביר בהירות באזור הלבן.

3: להוסיף טקסט קצר שמתאר את התעריף.
תוכן הקוד הזה 00001322501003, כמפורט בהודעות #4, #6 מטה, אך משום שלפי דברי @tal# ו-@846 אין רישוי כזה באגד, הקוד לא תקין ומנוגד להנחיות כרטוס מח"ר אשר צויינו

1620743133653.png
 

846

Active member
האם לא כל ברקוד משוייך לאוטובוס?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אתחיל עם תרומתי, ברקוד של אגד
האם לא כל ברקוד משוייך לאוטובוס?

00001322501003

QR – ניתן למצוא מידע נוסף באתר https://www.qrcode.com/en/
← באמצעי התחבורה:
• תקן - מתבסס על QR Code Model 2, Version 3, ECC Level M על פי תקן ISO/IEC18004:2015.
• ישום - שלט QR המותקן ברכב של אמצעי תחבורה ציבורית.
• יעוד - ה-QR ייסרק באמצעות מצלמה של טלפונים סלולאריים עם יישומון יעודי לתיקוף ו/או באמצעות מצלמה של יחידת המבקר עם תוכנה ייעודית לפתיחת ביקורת נסיעה
← ביישומון הסלולארי:
• תקן - מתבסס על QR Code Model 2, Version 16, ECC Level M על פי תקן ISO/IEC18004:2015.
• ישום - מוצג במסך יישומון סלולארי כאסמכתא לביקורת להוכחת תיקוף על ידי הנוסע.
• יעוד - ה-QR ייסרק באמצעות מצלמה של יחידת המבקר/שער עם תוכנה ייעודית לבקשת ביקורת נוסע.
שלט QR - מותקן ברכב של אמצעי תחבורה ציבורית. המידע המקודד ל-QR מייצג מספר עשרוני שלם, בעל עד 101 ספרות, אשר הינו חד-חד-ערכי בצי הרכבים של המפעיל.
שלושת הספרות האחרונות (Least Significant Digits) של המספר לעיל יהיו קבועות וייצגו את קוד המפעיל
, כפי שמוגדר בנוהל טבלאות משותפות העדכני של נהלי הכרטוס. המספר יהא חד-חד-ערכי בענף התחבורה הציבורית בישראל ויהווה מזהה לנקודת גישה לנסיעה.
אסמכתא לביקורת – ערך חד-חד-ערכי חתום מטעם הרשות, המייצג אסמכתא לביצוע נסיעה ברכב ספציפי או בתחנה רכבתית ספציפית ומיושם באמצעות הערך המקודד ל-QR Code, המשלב מידע רלוונטי וחתימה המאפשרים למפעיל התח"צ ביצוע ביקורת לנוסע, על פי כללים המוגדרים ע"י הרשות, כאשר אין תקשורת מקוונת לשַׁמָּ"שׁ.
הערך המקודד לתוך האסמכתא לביקורת מכיל מידע משמעותי.
← 8 הספרות הפחות משמעותיות משמשות 3 שדות קבועים, מרופדים באפסים ובמבנה קבוע:
• 3 הספרות הפחות משמעותיות (Least Significant Digits) מבטאות מספר חד-ערכי המייצג קוד מפעיל תָּמָ"ר מתוך טבלת קודי מפעילים בנהלי הכרטוס.
• 1 ספרה - מזהה מפתח ציבורי, מתוך 10 אפשריים, שבאמצעותו יש לבדוק את החתימה.
• 4 ספרות - גרסת אסמכתא לביקורת, שהינה גרסת מסמך הנחיה זה (ללא נקודה עשרונית), אשר תשמש את מפעיל התח"צ בהגדרת המבנה של יתרת המידע המקודד.
← יתרת הספרות משמשות לשדות מרופדים באפסים, במבנה קבוע בהתאמה לשדה גרסת אסמכתא לביקורת לעיל:
• 17 ספרות - חתימת זמן UTC של מועד התיקוף, שעון 24 שעות בפורמט "YYYYMMDDHHMMSSmmm".
• 9 ספרות - קו אורך (Lon) ציון המיקום יחסי על פני כדור הארץ בפורמט עשרוני, ללא נקודה עשרונית. 3 ספרות ראשונות הינן משמאל לנקודה העשרונית ו-6 הספרות האחרונות הינן מימין לנקודה העשרונית.
• 9 ספרות - קו רוחב (Lat) ציון המיקום יחסי על פני כדור הארץ בפורמט עשרוני, ללא נקודה עשרונית. 3 ספרות ראשונות הינן משמאל לנקודה העשרונית ו-6 הספרות האחרונות הינן מימין לנקודה העשרונית.
• 1 ספרה - סוג נקודת גישה לנסיעה.
• 8 ספרות - בהתאם לסוג נקודת הגישה לנסיעה: מספר רישוי של הרכב או מספר תחנה כמוגדר במערך הרישוי.
• 20 ספרות - מספר חשבון מרוחק.
• 1 ספרה - מזהה חכם שבידי הנוסע: 1=Calypso רב-קו ; 2=יישומון סלולארי ; 3=EMV כרטיס חיוב ; 4=כרטיס נייר.
• 1 ספרה - שפה מועדפת על ידי הנוסע: 1=עברית ; 2=ערבית ; 3=אנגלית.
• 1 ספרה - מודל התיקוף: 1=CI (תיקוף יזום של המוצא ובחירת טווח נסיעה) ; 2=CI/CO (תיקוף יזום של המוצא ותיקוף יזום של היעד) ; 3=CI/BO (תיקוף יזום של המוצא ותיקוף אוטומטי של היעד).
• 1 ספרה - שלב במודל התיקוף הנבחר, כפי שמוגדר בשַׁמָּ"שׁ: 1=CI (תיקוף יזום של המוצא) ; 2=CO (תיקוף יזום של היעד) ; 3=BO (תיקוף אוטומטי של היעד).
• 3 ספרות - קוד מחיר שנבחר על ידי הנוסע. במודלי תיקוף CI/CO או CI/BO נקבע קוד המחיר בפועל לאחר התיקוף בתחנת היעד.
• 1 ספרה - מספר סודר של הנוסע בתיקוף מרובה נוסעים.
• 2 ספרות - מספר פרופיל מטיב 1 של הנוסע בעל החשבון. עבור נוסע מלווה לבעל החשבון הערך תמיד 00.
• 2 ספרות - מספר פרופיל מטיב 2 של הנוסע בעל החשבון. עבור נוסע מלווה לבעל החשבון הערך תמיד 00.
← יתרת התווים - חתימה המיוצגת כמחרוזת אלפאנומרית בגודל משתנה, כתלות באורכו של המפתח, אשר שימש לחתימה של המידע המשמעותי לעיל.
עבור נוסע המתקף במודל CI/CO ו-CI/BO, יונפקו אסמכתאות לביקורת שונות הן בעבור הכניסה והן בעבור היציאה.
בדיקת תקינות חתימת האסמכתא לביקורת מוגדרת במסמך האבטחה של המערכת.
אסמכתא למבקר / לתחנה – ערך חד-חד-ערכי מטעם הרשות, המייצג אסמכתא לפתיחת ביקורת נסיעה ברכב ספציפי או בתחנה רכבתית ספציפית ומיושם באמצעות הערך המקודד ל-QR Code, המשלב מידע רלוונטי העשוי לסייע למפעיל התח"צ ביצוע ביקורת לנוסע, על פי כללים המוגדרים ע"י הרשות.
הערך המקודד לתוך האסמכתא למבקר / לתחנה מכיל מידע משמעותי.
← 8 הספרות הפחות משמעותיות משמשות 3 שדות קבועים, מרופדים באפסים ובמבנה קבוע:
• 3 הספרות הפחות משמעותיות (Least Significant Digits) מבטאות מספר חד-ערכי המייצג קוד מפעיל תח"צ מתוך טבלת קודי מפעילים בנהלי הכרטוס.
• 1 ספרה - לשימוש עתידי.
• 4 ספרות - גרסת אסמכתא לביקורת, אשר תשמש את מפעיל התח"צ בהגדרת המבנה של יתרת המידע המקודד.
← יתרת הספרות משמשות לשדות מרופדים באפסים, במבנה קבוע בהתאמה לשדה גרסת אסמכתא לביקורת לעיל:
• 17 ספרות - חתימת זמן UTC של מועד פתיחת הביקורת, שעון 24 שעות בפורמט "YYYYMMDDHHMMSSmmm".
• 9 ספרות - קו אורך (Lon) ציון המיקום יחסי על פני כדור הארץ בפורמט עשרוני, ללא נקודה עשרונית. 3 ספרות ראשונות הינן משמאל לנקודה העשרונית ו-6 הספרות האחרונות הינן מימין לנקודה העשרונית.
• 9 ספרות - קו רוחב (Lat) ציון המיקום יחסי על פני כדור הארץ בפורמט עשרוני, ללא נקודה עשרונית. 3 ספרות ראשונות הינן משמאל לנקודה העשרונית ו-6 הספרות האחרונות הינן מימין לנקודה העשרונית.
• 1 ספרה - סוג נקודת גישה לנסיעה.
• 8 ספרות - בהתאם לסוג נקודת הגישה לנסיעה: מספר רישוי של הרכב או מספר תחנה כמוגדר במערך הרישוי.
• 20 ספרות - מספר פנימי אצל מפעיל התח"צ ליצוג מבקר או תחנה רכבתית.
← יתרת התווים - חתימה המיוצגת כמחרוזת בגודל משתנה, כתלות באורכו של המפתח, אשר שימש לחתימה של המידע המשמעותי לעיל.

חשבתי שנרכז כאן ברקודים מצולמים של כל החברות, נערוך את זה לדף אחד מודפס אותו יוכל כל אחד להדפיס בבית. כך תמיד נוכל לצלם את הברקוד הרלוונטי של החברה איתה נוסעים ולתקף בכל מצב
היוזמה הזאת לא תצליח. אם האוטובוס כולל את הקוד הלא נכון, קוד של אוטובוס אחר, או קוד לא תקין בכלל, יש לדווח לרשות הארצית לתח"צ ולמפעיל, מאחר והקודים אמורים להיות משוייכים לפי ההנחיות מעלה. הם גם נכללים בביקורת על ידי מבקר (מבקר מצלם עם יחידת ביקורת תיקוף ובודק שהנוסעים באוטובוס תיקפו על ידי אותו הקוד המודבק באוטובוס, כי האפליקציות יוצרות את קוד הביקורת לפי הקוד שנסרק לתיקוף ויתגלה שהנוסע למעשה נוסע באוטובוס אחר).
 

846

Active member
אהלן

ישנם אוטובוסים רבים בהם משום מה הברקוד המודפס אינו תקין ולא ניתן לתקף בו. לעיתים הנסיעה היא נסיעת תגבור של אוטובוס פרטי, ללא ברקוד בכלל.

חשבתי שנרכז כאן ברקודים מצולמים של כל החברות, נערוך את זה לדף אחד מודפס אותו יוכל כל אחד להדפיס בבית. כך תמיד נוכל לצלם את הברקוד הרלוונטי של החברה איתה נוסעים ולתקף בכל מצב
כל מדבקת ברקוד משוייכת לאוטובוס ספציפי.
אי אפשר להשתמש בסריקה של אוטובוס אחד לנסיעה באוטובוס אחר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כל מדבקת ברקוד משוייכת לאוטובוס ספציפי.
אי אפשר להשתמש בסריקה של אוטובוס אחד לנסיעה באוטובוס אחר
כפי שצויין בהודעתי הקודמת ועם ההנחיות, הקוד בצילום שייך לאוטובוס עם רישוי 13-225-01 בשירות מפעיל 3 (אגד)
אולי יצליח יותר אם תהיה אפליקציה אשר תיצור את כל הקודים לתיקוף בהזנה ידנית של מספר הרישוי ומפעיל. אולי אפילו באיפה בוס ואוטובוס קרוב, כי האוטובוס משדר את מיקומו (ניתן להציג לעצמך קוד של אוטובוס אשר עוד רגע יגיע). בעייתי יותר עם מפעילים אשר משתמשים במספר אוטובוס פנימי (יתכן מבנה שונה של קוד, ההנחיות מעלה, מתאפשר עד 101 ספרות) ונסיעות רפאים עם שדר לא פעיל ונסיעות תגבור על ידי חברות פרטיות. ועדיין יהיה צורך איכשהו לסרוק את הקוד מאפליקציה אחת על ידי אפליקציית התיקוף אם לנוסע אין שני טלפונים.
 

846

Active member
כפי שצויין בהודעתי הקודמת ועם ההנחיות, הקוד בצילום שייך לאוטובוס עם רישוי 13-225-01 בשירות מפעיל 3 (אגד)
אולי יצליח יותר אם תהיה אפליקציה אשר תיצור את כל הקודים לתיקוף בהזנה ידנית של מספר הרישוי ומפעיל. אולי אפילו באיפה בוס ואוטובוס קרוב, כי האוטובוס משדר את מיקומו (ניתן להציג לעצמך קוד של אוטובוס אשר עוד רגע יגיע). בעייתי יותר עם מפעילים אשר משתמשים במספר אוטובוס פנימי (יתכן מבנה שונה של קוד, ההנחיות מעלה, מתאפשר עד 101 ספרות) ונסיעות רפאים עם שדר לא פעיל ונסיעות תגבור על ידי חברות פרטיות. ועדיין יהיה צורך איכשהו לסרוק את הקוד מאפליקציה אחת על ידי אפליקציית התיקוף אם לנוסע אין שני טלפונים.
אין רישוי כזה באגד
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הברקוד תקין לגמרי, צולם שלשום בלוד, שילמתי באפליקציה עם המדבקה הזו.
לא תקין מבחינת ההנחיות, כי היה אמור להיות מספר הרישוי של האוטובוס אשר עליו נסעת ולא מספר רישוי של רכב אחר. אלא אם זה באמת היה 13-225-01 והמידע ברישום ציי האוטובוסים במאגר הממשלתי אשר ציין @tal# אינו עדכני, אך לא נראה שזה אכן כך.

אך כפי שטל ציין, בין התנאים במכרז והנחיות לבין המציאות יש הבדל גדול.
 

tal#

Active member
בין התנאים במכרז למציאות בפועל יש הבדל גדול. לפי תנאי המכרז לא אמורה להיות אפשרות לבחור מרחק\כתובת ובפועל חלק מהאפליקציות מאפשרות את זה.

מספר רישוי כזה לא קיים ציי רכב אוטובוסים - מאגרי מידע - Government Data
עקרונית כל מדבקה אמורה להיות משוייכת לאוטובוס, עם זה לדג' ניהול מדבקות - Apps on Google Play
בברקודים שבדקתי המספר היה מספר רץ וכול מדבקה עם קוד שונה, מבקר לא יסרוק את כל ה4 מדבקות.

בפועל, אפשר להיתקל בחברות בת של דן עם קוד של חברת המקור ועדיין לבחור בקו של חברת הבת.
או בעיר עם 2 קווים של מטרופולין,כשיש זיהוי מיקום, לגלול את כל הקווים שלהם בארץ (רשימה מלאה, צילום חתוך).
כנל לאפיקים- סריקה לא מצליחה לשייך את הקוד לאוטובוס ולנסיעה.
1620679816212.png
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בין התנאים במכרז למציאות בפועל יש הבדל גדול. לפי תנאי המכרז לא אמורה להיות אפשרות לבחור מרחק\כתובת ובפועל חלק מהאפליקציות מאפשרות את זה.

מספר רישוי כזה לא קיים ציי רכב אוטובוסים - מאגרי מידע - Government Data
עקרונית כל מדבקה אמורה להיות משוייכת לאוטובוס, עם זה לדג' ניהול מדבקות - Apps on Google Play
בברקודים שבדקתי המספר היה מספר רץ וכול מדבקה עם קוד שונה, מבקר לא יסרוק את כל ה4 מדבקות.

בפועל, אפשר להיתקל בחברות בת של דן עם קוד של חברת המקור ועדיין לבחור בקו של חברת הבת.
או בעיר עם 2 קווים של מטרופולין,כשיש זיהוי מיקום, לגלול את כל הקווים שלהם בארץ (רשימה מלאה, צילום חתוך).
כנל לאפיקים- סריקה לא מצליחה לשייך את הקוד לאוטובוס ולנסיעה.
צפה בקובץ המצורף 22646
אוקיי, יש אפליקציה לשיוך מדבקות.
שאלה ברשותך, איך קרה שאפליקציות ניהול פנימיות מסוג זה (ניתן לראות גם אחרות מאותו מפתח) מפורסמות פומבית בחנות, ולא מותקנות במכשירים הרלוונטיים מתוך APK או באמצעות פתרונות עסקיים?
 

tal#

Active member
אוקיי, יש אפליקציה לשיוך מדבקות.
שאלה ברשותך, איך קרה שאפליקציות ניהול פנימיות מסוג זה (ניתן לראות גם אחרות מאותו מפתח) מפורסמות פומבית בחנות, ולא מותקנות במכשירים הרלוונטיים מתוך APK או באמצעות פתרונות עסקיים?
את זה צריך לשאול את ISR... מצאתי את זה בטעות כשחיפשתי את האפליקציה של סופרבס לפי דרישה
 

tal#

Active member
המספר רישוי מוטמע בברקוד במתקפים, אבל עם ספרה רצה כמו במדבקות
מאן חדש
1.jpg 2.png
ישן, התעצלתי לחתוך יותר
3.png
4.png
 
למעלה