צילומים מהדרך: ה TEMSA SAFARI

  • פותח הנושא 846
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
הן כבר לא במטרודן. הן נמכרו. לחברת

תודה. הן מוזנחות משהו.
הן כבר לא במטרודן. הן נמכרו. לחברת
"קווים" הן נמכרו (אולי עם לעוד מקומות. בזה אני לא יודע), וניתן לראותם במרכז הארץ בצביעה של "קווים". את התמונה הספציצית הזו צילם ערן. בגלריה של "קווים" יש תמונות שדרור צילם. רואים את הEL שהגיעה מבאר שבע למרכז לפני שינוי הצביעה ואחרי השינוי.
 

אורי404

New member
ועוד ../images/Emo91.gif בגלריית "הישנים והנטוש

הן כבר לא במטרודן. הן נמכרו. לחברת
"קווים" הן נמכרו (אולי עם לעוד מקומות. בזה אני לא יודע), וניתן לראותם במרכז הארץ בצביעה של "קווים". את התמונה הספציצית הזו צילם ערן. בגלריה של "קווים" יש תמונות שדרור צילם. רואים את הEL שהגיעה מבאר שבע למרכז לפני שינוי הצביעה ואחרי השינוי.
ועוד
בגלריית "הישנים והנטוש
והנטושים" יש תמונות של האוטובוסים של חברת התח"צ של באר שבע לשעבר. בין היתר, יש שם EL-ים, SL-ים ישנים, SU-ים ישנים ואירייזרים. את התמונות האלה צילם מסוף כרמלית.
 

טוארג

New member
אחד מה-SU עומד בחניון גרוטאות

ועוד
בגלריית "הישנים והנטוש
והנטושים" יש תמונות של האוטובוסים של חברת התח"צ של באר שבע לשעבר. בין היתר, יש שם EL-ים, SL-ים ישנים, SU-ים ישנים ואירייזרים. את התמונות האלה צילם מסוף כרמלית.
אחד מה-SU עומד בחניון גרוטאות
בירושלים ברחוב גבעת שאול מול טסט ליין, ורואים אותו מהכביש.
 

JayZed

New member
אני לא מסכים.

ואם נעזוב לרגע את חלטורת
האוטובוסים שלנו ונעבור לנימה קצת יותר רצינית ועניינית. הB7L אינו בר השוואה לSL באותה הצורה שהNL אינו בר השוואה מול ליילנד משנת 1970. מדובר בדור שונה לגמרי של מכונות, מכונות שונות לגמרי שמעבר לכל ספק המכונות החדשות יותר מעניקות יותר איכויות ויותר מודעות לפרמטרים שבעבר לא "שיחקו תפקיד" כמו מנועים ידידותיים לסביבה, סטנדרטים שונים של רעש, כל עניין גובה רצפת האוטובוס, תיבות ההילוכים ועוד כהנה וכהנה... אין שום ספק שנוחות הנסיעה באוטובוס מודל 2005 או 2004 תהיה טובה בכמה מונים מאיכות הנסיעה של אוטובוס משנת 88 או 95, אחרי הכל מדובר בפער של 10 שנים לפחות וזה לא הולך ברגל.... המכונות של היום זה לא המכונות של פעם, היום הן מפוארות יותר, נוחות יותר מרעישות פחות אבל יותר עדינות, סובלות יותר מקפריזות של נהגים, דורשות את הטיפוטחים בזמן ובעקביות, סובלות מהרבה יותר תקלות עקב מעורבות של מערכות ממוחשבות וכדומה..... היות ואת הB7L אנחנו מכירים דרך דור אחד של מכונות שנכנס לארץ לפני שנתיים קצת קשה להשתמש בו כדוגמא אבל אם נסתכל על המאן למשל נוכל לראות כי הSLים של התח"צ למשל, סבלו מהזנחה פושעת במשך שנים, אלה מכונות שקיבלו דלק וזה הכל, לא טיפולים ולא שום דבר, אפילו לא שטיפה והמכונות האלה נוסעות כמו סוסות לעומת הELים היותר צעירים של התח"צ כבר מתפגרים להם תוך כדי נסיעות, כי אלו מכונות יותר "עדינות" מהSL...... בטוחני שאם התח"צ הייתה ממשיכה לפעול היום והיו מכניסים במסגרתם את הB7L או את הNL הם היו גומרים אותם תוך שנה, לא שנתיים, שנה. אלה לא מכונות שיסכימו לקבל דלק ויסעו, אלה מכונות שאם לא תטפל בהן בזמן הן פשוט פותחות בשביתה, תקלה במנגנון של דלת והמכונה לא נוסעת, אין פה מקום לחפף, עם המכונות האלה אי אפשר לשחק זה החסרון של ההתקדמות הטכנולוגית אם אפשר לקרוא לזה חסרון
אני לא מסכים.
מבחינת רכות נסיעה, תאוצה, מהירות, שקט ונוחות אפשר להשוות כל אוטובוס לכל אוטובוס, לפחות בצורה תאורטית. זה נכון שיש גורמים מכריעים - כגון הרצפה הנמוכה - שלא ניתנים להשוואה, אך עדיין, השוואה כלשהיא תמיד אפשרית. למשל, לדעתי, ה-O405 הוא האוטובוס העירוני הנוח ביותר בארץ ולא ה-B7L, לא ה-NL ולא אפילו הסיטארו עולים עליו ברכות ונוחות נסיעה, וזה אוטובוס שפס יצורו החל בשנת 1984... ובסדרות האחרונות שלהם גם אף אחד לא מגרד לו בתאוצה ומהירות. ולמרות היותו נוח ושקט הוא עדיין סוס עבודה לא פחות מה-SL, ולא מצריך יותר טיפול מה-SL. וזה שה-ELים מתפגרים זו לא דוגמא. הן היו מכונות כושלות ישר מהתחלה. ה-NL החדש והמשוכלל הרבה יותר אמין בהרבה מה-EL202 הגרוטאות.
 

fireman

New member
זה שהEL כושלות אין ספק

אני לא מסכים.
מבחינת רכות נסיעה, תאוצה, מהירות, שקט ונוחות אפשר להשוות כל אוטובוס לכל אוטובוס, לפחות בצורה תאורטית. זה נכון שיש גורמים מכריעים - כגון הרצפה הנמוכה - שלא ניתנים להשוואה, אך עדיין, השוואה כלשהיא תמיד אפשרית. למשל, לדעתי, ה-O405 הוא האוטובוס העירוני הנוח ביותר בארץ ולא ה-B7L, לא ה-NL ולא אפילו הסיטארו עולים עליו ברכות ונוחות נסיעה, וזה אוטובוס שפס יצורו החל בשנת 1984... ובסדרות האחרונות שלהם גם אף אחד לא מגרד לו בתאוצה ומהירות. ולמרות היותו נוח ושקט הוא עדיין סוס עבודה לא פחות מה-SL, ולא מצריך יותר טיפול מה-SL. וזה שה-ELים מתפגרים זו לא דוגמא. הן היו מכונות כושלות ישר מהתחלה. ה-NL החדש והמשוכלל הרבה יותר אמין בהרבה מה-EL202 הגרוטאות.
זה שהEL כושלות אין ספק
כאשר מדברים עלך ה202 בעיקר, את ה262 אני לא כל כך מכיר. הNL עולה על הEL, בזה אין שום ספק אבל נניח ותכניס את הNL לשגרת "אין טיפולים" כמו שעברה על הSLים של התח"צ אתה תראה שהNLים האלה, המשוכללים והמוצלחים ישבקו חיים מהר מאוד וכך גם כל אוטובוס חדיש אחר.
 

אורי404

New member
דווקא הוולוו B10B העירוני (לפחות זה

אי אי... איזה ביטוי מהמם! צריך
לזכור. "לך תישן מתוך מנוע של [השלם כאן את שם האוטובוס]".
איש אש, אתה יודע שאני גם לא מחבב את ה-SL במיוחד... אבל יש לדעתי אוטובוס עירוני יותר גרוע מאפילו החלודות שב-SL בשירות סדיר, והוא לא אחר מאשר... VOLVO B10B עירוני הנסיוני באגד. נסעתי בו כמה פעמים בירושלים... איזה זבל של אוטו. יש לו תאוצה של עגלה עם חמור חולה בראומטיזם מתקדם. אבל (מצטער אנדי) ה-B7L אוכלים את ה-SL בלי מלח מבחינת איכות הנסיעה ובעיקר כמות הרעש. בלי קשר, זה לא לעניין שהחזירו את האוטובוס הזה לשרות.
דווקא הוולוו B10B העירוני (לפחות זה
עם מרכב היוניקר. אני משער שנסעת ב-111 עם המרכב שדומה ל-0405) יש לו תאוצה מהירה. למרות זאת, עדיף, כמובן, ה-0405.
 

fireman

New member
בפיגוע בבאר שבע היו מעורבות

לא אמרת קודם שזה SL?
בפיגוע בבאר שבע היו מעורבות
2 מכונות, 2 מחבלים מתאבדיםמכונה אחת וולבו של חברת מטרודן שצירפתי בתמונה למעלה ומכונה נוספת מהגרוטאות של דן שהושאלה למטרודן ותמונתה מצורפת לכאן
 

846

Active member
../images/Emo16.gif

בפיגוע בבאר שבע היו מעורבות
2 מכונות, 2 מחבלים מתאבדיםמכונה אחת וולבו של חברת מטרודן שצירפתי בתמונה למעלה ומכונה נוספת מהגרוטאות של דן שהושאלה למטרודן ותמונתה מצורפת לכאן
 

amitasafzabida

New member
הא. תודה.

בפיגוע בבאר שבע היו מעורבות
2 מכונות, 2 מחבלים מתאבדיםמכונה אחת וולבו של חברת מטרודן שצירפתי בתמונה למעלה ומכונה נוספת מהגרוטאות של דן שהושאלה למטרודן ותמונתה מצורפת לכאן
הא. תודה.
 

mister K

New member
לקווים הייתה עוד מכונה שמספרה 701

במקור של מטרודן
זה האוטובוס שנפגע בפיגוע בבאר שבע ואותו ראינו במרכבים בזמן השיפוץ.
לקווים הייתה עוד מכונה שמספרה 701
99-701-50 היא המכונה השרופה שראינו עומדת במרכבים. היא נשרפה בגני תקוה. כנראה שהמספר הזה לא מביא הרבה מזל. 83-701-01 של אגד הלכה בפיגוע בקו 19 בירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה