צילום MACRO - ניקון

עמית29

New member
צילום MACRO - ניקון

הי כצלם ותיק מאד שמחתי מאד לדעת על קיומו של פורום זה. ישר כח למי ש"ייסד" אותו. האם למישהוא מבין חברי הפורום יש נסיון בעבודה עם ציוד מאקרו עבור ניקון? מדובר בעיקר על BLOWER PB-6 ועל ה RING-FLASH SB29 או SB21. לא ברורים לי לגמרי ההבדלים בין שני מערכות פלאשים אילו. אשמח אם תשתפו אותי בידע שלכם מאחר ואני מעוניין להזמין את הציוד הנ"ל מ-B&H ( אגב, חנות מדהימה ). לאחרים שמתעיינים בצילומי מאקרו אשמח לתת הסבר בעניין תודה עמית
 

ניב15

New member
צילום מקרו - ניקון

שלום לך. נתחיל ב-blower pb6 . קשה מאד לעבוד בשטח עם מכשיר כזה. הוא מתאים לעבודה במעבדה או בסטודיו. פשוט מגושם. לי יש את ה-sb21 שהולך טוב עם ה-105 מקרו של ניקון. הבעייה העיקרית של פלש טבעתי היא היעדר עומק בתמונה. פשוט הכל יוצא שטוח. הפלש sb29 דומה ל-21 אבל אפשר לפרק אותו מהעדשה ולהרכיבו על מיתקן הפיקוד שנמצא על המצלמה, כך שהוא משמש כמו פלש רגיל, רק יותר חלש
 

עמית29

New member
SB29

תודה ניב כפי שידוע לי ל SB29 ישנה אפשרות לשלוט ביחס האור בין שתי הנורות שלו וזה היתרון הגדול שלו על פני ה SB21. האם לדעתך זה פותר את העדר העומק שהוא בעצם תכונה די אופיינית לכל ה RINGFLASHES ? מה כוונתך שה SB21 הולך טוב עם ה-105 . למיטב ידיעתי הוא מתאים לכל העדשות בעלות פילטר 62 52 או 72 האם זה נכון ? אני מתכוון להשתמש ב SB29 ביחד עם NIKON35-70F2.8 שאמורה להיות טובה למדי להגדלות עד X4 אשמח לקבל ממך הערות נוספות בברכה עמית
 

צבע

New member
מבזק טבעתי

גם אם תכוון את אחד הראשים לעוצמה פחותה או אפילו תסגור לגמרי עדין המבזק משטח את התמונה. לא נעים אבל רק לאולימפוס יש את התשובה ב35 מ"מ או להסבלנד בפורמט בינוני. המלצתי קנה שני פלשים קטנים ומתקן לחיבורם למצלמה (יש הרבה חברות שמציעות מתקן כזה) והנה לך שני פלשים שאתה שולט בהן במיקומם ובצורת התאורה. אם יש לך ממון אז תוכל לקנות את הראשים של הסבלנד ולהתאים אותם לניקון. בסך הכל גם אם תקנה פלשים רגילים של ניקון עם מתקן פשוט תוכל להפעילם לצילומי מקרו . הרבה רעיונות פשוטים וטובים אפשר לעשות עם מס´ פלשים רגילים ופשוטים.
 

komandatore

New member
יש סטייל כזה -בסגנון שנות ה 70

אם אני לא טועה שמגיח מדי פעם גם לצילום בימינו, להשתמש בפלאש הזה גם לפורטרטים/אופנה וכדומה.
 

עמית29

New member
מה ההבדל בין מה שנותן אולימפוס

תודה מה ההבדל בין מה שנותן אולימפוס לבין RINGFLASHES רגילים ? לדעתי עם פלש אחד בלבד או יחס תאורה 1:4 בין הפלשים התמונה צריכה לקבל "מעט יותר" חיים. לא כך ?
 

ניב15

New member
פלשים טבעתיים

שלום עמית. ראשית, שלא תהייה לך תקווה מרובה מדי, ההגדלה של 35-70 היא לא X4, אלא 1/4 מהגודל המקורי. עדשת המקרו 105 מ"מ של ניקון נותנת יחס של 1:1 בצילום. מנסיון שלי, אתה די תתאכזב כאשר תראה את תוצאות צילומי המקרו שלך בעדשה הנ"ל. הם פשוט יוצאים קטנים. לגבי השליטה בין שתי הנורות, השמאלית והימנית,גם ב-21 יש את אותו הפטנט, אבל זה לא מחפה על היעדר העומק בצילום. לקבל עומק בצילום מקרו עם פלש, יש צורך בחצובה טובה, ושני פלשים קטנים, אחד מימין ואחד משמאל (שיכולים להיות בגבהים שונים). אבל זהו כבר סיפור אחר ויותר יקר.
 

עמית29

New member
עדשת מקרו

תודה ניב. שאמרתי X4 התכוונתי בשילוב עם PB6. אבל ככל שנראה לי כעת ממה שאמרתם עדיף להשקיע בעדשת מאקרו טובה עם EXTENTION RING חכמים (AF) 1. האם אתה ממליץ על ה 105? האם לא עדיף 60? (בלא קשר למחיר) 2. האם האוטופוקוס בגדלים של X4 (עם טבעות AF) ועם ה 105 יש לו בכלל איזו משמעות ?
 

nimsg

New member
לגבי BLOWER (אולי עדיף טבעות

יש מה שקרוי טבעות מעריכות (extention tubes) ואני מניח שאתה מכיר. היתרון הוא שהן הרבה פחות מסורבלות. חוץ מזה לניקון תוכל למצוא 3 רמות" 1. רגילות (ללא תמיכה באוטופוקוס/מגעים חשמליים) 2. עם מגעים חשמליים אך ללא אוטופוקוס 3. 2 + אוטו פוקוס המחיר של סט 11 +20 +30 (MM) הוא 80 -150 $ בארה"ב (לדוגמא B&H) חוץ מזה האם כבר הזמנת פעם ציוד משם? איך הלך ואיך מסתדרים עם מכס וצרות כאלה ?
 

עמית29

New member
B&H

תודה. האם יש לך נסיון בעבודה עם טבעות ה-AF? לגבי B&H זו חנות מעולה. הזמנתי משם עדשה NIKON 80-200F2.8 שעלתה לי 1000$ בתוספת 170$ מע"מ שמשולמים בארץ ובתוספת כ-70$ משלוח ב-FEDEX. מעל קניה של 500$ הם מחייבים אותך לשלוח דרך FEDEX והציוד מגיע לידיך אחרי 3-4 ימים. המחיר כולל מע"מ ומשלוח תמיד יוצא הרבה יותר זול מישראל. את המע"מ משלמים בצ"ק לשליח FEDEX. זו שיטה נהדרת ובטוחה לקנייה. בקניה ראשונה אתה צריך לפקסס להם צילום כרטיס אשראי. דרך אגב זו חנות של חרדים מברוקלין שסגורה בשבתות וחגים. שאלות נוספות ?
 

winny

New member
עוד מידע על B&H

עמית, אני בדיוק מנסה להחליט אם להזמין משם עדשה (כרגע חשבתי על 50/1.8). לפי איזה סכום משלמים מע"מ? הסכום ששילמתי שם, או הסכום שרשום בארץ למוצר? האם משלמים גם מכס? האם יש אפשרות לקבל אחריות כלל עולמית (ראיתי את זה מוזכר איפה הוא...). האם העדשות מרופדות היטב כך שלא ישברו גם אם אשתמש בדואר אויד רגיל ולא בפדקס? תודה.
 

עמית29

New member
מכם ומע"מ B&H

הי מע"מ משלמים לפי מחיר העדשה + המשלוח ומזה לוקחים 17% על מצלמות ועדשות אין מכס. רק על פריטים מאד ספציפיים,שבדרך כלל אנשי המכס לא מבינים בהם כלום ולכן מסווגים אותם בתור "ציוד נלווה לעדשות". אני צריך לבדוק, נדמה לי שעל "ציוד נלווה למצלמות" יש 12% מכס. לגבי אחריות ישנן שתי אפשרויות: 1. אחריות בין לאומית - כל המוצרים בקטלוג שלהם שמוגדרים USA 2. אחריות של B&H בלבד - מסומן IMPORTED. ברוב המקרים ההבדל במחיר קטן מאד , אולם לחלק מהציודים המיוחדים ( למשל RINGFLASH SB29 ) יש הבדל גדול מאד. העדשות מרופדות כך שגם אם יפלו מהמטוס לא יקרה להם כלום - DONT WORRY ! (גם אני עברתי את זה) עמית
 
אין מכס, רק מע"מ...

משלמים 17% מע"מ בלבד על מחיר המצלמה כולל המשלוח לישראל. אין מכס על מצלמות, עדשות וציוד היקפי לצילום.בדרך כלל האחריות האמריקאית שמקבלים ו/או אחריות בינלאומית אינה מוכרת בישראל ויש לשלם על כל תיקון החל מהיום הראשון או לשלוח את המוצר לארה"ב למימוש האחריות ללא תשלום, למעט המשלוח(הלוך וחזור) שהוא יקר מאד. מנסיון העבר האישי שלי, אין בעיה בהזמנת מוצרי צילום מארה"ב, כולל B&H. המוצר מרופד היטב וארוז כהלכה ותמיד הגיע ללא רבב.
 

nimsg

New member
קודם כל תודה על המידע ../images/Emo6.gif

לגבי טבעות AF אין לי נסיון. טבעות רגילות השתמשתי די הרבה עם תוצאות מדהימות (עד הגדלה X 4 ) וגם מפוח של ניקון די עתיק של חבר צלם. הטבעות ממש נוחות כי עדיין יש מדידת חשיפה אוטומטית והצמצם אוטומטי (ניקון f601M). אני שוקל להזמין מהם טבעות AF (כי N80.F80 לא עובדת עם טבעות ישנות). דרך אגב האם תוכל להמליץ לי על פלש חזק ? (משהו עם זום ועם עוצמה של 50+- בקצה הזום ?)
 

עמית29

New member
TTL עם PB6 ???

לעזאזל - בילבלו אותי שלחתי את אותה שאלה למומחי B&H ולניקון ארה"ב וקיבלתי שתי תשובות הפוכות האם PB6 בשילוב עם SB29 מאפשר עבודה מלאה TTL (מבחינת הפלאש) B&H: לא NIKON : כן האם מישהוא יכול להכריע ?
 

עמית29

New member
TTL עם PB6 ???

לעזאזל - בילבלו אותי שלחתי את אותה שאלה למומחי B&H ולניקון ארה"ב וקיבלתי שתי תשובות הפוכות האם PB6 בשילוב עם SB29 מאפשר עבודה מלאה TTL (מבחינת הפלאש) B&H: לא NIKON : כן האם מישהוא יכול להכריע ?
 

nimsg

New member
א תלוי במצלמה ב. גם אם כן יש מגבלות

קודם כל לא כל מצלמה תאפשר TTL במצב הזה (עם pb6) והיכולות המיוחדות (3D ו multisensor בד"כ לא יעבדו) ממליץ להסתכל במדריך המצלמה לגבי פלשים כמו sb21. זה יופיע קרוב לודאי באחד משני הנושאים הבאים: התאמת עדשות, שימוש בפלש. (אם יש לך מצלמה עם 3D אז לגבי פלשים שתומכים ב 3D כגון sb 26)
 

עמית29

New member
F801

זו המצלמה שלי. ואני מדבר על TTL רגיל ללא 3D זה אמור לעבוד ?
 
למעלה