צילום: לא לפי תנועת הרכבות

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
צילום: לא לפי תנועת הרכבות

צילום: לא לפי תנועת הרכבות
פורסם היום ב-ynet שרכבת ישראל לא מאפשרת להורים לצלם את ילדיהם המחופשים בתוך הקרונות משיקולי ביטחון
 

oren*

New member
המדינה הזו פשוט יורדת מהפסים

צילום: לא לפי תנועת הרכבות
פורסם היום ב-ynet שרכבת ישראל לא מאפשרת להורים לצלם את ילדיהם המחופשים בתוך הקרונות משיקולי ביטחון
המדינה הזו פשוט יורדת מהפסים
כשהשיקו את הדיסק החדש של דנה ברגר, לא הפריע לאף אחד שצילמו את הרכבות מבפנים ומבחוץ. כשהשיקו את מודעות הפרסומת של הסרט הארי פוטר או גבינת עמק תנובה, לא הפריע לאף אחד שצילמו את הרכבות, ואת התחנות כולל הכניסות והשומרים. והנה, הורים נוסעים עם ילדיהם בפורים, עושים להם יום כיף, ומקבלים נזיפה מכוערת מאנשי אבטחה. חלילה לא בגלל שאחד הילדים שלף אקדח צעצוע, או ליכלך את הקרון בפרורי אוזן המן - ההורים צילמו אותו יושב מחופש בכיסא של רכבת. לילדים בישראל אין זכות להצטלם ברכבת?
 

mister K

New member
אני לא מבין מה ההגיון פה...

המדינה הזו פשוט יורדת מהפסים
כשהשיקו את הדיסק החדש של דנה ברגר, לא הפריע לאף אחד שצילמו את הרכבות מבפנים ומבחוץ. כשהשיקו את מודעות הפרסומת של הסרט הארי פוטר או גבינת עמק תנובה, לא הפריע לאף אחד שצילמו את הרכבות, ואת התחנות כולל הכניסות והשומרים. והנה, הורים נוסעים עם ילדיהם בפורים, עושים להם יום כיף, ומקבלים נזיפה מכוערת מאנשי אבטחה. חלילה לא בגלל שאחד הילדים שלף אקדח צעצוע, או ליכלך את הקרון בפרורי אוזן המן - ההורים צילמו אותו יושב מחופש בכיסא של רכבת. לילדים בישראל אין זכות להצטלם ברכבת?
אני לא מבין מה ההגיון פה...
ממתי רכבת ישראל היא שטח צבאי סגור??? ההוראה הדבילית הזאת מונעת גם מסתם חובבי רכבות כמוני לצלם בתחנות. מישהו ברכבת ישראל בהחלט ירד מהפסים! מה גם שלא ברור לי ההגיון שבדבר.
 
סיפור על צילום ברכבת

אני לא מבין מה ההגיון פה...
ממתי רכבת ישראל היא שטח צבאי סגור??? ההוראה הדבילית הזאת מונעת גם מסתם חובבי רכבות כמוני לצלם בתחנות. מישהו ברכבת ישראל בהחלט ירד מהפסים! מה גם שלא ברור לי ההגיון שבדבר.
סיפור על צילום ברכבת
רציתי לצלם לעצמי כמה תמונות לאוסף האישי שלי.... (לא משהו נדיר, סתם רכבות על הרציף).... אמרתי לעצמי, נבקש אישור... אימייל לבני נאור - הוא מפנה אותי לשווק (לוקח 3 ימים) מהשווק - שולחים לי פקס - אני צריך למלא אותו ולחתום ולשלוח והם שולחים לי בחזרה שוב פקס אישור..... שרציתי לעשות זאת שוב, אמרתי לעצמי, אצלצל ישירות לשווק אבל האנשים בשווק החליטו ששוב אני צריך לפנות לבני נאור ושוב ושוב ושוב........ פשוט לקבל אישור זה סיוט
 
אולי נארגן פנייה לדובר?

סיפור על צילום ברכבת
רציתי לצלם לעצמי כמה תמונות לאוסף האישי שלי.... (לא משהו נדיר, סתם רכבות על הרציף).... אמרתי לעצמי, נבקש אישור... אימייל לבני נאור - הוא מפנה אותי לשווק (לוקח 3 ימים) מהשווק - שולחים לי פקס - אני צריך למלא אותו ולחתום ולשלוח והם שולחים לי בחזרה שוב פקס אישור..... שרציתי לעשות זאת שוב, אמרתי לעצמי, אצלצל ישירות לשווק אבל האנשים בשווק החליטו ששוב אני צריך לפנות לבני נאור ושוב ושוב ושוב........ פשוט לקבל אישור זה סיוט
אולי נארגן פנייה לדובר?
אני מוכן לארגן זאת, פנו אלי במסרים עם הפרטים שלכם (פרטי, משפחה, אימייל, וטלפון)....
 

raminec

New member
ניצול ציני של המצב הביטחוני במדינה

אולי נארגן פנייה לדובר?
אני מוכן לארגן זאת, פנו אלי במסרים עם הפרטים שלכם (פרטי, משפחה, אימייל, וטלפון)....
ניצול ציני של המצב הביטחוני במדינה
הרי לא צילמו נהלי אבטחה נכון? וגם אם כן זה לא שאין גישה לנקודה לכל מי שמעוניין. פשוט הם עושים את זה כי הם יכולים - אין סיבה הגיונית.
 

oren*

New member
שלא יתפלאו למה אין שיתוף פעולה עם

סיפור על צילום ברכבת
רציתי לצלם לעצמי כמה תמונות לאוסף האישי שלי.... (לא משהו נדיר, סתם רכבות על הרציף).... אמרתי לעצמי, נבקש אישור... אימייל לבני נאור - הוא מפנה אותי לשווק (לוקח 3 ימים) מהשווק - שולחים לי פקס - אני צריך למלא אותו ולחתום ולשלוח והם שולחים לי בחזרה שוב פקס אישור..... שרציתי לעשות זאת שוב, אמרתי לעצמי, אצלצל ישירות לשווק אבל האנשים בשווק החליטו ששוב אני צריך לפנות לבני נאור ושוב ושוב ושוב........ פשוט לקבל אישור זה סיוט
שלא יתפלאו למה אין שיתוף פעולה עם
הפורום. מתעקשים להישאר בעידן הפקס והמכתבים, כשאת מנהל השיווק של דן אני משיג ישירות באימייל או בטלפון. הרי גוף כזה צריך לחבק את חובבי התחבורה הציבורית ולפתוח בפנינו (עד כמה שאפשר כמובן) את כל האפשרויות לחקור, לצלם ולתעד. ומה הם עושים במקום? קוברים אותנו תחת ערימות מסמכים וחתימות. ומה יעשו כשהרכבת הקלה תעבור במרכז פתח-תקווה? יחרימו מצלמות של הולכי רגל?
 
צילום מחוץ לשטח הרכבת

שלא יתפלאו למה אין שיתוף פעולה עם
הפורום. מתעקשים להישאר בעידן הפקס והמכתבים, כשאת מנהל השיווק של דן אני משיג ישירות באימייל או בטלפון. הרי גוף כזה צריך לחבק את חובבי התחבורה הציבורית ולפתוח בפנינו (עד כמה שאפשר כמובן) את כל האפשרויות לחקור, לצלם ולתעד. ומה הם עושים במקום? קוברים אותנו תחת ערימות מסמכים וחתימות. ומה יעשו כשהרכבת הקלה תעבור במרכז פתח-תקווה? יחרימו מצלמות של הולכי רגל?
צילום מחוץ לשטח הרכבת
טיעוני הבטיחות המגוחכים שמועלים על ידי הרכבת בכתבה (וגם במציאות) הם דבר אחד, אבל מה יגידו אותם חובבי רכבת (כולל אותי וכמה מחברי הטובים) שהלכו להם בשטח ציבורי, כמו הגשר שמעל לתחנת סגולה או רחוב יפו בחיפה, צילמו ממנו את הרכבות החולפות או התחנה הסמוכה, והוזנקו אליהם אנשי בטחון של הרכבת או עובדי רכבת? אני מבין את החשד שצילום התחנה או הרכבת עלול לעורר, ולפיכך את עצם ההזעקה של אנשי הרכבת, אבל כאשר הם מגיעים למקום, הם לא כל-כך מתעניינים במי הצלם/ת אלא מתייחסים אליו כעובר חוק של ממש, כשהם חוזרים ומציינים את עובדת הרכבת שטח אסור לצילום, למרות שהצילום לא נעשה בשטח הרכבת! (וכמו שאביתר יוכל להעיד, אני לא היחיד שעבר חוויות לא נעימות, ולפעמים ממש לא נעימות, כולל משטרה וכיו"ב, כאלו) בכל מקרה, אני בהחלט מוכן לחתום בגדול על עצומה כזאת, וכמובן שגם לפרסם אותה באתר 'חדשות הרכבת', אותו אני עורך כיום. (( חשוב להדגיש שבימים אלו אני מכיר בצורך של רכבת ישראל לתחקר את העוקבים אחרי פעילותה הטכנית ואף לחשוד בהם, אולם מכיוון שאנחנו עדיין מדינה חופשית, והדבר היחיד שאסור לצלם על-פי חוק זה מתקני צבא ואת 'צנעת הפרט', אני מאמין שהרכבת מחוייבת להגיע להסדר הגיוני עם חובבי רכבת - לדוגמה, העברת רשימה מסודרת עם מספרי תעודות זהות בתחילת כל שנה, רשימה שתהיה תלויה ב-פיקוד הרכבת או אצל כל גורם אחר, והתחייבות מצד המופיעים ברשימה זו לעדכן מראש את פיקוד הרכבת או את מנהל התחנה הקרוב על פעילותם הבטוחה החובבים יקבלו של תעודה שתונפק על-ידי הרכבת, עם השתתפות שלהם בעלות הנפקתה. אפשר כמובן לפתח את הרעיון, והוא לא מתייחס לעניין הצילום האקראי שנעשה על-ידי הנוסעים 'הרגילים', אבל אתם מבינים את העיקרון ))
 
אבקש מכל המעונינים לחתום על העצומה!

צילום מחוץ לשטח הרכבת
טיעוני הבטיחות המגוחכים שמועלים על ידי הרכבת בכתבה (וגם במציאות) הם דבר אחד, אבל מה יגידו אותם חובבי רכבת (כולל אותי וכמה מחברי הטובים) שהלכו להם בשטח ציבורי, כמו הגשר שמעל לתחנת סגולה או רחוב יפו בחיפה, צילמו ממנו את הרכבות החולפות או התחנה הסמוכה, והוזנקו אליהם אנשי בטחון של הרכבת או עובדי רכבת? אני מבין את החשד שצילום התחנה או הרכבת עלול לעורר, ולפיכך את עצם ההזעקה של אנשי הרכבת, אבל כאשר הם מגיעים למקום, הם לא כל-כך מתעניינים במי הצלם/ת אלא מתייחסים אליו כעובר חוק של ממש, כשהם חוזרים ומציינים את עובדת הרכבת שטח אסור לצילום, למרות שהצילום לא נעשה בשטח הרכבת! (וכמו שאביתר יוכל להעיד, אני לא היחיד שעבר חוויות לא נעימות, ולפעמים ממש לא נעימות, כולל משטרה וכיו"ב, כאלו) בכל מקרה, אני בהחלט מוכן לחתום בגדול על עצומה כזאת, וכמובן שגם לפרסם אותה באתר 'חדשות הרכבת', אותו אני עורך כיום. (( חשוב להדגיש שבימים אלו אני מכיר בצורך של רכבת ישראל לתחקר את העוקבים אחרי פעילותה הטכנית ואף לחשוד בהם, אולם מכיוון שאנחנו עדיין מדינה חופשית, והדבר היחיד שאסור לצלם על-פי חוק זה מתקני צבא ואת 'צנעת הפרט', אני מאמין שהרכבת מחוייבת להגיע להסדר הגיוני עם חובבי רכבת - לדוגמה, העברת רשימה מסודרת עם מספרי תעודות זהות בתחילת כל שנה, רשימה שתהיה תלויה ב-פיקוד הרכבת או אצל כל גורם אחר, והתחייבות מצד המופיעים ברשימה זו לעדכן מראש את פיקוד הרכבת או את מנהל התחנה הקרוב על פעילותם הבטוחה החובבים יקבלו של תעודה שתונפק על-ידי הרכבת, עם השתתפות שלהם בעלות הנפקתה. אפשר כמובן לפתח את הרעיון, והוא לא מתייחס לעניין הצילום האקראי שנעשה על-ידי הנוסעים 'הרגילים', אבל אתם מבינים את העיקרון ))
אבקש מכל המעונינים לחתום על העצומה!
לשלוח לי לדואר האקלטרוני [email protected] את הפרטים הבאים: שם פרטי שם משפחה כתובת דואר אלקטרוני טלפון (עדיף נייד) וכמובן לציין שאתם מעונינים לצלם..... אם יש אנשים שיוכלו לעזור לי "למשוך בחוטים" (חן?), אשמח מאוד אם תרשמו זאת גם, ואני אצור אתכם כבר קשר. אם יוכל חן למינג לפרסם את העצומה הבאה ב"חדשות הרכבת" אודה לו מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה