ציטטת איקידו

אופסססס, טעות בהורוסקופ

הסתכלתי ורשום שם שור, אני בכלל תאומים... יש צ'אנס לניתוח חוזר ?
 

isaacl

New member
בדיוק להיפך

יש כאן סובלנות הרבה יותר מדי גבוהה. כדאי לקרוא שני ספרים: האחד - הצחוק של ברגסון. רמת ההומור הנמוכה ביותר היא לעג לחולשת הזולת; לצחוק למראה אדם המחליק על בננה. הספר השני הוא אוצר הבדיחה והחידוד של דרוינוב. פשוט כדי להבין מהו הומור יהודשי טוב - הומור שיכולנו להתגאות בו. קשה לי לומר שכל הבדיחות אצלנו עוברות את המבחן.
 

eytanbm

New member
יצחק, אנחנו לא תמיד עוברים את המבחן

אבל אנחנו משתדלים, לא?
 

isaacl

New member
אנחנו איננו עוברים

אבל אני לא חושב שניתן להשתדל. הומור הוא מבחן התרבות החשוב ביותר. יש תרבויות שנהוגה בהן השמחה לעיד. כזו היא התרבות הגרמנית, ולצערי גם היפנית. מורים בכירים שבאים מיפן צוחקים למראה תלמידים ומורים כאחד שמבצעים אייקידו מסורבל וגמלוני. אילו הייתי יפני או גרמני, והיו מעירים לי ומסבירים שאין זה נאה ללעוג לעיד, הייתי מבליע את צחוקי, אבל לעולם לא יכולתי לכפות את עצמי לצחוק מסיבות אחרות. כדי לצחוק מסיבות מתוחכמות, אנחנו צריכים להיות מתוחכמים יותר. את דרויינוב רובנו איננו מסוגלים להבין לא רק משום שמדובר בגוף ידע שאינו נגיש לנו, אלא משום שמדובר בהומור עצמי דק שרובנו מעולם לא פיתח את הרגישות המספקת. החברה הישראלית טרחה מראשית הציונות למחוק את יכולותיה אלה ויצרה חברה וולגרית ביותר. כדי לשנות זאת יש צורך במהפכה תרבותית של ממש. דומני שהכיוון של המהפכות הפוליטיות שאנו נוכחים בהם מעידים את הכיוון ההפוך.
 

isaacl

New member
הבהרה

אני אינני שם את עצמי בצד האחר של המתרס. גם אני כישראלי, צוחק מסיבות וולגריות. אני רק מבכה ומקר את המצב.
 

בודוקאן

New member
../images/Emo32.gifהמלצה על סרט

קשור ולא קשור, אבל חייבת להמליץ. ראיתי בשבוע שעבר סרט 3 פעמים! (מעולם לא קרה לי...) לא רוצה לחלק ציונים לסרט, אבל לא זוכרת מתי נהניתי כך מסרט. בשום אופן לא קומדיה, אם כבר אז דרמה. אבל עם נגיעות קומיות בנפש האדם, שהצחיקו אותי עד דמעות, בכל צפיה - יותר! "אהבה, פלפל וקינמון". סרט יווני. מקסים בעיני. תנסו. אני צפיתי בו דרך HOT VOD. (מקווה שיצחק לא יהרוג אותי, ואם כן - מעליש
)
 

eytanbm

New member
יצחק, זה כוללני מדי

הטענות שהשמעת בשרשור למעלה נראות לי כוללניות מדי. הן כה רחבות שקשה לי אפילו לנסות לעמת אותן עם נסיוני היום יומי כדי לבדוק את אמיתיותן. על כל פנים אני חושב שבנסיוני בתוך החברה הישראלית, נתקלתי בדוגמאות של לעג ושמחה לאיד כמו שאתה מציע, אבל גם, לטעמי כמובן, נחשפתי להומור ברמה גבוהה. הייתי אומר שכחברה, יש לנו מגוון רחב של סוגי הומור. ובפרספקטיבה התפתחותית, נדמה לי שהמרוץ בין קצב ההתרבות של עדר הפרות הקדושות ויכולתם של שוחטי הפרות הקדושות הוא טבעי. אולי מאחורי השרשור שלך מסתתרת תלונה יותר ספציפית? אם כך, אז בבקשה לשכב על הספה, אני מקשיב.
 

isaacl

New member
איתן היקר

אני כמובן מכליל וכוללני. וכמובן קטונתי מלהטיף לך מוסר, ולא זאת הייתה כוונתי. אני סתם מתלונן על מצב הדברים בחברה שלנו. האם שמת לב שבעברית אין מילה לsubtle? אתה יכול לשמוע אמירות שנונות. זה קורה. אבל מייד אחרי האמירה השנונה צריכים להוסיף ולהגזים והדגיש. משום שהאזן איננה כרויה להקשיב לאמירות דקות. החברה הישראלית היא מגוונת מאוד, וכמובן היא כוללת קבוצות מעטות שאין כמותן. ודאי לא התכוונתי להתלונן על משהו הסמוי מן העין, וודאי שלא על מורי הראשון לאייקידו.
 

eytanbm

New member
בשביל להבדיל בין

"הומור עצמי דק" ל צחוק "מסיבות וולגריות" צריך להבחין בשניהם, מה ששם אותך מיד בצד מסוים של המתרס שיצרת! נותר רק להבין כיצד אנין צחוק כמוך מוכן גם לצחוק "מסיבות וולגריות" או שמה תניח לעצמך לצחוק בלי הפרעה?
 
הםםםם ../images/Emo4.gif

אולי פיספסתי משהו אבל יש כאן נימה של זילזול "...אנין צחוק כמוך.."
 

eytanbm

New member
אני חושש ש

"אנין צחוק כמוך" הוא ניואנס כה דק ומורכב שאולי ניתוח את משמעויותיו הנסתרות דורש שרשור חדש ומיוחד לכך, מה דעתך?
 

בודוקאן

New member
הוא לא אוביקטיבי ../images/Emo10.gif

ההופעה היתה מקסימה
היה פשוט נפלא. בעלי ואני נהנינו בצורה בלתי רגילה. מיהו היא אומנית בכל נימיה. רוקדת בעת ובעונה אחת עם כל דבר שהאל העניק לנו. היא לוותה במרצה שלה, מאיה (לא זוכרת שם משפחה) שהסבירה את הרקע ואת המהות של הריקוד. היא היתה מצוינת. תודה מיהו, ותודה לזאב על ההזמנה
 
למעלה