ציטטא יפה ששווה דיון..

קרוסלע

New member
איך כתבת שקוראים לה?

אנאלי איז סטרונג?חיחי המשפט הזה הוא הגיוני ביותר..האהבה שלנו לאדם זה ולא אחר בעצם מבטאת את האהבה שלנו לעצמנו, מה שאנחנו רואים בו זה מה שאנחנו רואים באידאל של עצמנו. מעבר לכך..כשנמצאים בקשר עם טיפוס מסוים מתחילה דיפוזיה..מתחילים להיות דומים, לכן זה שאנחנו אוהבים גורם לנו לאהוב את עצמנו. אלמנטרי
 

sahr12

New member
השאלה היא..האם אנו בוחנים..

את תהליך הדיפוזיה.. הוא לחיוב או לשלילה? האם לקחנו משהו שהיינו בו לא הכי..והצד השני כן..ושידרגנו..? או שמרוב שאהבנו את עצמנו..הבאנו (דירדרנו) את הצד השני אלינו? זה לא פשוט כמו שזה נשמע..
 

קרוסלע

New member
שאלה טובה..

ואולי ההדרדרות הזאת היא "התחרבשות משותפת כזאת" כדי לבדוק מי יותר רע כדי לדעת מי יותר טוב? לכל תכונה יש חיובי ושלילי, השאלה איך אנחנו בוחרים להשתמש בה. מה שלא פשוט זאת אותה בחירה. אתה לא יכול לראות באדם דברים שתאהב או תשנא אם אין להם שום נגיעה אליך.. למשל.. אם אתה רואה אדם מנומס וזה לא אומר לך כלום אתה לא תעריך את זה וגם לא תזלזל בה. זה פשוט לא יגע בך. אבל אם תראה אדם מנומס ותדע ותכיר סיטואציות שבהן היה לך קשה מאד להיות מנומס ולמרות זאת, רצית בכך מאד, תדע להעריך את אותו אחד שהצליח.
 

בוואריה

New member
כל אדם שאוהב אותנו

אני חושבת שבאדם מטבעו יש הרבה אהבה עצמית ואנחנו מעדיפים להיות (במודע או שלא) בסביבת אנשים שאוהבים אותנו. בעצם אהבתם אלינו הם למעשה מחזקים את האהבה שלנו לעצמנו, מעצימים ומחזקים אותה. זה לא שאנחנו באמת הופכים להיות מי שתמיד רצינו להיות (הרי אנחנו כבר כאלה :)) אלא רק מקבלים על זה חיזוק מהאדם שאוהב אותנו.
 

sahr12

New member
רצית לומר "נאמנים פצעי אוהב"?

אז זהו,שאנחנו לא..שלמה המלך אמר נאמנים פצעי אוהב,ונעתרות נשיקות שונא.. וכיוון לכך..שדווקא זה שאוהב אותנו..לא בהכרח שהוא יהיה הכי נוח לנו..בהרבה מהמקרים הוא יהיה זה שישים מולנו מראה אם במילים,אם בתוכחה,אם בהתנהגויות הרבה יותר מכובדות או טובות משלנו.. ..שבה תשתקף האישיות המכוערת שלנו (אם ישנה)..ועדיין הוא זה שיכול לשדרג אותנו..את האישיות.. להבדיל מנשיקות שונא..וזה לא שונא במובן הרגיל של המילה..אלא בזה שאנחנו בעצם לא מקבלים כלום ממנו..שהכל כביכול טוב ומקובל..וכייפי בלשון העם..חיזוקים לעצמנו קראת לזה.. אם להשוות זאת לאהבה..אז זה משהו כמו ההבדל בין תהליך ההתאהבות שבו הכל מקובל..וכייפי.. ומקבלים חיזוקים גם למה שלא צריך..לבין האהבה עצמה ששם כבר יש צורך לשנות..להכיר בחולשות.. לשדרג ולשפר תכונות..ושם זה יכול גם להיות לא הכי נעים..אבל הכי אמיתי לאישיות שלנו.
 

בוואריה

New member
זה נכון

ועדיין אנחנו יכולים לראות דרך אותה מראה כשמדובר באדם שאוהב אותנו ושאנחנו מרגישים מתוך הדברים שלו שהוא עושה זאת מתוך אהבה ואכפתיות ולא מנקודה שיפוטית או מוכיחה. הרעפת אהבה יכולה לבוא גם בדרך של להראות לנו צדדים ודרכים אחרות ולא רק בדרך של ליטופים. אני כנראה הלכתי עם דוגמא קיצונית של אגואיזם, הרי גם באהבה יש סוג של אגואיזם :)
 

קרוסלע

New member
לא מסכימה איתך..

אולי אני קצת מוזרה..אבל לא אוהבת אנשים שתמיד מלטפים אותי .. לא מאמינה להם ולא רוצה שיחשבו שאני כזאת פתי חחח כנראה שאהבה זאת גם אומנות, צריך לדעת לאהוב וגם להיות אמיתיים. לא אומרת שיש שקרנים חלילה חחחחח רק אומרת שכשאוהבים מישהו לפעמים חוסכים ממנו ביקורת (מתוך אהבה) וזה לא פועל לטובתו..
 

sumerfield

New member
לפעמים

כשאוהבים מאוד מישהו, גם המגרעות שלו נראות כמו יתרונות....
 

...Blue

New member
לא מסכים עם סוף המשפט

וגם לא קשה למצוא חבר שנוכחותו הופכת אותנו לאדם שרצינו להיות ויש חברים כאלה ברוך השם :)
 

sahr12

New member
אשריך...מאמי..חחחח

איפה הם קבורים החברים האלו??חחחחחחחחחחח.. ורגע ברצינות.. מה אתה לא והיית רוצה להיות?
 

...Blue

New member
חחחחחחחחח

אני מתחשב מדי והייתי רוצה להיות מתחשבן יותר..
 
מסכימה איתך בנוגע למשפט האחרון שלו

ולעדכנך קשה מאודדדדד למצוא חבר כזה שיגרום לך להיות בדיוק מה שאתה רוצה להיות. יש חברים ויש חברים. ואין לי כזה מצב שאהיה מי שאני רוצה להיות באמצעות חבר/ה . כמובן שיש חברים מעטים שאיתם ארגיש סופר בנוח בלי הצגות אהיה אני. נשיקות חיבוקים ושאר ירקות.
 

נ י ש

New member
איזה שירשור חכם

בחיי...כל התשובות מעמיקות, מנומקות. בסוף היום מה שחשוב לי הוא האם אני מרגישה נוח בחברתו של אותו אדם, לטוב ולרע. האם נוח לי לחשוף את הצד הלא יפה שבי בנוכחותו בדיוק באותה המידה שבה אני חושפת בגאווה את הצד היפה. לכן, אני חושבת שהרוב טמון בנו, בראש לנו, בהרגשה שלנו. ממני הכל מתחיל ואצלי הכל נגמר. אני רק רוצה להיות אני.
 

sahr12

New member
זה דבר חשוב מאוד..הנוחות בה אנו..

יכולים להופיע עם החולשות..ועם הצדדים הלא מחמיאים שבנו..בחברת האדם.. השאלה האם שם זה נגמר? אם לדעתי אצלך יש דברים שאת טובה בהם ממני.. ונוח לי בחברתך..לא כדאי שאנסה להיות טוב כמוך? למה להסתפק בעצם הנוחות שלי להיות מכוער לידך? (שזה חשוב מאוד לכשעצמו) צהריים טובים }{
 

מרי-לו

New member
כן לשלושת השאלות

מה, לפרט? עזוב ... הרי אתה מכיר אותי אותו את מי שאני ואת מי שאני רוצה להיות...
אבל יפה הדיון תמשיכו...
 

ק o ם

New member
כן כן כן

למרות שתמיד אשאף לעוד יותר... אין מושלם... <יופי של שרשור
>
 
למעלה