ציוד ושירות לאולטרלייטים?

gnezer

New member
ציוד ושירות לאולטרלייטים?

שלום,

אני מנסה להגיע לספקי ציוד ושירות לאולטרלייטים בארץ.
בחיפוש רגיל באינטרנט לא מצאתי מידע של ממש.

אשמח אם מישהו יכול להפנות אותי?

גיל
 

רמי בר1

New member
אני לא מכיר את המצברים האלה בארץ,

תנסה לבדוק בסוכנויות האופנועים.
 

gnezer

New member
מצברי SUPER-B

תודה על התשובות.

אלה מצברי ליטיום ששוקלים בערך חצי ממצברים רגילים ונותנים יותר שנים של עבודה.
אנחנו מייבאים את המצברים האלה לארץ לשימושים שונים.
בחו"ל הם עובדים חזק גם על אולטרלייטים.
אני מחפש את המקצוענים בתחום לשווק דרכם גם לאולטרלייטים בארץ.
 
מצברים

אינני מכיר את המצברים המדוברים, אך, יש לבדוק, לפני כל דבר אחר, מהו זרם ההתנעה המכסימאלי (Crank Current) שהמצבר יכול להוציא.
אין ספק כי מצברי ליתיום עולים באיכותם על כל טכנולוגיה נפוצה אחרת, אבל אני לא בטוח שיש להם יכולת להוציא זרם הגדול פי 20 מזרם הקיבול, שזוהי אחת התכונות הנדרשות ממצבר שנועד להתנעת מנוע.
לגבי התקנתם במטוסים מרושיינים (TC'd) יש לפנות למכוני בדק מורשים, שבהכרח יידרשו לאישור יצרן המטוס (וזהו כבר הליך לא פשוט).
לגבי מטוסים בנויים ע"י חובב, אם תוכיח את היתרונות הטכניים, ותוכיח כדאיות כלכלית, אין ספק שניתן יהיה לישמם במטוסים אלו.
אריאל אריאלי
 
אגב,

בהחלט ניתן להתקינם כמצברי גיבוי לאוויוניקה - ושוב, במטוסי AB-Experimental אין בעיה אולם במטוסים מרושיינים חוזרים לאישורים הנדרשים.
אריאל
 

gnezer

New member
אישורים רלוונטיים למצברים

תודה על התשובה המפורטת.

יש רשימה של מצברים מאושרים לאולטרלייטים ביישראל?
בשלב זה תקן ל- Super-B תקן אווירי, למרות שעובדים על זה.
השאלה אם יש חתך של משתמשים שלא צריכים את התקנים האלה.

לגבי CRANKING אין בעיה לדעתי. אלו מצברים מותאמים לזה. יש דגמים מ-150A עד 1200A בהתנעה.
 
בבקשה, תענה לכמה שאלות אם אתה יודע:

נקח לדוגמה מצבר 12 וולט 25AH או מצבר אחר קרוב לנתון הזה.
1. מה משקל המצבר?
2. מה הזרם שלו בקצר מלא?
3.ועמה זמן הוא יכול לסבול זרם זה?
4. כמה יעלה מצבר זה בארץ?
5. מה תקופת האחריות שנותן הייצרן?
אם אין לך 25 אמפר שעה אתה יכול לתת את התשובות גם למצבר כ-17 אמפר שעה .
 

gnezer

New member
נתונים לגבי מצבר ליטיום LiFePO4

נקח לדוגמה מצבר 12 וולט 25AH או מצבר אחר קרוב לנתון הזה.

ראה את הדגם הבא: super B 10P - Aircraft
1. מה משקל המצבר? 1.75 ק"ג
2. מה הזרם שלו בקצר מלא? 600A זרם התנעה בפולס
3.ועמה זמן הוא יכול לסבול זרם זה?200A זרם מתמשך עד ריקון
4. כמה יעלה מצבר זה בארץ?כמו בחול או פחות
5. מה תקופת האחריות שנותן הייצרן? שנתיים - צפי עבודה 5 שנים ומעלה
אם אין לך 25 אמפר שעה אתה יכול לתת את התשובות גם למצבר כ-17 אמפר שעה . הדרישות בליטיום קצת שונות. המצבר הזה מכסה את התחום של 20A עד 35A עופרת-חומצה
 
אם אתה מתכוון לבליסטיק ליטיום

המצבר הזה עדיין חדש בשוק, נראה לי שישמש יותר כמצבר חירום. גם רצוי להתרשם ממנו לאורך כמה שנים, למיטב ידיעתי הופיע בשוק רק לפני שנה.
ובעיקר אני לא מאמין שתוכל להתמודד עם המחיר של וויקס או אחרים שמוכרים אותו
כאן מוכרים אותו במחיר זול
 

gnezer

New member
LiFePO4 ליטיום איירון - לא ליטיום פולימר

לפי האתר של בליסטיק הם עושים ליטיום-פולימר (Lithium-Polimer). אלו מצברים עם בעיית בטיחות קשה כשיש כשל של האלקטרוניקה. ראה דוגמא מיוטיוב: מצברי LIPO מתפוצצים

המצברים ש super-B עושים אלה מצברים בטכנולוגיית ליטיום-איירון LiFePO4 שהיא בטוחה לחלוטין מפני שריפה וכדומה.
 
האם מצברי הSUPER-B תואמים למצברי 'שוראי'

משוק האפטר מרקט של האופנועים?

במידה והחברה שאתה מייצג מייצרת מצברי ליטיום קלי משקל, במידות ובמתחים הנהוגים באופנועי
ספורט או שטח, כדאי לך להתמקד גם בשיווק מצברי ליטיום לאופנועים, שם מצברי יואססה מככבים
מחוסר מתחרה ראוי לאמינותם.
 
האם המטען במטוס מתאים גם למצבר הזה?

למיטב ידיעתי ליתיום איון צריך פרוטוקול טעינה אחר מאשר הזרמת DC ב 13 ומשהו וולט לתוך המצבר כמו שהטעינה כיום.
זה אחד היתרונות של טכנולוגיית ה ליד-אסיד הישנה והכבדה.
 

gnezer

New member
מצברי ליטיום להתנעה בכלי טייס

כן, המצברים האלה בנויים במיוחד לזה.

ראה למשל כאן מפרטים של מצברי ליטיום מותאמים לכלי טיס.

אלטרנטור יטען את המצבר. הכי טוב שתגיד לי את דגם האלטרנטור ואני אוודא אחד לאחד.
 
למעלה