צוציק, אני בטוחה שזה לא אותו ילד

noa128

New member
צוציק, אני בטוחה שזה לא אותו ילד

אבל עכשיו במפגש עם המחנכת זה אשכרה נשמע אותו הדבר... - הציונים שלו גבוהים, הוא ילד נפלא, מתנדב תמיד, אהוב על כולם, אבל לא מכין שיעורים! היאהסבירה לו שאם אלה הציונים בלי תירגול, הוא בקלי קלות מטפס את הכל למאיות, ושהרגלי הלמידה עכשיו ישתלמו מהר מאד ובעיקר בכיתות הבאות, כשהעומס יחייב אותו לשבת ללמוד, שלא תמיד הכל יילך לו ככה בקלות. הבעייה שגם בתחילת השנה הזו (ז') היא הבהירה לו שיש עומס ושחייבים לשבת, להכין שיעורי בית, ללמוד למבחנים, והילד רואה בעצמו שבלי כל אלה הוא מגיע ל - 80 ברוב המקצועות, אז למה שיתאמץ?
 
חחחח.... עכשיו אנחנו תלמידים מאוד

ממושמעים, אמחנו עושים שיעורים ומתכוננים למבחנים. אנחנו תלמידים מאוד טובים.
 

ת ב נ

New member
יתאמץ יקבל 100 ויצטיין. לא יתאמץ

ישאר ב-80 וימשיך להיות בינוני.
 

noa128

New member
80 זה לא בינוני - 65-70 בהקבצה א'

זה בינוני, לדבריה 80 בהקבצה הזו (מתמטיקה ומדעים) זה טוב. המחנכת גם אמרה -" 80 זה יופי, זה אומר שאתה יודע את החומר אבל לא מספיק מתרגל. עוד קצת תירגול יביא לך 100 ". אנחנו מתכוונים להתחיל למקד אותו על מאיות כמטרה, לאחרונה זה כבר לא כל כך פשוט להציב עבורו את המטרות, כי הוא הגיע לגיל שהוא בטוח שהוא יודע יותר טוב מכולם... אוי מתבגרים.
 

תיקי א

New member
באמת למה שיתאמץ ?

למה שיטפס למאיות ? לא יודעת, אולי זאת אני, אבל לי נראה מאוד טבעי שילד שמוציא 80 בלי מאמץ ונהנה מהחיים לא ירצה להשקיע סתם. האיום הזה שהדברים לא יבואו בקלות בהמשך הוא איום סרק מגוחך לטעמי. הבן שלך כנראה מאוד חכם ובנוסף, פיצח את הנוסחה, הלא כ"כ קשה לפיצוח "איך לענות על מבחן ולקבל ציונים טובים מספיק" ואני בטוחה שלמרות שהוא לא מכין שיעורים (כנראה שהוא לא זקוק לכך) היכולות שלא מתפתחות וימשיך להיות לו קל גם בהמשך. זו הגישה שלי, נובעת מכך שאני עדיין זוכרת איך הייתי בבית הספר ואיך אפשר לצלוח את השנים בלי להכין שיעורים בכלל (כמובן בתנאי שאתה מכיר את הטריק הידוע: אם המורה עולה עלי, תמיד אפשר להקריא תשובה ממחברת ריקה).
 

niloush

New member
זה היה הטריק שלי עד...

שהמורה כל כך התפלאה מהתשובה ורצתה לתת לי הערכה במחברת להורים.
רק שאז קיבלתי עונש ולא העזתי יותר להתחכם
 

niloush

New member
במבט לאחור

מעניין אותי מה היתה אומרת אילו תירצתי שרק חכמים יכולים לראות את התשובה
מעניין אותי מה היה קורה אז. אבל שלא תעזו לספר לילדים שלי שכזו הייתי.
 

חני ב

New member
הערכה מעולה

הייתי מאושרת לשמוע כאלה קומפלימנטים על הבן שלי בשנה הראשונה בחטיבה. מעולה! ועכשיו לאמר לו להשתדל להכין שעורים, וכך יעלה את הציונים שלו.
 

noa128

New member
../images/Emo51.gif ליטפתי אותו בגב

ואמרתי בשקט ש"אם קשה לך ואתה לא מספיק, תמיד אפשר לוותר על חלק מפעילויות אחה"צ.." (פעמיים בשבוע טניס, פעם בשבוע מוזיקה, עוד פעם בשבוע אימון כדורגל, הוא לא מוכן לוותר על כלום ומתעקש שאת שיעורי הבית הוא מכין אחרי ביה"ס ולפני שאנחנו ואחיו מגיעים..) נראה לי שה'הצעה' לקצץ בפעילויות אם לא יהיה שיפור תהווה תמריץ
 
למעלה