צוללים טכניים רווים

צוללים טכניים רווים

מידיי פעם רואים בתוכניות על צלילה צוללים טכניים שעולים על פני המים ונכנסים כמעט מיד לתא לחץ. בתוכנית שראיתי אתמול הם הזכירו שהצולל צריך לפעול במהירות ולהיכנס תוך 7 דקות לתא, הפרט הזה היה שולי והתוכנית כלל לא עסקה בצלילה טכנית אלא בעיקר בציד עתיקות מספינות טבועות. מה זה השבע דקות האלה ? הרי צולל רווי שיחרוג מהתקרה שלו יגרום לשחרור החנקןהמוסס מהרקמות ולהתפרצות דקומפרסיה - האם טיפול ´כמעט´ מיידי בחמצן ותא לחץ זה הפיתרון הנכון ? לי נראה כאילו הוא נתון ל- 7 דקות שבהם הוא פשוט יכול לחטוף נזק בלתי הפיך לא ?
 

bennysnuba

New member
אני מניח שהכוונה ל SUR DE O2

יש טבלאות מקצועיות שבנויות על כך שהצולל מסיים זמן במים, עושה חנייה קצרה יחסית בעומקים של עד 40 רגל ואז מועלה לפני המים ומוכנס מיד לתא לחץ לעומק של 40 רגל על חמצן זמן השהיה בתא גם הוא תלוי באורך ועומק הצלילה בתא נושמים במחזורים של 25 דקות חמצן ו-5 דקות אויר. הזמן בין העליה מ 40 רגל במים ועד לנשימת חמצן ב 40 רגל בתא לחץ הוא 4 דקות (לא 7) וכל המקצר הרי זה משובח. הצוות מאורגן כמו PIT CREW במירוצי מכוניות, מעלים את הצולל עם כלוב או פעמון רטוב, מורידים ממנו את הקסדה, ציוד חליפה וכו´ ומכניסים אותו תא ממש במהירות. זאת שיטה פחות בטוחה מצלילה מפעמונים סגורים אבל מקצרת בהרבה את זמן הדקומפרסיה במים. עשיתי את זה הרבה פעמים וברוך השם אין תלונות.
 
למעלה