צה"ל לא אחראי למות משפחת רלייה

צה"ל לא אחראי למות משפחת רלייה

צה"ל לא אחראי למות משפחת רלייה
נכתב ע"י: עומר שיקלר

ממצאי הבדיקה מצביעים על סבירות נמוכה כי ההרג בחוף הים נגרם מפגז ישראלי * הפלשתינים: ישראל מתנערת מאחריות * פרץ: זה חשוב לתוקף ממנו פועל צה"ל

ועדת הבדיקה שמינה שר הביטחון לבדיקת נסיבות מותה של שבעה מבני משפחת רלייה הפלשתינית ביום שישי על חוף ימה של עזה מצא כי הסבירות כי המשפחה נהרגה כתוצאה מפעילות צה"ל הוא בסבירות נמוכה מאוד. ועדת הבדיקה הגישה בשעות הערב (ג´, 13.6.06) מסקנות מלאות לשר הביטחון ולרמטכ"ל.

ממצאי הבדיקה מעלים סבירות גבוהה כי הפיצוץ ממנו נהרגו השבעה נגרם, ככל הנראה, מפיצוץ מוקש פלשתיני אשר הוטמן בחוף הים על-ידי אנשי החמאס במטרה לסכל ניסיונות חדירה של חיילי צה"ל לרצועה דרך הים.

"ביום שישי אירע אותו אירוע קשה על חוף הים בעזה ואנחנו מיד הודענו על כך שאנו מוכנים לסייע בכל דרך לאותם נפגעים ולמשפחות", אמר שר הביטחון, עמיר פרץ, והוסיף: "הרגשנו שאנו עושים זאת מתוך תפיסה הומניטרית והודענו שנקיים במקביל חקירה בצורה ממצה. התחייבנו לסיימה בתוך 3 ימים והיום - אנו מתייצבים... כדי להציג את כל הממצאים שיש בידינו ויש בידינו מספיק ממצאים שמאוששים את החשד הגדול שהיה לנו - שהניסיון לצייר את האירוע כאירוע ישראלי הוא פשוט לא נכון.

אנו חייבים זאת לעצמינו ולכן נאמר - העובדות המצטברות מוכיחות שהאירוע הזה נגרם לא בגלל פעילות של כוחות ישראלים. מבחינתנו זו עובדה מאוד חשובה עבור המוסר הישראלי והתוקף ממנו פועל צה"ל", אמר פרץ.

במהלך היום, ציין שר הביטחון, עמיר פרץ כי הוא ממתין לתוצאות התחקיר וישראל תצא למתקפה הסברתית, אם יתברר שצה"ל אינו אחראי להרג.

האלוף כליפי: שולל הסבירות לפגיעה מירי צה"ל


האלוף מאיר כליפי, סגן מפקד מפקדת זרוע היבשה (מז"י), שעמד בראש וועדת החקירה, הסביר את הממצאים: "יש לנו תיעוד של כל פגז ופגז ואנחנו יכולים לומר שכל הפגזים פגעו במטרות". "כן בדקנו האם ייתכן שהיה נפל של פגז. בדקנו את הירי בחודש האחרון, ולא היו נפלי פגזים. מכאן שאני יכול לשלול באופן וודאי שהפגיעה נובעת מירי של צה"ל. לאור הממצאים אני לא יודע לקבוע בוודאות ממה הם כן נפגעו, זה דבר שאנחנו ממשיכים לעבור עליו, ואני מקווה שבקרוב נצליח להגיע לאיזושהי הערכה מבוססת".

"האירוע התרחש 150 מטרים צפונית למה שמכונה אצלנו ´הקזינו´", המשיך האלוף כליפי ואמר. "הדבר הזה מתבסס על ניתוח מודיעיני, על עדויות שקיבלנו מהפלשתינים עצמם ובעיקר על-פי סרטים ותיעוד מקצועי של העניין. על-פי צילום מאחד הכלים שמצלם את רצועת החוף, אנו יכולים לומר כי האירוע התרחש בין השעות 16:57 ל- 17:10. גם האמבולנסים נראים באופן ברור במצלמות שלנו, והם מגיעים בשעה 17:15. הדבר מביא אותנו להערכה כי האירוע מתרחש לא לפני 16:57 ולא אחרי 17:10. מתוך כך בחנו את כל הירי שבוצע על-ידי צה"ל באותו יום, ואני יכול לומר שאני שולל באופן וודאי כי חימוש כלשהו שנעשה על-ידי צה"ל במסגרת השעות האלה, זה החימוש שגרם לפגיעה שתוארה קודם לכן".

המתכת אינה מתאימה לפגזי צה"ל


נודע, כי ממצאי הוועדה מתבססים, בין היתר, על צילומים וכן על רסיסים שנמצאו בגופם של הפצועים הפלשתינים שהועברו לטיפול בישראל. גורמי ביטחון ציינו כי מרבית הרסיסים הוצאו מגופם של הפצועים קודם שהועברו לטיפול בישראל, ככל הנראה כדי להקשות על החקירה. כמו כן הם ציינו כי הפלשתינים סירבו לשתף פעולה עם החקירה ולא מסרו כל ראיות מהזירה.

בהתבסס על מעט הרסיסים שנמצאו בגוף הפצועים קבעו מומחים צבאיים כי לא מדובר בסוג המתכת בו נעשה שימוש בפגזים ישראלים. כמו כן, צילומי הטלוויזיה ששודרו מצביעים על מכתש פגיעה שאינו תואם את המכתשים שיוצרים פגזי ארטילריה.

בישראל מצטערים אך לא נוטלים אחריות


הפלשתינים טענו מיד לאחר התקרית כי פגז של צה"ל הוא שגרם למות המשפחה. בצה"ל מיהרו להתנצל על התקרית, אך סירבו לקחת אחריות עד לתום התחקיר הצבאי. בצה"ל חששו מנטילת אחריות מוקדמת כדי שלא לחזור על אשר התרחש במקרה הריגתו של הילד הפלשתיני מוחמד א-דורה, אז מיהרו בצה"ל לקחת אחריות, אך בהמשך עלתה הסברה כי הילד נהרג מאש פלשתינים.

כבר כמה שעות לאחר האירוע ציינו בצה"ל כי ישנם סממנים כי הפלשתינים מעורבים בתקרית, אך סירבו לפרסם נתונים אשר יתמכו בהצהרה זו.

הפלשתינים: זוהי האשמת שווא של ישראל


גורמים פלשתינים התייחסו בימים אחרונים לנושא וציינו, כי לא הגיוני שאנשי החמאס יטמינו מטענים על חוף הים הידוע כמשמש משפחות פלשתיניות לנופש במהלך סופי השבוע. "זוהי האשמת שווא של ישראל" אמר דובר הממשלה הפלשתינית, דאזי חמד. "ממשלת הכיבוש הישראלית מנסה לחמוק מאחריותה על-ידי האשמת הפלשתינים ללא שיש בידם כל ראיה לדבר", הוא הוסיף.

"עדי הראייה והממצאים בשטח הנמצאים בידינו מאשרים כי הטבח הוא תוצאה של הפצצה ישראלית. האשמה כי מדובר בפיצוץ של מוקש פלשתיני משוללת כל יסוד", המשיך חמד ואמר.

הנתונים לא תואמים את המידע


גורמי צבא ישראלים ציינו כי על-פי דיווחי הפלשתינים הפיצוץ התרחש בשעה 16:58 בעוד הפגז הישראלי האחרון נורה סמוך לשעה 16:30. הם מציינים כי פער הזמנים אינו הגיוני, מה עוד שהפגז לא כוון לאותו המקום.

מיד לאחר התקרית ציינו בצה"ל כי הם שוללים כי הפגיעה נעשתה בעקבות ירי מהאוויר או הים והאפשרות היחידה היא נפילת פגז ארטילריה. הם ציינו עוד - כי שישה פגזים נורו וצה"ל יודע בדיוק היכן נחתו חמישה מהפגזים. במסגרת התחקיר נבדק מקום נפילתו של הפגז השישי.

הפיצוץ התרחש בפאתיה המערביים של בית להיא, באיזור בו הפלשתינים מרבים לשגר רקטות קסאם לעבר איזור התעשיה של אשקלון ויישובי ישראל שמצפון לרצועת עזה. ישראל מפגיזה איזורים אלו כחלק מהפעילות למנעית שיגור הרקטות.

עודכן ב- 14/06/2006 09:04:00
 

eldarman

New member
אוי ואבוי

מה יאמרו השמאלנים? אין תגובות שלהם פה???
 

toxic2004

New member
האם זו לא התרפסות לפני העם שאנו

במלחמה אתו? אתם זוכרים האם בהיסטוריה היה מושג של התרפסות שכזאת לאויב?
 
רגע. תן לי לחשוב: אה כן, מצאתי

ביבי שרץ להתחבק עם החיה הדו-רגלית [זו עם השערות על הפנים] לאחר אירועי מנהרת הכותל ?
 

shy-1

New member
אתה מתכוון לזה שהוא אמר עליו:

מצאתי ידיד חדש?
 

toxic2004

New member
אני לא מצדיק את מה שהוא עשה

גם הוא אדיוט. וזו לא דוגמא ממנו, ואם הוא אמר.. ואם הוא התחבק.. היתר לממשלת העטים הנובעים גם?
 
צה"ל כן אחראי. צה"ל הפקיר את השטח

לידי ארגוני המרצחים. אם צה"ל היה נשאר שולט בשטח זה לא היה קורה.
 

Robert Peterson

New member
תאשים את ההנהגה התבוסתנית לא צה''ל

לצערי אותם אדריכלי בריחה ותבוסה חד צדדית ממשיכים לשלוט הודות לטיפשוט ונאיביות של הקהל הישראלי לא לומד לקחים וקונה שקרים ותעלולים פרימיטבים של התקשורת הפרו- פלסטינית. האסונות שהביאה ההתנתקות - משחק ילדים בהשואה למה שעלול לקרות אם אולמרט - פרס ופרץ יצליחו לממש את ההמשך של הטירוף ביטחוני- מדיני הזה הפעם בשם עוד יוטר דבילי מקודמו- " ההתכנסות". שלטו כאן כל מיני גאונים גם בעבר , אבל כאלה.. ממש לא יומן!
 

toxic2004

New member
למה דבילי?

ישבו צוות ההיגוי של הגנב וחשבו על שם מקצועי, בעוד שראו שהימין מצליח עם סיסמאותיו (יהודי לא מגרש יהודי, עקירת יישובים קורעת את העם) הגיעו למסקנה שהם חייבים שם פצצתי לתוכנית שלהם. ויצא להם שם שלא היה מבייש גדוד נרקומנים המתכנס ל"מנה היומית".
 

shy-1

New member
אכן,לוא בצה"ל היו גבורים כמו בפורום

כל העולם היה רועד מפני היהודים. לוא רק ניתן להדפיס כתביך, מצחוק היינו הורגים אותם.
 
צה"ל אחראי ועוד איך .. ממש בושה

צ"הל עדיין לא נחשב ארגון טרור ואם, ישנם ילדים בסביבה של מחבלים אז הם בגדר של מחבלים והוריהם מארגוני המרצחים אשמים.. הייתי שמח אם היו מתים עוד כמה אלפי כלבים בחוף בעזה ממלכודת החמאס אבל לשמאל הישראלי קל להאשים את צ"הל הלא מוסרי כדבריהם...
 

toxic2004

New member
מדוע לא מוסרי?

השמאל כואב אמנם את כאבם אך לא מכיר בצהל כמוסרי, נשים בשחור(שיהיה להם שחור כל החיים) יעידו על כך.
 
האמת יוצאת לאור, לגרש את האויב!

מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים זה בדוק, משפחת אולמרט האשפיסטית המגעילה והדוחה כולל ראש המשפחה, עושים חשבון נפש רק כשהורגים ערבים, וכאן זה חמאסניקים אשמים, הם הרגו אותם, הערבים הורגים אחד את השני ביניהם, החמאס והפת"ח, אל תתפלו שאחרי שחוסל מוסא ערפאת אחיינו של יאסר שנשרף בגיהנום, גם אותו הוציא והרגו את שומרי ראשו ורצחו אותו 100 איש, גם תורו של מחמוד עבאס(אבו-מאזן) מתקרב זה עניין של זמן. יורים טילים וקאסמים ועכשיו קטיושות יומם ולילה במשך שנים, והתגובה היא חיסולים פה חיסולים שם, והם לא עוזרים הרבה, בגלל חטאנו ועוונותינו, ובעיקר החטא של הפירוד והפילוג, צריך לשים לזה קץ, עמיר פרץ הוכיח שחברותו בשלום עכשיו לא מתאימה לו, הוא ימני מידיי, זה לא אופייני לאיש שמאל קיצוני לעשות חיסולים, ואני מאחל לעמיר פרץ שיחזור בתשובה, כי חבל עליו שהוא יישאר עם המשוגעים האלו, במקום לעשות פעולות מיותרות בשיטות הוליוודיות מבית היוצר של שוורצנגר, רמבו וכו', צריך להפגיז את הרצועה בעוצמה, למחוק את בית חנון, ולהרוס כל עיר שמאזורה יורים, ולהניס את התושבים למצרים.
 
למעלה