צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
אבל עדיין אין לו"ז לקו הירוק כולו, לא?

אם אינני טועה בונים את התחנות גם להחלפה לירוק וכו'
מפות אזורי העבודה כללו מספר מקומות בהם לא עובדים על תא שטח מלבני בלבד (המעיד על תחנה בקו אחד בלבד) אלא על תאי שטח בצורות T Y L המעידים על שני קווים החוצים זה את זה בזווית כלשהי - או כך אני מקווה. אם זה המצב הרי שלתחנה המיתולוגית במגדל שלום יתווספו מספר רציפים עתידיים לקו הירוק והסגול, ואולי אפילו לצהוב.
&nbsp
בניגוד לתחתית הלונדונית שנבנתה קו אחר קו בתחרות בין חברות פרטיות ותחנות ההחלפה שלה נבנו טלאי על טלאי המערכת בגוש דן נבנית לפי תוכנית על ויהיה מטורף לחלוטין (אם כי זו לפעמים דרישה במציאות הישראלית) לבנות תחנה לקו האדום רק כדי לחסום את האזור ולסגור את התחנה מספר שנים אחרי פתיחתה. יש לציין שהן בלונדון והן באתונה הצליחו לבנות תחתיות עמוקות מתחת לקווי תחתית תת-שטח קיימים מבלי להשבית אותם.
אבל עדיין אין לו"ז לקו הירוק כולו, לא?
אני מקווה מאד שתחנות שמשמשות הן את הקו האדום והן את הקו הירוק ייבנו מראש לשירות שני הקווים, אבל זה רק חלק מהעבודה על הקו הירוק.
 

amit1270

New member
ככל הידוע לי יש רק תחנה אחת כזאת

אבל עדיין אין לו"ז לקו הירוק כולו, לא?
אני מקווה מאד שתחנות שמשמשות הן את הקו האדום והן את הקו הירוק ייבנו מראש לשירות שני הקווים, אבל זה רק חלק מהעבודה על הקו הירוק.
ככל הידוע לי יש רק תחנה אחת כזאת
 

alantan

New member
בעולם אידיאלי אמורות להיות שלוש

ככל הידוע לי יש רק תחנה אחת כזאת
בעולם אידיאלי אמורות להיות שלוש
בתחנות אלנבי וארלוזורוב אמורות להיות מעברים לקו הסגול ובבן גוריון מעבר לקו הצהוב.
&nbsp
עם זאת, כנראה שמניחים עדיין שהקווים הללו יהיו עיליים ולכן לא יהיה מעבר ישיר בין התחנות. באלנבי הדבר גם נראה בעייתי כי הרציף הולך להיות מזרחה משם ליד בצלאל יפה, כלומר גם אם בבוא העת הקו הסגול יקום כתת-קרקעי, המעבר להולכי רגל יהיה דרך מנהרה ארוכה.
 

amit1270

New member
כתבתי רק על הקו האדום והירוק

בעולם אידיאלי אמורות להיות שלוש
בתחנות אלנבי וארלוזורוב אמורות להיות מעברים לקו הסגול ובבן גוריון מעבר לקו הצהוב.
&nbsp
עם זאת, כנראה שמניחים עדיין שהקווים הללו יהיו עיליים ולכן לא יהיה מעבר ישיר בין התחנות. באלנבי הדבר גם נראה בעייתי כי הרציף הולך להיות מזרחה משם ליד בצלאל יפה, כלומר גם אם בבוא העת הקו הסגול יקום כתת-קרקעי, המעבר להולכי רגל יהיה דרך מנהרה ארוכה.
כתבתי רק על הקו האדום והירוק
 

alantan

New member
אני דיברתי על האדום והקווים האחרים (בנוסף לירוק)...


כתבתי רק על הקו האדום והירוק
אני דיברתי על האדום והקווים האחרים (בנוסף לירוק)...
 

סנוי

New member
יש לדעתך סיכוי שיהפכו גם את הקו הסגול לתחתי בחלקו?

בעולם אידיאלי אמורות להיות שלוש
בתחנות אלנבי וארלוזורוב אמורות להיות מעברים לקו הסגול ובבן גוריון מעבר לקו הצהוב.
&nbsp
עם זאת, כנראה שמניחים עדיין שהקווים הללו יהיו עיליים ולכן לא יהיה מעבר ישיר בין התחנות. באלנבי הדבר גם נראה בעייתי כי הרציף הולך להיות מזרחה משם ליד בצלאל יפה, כלומר גם אם בבוא העת הקו הסגול יקום כתת-קרקעי, המעבר להולכי רגל יהיה דרך מנהרה ארוכה.
יש לדעתך סיכוי שיהפכו גם את הקו הסגול לתחתי בחלקו?
 

alantan

New member
לדעתי יש סיכוי לא קטן שזו הדרך היחידה שיתקבל אי פעם הסכמה

יש לדעתך סיכוי שיהפכו גם את הקו הסגול לתחתי בחלקו?
לדעתי יש סיכוי לא קטן שזו הדרך היחידה שיתקבל אי פעם הסכמה
להקמת הקו. אולי אני טועה אבל יש לי ספקות לגבי נכונותה של עיריית תל אביב לקבל קו רק"ל בתחום מרכז העיר.
 
בשלב הזה יש רק תחנה אחת (קרליבך) שיש בה התחשבות בקו

אם אינני טועה בונים את התחנות גם להחלפה לירוק וכו'
מפות אזורי העבודה כללו מספר מקומות בהם לא עובדים על תא שטח מלבני בלבד (המעיד על תחנה בקו אחד בלבד) אלא על תאי שטח בצורות T Y L המעידים על שני קווים החוצים זה את זה בזווית כלשהי - או כך אני מקווה. אם זה המצב הרי שלתחנה המיתולוגית במגדל שלום יתווספו מספר רציפים עתידיים לקו הירוק והסגול, ואולי אפילו לצהוב.
&nbsp
בניגוד לתחתית הלונדונית שנבנתה קו אחר קו בתחרות בין חברות פרטיות ותחנות ההחלפה שלה נבנו טלאי על טלאי המערכת בגוש דן נבנית לפי תוכנית על ויהיה מטורף לחלוטין (אם כי זו לפעמים דרישה במציאות הישראלית) לבנות תחנה לקו האדום רק כדי לחסום את האזור ולסגור את התחנה מספר שנים אחרי פתיחתה. יש לציין שהן בלונדון והן באתונה הצליחו לבנות תחתיות עמוקות מתחת לקווי תחתית תת-שטח קיימים מבלי להשבית אותם.
בשלב הזה יש רק תחנה אחת (קרליבך) שיש בה התחשבות בקו
נוסף (הירוק) מעבר לקו האדום. כל שאר התחנות מתוכננות בשלב הזה כבלעדיות לקו האדום.
לקווים האחרים, כולל הירוק, אפילו אין עדיין תכנון מפורט סגור והגדרה סופית של המסלול והתחנות.
וכפי שכבר נכתב כאן, בשלב הזה גם רק הקווים האדום והירוק מתוכננים לכלול קטעים תת-קרקעיים.
 

Ccyclist

Active member
בתחום המטרופולין הוא טועה אך לגבי הבאים אליה הוא צודק.

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
בתחום המטרופולין הוא טועה אך לגבי הבאים אליה הוא צודק.
הקו האדום בגוש דן יוריד חלק מסויים של העומס בתוך העיר, ואם יבנו גם את הקו הירוק בטווח זמן של 5 שנים אחריו תהיה בכלל רשת. המשמעות תהיה שהעומס שיוצרת אוכלוסיית גוש דן והבאים לעיר ברכבת תרד ויהיה שיפור ניכר בתחום המטרופולין ולכן בגדול הוא טועה.
&nbsp
אבל הנקודה שלו היא לגבי הבאים ממקומות רחוקים יותר שאינם נגישים אולי לרשת של רכבת ישראל, ולצערי הרב הוא מתאר את מה שקורה לי כשאני נוהג לעיר חוף כמו פורטסמות' - הרכב הפרטי מגלם חיסכון ניכר בזמן מול הרכבת (אם מחשיבים תדירות הוא מהיר פי 3) אבל אחרי שאני חוצה את המחלף מהאוטוסטרדה אני נתקע בפקק שיכול לקחת חצי שעה. ללונדון אינני מעז לנהוג כי ברור לי שגם אם אסע בסבלנות בפקקים אין איפה להחנות ליום שלם ברדיוס חיצוני מספיק עם תדירות פנימית טובה מספיק אז אני נתקע עם התדירות הגרועה של הרכבת. אז מבחינתו של מי שבא לעיר מבחוץ הוא די צודק - יש צורך בחנה וסע גדול בקרבת האוטוסטרדה בתחום שבו רכבת אקספרס יכולה להגיע למרכז העיר ב10 דקות (שפירים בארץ, ה M25 סביב לונדון או בדוגמה של פורטסמות' ה M27) כל 5 דקות או להיפך (5 דק כל 10) כדי לנטרל את העומס הזה. למי שבא לעיר מבחוץ אין אינטרס לנסוע חצי שעה ומעלה באמצעי תחבורה עירוני פנימי
 

Ccyclist

Active member
ובכביש 6 - ראש העין צפון ונען / מזכרת בתיה צריכות חנה וסע

בתחום המטרופולין הוא טועה אך לגבי הבאים אליה הוא צודק.
הקו האדום בגוש דן יוריד חלק מסויים של העומס בתוך העיר, ואם יבנו גם את הקו הירוק בטווח זמן של 5 שנים אחריו תהיה בכלל רשת. המשמעות תהיה שהעומס שיוצרת אוכלוסיית גוש דן והבאים לעיר ברכבת תרד ויהיה שיפור ניכר בתחום המטרופולין ולכן בגדול הוא טועה.
&nbsp
אבל הנקודה שלו היא לגבי הבאים ממקומות רחוקים יותר שאינם נגישים אולי לרשת של רכבת ישראל, ולצערי הרב הוא מתאר את מה שקורה לי כשאני נוהג לעיר חוף כמו פורטסמות' - הרכב הפרטי מגלם חיסכון ניכר בזמן מול הרכבת (אם מחשיבים תדירות הוא מהיר פי 3) אבל אחרי שאני חוצה את המחלף מהאוטוסטרדה אני נתקע בפקק שיכול לקחת חצי שעה. ללונדון אינני מעז לנהוג כי ברור לי שגם אם אסע בסבלנות בפקקים אין איפה להחנות ליום שלם ברדיוס חיצוני מספיק עם תדירות פנימית טובה מספיק אז אני נתקע עם התדירות הגרועה של הרכבת. אז מבחינתו של מי שבא לעיר מבחוץ הוא די צודק - יש צורך בחנה וסע גדול בקרבת האוטוסטרדה בתחום שבו רכבת אקספרס יכולה להגיע למרכז העיר ב10 דקות (שפירים בארץ, ה M25 סביב לונדון או בדוגמה של פורטסמות' ה M27) כל 5 דקות או להיפך (5 דק כל 10) כדי לנטרל את העומס הזה. למי שבא לעיר מבחוץ אין אינטרס לנסוע חצי שעה ומעלה באמצעי תחבורה עירוני פנימי
ובכביש 6 - ראש העין צפון ונען / מזכרת בתיה צריכות חנה וסע
 

טשאפק 2

New member
טענתו כורכת בין הדברים

בתחום המטרופולין הוא טועה אך לגבי הבאים אליה הוא צודק.
הקו האדום בגוש דן יוריד חלק מסויים של העומס בתוך העיר, ואם יבנו גם את הקו הירוק בטווח זמן של 5 שנים אחריו תהיה בכלל רשת. המשמעות תהיה שהעומס שיוצרת אוכלוסיית גוש דן והבאים לעיר ברכבת תרד ויהיה שיפור ניכר בתחום המטרופולין ולכן בגדול הוא טועה.
&nbsp
אבל הנקודה שלו היא לגבי הבאים ממקומות רחוקים יותר שאינם נגישים אולי לרשת של רכבת ישראל, ולצערי הרב הוא מתאר את מה שקורה לי כשאני נוהג לעיר חוף כמו פורטסמות' - הרכב הפרטי מגלם חיסכון ניכר בזמן מול הרכבת (אם מחשיבים תדירות הוא מהיר פי 3) אבל אחרי שאני חוצה את המחלף מהאוטוסטרדה אני נתקע בפקק שיכול לקחת חצי שעה. ללונדון אינני מעז לנהוג כי ברור לי שגם אם אסע בסבלנות בפקקים אין איפה להחנות ליום שלם ברדיוס חיצוני מספיק עם תדירות פנימית טובה מספיק אז אני נתקע עם התדירות הגרועה של הרכבת. אז מבחינתו של מי שבא לעיר מבחוץ הוא די צודק - יש צורך בחנה וסע גדול בקרבת האוטוסטרדה בתחום שבו רכבת אקספרס יכולה להגיע למרכז העיר ב10 דקות (שפירים בארץ, ה M25 סביב לונדון או בדוגמה של פורטסמות' ה M27) כל 5 דקות או להיפך (5 דק כל 10) כדי לנטרל את העומס הזה. למי שבא לעיר מבחוץ אין אינטרס לנסוע חצי שעה ומעלה באמצעי תחבורה עירוני פנימי
טענתו כורכת בין הדברים
פתרונות זולים נוסח הנתיב המהיר אינם הצעה שהוא מעלה כתוספת לפרויקטים סבוכים ויקרים (כמו רכבת תחתית או רכבת כבדה), אלא הם צריכים לבוא במקומם: "ברור יותר ויותר כי ויתור על פרויקטים גרנדיוזיים לטובת פתרונות פשוטים, זולים, שימושיים ובעיקר מהירים יותר, הוא הכיוון הנכון". וזה הבל.
 

amit1270

New member
"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...

צביקה בורג: הרכבת הקלה מיותרת
לדעתו של צביקה בורג ישראל מתקשה להרים פרויקטים ארוכי טווח ומורכבים, ולכן צריכה לעזוב את זה ולעשות רק פרויקטים קטנים וזולים, כמו למשל הנתיב המהיר משפירים.
"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...
אולי כדאי להמליץ למר בורג לבקר ב-A1 ובתחנת האומה. היכולת קיימת. עם האנשים הנכונים והתקציבים המתאימים אפשר לעשות דברים גדולים.
 

jp3raptor

New member
שורה שמראה את הבורות של הכותב

"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...
אולי כדאי להמליץ למר בורג לבקר ב-A1 ובתחנת האומה. היכולת קיימת. עם האנשים הנכונים והתקציבים המתאימים אפשר לעשות דברים גדולים.
שורה שמראה את הבורות של הכותב
 
איך הוא יכול לבקר בפרוייקטים האלה

"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...
אולי כדאי להמליץ למר בורג לבקר ב-A1 ובתחנת האומה. היכולת קיימת. עם האנשים הנכונים והתקציבים המתאימים אפשר לעשות דברים גדולים.
איך הוא יכול לבקר בפרוייקטים האלה
אם הוא אף פעם לא יוצא מהבועה?
ה"עתונאים" של אימפריית מוזס יושבים בבית/משרד כל הקריירה ו"עובדים" באמצעות מייל וטלפון בלבד.
הם מעולם לא היו ולעולם לא יהיו בשטח.
זוכר את סקופ "הסטנדאפיסטית הבדואית" שלהם? היא מסרה שם של כפר בדואי פיקטיבי, אבל מאחר שהיישוב היחיד שהם מכירים בארץ הוא ת"א, הם לא שמו לב.
 

טשאפק 2

New member
יש באמת בעייה של לוחות זמנים

"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...
אולי כדאי להמליץ למר בורג לבקר ב-A1 ובתחנת האומה. היכולת קיימת. עם האנשים הנכונים והתקציבים המתאימים אפשר לעשות דברים גדולים.
יש באמת בעייה של לוחות זמנים
של חריגה מתקציבים ושל איכות הביצוע, שאמנם ישראל אינה היחידה שלוקה בהן (וראו נמל התעופה בברלין) אבל נראה שהיא לוקה בהם בעצמה רבה יחסית.

אבל זו ודאי לא סיבה להרים ידיים. הוא נתן כדוגמה לחוסר היכולת את נתב"ג 2000 - אבל גם הוא יסכים שעדיף שהפרויקט בוצע, גם כפי שבוצע, על פני מצב שבו היו מוותרים מראש ונשארים עם הטרמינל הישן (או אולי עושים לו מתיחת פנים באמצעות "פתרונות מהירים וזולים" האהובים על בורג).
 

alantan

New member
לפי שיטתו, את טרמינל 3 היה צריך להחליף מנחת של ססנות באיזור

יש באמת בעייה של לוחות זמנים
של חריגה מתקציבים ושל איכות הביצוע, שאמנם ישראל אינה היחידה שלוקה בהן (וראו נמל התעופה בברלין) אבל נראה שהיא לוקה בהם בעצמה רבה יחסית.

אבל זו ודאי לא סיבה להרים ידיים. הוא נתן כדוגמה לחוסר היכולת את נתב"ג 2000 - אבל גם הוא יסכים שעדיף שהפרויקט בוצע, גם כפי שבוצע, על פני מצב שבו היו מוותרים מראש ונשארים עם הטרמינל הישן (או אולי עושים לו מתיחת פנים באמצעות "פתרונות מהירים וזולים" האהובים על בורג).
לפי שיטתו, את טרמינל 3 היה צריך להחליף מנחת של ססנות באיזור
לכיש עם שאטל בינו לבין הבידוק בטרמינל 1 שמתבצע באמצעות דיליז'נסים.
&nbsp
פשוט כתבה לא רצינית.
 

amit1270

New member
יש הרבה בעיות, אבל דווקא בשנים האחרונות רואים שינוי

יש באמת בעייה של לוחות זמנים
של חריגה מתקציבים ושל איכות הביצוע, שאמנם ישראל אינה היחידה שלוקה בהן (וראו נמל התעופה בברלין) אבל נראה שהיא לוקה בהם בעצמה רבה יחסית.

אבל זו ודאי לא סיבה להרים ידיים. הוא נתן כדוגמה לחוסר היכולת את נתב"ג 2000 - אבל גם הוא יסכים שעדיף שהפרויקט בוצע, גם כפי שבוצע, על פני מצב שבו היו מוותרים מראש ונשארים עם הטרמינל הישן (או אולי עושים לו מתיחת פנים באמצעות "פתרונות מהירים וזולים" האהובים על בורג).
יש הרבה בעיות, אבל דווקא בשנים האחרונות רואים שינוי
והמון פרויקטים שלא היה להם סיכוי לכאורה התחילו להתקדם ואפילו עומדים בלוחות הזמנים (הכוונה ללו"ז ביצועי ולא איזה לו"ז דמיוני מלפני 12 שנים). ברגע שמתחילים לבצע לוח הזמנים הופך לריאלי ולא משנה כמה הפרויקט גדול ומסובך. אם מר בורג היה כותב את המאמר הזה לפני 10 שנים עוד היה אפשר להתווכח (וגם אז הוא היה טועה...). הטיעונים שלו היום הם אנכרוניסטיים.
 

Ccyclist

Active member
בלי הפורום הזה אי אפשר לדעת מעבר לתמונה וחצי.

"במדינת ישראל לא יודעים לתכנן ולהקים פרויקטים גדולים"...
אולי כדאי להמליץ למר בורג לבקר ב-A1 ובתחנת האומה. היכולת קיימת. עם האנשים הנכונים והתקציבים המתאימים אפשר לעשות דברים גדולים.
בלי הפורום הזה אי אפשר לדעת מעבר לתמונה וחצי.
כשקוראים את כתבות התח"צ בעיתונות רואים תרגום של הודעה לעיתונות בת A4 אחד או פחות מכך וזה במקרה הטוב שאין קרינה או גיצים.
&nbsp
בפורום לעומת זאת ניתן להתרשם מסקירות בנות עשרות תמונות המראות את הפיתוח הניכר בארץ, עבורי עיקר המשיכה היתה הרק"ל בירושלים ופרוייקט A1. על מי שלא ראה שבתתשתית או שתיים ומנסה להתוות דיעה על בסיס כתבות ההודעות למיניהן צריך לרחם.
&nbsp
הפורום יותר מעונה על הסקרנות שלי לגבי ההתפתחויות בארץ, ובתמורה אני מביא מסעות באירופה.
 

בועז ל

New member


בלי הפורום הזה אי אפשר לדעת מעבר לתמונה וחצי.
כשקוראים את כתבות התח"צ בעיתונות רואים תרגום של הודעה לעיתונות בת A4 אחד או פחות מכך וזה במקרה הטוב שאין קרינה או גיצים.
&nbsp
בפורום לעומת זאת ניתן להתרשם מסקירות בנות עשרות תמונות המראות את הפיתוח הניכר בארץ, עבורי עיקר המשיכה היתה הרק"ל בירושלים ופרוייקט A1. על מי שלא ראה שבתתשתית או שתיים ומנסה להתוות דיעה על בסיס כתבות ההודעות למיניהן צריך לרחם.
&nbsp
הפורום יותר מעונה על הסקרנות שלי לגבי ההתפתחויות בארץ, ובתמורה אני מביא מסעות באירופה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה