צביעה על המרייט

לiאור

New member
צביעה על המרייט

אני מעוניין לצבוע גדר ברזל שבביתי. על הגדר יש התפתחות נקודות חלודה רבות. הגדר צבועה בהמרייט. האם זה מחייב שאצבע אותה גם עכשיו בהמרייט ? ( שמעתי שהמרייט עלול לתקוף צבע אחר ) כמו כן, האם עדיף לשייף את נקודות החלודה לפני הצביעה בהמרייט ? (אין חלודה רופפת)
 
היצמד להמרייט!

שפשף נקודות החלודה עד מתכת מבריקה ובשאר השטח שפשף קלות בנייר 0 להסרת הברק.. יש שיאמרו לך שלמרוח המרייט זה מספיק אבל אני נכוויתי קשות וממליץ למרוח על השטחים שהסרת החלודה- ממיר חלודה - נמכר בבקבוק קטן ונמכר בחצי ליטר ונקרא "מחט" של טמבור ( יש גם יצרנים אחרים). המתן לייבוש ופעל לפי ההוראות הרשומות על האריזה.
 

לiאור

New member
לפי מה שראיתי באתר טמבור

יש למרוח את ממיר החלודה רק על אזורים בהם יש חלודה. האם מריחת החומר על אזורים בהם הסרתי חלודה לא יגרום לנזק ?
 

בינא

Member
היצמד ל"המרייט". אל תשפשף כלום! צבע על החלודה

כי "המרייט" מתמחזר עם החלודה וכך הופך לחלק מהגדר. אל תשתמש בשום חומר של טמבור כי אין להם חומר ברמה של ה"המרייט" ואין כל התאמה כימית.
 
המרייט הוא צבע דקורטיבי ולא מעבר לכך. כל הפרסום שאפשר לצבוע אותו על חלודה הוא הטעיה. בהחלט מסכים לדרך שמציע הכרמלי. אין מה לעשות, לפעמים הנסיון מדבר....
 

בינא

Member
"המרייט" מצויין לצביעה על חלודה לא מתפוררת

מהרבה מאוד שנים של ניסיון עם החומר הזה. היחידי שבאמת עומד הרבה שנים ללא קבלת חלודה. כאשר רואים חלודה היכן שצבעו "המרייט" בטוח שלא השתמשו בפריימר או שפשוט לא שעו להוראות היצרן.
 
אתה נצמד לפרוספקטים וחסר ניסיון מעשי!

המרייט ממש לא צבע ש"הורג" חלודה ובספק אם אפילו מונע אותה לעתיד טוב מצבעי מתכת אחרים. כשתגיע ל-10 אחוז מכמויות צביעת המתכת שאני בצעתי- אמשיך להתווכח איתך... ראיתי אלמנטים חלודים ולא בחלודה בסיסית אפילו, שנצבעו עם המרייט ותוך פחות משנה החלודה בצבצה שוב מעל הצבע. הניסיון שערכתי על ברזל חלוד, לשפשף עד מתכת מבריקה, ליישם ממיר חלודה ואחר כך צבע דוגמת המרייט ( השתמשתי דווקא בצבע המתכתי פוליאוריטני של נירל) מוכיח עצמו יפה! בינינו, המערכת היחידה שטובה לשנים היא מערכת היישום עם צבעים אפוקסיים, רק שאין משוגעים במגזר הפרטי או העיסקי שמוכנים לשלם ו/או להמתין לאורך הליך של ימים רבים כפי שמחייבות הוראות היישום. רק משוגע אחד בכל ההיסטוריה הארוכה שלי דרש ממני יישום צביעה אפוקסית על מעקות של מדרגות חיצוניות לביתו - האמת שהוא צדק כי גם אחרי 15 שנים זה נראה כמו חדש.
 

zx16v

New member
מנצל"ש לגבי צביעת רשת רביץ חלודה.

לפני יישום בשפכטל נאמר כאן כי עלי לנקות אותה ולצבוע אותה. האם ניתן להסתפק בממיר חלודה (יש לי קופסה של טרטל האנגלית) או צריך גם להשתמש בצבע יסוד אח"כ ? מה יסיר את החלודה מהרשת שבצד העליון ?
 
איזה יישום עם שפכטל אתה עושה על רביץ?!

אם רשת רביץ החלידה - אז רק ליישם ממיר חלודה ושום צבע!!! הצבע מייצר הפרדה בין המתכת לבטון ( רשת רביץ מיועדת לעבודות בטון ולכן לא מובן מה עניין השפכטל כאן).
 

zx16v

New member
התכוונתי ליישום לאחר הטיפול בחלודה.

ליתר ביטחון אחזור על השלבים ואם תוכל לתקן אשמח . סדר הפעולות : הסרת הטיח הרופף משני צידי הרשת , דהיינו מצריך עליה לגג. במקרה של "בטן "(תקרה ששקעה קצת) יש למסמר קרש נוסף ללטה היישנה שהתעקמה ולמתוח עם וינץ את שתיהן על קורת עץ תומכת רעפים. לאחר מכן להסיר את החלודה משני צידי הרשת לצבוע בממיר חלודה. ואז להשתמש ב ... פה יש מספר אופציות שעוד לא התקבעתי על מי עדיפה . פרופילה חיצונית או תחליפיה -קל ליישום (מדובר בשטח של כמטר מרובע אחד) טיח גבס - גם קל ליישום בחדר שאינו רטוב. או טיט רגיל עם תוסף לטקס שדורש הכנה מייגעת .
 
רק תערובת צמנטית!

עם כל הקושי שבדבר. כיסוי הרשת רק בתערובת צמנטית!!! ואחר כך תוכל להמשיך עם חומר אחר אף שלדעתי תמשיך עם התערובת הצמנטית ותערבב בה קצת גבס אלבסטר פשוט חוץ מהמוסף האקרילי לצורך ייבוש מזורז.
 

zx16v

New member
או.קיי קיבלתי , איך ליישם את הטיט?

פשוט למרוח אותו במאלג' ? תודה.
 
נכון, ואל תתייאש עם חלק יפול לרצפה

ואם תשמור עליה נקייה תוכל לאסוף את מה שנופל, לערבב שוב וליישם שוב. מאחר ומדובר רק ב-1 מ"ר אולי תמצא שיטה לקחת דיקט בגודל כזה ולהצמידו לתקרה עם רגל צמיכה. אז תעלה מלמעלה ותיישם הכל מלמעלה ואחרי שעה שעתיים תפרק הדיקט ותסיים יישום מלמטה.
 
למעלה