פ. העורף - שמ"פ ראשון - למה לצפות?

doobey

New member
פ. העורף - שמ"פ ראשון - למה לצפות?

צהריים טובים לכולם, אמצע חודש הבא אני עתיד להתחייל לשירות מילואים בפעם הראשונה שלי, למשך 24 ימים. ע"פ מעט המידע שהוצג בפני ביום שיחרורי מהשירות הסדיר, אני שייך כעת לפיקוד העורף. בסדיר הוכשרתי כרובאי 03 ומאוחר יותר עברתי לתפקידי תומך לחימה ומערך המבצעים (בקיצור, הייתי סמב"צ).. גם הסובבים אותי ביום השיחרור שגיוסו לפיקוד העורף היו בעלי רקע דומה ולא "ג'ובניקים טהורים".. בצו הקריאה מצויין כי התקופה תתחלק לאימון בבא"פ צאלים + תעסוקה מבצעית. שאלותי הן למה בעצם לצפות? א. מבחינת יציאות הבייתה במהלך תקופת המילואים (כאמור 24 יום)? ב. מבחינת אופי האימון בצאלים.. תנאי שדה? מטווחים? מסעות? מה בדיוק? ג. מבחינת אופי התע"מ, אבטחת ישובים? פעילות מבצעית כלשהי? ובעצם האם רק בשטחי הקו הירוק, או גם מעבר? נ.ב. אשמח לטיפים כלשהם לשירות מילואים (זה או בכלל), אם יש כאלו תודה מראש
 

a8145060

New member
הגעת "לשוק עבדים"=פיקוד העורף

אם לא שמו אותך בתוך גדוד מילואיים ששייך לפיקוד העורף(כגון חילוץ משטרה צבאית וכו) הגעת לשוק עבדים, כלומר אינך שייך לגדוד ,מגוייסים הרבה אנשים שנשלחים לכל מיני משימות שלרוב אם יש לך בעיה אין לך למי לפנות (חפש בפורום זה או בפורום YNET אל מילואים בפיקוד העורף) דרך אגב אני עושה מילואים בגדוד מילואים ששיל לפיקוד העורף אימון בצאלים- בסיס ענק ישנים באוהלים(קר!!) -שקם טוב ו... בקיצור נסה לעבור לגדוד מילואים
 

doobey

New member
ברשותכם, מס' שאלות בסיסיות נוספות..

כאמור, מדובר בשמ"פ ראשון ועל כן שאלות קצת בסיסיות, עימכם הסליחה.. א. ברשותי שני תרמילים: האחד בעל נפח של 60 ליטר והאחר בעל נפח של 90 ליטר. כמובן שמעדיף לקחת את הקטן יותר, אך האם נפחו יספיק? מה דעתכם? ב. בבסיס בו ישנים באוהלים ואף בשירות מילואים בכלל, כיצד מנוהלים סדרי השינה? האם ניתנים לנו שק"שים של צה"ל? אולי אפילו ממש שמיכה וכרית (לא, הא?) האם מותר ואולי אף מומלץ להביא שק"ש פרטי מהבית? או שאולי להביא ציפית חמימה לשמיכה בכדי לישון בתוכה כשהיא בתוך השק"ש הצה"לי? ג. השירות שלי מבחינת מיקום גאוגרפי והעונה צפוי להיות קר!! קר מאוד!! יש למישהו טיפים כיצד להילחם בקור? אולי עלי לרכוש ציוד כלשהו? פליז בצבע זית? הלבשה תחתונה תרמית? אני אפילו מכיר מישהו שרכש חרמונית שמאושרת לשימוש ע"י צה"ל ב-250 ש"ח בACE, כדאי? (ת'אמת, נראה לי קצת מוגזם, לא?) שוב תודה
 
למעלה