פתרתי את בעיית עוגת השוקולד

אור לנו

New member
פתרתי את בעיית עוגת השוקולד ../images/Emo9.gif

אחרי שניסיתי כמה וכמה מתכונים ושום דבר לא מצא חן בעיניי ולא היה לי טעים, התייאשתי ותקופה ארוכה לא הכנתי עוגה. עד ש... (אני מצטערת שזה ישמע כך אבל זו לא פרסומת), קניתי תערובת מוכנה לעוגה בגלוטן פרי והכנתי אתמול. יצא מעולה!!! אין גושים, אין טעם לוואי והכי חשוב העוגה תופחת כמו שצריך ואמצע העוגה לא נשאר צמיגי. הטעם מאוד מאוד דומה לעוגה רגילה (היא קצת יותר מתפוררת) והיא ממש מתאימה כעוגת יום הולדת. אני מצטרפת למה שכתבה בישולה באחת ההודעות שלה, אנחנו התחלנו עם תזונה נ"ג (ועוד כמה איסורים) לפני שנה, בהתחלה אפיתי לחם לבד, הכנתי עוגיות לבד ובעצם כמעט ולא קניתי שום דבר מוכן. כיום - רק שנה אחרי קרו כ"כ הרבה שינויים - פתאום אפשר להשיג לחם ופיתות מצויינים, אפשר למצוא עוגיות מעולות ועכשיו השלמתי את החסר עם העוגה הזו. היום הרבה יותר קל ממה שהיה רק לפני שנה.
 

net the jet

New member
גמני קניתי תערובת אחת, שמחה לשמוע

ובהזדמנות אנסה. בלי קשר ממליצה לך על המתכון של בן-עמי, בתור אחת שאופה המון ועוד טעם העוגות זכור טוב טוב, זו עוגה שווה שאהבתי מאד גם לפני הצליאק. אני מגוונת עם שקדים בכל מיני צורות ( קצוצים\פרוסים ועכשיו בתנור עם רבע כוס אבקת שקדים. ) מומלץ! אה.. חוצמזה, ראיתי אצל חברה ספר של בני סיידא של עוגות לפסח, ויש שם ממש ה-מ-ו-ן מתכונים שעושים רושם שווה ביותר. הזמנתי ואני מחכה שיגיע, אדווח בהמשך.
 

אור לנו

New member
העוגות של בן עמי חלביות

ולבן שלי אסור מוצרי חלב. ניסיתי כמה מתכונים בעבר - חלק מהם היה של "עוגות פסח" ובסופו של דבר העוגה שהכנתי היום מהתערובת הכי טעימה מכולן. אני דר"א קניתי את התערובת ללא הטעם - והוספתי חב' אחת של שוקולד מריר ואבקת קקאו חרובים. נאמר לי שמאחר וזו תערובת בסיסית אפשר להוסיף לה הכל - בננות, שקדים, צימוקים וכו'.
 
גם אני לא צורכת מוצרי חלב

ונהנית מהעוגה של בן עמי כל פעם מחדש. אפשר להמיר חלב בחלב סויה או קוקוס כמו שעינית אמרה, וחמאה במחמאה.
 

אור לנו

New member
נראה לי שמרוב שינויים לא תישאר עוגה

את החלב צריך להחליף במים או חלב שקדים כי אם אני אחליף במיץ תפוזים תצא עוגת תפוזים ואני רוצה שתצא עוגת שוקולד. חמאה צריך להמיר בשמן שוקולד מכיל גם סויה - אז צריך לצמצם או להחליף ומה נשאר מהטעם המקורי של העוגה? אבל אולי בכל זאת אני אנסה בעתיד - מקסימום עוד עוגה שתיזרק לפח.
 
חמאה אפשר להמיר במחמאה

ואז אין כזה הבדל. שוקולד מכיל סויה? זה חדש לי... מה עם עוגות על בסיס קקאו?
 

אור לנו

New member
אני לא מכירה שוקולד שאינו מכיל סויה

ואם תסתכלי על אריזת השוקולד יהיה בדר"כ סויה או לציטין מסויה או שבמידע לאלרגנים יהיה כתוב מכיל סויה.
 

net the jet

New member
בעוגה של בן עמי שאני התכוונתי אליה

אין חלב.. רק חמאה כל העוגה זה 200 גר חמאה 200 גר שוקולד מריר 5 ביצים 4\3 כוס סוכר 5 כפות קורנפלור....
 

26mm

New member
מתכון לעוגת שוקולד שאני מכינה

אני מכינה אותה פעמיים בשבוע והיא נטרפת על ידי כולם... 4 ביצים 1 כוס סוכר 1 כוס שמן 1 כוס קמח לעוגות של אורנים 1 אבקת אפיה 1 סוכר וניל 2 חבילות שוקולד מריר של כרמית מומס עם חצי כוס חלב להקציף הכל במיקסר ולאפות 150 מעלות שעה
 
../images/Emo207.gif בעניין צמקאו

לפני זמן מה קיבלתי מכתב מחברת "יוניליוור", בו נכתב שצמקאו מותר לצליאקים. אתמול קנינו חבילה חדשה של צמקאו, והם שינו את האריזה, ועל האריזה החדשה כתוב שהמוצר עלול להכיל גלוטן. על האריזה הישנה (שטרם זרקנו) לא נכתב כלום לגבי גלוטן. יש לכם מידע כלשהו בנושא? כמובן שביום ראשון אני אתקשר לחברה לברר את העניין... אז רק שתדעו :)
 
ביררתי עם שירות הלקוחות יוניליוור

אמרו לי שצמקאו מכיל גלוטן. כנראה שכשהחליפו את האריזה למשהו חדש, גם החליפו את המוצר...
 
למעלה