פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו

מצב
הנושא נעול.

גדדו

New member
פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
 

קובי לו

New member
צודק צודקותיים !

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
צודק צודקותיים !
ושתי שאלות: א) האם זה אתה עודד מגידו (כמובן שאינך חייב לענות. לאחרים אסור לבצע outing על אחרים אך לאדם מותר לעשות זאת על עצמו). ב) היודע אתה מה המרחק המסילתי מאזור לטרון לת"א (נניח ההגנה)? כי למיטב ידיעתי זה כמעט 30 ק"מ, בעצם אולי אפילו 35 ק"מ. לכן, במהירות של 120 קמ"ש בלבד (אפילו לא 150 עד 160 המובטחים) אכן אפשר לעשות עד ת"א ההגנה ב-15 עד 17 דקות נסיעה.
 

גדדו

New member
א: לא,

צודק צודקותיים !
ושתי שאלות: א) האם זה אתה עודד מגידו (כמובן שאינך חייב לענות. לאחרים אסור לבצע outing על אחרים אך לאדם מותר לעשות זאת על עצמו). ב) היודע אתה מה המרחק המסילתי מאזור לטרון לת"א (נניח ההגנה)? כי למיטב ידיעתי זה כמעט 30 ק"מ, בעצם אולי אפילו 35 ק"מ. לכן, במהירות של 120 קמ"ש בלבד (אפילו לא 150 עד 160 המובטחים) אכן אפשר לעשות עד ת"א ההגנה ב-15 עד 17 דקות נסיעה.
א: לא,
זה פשוט CUT & COPY מכאן. (אם עשיתי מעשה אסור, צר לי על כך)
 

קובי לו

New member
ממש לא עשית מעשה אסור

א: לא,
זה פשוט CUT & COPY מכאן. (אם עשיתי מעשה אסור, צר לי על כך)
ממש לא עשית מעשה אסור
על מכתב למערכת אין זכויות יוצרים, כי זו לא יצירה (להבדיל מתמונה או שיר או פסל או כל יצירה אומנותית שהיא). אסור לבצע outing של מישהו אחר. נניח שיש גולש בפורום שכינוי סגל99 ואתה יודע ששמו האמיתי הוא צביקה ליכט מרמת ישי. אם תפרסם זאת, זו עבירה על תקנון הפורום ואולי אף עבירה פלילית (ככה ממש אמר לי סנ"ץ מאיר זוהר, ראש מפלג פשעי מחשב לשעבר). אבל, לסגל99 מותר לכתוב, אם הוא רוצה, מי הוא. רק לאדם עצמו מותר לבצע אאוטינג על עצמו. לאף אחד אחר אסור לעשות זאת.
 

גדדו

New member
הבנתי

ממש לא עשית מעשה אסור
על מכתב למערכת אין זכויות יוצרים, כי זו לא יצירה (להבדיל מתמונה או שיר או פסל או כל יצירה אומנותית שהיא). אסור לבצע outing של מישהו אחר. נניח שיש גולש בפורום שכינוי סגל99 ואתה יודע ששמו האמיתי הוא צביקה ליכט מרמת ישי. אם תפרסם זאת, זו עבירה על תקנון הפורום ואולי אף עבירה פלילית (ככה ממש אמר לי סנ"ץ מאיר זוהר, ראש מפלג פשעי מחשב לשעבר). אבל, לסגל99 מותר לכתוב, אם הוא רוצה, מי הוא. רק לאדם עצמו מותר לבצע אאוטינג על עצמו. לאף אחד אחר אסור לעשות זאת.
הבנתי
 

soloavia

New member
סתם אשלייה...

צודק צודקותיים !
ושתי שאלות: א) האם זה אתה עודד מגידו (כמובן שאינך חייב לענות. לאחרים אסור לבצע outing על אחרים אך לאדם מותר לעשות זאת על עצמו). ב) היודע אתה מה המרחק המסילתי מאזור לטרון לת"א (נניח ההגנה)? כי למיטב ידיעתי זה כמעט 30 ק"מ, בעצם אולי אפילו 35 ק"מ. לכן, במהירות של 120 קמ"ש בלבד (אפילו לא 150 עד 160 המובטחים) אכן אפשר לעשות עד ת"א ההגנה ב-15 עד 17 דקות נסיעה.
סתם אשלייה...
והרי מעשה שקרה וכך היה: בפסח דאשתקד החלטנו לחנוך את קו הרכבת מירושלים, כאשר אשתי שתחיה, יחד עם אמה וילדינו ברכבת - ואני עם אמי במכונית. הם עלו, יצאו, כשאני ממלא היטב את תפקיד זה שמנפנף מהרציף, ואז המשכתי אל אמי לטובת קפה... רק שהקפה היה טוב מדי, והזמן ברח... קפצנו למכונית, נסענו בחריקת צמיגים וכשהגענו לשער הגיא - התקשרה אשתי והודיעה שהיא כבר בכפר חב"ד. "אוי ווי" חשבתי לעצמי - כאן פישלתי בגדול. באזור נתב"ג התחלתי להזיע - כן, שוב פקק על האיילון, וברמת גן פיספסתי את היציאה והתברברתי עד שאמרתי נואש וחניתי בצד השני של הגשר - ליד הבורסה. מתקשר לאשתי - בטוח שאקבל שטיפה על האחור.... "אני לא יכולה לדבר - עוד דקה אנחנו מגיעים לתחנה".... בקיצור - 30 ק"מ ב-120 קמ"ש - תיארטית זה טוב... אבל כמה תחנות יש בדרך?!?
 

luckydude

Active member
הקו החדש לירושליים לא עובר

סתם אשלייה...
והרי מעשה שקרה וכך היה: בפסח דאשתקד החלטנו לחנוך את קו הרכבת מירושלים, כאשר אשתי שתחיה, יחד עם אמה וילדינו ברכבת - ואני עם אמי במכונית. הם עלו, יצאו, כשאני ממלא היטב את תפקיד זה שמנפנף מהרציף, ואז המשכתי אל אמי לטובת קפה... רק שהקפה היה טוב מדי, והזמן ברח... קפצנו למכונית, נסענו בחריקת צמיגים וכשהגענו לשער הגיא - התקשרה אשתי והודיעה שהיא כבר בכפר חב"ד. "אוי ווי" חשבתי לעצמי - כאן פישלתי בגדול. באזור נתב"ג התחלתי להזיע - כן, שוב פקק על האיילון, וברמת גן פיספסתי את היציאה והתברברתי עד שאמרתי נואש וחניתי בצד השני של הגשר - ליד הבורסה. מתקשר לאשתי - בטוח שאקבל שטיפה על האחור.... "אני לא יכולה לדבר - עוד דקה אנחנו מגיעים לתחנה".... בקיצור - 30 ק"מ ב-120 קמ"ש - תיארטית זה טוב... אבל כמה תחנות יש בדרך?!?
הקו החדש לירושליים לא עובר
בלוד או בכפר חבד. התחנה היחידה בקו הזה בעתיד הנראה לאופק בקו תהיה נתב"ג.
 

soloavia

New member
לא עובר או לא עוצר?

הקו החדש לירושליים לא עובר
בלוד או בכפר חבד. התחנה היחידה בקו הזה בעתיד הנראה לאופק בקו תהיה נתב"ג.
לא עובר או לא עוצר?
אני צריך להיות מודאג ולדבר עם אשתי?!?
 

kobiz99

New member
יש אנשים שמרשים לעצמם לעשות

צודק צודקותיים !
ושתי שאלות: א) האם זה אתה עודד מגידו (כמובן שאינך חייב לענות. לאחרים אסור לבצע outing על אחרים אך לאדם מותר לעשות זאת על עצמו). ב) היודע אתה מה המרחק המסילתי מאזור לטרון לת"א (נניח ההגנה)? כי למיטב ידיעתי זה כמעט 30 ק"מ, בעצם אולי אפילו 35 ק"מ. לכן, במהירות של 120 קמ"ש בלבד (אפילו לא 150 עד 160 המובטחים) אכן אפשר לעשות עד ת"א ההגנה ב-15 עד 17 דקות נסיעה.
יש אנשים שמרשים לעצמם לעשות
OUTING לאחרים נכוותי פעמיים לאחרונה.
 

גדדו

New member
../images/Emo35.gif

יש אנשים שמרשים לעצמם לעשות
OUTING לאחרים נכוותי פעמיים לאחרונה.
 

wantok

New member
צר לי אבל לדעתי לא צודק

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
צר לי אבל לדעתי לא צודק
בתוספת של חמש דקות נסיעה ברכב ניתן להגיע לתחנת פאתי מודיעין, שם תהיה להבנתי שפע חניה. תחנה זו כבר בנויה וממתינה למסילה. התחנה בלטרון תוסיף מורכבות תפעולית שאינה מוצדקת ביחס לתועלת לעומת להסתפק בתחנת פאתי מודיעין. הדבר היחיד שהצעה זו יכולה 'לתרום' זו עילה לכאורה (מופרכת מיסודה) לבטל את הקו לירושלים ולהגיד שהשקעת המיליארד שכבר בוצעה אינה הולכת לתמיון. חוץ מזה שכל מי שמציע חלופות שיסביר קודם מה ההגיון לבטל קו זה שכל הבדיקות הראו שהוא אולי הקו הכדאי ביותר למשק מכל הפרויקטים של רכבת-ירשאל. (מלבד אולי המסילה הרביעית באילון).
 
../images/Emo45.gif

צר לי אבל לדעתי לא צודק
בתוספת של חמש דקות נסיעה ברכב ניתן להגיע לתחנת פאתי מודיעין, שם תהיה להבנתי שפע חניה. תחנה זו כבר בנויה וממתינה למסילה. התחנה בלטרון תוסיף מורכבות תפעולית שאינה מוצדקת ביחס לתועלת לעומת להסתפק בתחנת פאתי מודיעין. הדבר היחיד שהצעה זו יכולה 'לתרום' זו עילה לכאורה (מופרכת מיסודה) לבטל את הקו לירושלים ולהגיד שהשקעת המיליארד שכבר בוצעה אינה הולכת לתמיון. חוץ מזה שכל מי שמציע חלופות שיסביר קודם מה ההגיון לבטל קו זה שכל הבדיקות הראו שהוא אולי הקו הכדאי ביותר למשק מכל הפרויקטים של רכבת-ירשאל. (מלבד אולי המסילה הרביעית באילון).
 

קובי לו

New member
אתה עקבי עם עצמך ???

אתה עקבי עם עצמך ???
כי את התוכנית שהועלתה פה ושאני וגדדו הללנו ושיבחנו, אתה קוטל בטיעון שזה לא יהיה ישים. איש לא יסע ברכבו מי-ם ויחנה בלטרון, אבל בתחנת פאתי מודיעין הוא כן? ועוד לסמן עם סמיילי של בוהן מורמת (המציינת שאפו, כל הכבוד, אחלה ושאר ביטויים נרדפים) ??? החלט בבקשה האם אתה עקבי עם עצמך. כי אי אפשר לקטול הצעה לתחנה בלטרון ומאותם נימוקים שקטלו להצדיק (ועוד עם אגודל המסמן שאפו) תחנה המרוחקת עוד יותר מנקודת המוצא...
 
זה רק מחזק את טענתי...

אתה עקבי עם עצמך ???
כי את התוכנית שהועלתה פה ושאני וגדדו הללנו ושיבחנו, אתה קוטל בטיעון שזה לא יהיה ישים. איש לא יסע ברכבו מי-ם ויחנה בלטרון, אבל בתחנת פאתי מודיעין הוא כן? ועוד לסמן עם סמיילי של בוהן מורמת (המציינת שאפו, כל הכבוד, אחלה ושאר ביטויים נרדפים) ??? החלט בבקשה האם אתה עקבי עם עצמך. כי אי אפשר לקטול הצעה לתחנה בלטרון ומאותם נימוקים שקטלו להצדיק (ועוד עם אגודל המסמן שאפו) תחנה המרוחקת עוד יותר מנקודת המוצא...
זה רק מחזק את טענתי...
מכיוון שאם קיימת כבר תחנה בפאתי מודיעין, אז על אחת כמה וכמה מיותרת התחנה שאתה תומך בה. חוץ מזה שבפאתי מודיעין יש את כל הישובים שעוטפים את מודיעין שיוכלו לעשות שימוש בתחנה ולא תושבי י-ם המרוחקת משם. כפי שאתה יודע אני תומך בA1 עם כמה שפחות תחנות, כדי שהוא יהיה אטרקטיבי ויעיל, והתחנה בלטרון רק גורעת וגם כל מיני רעיונות הזויים{שמאפיינים את העם הזה} לתחנות במבשרת וכו"
 

mucool2

New member
תחנה במבשרת היא לא רעיון הזוי

זה רק מחזק את טענתי...
מכיוון שאם קיימת כבר תחנה בפאתי מודיעין, אז על אחת כמה וכמה מיותרת התחנה שאתה תומך בה. חוץ מזה שבפאתי מודיעין יש את כל הישובים שעוטפים את מודיעין שיוכלו לעשות שימוש בתחנה ולא תושבי י-ם המרוחקת משם. כפי שאתה יודע אני תומך בA1 עם כמה שפחות תחנות, כדי שהוא יהיה אטרקטיבי ויעיל, והתחנה בלטרון רק גורעת וגם כל מיני רעיונות הזויים{שמאפיינים את העם הזה} לתחנות במבשרת וכו"
תחנה במבשרת היא לא רעיון הזוי
חיבור רכבתי בין מבשרת לירושלים (לאו דווקא לתל אביב) יכול לפתור לא מעט בעיות תחבורה קשות בכניסה לעיר. הבעיה בהקמת תחנה במבשרת על תוואי A1 היא טכנית בעיקרה.
 

בועז ל

New member
תחנת האיוולת במבשרת.

זה רק מחזק את טענתי...
מכיוון שאם קיימת כבר תחנה בפאתי מודיעין, אז על אחת כמה וכמה מיותרת התחנה שאתה תומך בה. חוץ מזה שבפאתי מודיעין יש את כל הישובים שעוטפים את מודיעין שיוכלו לעשות שימוש בתחנה ולא תושבי י-ם המרוחקת משם. כפי שאתה יודע אני תומך בA1 עם כמה שפחות תחנות, כדי שהוא יהיה אטרקטיבי ויעיל, והתחנה בלטרון רק גורעת וגם כל מיני רעיונות הזויים{שמאפיינים את העם הזה} לתחנות במבשרת וכו"
תחנת האיוולת במבשרת.
הרעיון להקים תחנה במבשרת הינו איוולת במקרה הטוב. תמוה עד מאוד יהיה הדבר, אם תוקם תחנת העסקנים במבשרת , קודם לערים גדולות ממנה החסרות תחנות רכבת. 5 חכ"ים המתגוררים בעיר הקטנטונת והמבוססת הזו ועוד כמה לוביסטים מאוסים , עדיין אינם סיבה להיכנס לעניין הזה. עלותה המשוערת של תחנה כזו תגיע לכחצי מיליארד ש"ח (כעלותו של כל הקו המשודרעק מנען לי-ם.) ואנחנו הלא יודעים היטב מה דינם של אומדנים מוקדמים.
 
סוף סוף מישהו שאומר את זה

תחנת האיוולת במבשרת.
הרעיון להקים תחנה במבשרת הינו איוולת במקרה הטוב. תמוה עד מאוד יהיה הדבר, אם תוקם תחנת העסקנים במבשרת , קודם לערים גדולות ממנה החסרות תחנות רכבת. 5 חכ"ים המתגוררים בעיר הקטנטונת והמבוססת הזו ועוד כמה לוביסטים מאוסים , עדיין אינם סיבה להיכנס לעניין הזה. עלותה המשוערת של תחנה כזו תגיע לכחצי מיליארד ש"ח (כעלותו של כל הקו המשודרעק מנען לי-ם.) ואנחנו הלא יודעים היטב מה דינם של אומדנים מוקדמים.
סוף סוף מישהו שאומר את זה
בצורה גלוייה תחנה הזוייה ביותר ואתה צודק בועז.
 

mucool2

New member
סתם זרקת מספר

תחנת האיוולת במבשרת.
הרעיון להקים תחנה במבשרת הינו איוולת במקרה הטוב. תמוה עד מאוד יהיה הדבר, אם תוקם תחנת העסקנים במבשרת , קודם לערים גדולות ממנה החסרות תחנות רכבת. 5 חכ"ים המתגוררים בעיר הקטנטונת והמבוססת הזו ועוד כמה לוביסטים מאוסים , עדיין אינם סיבה להיכנס לעניין הזה. עלותה המשוערת של תחנה כזו תגיע לכחצי מיליארד ש"ח (כעלותו של כל הקו המשודרעק מנען לי-ם.) ואנחנו הלא יודעים היטב מה דינם של אומדנים מוקדמים.
סתם זרקת מספר
חצי מיליארד? מאיפה? ברור שבשביל מחיר כזה לא כדאי לבנות תחנת רכבת ביישוב של 20,000, אבל זאת לא היתה ההצעה המקורית של תושבי מבשרת (ועוד כמה יישובים בסביבה, כולל אבו גוש). והגיע הזמן להפסיק עם הדמגוגיה של "המיוחסים". גם תושבי גני אביב מיוחסים? עתלית? באר יעקב? אשקלון? אנשים שרואים מסילת רכבת עוברת (או מתוכננת לעבור) ביישובם, יש להם זכות מלאה לדרוש שתוקם להם תחנה. זה שיש קשיים טופוגרפיים קשים לא מעניין אותם בשלב ראשון, ואת הצידוקים ימצאו (או לא) אנשי המקצוע. וההחלטה כבר התקבלה, וככל הידוע לי לא זעה אפילו אמת סף אחת, כך שאולי לאותם "מיוחסים" אין כוח אינסופי כפי שאתה מנסה לתאר. אגב, אני חשבתי על פתרון אחר (לטווח יותר רחוק) של קו רכבת קלה שיתפצל לתוך הישוב (אולי למחלף הראל, שהוא "התחנה המרכזית" של מבשרת) מהמסילה הראשית לירושלים. מסילה כזאת תהיה מוגבלת פחות בשיפועים, ותחובר לירושלים בלבד (כי אחרי הכול מבשרת היא פרבר של ירולשים). לדעתי יש בכך כדי להקל על עומסי התנועה הקשים בכניסה לעיר.
 

בועז ל

New member
או הו - כדאי שתתעדכן עמית .

סתם זרקת מספר
חצי מיליארד? מאיפה? ברור שבשביל מחיר כזה לא כדאי לבנות תחנת רכבת ביישוב של 20,000, אבל זאת לא היתה ההצעה המקורית של תושבי מבשרת (ועוד כמה יישובים בסביבה, כולל אבו גוש). והגיע הזמן להפסיק עם הדמגוגיה של "המיוחסים". גם תושבי גני אביב מיוחסים? עתלית? באר יעקב? אשקלון? אנשים שרואים מסילת רכבת עוברת (או מתוכננת לעבור) ביישובם, יש להם זכות מלאה לדרוש שתוקם להם תחנה. זה שיש קשיים טופוגרפיים קשים לא מעניין אותם בשלב ראשון, ואת הצידוקים ימצאו (או לא) אנשי המקצוע. וההחלטה כבר התקבלה, וככל הידוע לי לא זעה אפילו אמת סף אחת, כך שאולי לאותם "מיוחסים" אין כוח אינסופי כפי שאתה מנסה לתאר. אגב, אני חשבתי על פתרון אחר (לטווח יותר רחוק) של קו רכבת קלה שיתפצל לתוך הישוב (אולי למחלף הראל, שהוא "התחנה המרכזית" של מבשרת) מהמסילה הראשית לירושלים. מסילה כזאת תהיה מוגבלת פחות בשיפועים, ותחובר לירושלים בלבד (כי אחרי הכול מבשרת היא פרבר של ירולשים). לדעתי יש בכך כדי להקל על עומסי התנועה הקשים בכניסה לעיר.
או הו - כדאי שתתעדכן עמית .
זה המספר ויש בלתו מספרים אף קשים ממנו.דמגוגיה הינה הקלות הבלתי נסבלת של אנשים, לכנות כל טיעון שאינו מוצא חן בעיניהם כדמגוגי. תרומתה של מבשרת לעומסים בכביש 1 הינה שולית .ברגע שכביש 9 יפתח , תהיה שולית אף יותר. הפתרון האחר שלך , בהנחה שאינו כרוך בבניית תחנת הדמים הזו (דמים -במובן של כסף) , מתקבל בהרבה על הדעת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה