פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
לא כל הרכבות יעצרו בנתב"ג

משך הנסיעה בקו A1
הפירסומים השונים המשווקים לקובעי התקציב ולנוסעים מבוססים על נסיעה ללא הפסקה מבניני האומה עד תחנת ההגנה ולא עד תחנת מרכז בתל אביב כלומר תוספת של 10 דקות במסדרון האיילון,על תוספת זאת יש להוסיף עצירה בתחנת נתב"ג של 4 דקות נוספות,לא החשבנו את הגבלת מהירות בצומת מערבית לתחנת "פאתי מודיעין"לא הרחק מתחנה תפעולית "דניאל" וכן הגבלת מהירות ל קראת עצירה בכניסה לנתב"ג.וביציאה לצומת גנות העמוסה.תזכורת לבעלי זיכרון קצר :"הטובים שבמומחים"שעבדכם הנאמן אינו נמנה עליהם לצערו,קבעו נחרצות כי הנסיעה לירושלים בקו המשודרג תארך שעה ועשר דקות ברכבות רגילות וברכבות רוכנות,55 דקות,דבר שנעשה בניסוי נטול עצירות ונוסעים אורחים במספר מועט.היום הנסיעה אורכת בניגוד לדעת "מומחים" שעה ועשרים ושש דקות.ה"טובים שבמומחים" חזו נסיעה של שעה וחמש דקות בקו הישן הנוכחי לבאר שבע,עם השלמת ישור עקומות בתוואי הישן, חיזוק גשרים,החלפת רבד המסילה בקטעים בעיתיים{בשנות החמישים עקב מחסור בתקציב הונחה המסילה הקיימת על רבד אדמה ולא על חצץ}וכדומה. התוצאה: הנסיעה בין תחנת ת"א מרכז לתחנת באר שבע מרכז אורכת שעה ועשרים ושש דקות למהדרין.. יש לנכות 8 דקות מזמן הנסיעה עד באר שבע צפון,בלבד. חזרה לקו עתידיA1 למיטב ידיעתי ובהסתייגות זהירה אומר כי לא מתוכננות רכבות ישירות בין תחנת "ירושלים צפון" לת"א "מרכז" עצירה בנתב"ג מחויבת המציאות לשרותם של הירושלמים והתיירים שיפקדו את ע"ק בירתינו לעולמים.
לא כל הרכבות יעצרו בנתב"ג
 

CaNdYs GiRl

New member
נסיעה לירושלים

פרסומים הזויים? הרי הטובים שבמומחים
בדקו את זה ואין סיבה שנסיעה מתל אביב לי-ם במהירות 100 קמ"ש ומעלה ללא פקקים ותחנות עצירה תיקח יותר זמן.
נסיעה לירושלים
רציתי רק לשאול אם יש לכם גם פרטים על תכנון קווי אוטובוסים מהירים מהשפלה לירושלים בשנת 2010. תודה מראש
 

mucool2

New member
יש תוכניות ל"נתיבים מהירים"

נסיעה לירושלים
רציתי רק לשאול אם יש לכם גם פרטים על תכנון קווי אוטובוסים מהירים מהשפלה לירושלים בשנת 2010. תודה מראש
יש תוכניות ל"נתיבים מהירים"
בכניסה לשתיהערים מכביש מס' 1. על הנתיבים האלה תותר נסיעה של תחבורה ציבורית, אוטובוסים מיוחדים (שאטלים) ומספר מוגבל של כלי רכב פרטיים תמורת אגרה שתשתנה בהתאם לעומס התנועה בכביש ה"רגיל". מער לכך לא ידוע לי על כוונה (או צורך) להוסיף קווי אוטובוס מהירים על מה שכבר קיים. סביר שהרכבת תעשה את העבודה ביעילות בין מרכזי התחבורה הגדולים והאוטובוסים ישמשו כקווים משלימים.
 

kobiz99

New member
../images/Emo45.gif

קו A1
אין להספיד את סלילת הקו המהיר לירושלים יתכן שהעבודות שלא הופסקו עד רגע זה מקרבות את הקו הנסלל לנקודת "אל חזור" כמו תמיד אם יושלם הקו שהיה אמור להיות מופעל בשנת 2008..לפי הבטחת שר התחבורה לשעבר אביגדור ליברמן ,השלמתו צפויה ב2015 לפחות,ולעצם ההצעה להקמת תחנה בלטרון,זהו רעיון יפה גם אם תמשך סלילת המסילה כמתוכנן למעט תוספת עצירה שתאריך את זמן הנסיעה בכמה דקות נוספות.אדגיש כי לדעת מומחי תחבורה הזמן הצפוי לנסיעה מבניני האומה לתל אביב מרכז יעלה על 45 דקות בניגוד לפירסומים ההזויים של 26 דקות נסיעה.
 
גם לדעתי 26 דקות זה הזוי קצת אבל

קו A1
אין להספיד את סלילת הקו המהיר לירושלים יתכן שהעבודות שלא הופסקו עד רגע זה מקרבות את הקו הנסלל לנקודת "אל חזור" כמו תמיד אם יושלם הקו שהיה אמור להיות מופעל בשנת 2008..לפי הבטחת שר התחבורה לשעבר אביגדור ליברמן ,השלמתו צפויה ב2015 לפחות,ולעצם ההצעה להקמת תחנה בלטרון,זהו רעיון יפה גם אם תמשך סלילת המסילה כמתוכנן למעט תוספת עצירה שתאריך את זמן הנסיעה בכמה דקות נוספות.אדגיש כי לדעת מומחי תחבורה הזמן הצפוי לנסיעה מבניני האומה לתל אביב מרכז יעלה על 45 דקות בניגוד לפירסומים ההזויים של 26 דקות נסיעה.
גם לדעתי 26 דקות זה הזוי קצת אבל
אני לא מאמין שזה יעלה על 45 דקות. הסיבה היא שאל תשכחו שנסיעה מנתבג נמשכת 10 דקות, תוסיפו את העצירה בנתב"ג, האטות בכמה קטעים והזמן כבר מתארך.
 

urilei

New member
"האטות בכמה קטעים"

גם לדעתי 26 דקות זה הזוי קצת אבל
אני לא מאמין שזה יעלה על 45 דקות. הסיבה היא שאל תשכחו שנסיעה מנתבג נמשכת 10 דקות, תוסיפו את העצירה בנתב"ג, האטות בכמה קטעים והזמן כבר מתארך.
"האטות בכמה קטעים"
זה בדיוק מה שלא צריך להיות בקו הזה בשביל זה בונים בו גשרים ומנהרות, בשביל שהנסיעה תהיה רציפה. ולגבי העצירה בנתב"ג, הנתון של 28 (ולא 26) דקות מתייחס לרכבת ישירה מבנייני האומה להגנה, ולפי התוכניות שעוד מוקדם לדון בהן תהיה לפחות רכבת אחת כזו (ואולי 2) בשעה.
 
גם רכבת ישירה

"האטות בכמה קטעים"
זה בדיוק מה שלא צריך להיות בקו הזה בשביל זה בונים בו גשרים ומנהרות, בשביל שהנסיעה תהיה רציפה. ולגבי העצירה בנתב"ג, הנתון של 28 (ולא 26) דקות מתייחס לרכבת ישירה מבנייני האומה להגנה, ולפי התוכניות שעוד מוקדם לדון בהן תהיה לפחות רכבת אחת כזו (ואולי 2) בשעה.
גם רכבת ישירה
תהיה חייבת להאט בכמה קטעים בהם יש תחנות ומסוטים.
 

urilei

New member
הכוונה היא שלא יהיו כאלו מקומות

גם רכבת ישירה
תהיה חייבת להאט בכמה קטעים בהם יש תחנות ומסוטים.
הכוונה היא שלא יהיו כאלו מקומות
יש עיקול אחד בדרך, לא זוכר איפה בדיוק. ומסוט אחד שהוא המיזוג במחלף גנות שהוא מסוט שניתן לנסוע עליו מהר מאוד. לגבי האטה בתחנת נתב"ג... אם היית רואה היום באיזו מהירות רכבות טסות ליד הרציף בכפר חב"ד (בזמן שיש נוסעים על הרציף) היית מבין שזה לא מה שיעכב את הרכבת ומן הסתם, כל המסוטים, העיקולים והתחנות שיש בדרך נלקחו בחשבון בחישוב. גם אם זה לא יהיה 28 אלא 35 - עדיין זמן אטרקטיבי בהחלט. אגב אני לא יודע אם בכלל מישהו לקח בחשבון איזה רכבות יסעו באותה תקופה ומה תהיה מהירותן המדוייקת...
 

mucool2

New member
יהיה עוד מסוט - בתחנת דניאל

הכוונה היא שלא יהיו כאלו מקומות
יש עיקול אחד בדרך, לא זוכר איפה בדיוק. ומסוט אחד שהוא המיזוג במחלף גנות שהוא מסוט שניתן לנסוע עליו מהר מאוד. לגבי האטה בתחנת נתב"ג... אם היית רואה היום באיזו מהירות רכבות טסות ליד הרציף בכפר חב"ד (בזמן שיש נוסעים על הרציף) היית מבין שזה לא מה שיעכב את הרכבת ומן הסתם, כל המסוטים, העיקולים והתחנות שיש בדרך נלקחו בחשבון בחישוב. גם אם זה לא יהיה 28 אלא 35 - עדיין זמן אטרקטיבי בהחלט. אגב אני לא יודע אם בכלל מישהו לקח בחשבון איזה רכבות יסעו באותה תקופה ומה תהיה מהירותן המדוייקת...
יהיה עוד מסוט - בתחנת דניאל
ויש גם כמה בתחנה התפעולית בנתב"ג, ואני מניח שעוד כמה בדרך. אני מאמין שקו A1 עצמו יהיה ראשי בכל המקומות האלה ולא יהיו שם האטות (פרט להאטה מתחייבת בתחנת הנוסעים נתב"ג כדי לא להעיף את הנוסעים הממתינים בתחנה מהרציף).
 

קובי לו

New member
בכלל לא בטוח שתהיה האטה משמעותית

יהיה עוד מסוט - בתחנת דניאל
ויש גם כמה בתחנה התפעולית בנתב"ג, ואני מניח שעוד כמה בדרך. אני מאמין שקו A1 עצמו יהיה ראשי בכל המקומות האלה ולא יהיו שם האטות (פרט להאטה מתחייבת בתחנת הנוסעים נתב"ג כדי לא להעיף את הנוסעים הממתינים בתחנה מהרציף).
בכלל לא בטוח שתהיה האטה משמעותית
ראה את מהירות הנסיעה של הרכבות המהירות/ישירות בקו חיפה-ת"א ליד תחנות הביניים בחדרה, קיסריה, נתניה ובית-יהושע. כמו כן ראה את מהירות נסיעת כל הרכבות (חוץ מאלו שמסתיימות ברחובות) ליד תחנת כפר חב"ד. המהירות עצומה. מינימום 100 קמ"ש. (הרכבות שמסתיימות ברחובות הן היחידות שעוצרות בכ' חב"ד). נראה לי שהרכבות הישירות מי-ם לת"א יסעו בנתב"ג במהירות של מעל 90 קמ"ש. אז נכון שזו תהיה האטה מ-140 עד 160 שזו מהירות הנסיעה השכיחה שלהן, אבל זו לא האטה ל-30 עד 50 קמ"ש כפי שיש בעקלתונים ובמקומות אחרים היום לאורך מסילות הברזל. ככה שסביר מאוד שזמן הנסיעה של הרכבות המהירות-ישירות מי-ם לת"א, מבנייני האומה ועד ת"א ההגנה לא יעלה על 33 עד 35 דקות. כלומר, במקרה הגרוע י-ם - סבידור ב-42 דקות, שזה סופר מעולה. כמו במכונית פרטית באמצע הלילה כשדוהרים על 130 קמ"ש לאורך מרבית הדרך. ולא לשכוח שזה יהיה בשיא שעות הלחץ וגם לא צריך לדאוג ממשטרת התנועה ולא לחפש חניה וכו' וכו' וכו'. הרכבות שכן תעצורנה הן במבשרת ציון (אם תהיה תחנה בכלל) והן בנתב"ג יקח להן עד סבידור 50 עד 52 דקות. גם מעולה.
 
טועה טועותיים.

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
טועה טועותיים.
זה אולי יפה בתור רעיון אבל מעשית אף אחד לא יחנה את האוטו בלטרון ויסע לתל אביב אם כבר הגעתי ללטרון למה לי להתחיל להחנות את האוטו ולהשתגע.
 

קובי לו

New member
על זה נאמר, אם תשתפר תהיה

טועה טועותיים.
זה אולי יפה בתור רעיון אבל מעשית אף אחד לא יחנה את האוטו בלטרון ויסע לתל אביב אם כבר הגעתי ללטרון למה לי להתחיל להחנות את האוטו ולהשתגע.
על זה נאמר, אם תשתפר תהיה
.... מדוע מגרשי המכוניות ברכבת עמוסות כל יום במעל 2000 מכוניות פרטיות של כאלו שלקחו אותן מהבית ונסעו עד לרכבת ??? אסביר לך, ו ל א ט בכדי שתבין. אנשים הגרים בירושלים ובפרבריה ועובדים באזור ת"א והרצליה, יש להם פקקים רציניים ביותר, בעיקר מאזור בן שמן ונתב"ג ועד לת"א. יש גם כאלו שלא משלמים להם על חניה. תחנת רכבת באזור לטרון, ולו כפתרון זמני עד גמר הקמת A1 בשלמותו תשרת היטב את אלו הגרים בי-ם (ומעלה אדומים, גבעת זאב, מבשרת ציון, מוצא, עין השמונה, נוה אילן ועוד כמה וכמה ישובים) וצריכים לת"א. האנשים שיחנו שם הם כאלו שלא רוצים להתקע בפקקים בכניסות לת"א וגם אח"כ לשלם על חניה בעיר העמוסה. כבר כיום, כשיש קו די מעפן מי-ם לת"א שלוקח לו 1:30 שע' נסיעה למרכז ת"א, ישנם מעל 60 איש שבאים מכל חלקי י-ם ומחנים את מכוניתם בחניון הרכבת במלחה ולוקחים רכבת לת"א. חוץ מזה, זה לא רעיון שלי אלא תושב פרוזדור ירושלים הוא זה שהציע זאת, וכנראה שהוא מתכוון לישם זאת. אז מי אתה שתכתוב שאף אחד לא יחנה? לפחות זה שכתב זאת יעשה זאת, גם גדדו חושב שיהיו כאלו שיעשו זאת וגם אני. וחוץ מזה, ראה כאמור 2000 מכוניות ביום יום בחניוני רכבת ישראל. אה, כן. ראה גם את התכנית להקמת חנה וסע באזור בין נתב"ג למחלף שפירים, אשר ממנו מתוכננת הסעת המונים חינם לקריה בת"א ולמתחם הבורסה. החברות המתמודדות על כך כבר ערכו סקר יתכנו וכנראה שיהיו כמה אלפים, כן, כמה אלפים ביום שמתכוננים להחנות את רכבם בחניה החינמית ולקחת משם הסעה לקריה ו/או למתחם הבורסה. אני אישית מכיר אנשים מצפון המדינה, למשל ח"כ לשעבר מיכה גולדמן אשר גר בכפר תבור הלוקח רכבת מבנימינה לת"א. הוא מחנה את רכבו בחניון התחנה ונוסע ברכבת. כמוהו יש עוד רבים. אנשים הגרים בכרמיאל נוסעים עם רכבם עד עכו, שם מחנים אותו חינם ולוקחים רכבת לחיפה ו/או ת"א. אז אנא ממך, לפני שאתה כותב על משהו, ברר טוב טוב על מה אתה כותב. העובדות בשטח מעידות שאתה טועה. בט' וב-ו' וב-ע' וב-ה' רבתיים.
 

קובי לו

New member
יתכנו = יתכנות

על זה נאמר, אם תשתפר תהיה
.... מדוע מגרשי המכוניות ברכבת עמוסות כל יום במעל 2000 מכוניות פרטיות של כאלו שלקחו אותן מהבית ונסעו עד לרכבת ??? אסביר לך, ו ל א ט בכדי שתבין. אנשים הגרים בירושלים ובפרבריה ועובדים באזור ת"א והרצליה, יש להם פקקים רציניים ביותר, בעיקר מאזור בן שמן ונתב"ג ועד לת"א. יש גם כאלו שלא משלמים להם על חניה. תחנת רכבת באזור לטרון, ולו כפתרון זמני עד גמר הקמת A1 בשלמותו תשרת היטב את אלו הגרים בי-ם (ומעלה אדומים, גבעת זאב, מבשרת ציון, מוצא, עין השמונה, נוה אילן ועוד כמה וכמה ישובים) וצריכים לת"א. האנשים שיחנו שם הם כאלו שלא רוצים להתקע בפקקים בכניסות לת"א וגם אח"כ לשלם על חניה בעיר העמוסה. כבר כיום, כשיש קו די מעפן מי-ם לת"א שלוקח לו 1:30 שע' נסיעה למרכז ת"א, ישנם מעל 60 איש שבאים מכל חלקי י-ם ומחנים את מכוניתם בחניון הרכבת במלחה ולוקחים רכבת לת"א. חוץ מזה, זה לא רעיון שלי אלא תושב פרוזדור ירושלים הוא זה שהציע זאת, וכנראה שהוא מתכוון לישם זאת. אז מי אתה שתכתוב שאף אחד לא יחנה? לפחות זה שכתב זאת יעשה זאת, גם גדדו חושב שיהיו כאלו שיעשו זאת וגם אני. וחוץ מזה, ראה כאמור 2000 מכוניות ביום יום בחניוני רכבת ישראל. אה, כן. ראה גם את התכנית להקמת חנה וסע באזור בין נתב"ג למחלף שפירים, אשר ממנו מתוכננת הסעת המונים חינם לקריה בת"א ולמתחם הבורסה. החברות המתמודדות על כך כבר ערכו סקר יתכנו וכנראה שיהיו כמה אלפים, כן, כמה אלפים ביום שמתכוננים להחנות את רכבם בחניה החינמית ולקחת משם הסעה לקריה ו/או למתחם הבורסה. אני אישית מכיר אנשים מצפון המדינה, למשל ח"כ לשעבר מיכה גולדמן אשר גר בכפר תבור הלוקח רכבת מבנימינה לת"א. הוא מחנה את רכבו בחניון התחנה ונוסע ברכבת. כמוהו יש עוד רבים. אנשים הגרים בכרמיאל נוסעים עם רכבם עד עכו, שם מחנים אותו חינם ולוקחים רכבת לחיפה ו/או ת"א. אז אנא ממך, לפני שאתה כותב על משהו, ברר טוב טוב על מה אתה כותב. העובדות בשטח מעידות שאתה טועה. בט' וב-ו' וב-ע' וב-ה' רבתיים.
יתכנו = יתכנות
 
אחח כמה ציניות ורוע בהודעה אחת.

על זה נאמר, אם תשתפר תהיה
.... מדוע מגרשי המכוניות ברכבת עמוסות כל יום במעל 2000 מכוניות פרטיות של כאלו שלקחו אותן מהבית ונסעו עד לרכבת ??? אסביר לך, ו ל א ט בכדי שתבין. אנשים הגרים בירושלים ובפרבריה ועובדים באזור ת"א והרצליה, יש להם פקקים רציניים ביותר, בעיקר מאזור בן שמן ונתב"ג ועד לת"א. יש גם כאלו שלא משלמים להם על חניה. תחנת רכבת באזור לטרון, ולו כפתרון זמני עד גמר הקמת A1 בשלמותו תשרת היטב את אלו הגרים בי-ם (ומעלה אדומים, גבעת זאב, מבשרת ציון, מוצא, עין השמונה, נוה אילן ועוד כמה וכמה ישובים) וצריכים לת"א. האנשים שיחנו שם הם כאלו שלא רוצים להתקע בפקקים בכניסות לת"א וגם אח"כ לשלם על חניה בעיר העמוסה. כבר כיום, כשיש קו די מעפן מי-ם לת"א שלוקח לו 1:30 שע' נסיעה למרכז ת"א, ישנם מעל 60 איש שבאים מכל חלקי י-ם ומחנים את מכוניתם בחניון הרכבת במלחה ולוקחים רכבת לת"א. חוץ מזה, זה לא רעיון שלי אלא תושב פרוזדור ירושלים הוא זה שהציע זאת, וכנראה שהוא מתכוון לישם זאת. אז מי אתה שתכתוב שאף אחד לא יחנה? לפחות זה שכתב זאת יעשה זאת, גם גדדו חושב שיהיו כאלו שיעשו זאת וגם אני. וחוץ מזה, ראה כאמור 2000 מכוניות ביום יום בחניוני רכבת ישראל. אה, כן. ראה גם את התכנית להקמת חנה וסע באזור בין נתב"ג למחלף שפירים, אשר ממנו מתוכננת הסעת המונים חינם לקריה בת"א ולמתחם הבורסה. החברות המתמודדות על כך כבר ערכו סקר יתכנו וכנראה שיהיו כמה אלפים, כן, כמה אלפים ביום שמתכוננים להחנות את רכבם בחניה החינמית ולקחת משם הסעה לקריה ו/או למתחם הבורסה. אני אישית מכיר אנשים מצפון המדינה, למשל ח"כ לשעבר מיכה גולדמן אשר גר בכפר תבור הלוקח רכבת מבנימינה לת"א. הוא מחנה את רכבו בחניון התחנה ונוסע ברכבת. כמוהו יש עוד רבים. אנשים הגרים בכרמיאל נוסעים עם רכבם עד עכו, שם מחנים אותו חינם ולוקחים רכבת לחיפה ו/או ת"א. אז אנא ממך, לפני שאתה כותב על משהו, ברר טוב טוב על מה אתה כותב. העובדות בשטח מעידות שאתה טועה. בט' וב-ו' וב-ע' וב-ה' רבתיים.
אחח כמה ציניות ורוע בהודעה אחת.
בלי להעליב, אבל יש הבדל בין מלחה לבין לטרון, מי שמחנה במלחה הוא תושב י-ם ולכן זה הרבה יותר נוח לו. עכשיו עוד פעם אני שואל למה לי בתור תושב י-ם שכבר חצי דרך עברתי, ואת כל היציאה מי-ם לפנות ללטרון ולהחנות את המכונית שם, אז אני יסבול קצת בפקקים בכניסה לתל אביב, בשביל זה עכשיו לשנות סדרי עולם ולהקים תחנה מיותרת לגמרי, סתם עוד ביזבוז כסף זמן... חוץ מזה, מי אמר לך שאני תומך בהקמת הנתיבים המהירים בכניסות לערים? לדעתי הקמת התחנה בלטרון היא הריסה של שטח פתוח סתם, אולי יעלו על הרכבת אנשים אבל זה לא מצדיק את הביזבוז של הכסף והקרקע. אה כן, העובדות לא מעידות שאני טועה, וגם לא שאני צודק מכיוון שאין דוגמא למקרה שאנו דנים עליו בישראל כי מלחה זה בהחלט לא מקרה דומה למה שמוצע כאן.
 

קובי לו

New member
נתתי גם דוגמאות של אנשים

אחח כמה ציניות ורוע בהודעה אחת.
בלי להעליב, אבל יש הבדל בין מלחה לבין לטרון, מי שמחנה במלחה הוא תושב י-ם ולכן זה הרבה יותר נוח לו. עכשיו עוד פעם אני שואל למה לי בתור תושב י-ם שכבר חצי דרך עברתי, ואת כל היציאה מי-ם לפנות ללטרון ולהחנות את המכונית שם, אז אני יסבול קצת בפקקים בכניסה לתל אביב, בשביל זה עכשיו לשנות סדרי עולם ולהקים תחנה מיותרת לגמרי, סתם עוד ביזבוז כסף זמן... חוץ מזה, מי אמר לך שאני תומך בהקמת הנתיבים המהירים בכניסות לערים? לדעתי הקמת התחנה בלטרון היא הריסה של שטח פתוח סתם, אולי יעלו על הרכבת אנשים אבל זה לא מצדיק את הביזבוז של הכסף והקרקע. אה כן, העובדות לא מעידות שאני טועה, וגם לא שאני צודק מכיוון שאין דוגמא למקרה שאנו דנים עליו בישראל כי מלחה זה בהחלט לא מקרה דומה למה שמוצע כאן.
נתתי גם דוגמאות של אנשים
מכפר תבור הנוסעים בפרייבט לבנימינה. וכן דוגמא של אנשים מכרמיאל הנוסעים בפרייבט לעכו וממשיכים דרומה ברכבת. ולמה אם אתה ירושלמי ונוסע ברכבך עד לטרון שתקח רכבת? הפקקים הנוראיים בכניסה לת"א, דבר שהופך נסיעה שצריכה לקחת 25 דקות (מלטרון לקריה אילו אין פקקים) לנסיעה של כשעה. עכשיו, הסטיה מכביש 1 ועד לתחנת לטרון זה דבר שצריך לקחת בדיוק 3 דקות. המתנה לרכבת וקנית כרטיס עוד 7 דקות. נסיעה של 20 דקות ואף פחות ואתה יורד במרכז ת"א, בלי לחפש חניה, בלי להתאמץ בפקק (ויש עוד אנשים עם מכוניות בעלות גיר ידני). כמה היה לנו ? מהבית בשכונות י-ם ועד למחלף לטרון בשעות הבוקר 35 דקות. 10 דקות הסטיה מהדרך, החנית המכונית, קנית כרטיס. 20 דקות נסיעה. כמה יצא? 1:05 שע', ובלי פקקים ובלי לחפש חניה. עדין המוני ירושלמים הנוסעים לעבודה/סידורים/בילויים בת"א צריכים לשלם על חניה (או לרוץ למגרש המכוניות הגרורות של עירית ת"א...). נסיעה בבוקר מי-ם למרכז ת"א עורכת בין 1:10 שע' ל-1:30 שע' וזה כשאין איזו קטסטרופה בלת"מים. ברכבת, בלי פקקים, בלי לשלם על חניה, עם לשתות קפה, עם לקרוא עיתון/ספר או לעבוד במחשב הנייד או לנמנם קלות, 1:00 עד 1:10 שע'. זה למה זה כן יהיה בעל ביקוש רב עד עצום ! במיוחד אם יעשו לזה פרסום מפה ועד לאי טסמניה שדרומית לאוסטרליה.
 
זה פשוט חלומות, ברור שאיך

נתתי גם דוגמאות של אנשים
מכפר תבור הנוסעים בפרייבט לבנימינה. וכן דוגמא של אנשים מכרמיאל הנוסעים בפרייבט לעכו וממשיכים דרומה ברכבת. ולמה אם אתה ירושלמי ונוסע ברכבך עד לטרון שתקח רכבת? הפקקים הנוראיים בכניסה לת"א, דבר שהופך נסיעה שצריכה לקחת 25 דקות (מלטרון לקריה אילו אין פקקים) לנסיעה של כשעה. עכשיו, הסטיה מכביש 1 ועד לתחנת לטרון זה דבר שצריך לקחת בדיוק 3 דקות. המתנה לרכבת וקנית כרטיס עוד 7 דקות. נסיעה של 20 דקות ואף פחות ואתה יורד במרכז ת"א, בלי לחפש חניה, בלי להתאמץ בפקק (ויש עוד אנשים עם מכוניות בעלות גיר ידני). כמה היה לנו ? מהבית בשכונות י-ם ועד למחלף לטרון בשעות הבוקר 35 דקות. 10 דקות הסטיה מהדרך, החנית המכונית, קנית כרטיס. 20 דקות נסיעה. כמה יצא? 1:05 שע', ובלי פקקים ובלי לחפש חניה. עדין המוני ירושלמים הנוסעים לעבודה/סידורים/בילויים בת"א צריכים לשלם על חניה (או לרוץ למגרש המכוניות הגרורות של עירית ת"א...). נסיעה בבוקר מי-ם למרכז ת"א עורכת בין 1:10 שע' ל-1:30 שע' וזה כשאין איזו קטסטרופה בלת"מים. ברכבת, בלי פקקים, בלי לשלם על חניה, עם לשתות קפה, עם לקרוא עיתון/ספר או לעבוד במחשב הנייד או לנמנם קלות, 1:00 עד 1:10 שע'. זה למה זה כן יהיה בעל ביקוש רב עד עצום ! במיוחד אם יעשו לזה פרסום מפה ועד לאי טסמניה שדרומית לאוסטרליה.
זה פשוט חלומות, ברור שאיך
שאתה מתאר את זה כוס קפה עיתון וכו" זה נשמע יפה, אבל זאת טעות לחשוב ככה, אולי אנשים בהתחלה יתלהבו, אתה יודע מה נלך לקראתך נגיד שיהיה לזה שימוש סביר לא טוב ולא רע ,זה עדיין לא מצדיק את ההשקעה, מה גם שהרכבת תגיע כך אני מקווה לביניני האומה, ואז באמת יהיה לה שימוש מרבי של 12 מיליון נוסעים בשנה{ ע"פ הערכות}.
 
גם אם זה יוחלט אצל מקבלי

זה פשוט חלומות, ברור שאיך
שאתה מתאר את זה כוס קפה עיתון וכו" זה נשמע יפה, אבל זאת טעות לחשוב ככה, אולי אנשים בהתחלה יתלהבו, אתה יודע מה נלך לקראתך נגיד שיהיה לזה שימוש סביר לא טוב ולא רע ,זה עדיין לא מצדיק את ההשקעה, מה גם שהרכבת תגיע כך אני מקווה לביניני האומה, ואז באמת יהיה לה שימוש מרבי של 12 מיליון נוסעים בשנה{ ע"פ הערכות}.
גם אם זה יוחלט אצל מקבלי
ההחלטות כרעיון המאה, עד שיהיו האישורים וכו" נגיד זה יהיה בנוי ב2008 ע"פ רכבת ישראל A1 אמור לפעול ב2010, אז למה כל הברדק, למה פעם אחת לא לעשות משהו מהתחלה ועד הסוף בצורה יעילה ואיכותית, עם קו ישיר ומהיר ללא שום תחנה, ואז זה באמת יהווה אלטרנטיבה לכלי רכב גם, אצל רוב האנשים ולא החלק הזעום{יחסית למשתמשי הרכב הפרטי שנוסעים כל בוקר לתל אביב} עם כל הכבוד שעושה את דרכו ממלחה לתל אביב כל בוקר.
 
לדעתי.....

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
לדעתי.....
הפתרון הזה לא פותר את בעיית A1. הרי A1 הוא המהיר לי-ם והפתרון הנוכחי הקו יגיע עד ללטרון. יכול להיות שאם וכאשר תוקם תחנת לטרון, ימשיך המשא ומתן על הקמת המשך הקו לי-ם, ועד אז אולמרט כנראה כבר לא יהיה ראש ממשלה(אם וכאשר הוא יהיה ר"מ). שוב, העניין עדיין מופרך וההקפאה אינה סופית, אף אחד עדיין לא אמר שהפרויקט הוקפא ונקווה שגם לא יקפיאו אותו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה