פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
../images/Emo46.gif בשביל מה משא ומתן?

לדעתי.....
הפתרון הזה לא פותר את בעיית A1. הרי A1 הוא המהיר לי-ם והפתרון הנוכחי הקו יגיע עד ללטרון. יכול להיות שאם וכאשר תוקם תחנת לטרון, ימשיך המשא ומתן על הקמת המשך הקו לי-ם, ועד אז אולמרט כנראה כבר לא יהיה ראש ממשלה(אם וכאשר הוא יהיה ר"מ). שוב, העניין עדיין מופרך וההקפאה אינה סופית, אף אחד עדיין לא אמר שהפרויקט הוקפא ונקווה שגם לא יקפיאו אותו.
בשביל מה משא ומתן?
הקו כבר אושר
 
לטרון רחוקה יחסית מאד מירושלים,

פתרון ל-A1 שלא חשבנו עליו
מתוך מכתבים למערכת של 'הארץ'. מלטרון לעזריאלי ברבע שעה בתגובה על "לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים" מאת שרון קדמי ("הארץ"15.3 ,TheMarker) אם תתקבל החלטת ההקפאה של פרויקט הרכבת המהירה לירושלים - הנה רעיון למקבלי ההחלטות: להשלים את המסילה עד לטרון בקטע שבו כבר מתבצעות העבודות וקיימות התחייבויות לקבלנים, ולהקים תחנת רכבת זמנית באזור לטרון ומגרש חניה גדול. מתחנה זו יהיה אפשר להגיע לתחנת עזריאלי בתל אביב בתוך 15 דקות. אני משוכנע, כי אלפי נהגים מירושלים, מבשרת ציון ויישובי פרוזדור ירושלים יעדיפו להשאיר את כלי רכבם בלטרון ולהגיע בתוך 15 דקות למרכז תל אביב. העלויות של הבאת הקו עד לטרון כבר ממילא תוקצבו בהתחייבויות שוטפות, והעלות הנוספת בהקמת התחנה הזמנית זניחה יחסית. עודד מגידו נוה אילן
לטרון רחוקה יחסית מאד מירושלים,
היא באמצע הדרך וזה פשוט לעשות חצי עבודה. הייתי מבין אם היו מדברים על איזור מבשרת ציון או משהו כזה אבל לטרון??? פשוט בושה.
 

urilei

New member
למה היית מבין?

לטרון רחוקה יחסית מאד מירושלים,
היא באמצע הדרך וזה פשוט לעשות חצי עבודה. הייתי מבין אם היו מדברים על איזור מבשרת ציון או משהו כזה אבל לטרון??? פשוט בושה.
למה היית מבין?
למה אנשים מקבלים כל כך בקלות את השטויות של אולמרט? אם צריך לעשות הפגנות ועצומות בשביל זה אז צריך לעשות אותן!
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif אין כאן מקום לפשרה

למה היית מבין?
למה אנשים מקבלים כל כך בקלות את השטויות של אולמרט? אם צריך לעשות הפגנות ועצומות בשביל זה אז צריך לעשות אותן!
אין כאן מקום לפשרה
 

846

Active member
העבודות בשטח מבוצעות עד לטרון

לטרון רחוקה יחסית מאד מירושלים,
היא באמצע הדרך וזה פשוט לעשות חצי עבודה. הייתי מבין אם היו מדברים על איזור מבשרת ציון או משהו כזה אבל לטרון??? פשוט בושה.
העבודות בשטח מבוצעות עד לטרון
ההמשך כבר דורש מינהרות. מאחר והתשתית כבר בהקמה, ניראה לי שזו פשרה הגיונית.
 

mucool2

New member
זאת פשרה הגיונית אם יש הצדקה להפסיק את הסלילה

העבודות בשטח מבוצעות עד לטרון
ההמשך כבר דורש מינהרות. מאחר והתשתית כבר בהקמה, ניראה לי שזו פשרה הגיונית.
זאת פשרה הגיונית אם יש הצדקה להפסיק את הסלילה
אבל אין.
 

קובי לו

New member
בלי קשר, מה דעתך על הקמת

זאת פשרה הגיונית אם יש הצדקה להפסיק את הסלילה
אבל אין.
בלי קשר, מה דעתך על הקמת
התחנה בלטרון? בכל מקרה, מהקמת התחנה ועד חנוכת כל הקו יעברו לפחות שנתיים. ואולי, חלילה, יבוטל A1. כלומר, בכל מקרה או ללפחות שנתיים או לנצח, האם אתה חושב שתחנת לטרון כן תצליח? כלומר, יהיו ירושלמים ומבשרתיים ונוה אילנים וכו' שיסעו לשם בפרייבטם ויחנוהו ויעלו על רכבת לעיר ללא הפסקה (וללא חניה) ? אנא, ענה לענין ואל תגיד לי שאתה בעד שיסללו את A1 במלואו. כי גם אני בעד. ואפילו אם יהיה A1 הרי שלטרון כחלופה זמנית תשמש לפחות שנתיים.
 

mucool2

New member
דעתי?

בלי קשר, מה דעתך על הקמת
התחנה בלטרון? בכל מקרה, מהקמת התחנה ועד חנוכת כל הקו יעברו לפחות שנתיים. ואולי, חלילה, יבוטל A1. כלומר, בכל מקרה או ללפחות שנתיים או לנצח, האם אתה חושב שתחנת לטרון כן תצליח? כלומר, יהיו ירושלמים ומבשרתיים ונוה אילנים וכו' שיסעו לשם בפרייבטם ויחנוהו ויעלו על רכבת לעיר ללא הפסקה (וללא חניה) ? אנא, ענה לענין ואל תגיד לי שאתה בעד שיסללו את A1 במלואו. כי גם אני בעד. ואפילו אם יהיה A1 הרי שלטרון כחלופה זמנית תשמש לפחות שנתיים.
דעתי?
בזבוז זמן וכסף. אפשרי (ועדיין לא כדאי) רק במקרה הקיצוני והלא-סביר (מבחינת הגיון) של ביטול חלופה A1. רק אז אפשר להתחיל לחשוב על האפשרות הזאת. כל תכנון "זמני" אחר הוא מבחינתי כתב כניעה.
 

wantok

New member
../images/Emo45.gif

דעתי?
בזבוז זמן וכסף. אפשרי (ועדיין לא כדאי) רק במקרה הקיצוני והלא-סביר (מבחינת הגיון) של ביטול חלופה A1. רק אז אפשר להתחיל לחשוב על האפשרות הזאת. כל תכנון "זמני" אחר הוא מבחינתי כתב כניעה.
 

קובי לו

New member
ומדוע שבשנתיים

דעתי?
בזבוז זמן וכסף. אפשרי (ועדיין לא כדאי) רק במקרה הקיצוני והלא-סביר (מבחינת הגיון) של ביטול חלופה A1. רק אז אפשר להתחיל לחשוב על האפשרות הזאת. כל תכנון "זמני" אחר הוא מבחינתי כתב כניעה.
ומדוע שבשנתיים
שיקח לסיים את הקטע בין לטרון לירושלים לא יתנו אלטרנטיבה רכבתית ראויה לשמה לירושלמים? ממלחה לת"א זה כמעט שעה וחצי. מלטרון לת"א זה כ-20 דקות. עם זמן הנסיעה בפרייבט מי-ם ועד לטרון (40 דקות במקרה הרע) מקבלים שעה עד 1:10 שע'. כלומר, לפחות 25 דקות פחות מהאופציה המלחתית. מדוע אם כן, כפתרון זמני לא לבצע זאת ???
 

mucool2

New member
כי זה פשוט יהיה בזבוז משאבים

ומדוע שבשנתיים
שיקח לסיים את הקטע בין לטרון לירושלים לא יתנו אלטרנטיבה רכבתית ראויה לשמה לירושלמים? ממלחה לת"א זה כמעט שעה וחצי. מלטרון לת"א זה כ-20 דקות. עם זמן הנסיעה בפרייבט מי-ם ועד לטרון (40 דקות במקרה הרע) מקבלים שעה עד 1:10 שע'. כלומר, לפחות 25 דקות פחות מהאופציה המלחתית. מדוע אם כן, כפתרון זמני לא לבצע זאת ???
כי זה פשוט יהיה בזבוז משאבים
וגרוע מכך, יהיו מי שעלולים להסתפק בפתרון ה"זמני" הזה, וכאן טמונה הסכנה האמיתית. בקיצור - לא רציני.
 

wantok

New member
נכון וחוץ מזה

כי זה פשוט יהיה בזבוז משאבים
וגרוע מכך, יהיו מי שעלולים להסתפק בפתרון ה"זמני" הזה, וכאן טמונה הסכנה האמיתית. בקיצור - לא רציני.
נכון וחוץ מזה
עד שתחנת לטרון והמסילה אליה יהיו מוכנות, תחנת פאתי מודיעין הסמוכה כבר תהיה פעילה. תחנה זו יעילה בהרבה, הן מבחינת ביקושים והן מבחינה תפעולית, שכן היא על הדרך למודיעין ולא נחוץ להשחיל ללו"ז עוד רכבות לטובתו.
 

mucool2

New member
לתחנת נתב"ג *כבר יש* שימוש דומה

נכון וחוץ מזה
עד שתחנת לטרון והמסילה אליה יהיו מוכנות, תחנת פאתי מודיעין הסמוכה כבר תהיה פעילה. תחנה זו יעילה בהרבה, הן מבחינת ביקושים והן מבחינה תפעולית, שכן היא על הדרך למודיעין ולא נחוץ להשחיל ללו"ז עוד רכבות לטובתו.
לתחנת נתב"ג *כבר יש* שימוש דומה
והיא כבר פתוחה לקהל! יש הסדר חניה מיוחד (12 ש"ח ליום?) למי שנוסע משם ברכבת. ההסדר הזה לא בוטל ככל הידוע לי, וחבל שלא מפרסמים אותו יותר (קו נתב"ג-ת"א הוא לא מהעמוסים).
 

קובי לו

New member
שני חסרונות רציניים עבור הירושלמים

לתחנת נתב"ג *כבר יש* שימוש דומה
והיא כבר פתוחה לקהל! יש הסדר חניה מיוחד (12 ש"ח ליום?) למי שנוסע משם ברכבת. ההסדר הזה לא בוטל ככל הידוע לי, וחבל שלא מפרסמים אותו יותר (קו נתב"ג-ת"א הוא לא מהעמוסים).
שני חסרונות רציניים עבור הירושלמים
בתחנת נתב"ג כשער הכניסה הרכבתי לת"א/הרצליה/חיפה (ובעיקר ת"א והרצליה). בעצם אפילו שלושה. (1) נסיעה ארוכה מאוד יחסית מירושלים (85% מהדרך עד ת"א) בפרייבט שזה בכל זאת בזבוז רב של דלק וכן כבר לפעמים יש פקקים ממחלף בן-שמן. (2) חניה שעולה כסף, להבדיל מפאתי מודיעין, בית-שמש, לטרון המוצעת שהחניה בהן תהיה חינם אין כסף. (3) בדיקות בטחוניות ולעתים עומס בכניסה לנתב"ג, ככה שהזמן מהירידה מכביש 1 ועד הכניסה ללובי תחנת נתב"ג הוא כמעט 8 דקות (מנסיון אישי של מספר פעמים שעשיתי זאת עם מכוניתי האהובה). לפני שפתחו את תחנת מלחה היו מספר ירושלמים שנסעו עם מכוניתם לתחנת בית שמש, כן, כן. אם לא לטרון אז את תחנת פאתי מודיעין לפרסם כאלטרנטיבה לישובי אזור ירושלים ומזרח המדינה (כל אזור בנימין ואזור בית חורון וכו'). נתב"ג טוב כאלטרנטיבה רכבתית לתושבי שוהם, בית עריף וכפר טרומן, ששלושתם כמעט צמודים אליו (אם אין פקקים פחות מ-5 דקות מהש"ג של נתב"ג ועד הכניסה לשוהם).
 

mucool2

New member
לתחנת בית שמש נסעו כמה תושבי גוש

שני חסרונות רציניים עבור הירושלמים
בתחנת נתב"ג כשער הכניסה הרכבתי לת"א/הרצליה/חיפה (ובעיקר ת"א והרצליה). בעצם אפילו שלושה. (1) נסיעה ארוכה מאוד יחסית מירושלים (85% מהדרך עד ת"א) בפרייבט שזה בכל זאת בזבוז רב של דלק וכן כבר לפעמים יש פקקים ממחלף בן-שמן. (2) חניה שעולה כסף, להבדיל מפאתי מודיעין, בית-שמש, לטרון המוצעת שהחניה בהן תהיה חינם אין כסף. (3) בדיקות בטחוניות ולעתים עומס בכניסה לנתב"ג, ככה שהזמן מהירידה מכביש 1 ועד הכניסה ללובי תחנת נתב"ג הוא כמעט 8 דקות (מנסיון אישי של מספר פעמים שעשיתי זאת עם מכוניתי האהובה). לפני שפתחו את תחנת מלחה היו מספר ירושלמים שנסעו עם מכוניתם לתחנת בית שמש, כן, כן. אם לא לטרון אז את תחנת פאתי מודיעין לפרסם כאלטרנטיבה לישובי אזור ירושלים ומזרח המדינה (כל אזור בנימין ואזור בית חורון וכו'). נתב"ג טוב כאלטרנטיבה רכבתית לתושבי שוהם, בית עריף וכפר טרומן, ששלושתם כמעט צמודים אליו (אם אין פקקים פחות מ-5 דקות מהש"ג של נתב"ג ועד הכניסה לשוהם).
לתחנת בית שמש נסעו כמה תושבי גוש
עציון, שלהם זה באמת יכול להיות נוח. ל-99.9% מהירושלמים (אני מקווה שאין לך זכויות יוצרים על שימוש באחוזים להמחשת רעיונות
) עדיף לנסוע לתחנת נתב"ג, לשלם כמה שקלים לחנייה ולנסוע 10 דקות בקו עוקף פקקים לתל אביב, ולא לבית שמש (בכביש צר ו/או עמוס משאיות) עם 40 דקות נסיעה עד תל אביב ומחיר נסיעה יקר בכ-6 שקלים בכל כיוון (וזה אחרי ההוזלה בעקבות פתיחת הקו למלחה).
 

קובי לו

New member
אגב, יש אוטובוס ציבורי לתחנת

לתחנת בית שמש נסעו כמה תושבי גוש
עציון, שלהם זה באמת יכול להיות נוח. ל-99.9% מהירושלמים (אני מקווה שאין לך זכויות יוצרים על שימוש באחוזים להמחשת רעיונות
) עדיף לנסוע לתחנת נתב"ג, לשלם כמה שקלים לחנייה ולנסוע 10 דקות בקו עוקף פקקים לתל אביב, ולא לבית שמש (בכביש צר ו/או עמוס משאיות) עם 40 דקות נסיעה עד תל אביב ומחיר נסיעה יקר בכ-6 שקלים בכל כיוון (וזה אחרי ההוזלה בעקבות פתיחת הקו למלחה).
אגב, יש אוטובוס ציבורי לתחנת
בית שמש מגוש עציון. שבוע שעבר נסעתי לתחנה ברכבת וירדתי למרכז ביג. ליד הככר ראיתי תמרור תחנה (הכוונה לתמרור המציין שזו תחנת אוטובוס) ועליו כתוב גוש עציון. ולמה אתה מתעקש על נתב"ג ? הרי החניה שם עולה כסף, הכניסה אורכת זמן בגלל הבידוק הבטחוני וזה גם כבר ממש רחוק מי-ם? הרי ברגע שתהיה תחנת פאתי מודיעין, משהו תוך כשנה מהיום, היא תהיה התחנה העדיפה עבור תושבי י-ם וסביבותיה אם ברצונם לסוע לת"א וצפונה ברכבת. בכל זאת החניה שם תהיה חינם, זה 10 ק"מ נסיעה פחות מלנתב"ג וכן אין שם בידוק בטחוני המאט את כל התנועה כמו בכניסה לנתב"ג. תוספת המחיר מול מחיר הנסיעה מנתב"ג, בכלל לא בטוח בעצם שתהיה תוספת כזו, ובבוודאות היא תהיה נמוכה מ-6 ש"ח לכל כוון, ככה שזה יצא יותר זול מהחניה בנתב"ג + כרטיס הנסיעה מנתב"ג.
 

mucool2

New member
אתה כנראה צודק

אגב, יש אוטובוס ציבורי לתחנת
בית שמש מגוש עציון. שבוע שעבר נסעתי לתחנה ברכבת וירדתי למרכז ביג. ליד הככר ראיתי תמרור תחנה (הכוונה לתמרור המציין שזו תחנת אוטובוס) ועליו כתוב גוש עציון. ולמה אתה מתעקש על נתב"ג ? הרי החניה שם עולה כסף, הכניסה אורכת זמן בגלל הבידוק הבטחוני וזה גם כבר ממש רחוק מי-ם? הרי ברגע שתהיה תחנת פאתי מודיעין, משהו תוך כשנה מהיום, היא תהיה התחנה העדיפה עבור תושבי י-ם וסביבותיה אם ברצונם לסוע לת"א וצפונה ברכבת. בכל זאת החניה שם תהיה חינם, זה 10 ק"מ נסיעה פחות מלנתב"ג וכן אין שם בידוק בטחוני המאט את כל התנועה כמו בכניסה לנתב"ג. תוספת המחיר מול מחיר הנסיעה מנתב"ג, בכלל לא בטוח בעצם שתהיה תוספת כזו, ובבוודאות היא תהיה נמוכה מ-6 ש"ח לכל כוון, ככה שזה יצא יותר זול מהחניה בנתב"ג + כרטיס הנסיעה מנתב"ג.
אתה כנראה צודק
בכל אופן אני נגד תחנה "זמנית" בלטרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה