פתיחת חשבון בנק באירופה ללא אזרחות אירופית. באיזה מדינה אפשר

קובי10031

New member
פתיחת חשבון בנק באירופה ללא אזרחות אירופית. באיזה מדינה אפשר

שלום לכם.
אני רוצה לפתוח חשבון בנק בגרמניה.
אני מתכוון לשהות באירופה תקופות ארוכות ורוצה חשבון אירופי במדינה שיש לה בנקים אמינים. כמו גרמניה למשל. ושאפשר לנהל שם חשבון יורו ודולר.

הייתי בגרמניה לפני שבוע אך הם אמרו לי שצריך כתובת גרמנית ואין לי. והם לא מוכנים להבין שאין לי כתובת בגרמניה.
דהיינו אם היה לי חבר עם כתובת שם. אז הוא כן היה מוכן לפתוח לי.

אני לא מכיר מקומות אחרים ואני די אובד עצות

אודה לעזרתכם מי שמבין בזה.
איפה יכול לפתוח חשבון בנק באירופה?

תודה :)
 

forglemmigej

New member
לפני כמה שנים היה אפשר

היום יצא חוק חדש בגלל הלבנת הון שרק מי שחי חוקית באירופה יכול לפתוח חשבון בנק, זה חוק של האיחוד, לא מספיקה כתובת אתה צריך גם להיות חוקי עם מספר זיהוי של כל מדינה .
 

een ogenblik

New member
רק כדי להבהיר מה שנכתב לעיל

זה לא שהם אינם מבינים שאין לך כתובת גרמנית, זה לא מעניין אותם. כתובת היא אחד הדברים ההכרחיים מבחינתם כדי לפתוח חשבון. מעבר לזאת, לפתוח חשבון צריך להיות תושב חוקי ומוכר, וכתובת, למרות שהיא הכרחית, אינה מספקת דווקא.
 

pichinan

New member
הבהרת אי דיוקים ומספר אפשרויות

למעשה לא קיים חוק כלל אירופאי מבחינת כתובת, למעשה זה תלוי במדינה, ומעבר לכך בבנקים בכל מדינה. בהנחה שאתה לא מתכוון לפתוח חשבון בבולגריה, שם כן ניתן לפתוח חשבון רק עם הצגת דרכון, או מלטה – בה אתה גם צריך מכתב המלצה מהבנק שלך במדינת המקור, ברוב המדינות וברוב המוחלט של הבנקים תצטרך או להיות אזרח האיחוד או תושב זר, או – וזו אופציה חשובה – להיות בעל תעודת אי-תושבות. נחזור לזה מיד. ישנם גם חשבונות אינטרנטיים, אבל גם הם כבר מקשים מאוד, וממילא אם אתה בונה על משיכת כספים בבנקים, העמלות לא נמוכות יותר מאשר שימוש בכרטיס ישראלי.

וכאן הנקודה החשובה: למה אתה רוצה לפתוח חשבון בנק באירופה, ומה זו אירופה מבחינך? בהנחה שאתה מתכוון למדינות SEPA, האם גם אסטוניה היא אפשרות? אסטוניה, אגב, מציעה תכנית של e-Residency, במילים אחרות אתה תושב מרחוק, תכנית שמשמשת לפתיחת חשבונות, הקמת חברות וכו'. אבל למה אתה צריך את זה? אחרי הכל אלו בנקים באסטוניה.

וזה בדיוק הענין: אתה מדבר על אירופה, אבל אירופה לא מקשה אחת. אם אתה נמצא בעיקר בפורטוגל, מה יעזור לך בנק בגרמניה? עמלות המשיכה זהות לכרטיס מבנק בארץ, כי מדובר בבנק זר, גם אם אירופי, או אפילו לפעמים כשמדובר בבנקים באותה מדינה ששייכים למערכת שונה. אין בזה שום הגיון פיננסי, ולכן הגיעו למסקנה שרוב האנשים שמעונינים בכך מחפשים משהו פחות כשר.

דבר שני, אתה אומר "אני מתכוון לשהות באירופה תקופות ארוכות". מה הכוונה? לצורך שהיה כזו, אתה זקוק לאיזשהו אישור שהיה, כלשהו. בנקים רבים, בעיקר אינטרנטים, יסתפקו ברישום כזה או אחר. אם השהיה שלך היא פחות מהמקסימום המותר על אשרת תייר, שוב – אין הגיון פיננסי במה שאתה רוצה. כרטיס אשראי ישראלי יספק את אותם צרכים. אם היית אזרח האיחוד האירופאי, אינך צריך כתובת פיזית. למרות שבנקים רבים דורשים זאת, הם עוברים על חוק שקבע האיחוד עוד ב 2014, ומדינות כמו גרמניה, מאוד "אירופאיות" כשזה אינטרס שלהן, עוברות על החוק במודע. אבל אתה לא אזרח, אז זה ללא ממש משנה.

ועכשיו לאופציה יותר רלוונטית, אבל שוב – לא אם אתה חי מאות קילומטרים משם: ספרד, ובמידה מסוימת פורטוגל (אולי גם מדינות אחרות). החוק האירופאי לא קובע חובת תושבות אבל כן חובת רישום מצד המדינה ומעקב למניעת הלבנת הון וכיוב'. ספרד מציעה תעודת לא תושב. כמו תעודת תושב, היא ניתנת בתחנות המשטרה שמיועדות לכך (הליך שלוקח כעשרה ימים או יותר). רוב הבנקים שמציעים חשבון לא תושב (שזה ממש לא כולם), יבקשו ממך במקביל לתעודה הזאת גם הוכחות הכנסה, תמצית רישם בבנק בארץ וכתובת בארץ. וכמובן הדרכון, שמשמש ממילא לבקשת התעודה. במילים אחרות, זה לא לבוא, להראות דרכון ולפתוח חשבון כמו לפני 10 שנים, וזה כן דורש רישום, אבל אתה לא צריך להיות תושב. האם זה יעזור לך בגרמניה? ממש לא. לכן מה שאזרח ספרדי או אירופאי באופן כללי עושה בין הדברים הראשונים כשהוא עובר לגרמניה, זה לפתוח חשבון בבנק מקומי. מבחינה זו אין כאן "אירופה", יש מדינה.

בתגובה הזו גם לא נכנסתי לשוויץ, בה יש כל מיני אפשויות מוזרות, אבל גם זה רחוק שנות אור ממה שהיה בשנת 2000. גם לא נכנסתי לאופצית משקיע, בעל עסק או נכס, שמקבלים תעודה שונה ויש להזם זכות לפתיחת חשבונו מסוימים (שוב - שונה בין מדינות). אם השהות שלך היא לשם כך, זו כבר שאלה שונה.
 

קובי10031

New member
באמת שלא הבנתי אותך בתשובה שלכם. מישהו יכול לעזור לי?

1. שהייתי בגרמניה בבנק שלהם. הוא לא רצה לראות שאני אהיה תושב אלא אמר שמספיק כתובת גרמנית וזהו.
2. pichinan- למה אתה נכנס איתי לאיזה סיבה אני רוצה לפתוח?
זה שיקול שלי וזה מה שאני רוצה.

עבדתי שנים וחסכתי כסף ואני רוצה להפקיד אותו בבנק באירופה. ככה בא לי.
לא עניין של אף אחד מה עושה עם הכסף שלי.
לא רוצה שכסף שלי יהיה בישראל!! ככה בא לי!
זה מספיק בשבילך?

אז הגישה שלך היא ממש מתנשאת שאתה מנסה להטיף מוסר.
וזה כשר בהחלט להחליט איפה להפקיד את הכסף שלי שחסכתי בחיי.
וסליחה על ההתלהמות פשוט התגובה שלך מזכירה לי דעות של אנשים במשטרים חשוכים.

3. אני רוצה לפתוח חשבון במדינה אמינה עם בנקים אמינים.. שאני יודע שהכסף שלי יהיה שם מובטח ולא יקרה מחר פשיטת רגל כמו ביוון.

4. אשמח לדעת אם יש מישהו שנסע לחו"ל ופתח שם בחשבון.
ידוע שבארה"ב זה קל ופשוט אבל אני צריך באירופה.

תודה
 

BigBadWolf

Member
זה מאוד תלוי בנק

לא יודע לגבי גרמניה, אבל באנגליה הייתה לי בעיה דומה בשבוע הראשון שהגעתי ועוד לא היה לי מקום מגורים קבוע. מסתבר שהמגבלות האלו תלויות בנק. המליצו לי ללכת לבנק ספציפי ובאמת שם יכולתי לפתוח חשבון עם כתובת ישראלית (של ההורים) תחת ההגבלה שלא אקבל אשראי, אבל לא הייתי צריך בכל מקרה.
 

קובי10031

New member
איזה מדינות באירופה מאפשרות לפתוח חשבון ללא כתובת מקומית?

אולי אוסטריה או שוויץ?
 

BigBadWolf

Member
כאמור, יש הבדלים בין הבנקים השונים בתוך אותה מדינה

אינני יודע להגיד לך לגבי מדינות אחרות, מכיר רק את המצב באנגליה, אבל מה שאמרו לך בבנק אחד לא בהכרח תקף בבנק השכן או בזה שאחריו. לכן, גם ידיעת הכללים במדינות ספציפיות לא תעזור לך בחיפוש. תוכל בקלות ללכת ל-5 בנקים ברצף באנגליה ולקבל תשובה שלא ניתן לפתוח חשבון בלי כתובת מקומית, אבל יש לפחות בנק אחד שכן יאפשר לך לעשות זאת.
 

La Milagrosa

New member
אתה כל כך ילדותי ומטומטם, שלא שווה בכלל להשקיע בתשובה בשבילך

PICHINAN ענתה לך בהרחבה, כרגיל אצלה, והיא עו"ד שמכירה יותר טוב מכולם פה את החוק במספר מדינות באיחוד האירופי.
זה מעניין לה תתחת כמה כסף יש לך, מה מקורותיו ומה הכוונות הנסתרות שלך. שאלת שאלה, היא ענתה לך תשובה עניינית (שלא הגיעה לך) כדי שתהיה מודע לכל האפשרויות והקשיים.
עם גישה כזאת, גם ככה תאכל חרא. בין אם זה באירופה ובין אם זה בראשון לציון.
בהצלחה.
 

קובי10031

New member
איך בכלל מנהל נותן לאפס כמוך לדבר? את אשפה מהלכת על שתיים

עם כל הקללות שלך. צריך לאסור עלייך לדבר פה בפורום
זה לא מעניין מה הדעה שלך.
חתיכת חלאה.
תחזרי לפח האשפה שלך .
 

maozeitan

New member
אני פתחתי חשבון בספרד בבנק בשם LA CAIXA עם דרכון ישראלי בלבד

אציין שיש לי אזרחות ספרדית אך במעמד פתיחת החשבון לא השתמשתי לא בדרכון ולא בתעודת זהות ספרדית.
 

fireout

New member
באנגליה (מנסיון אישי) צריך הוכחת כתובת מקומית

עם זאת, אפשר לתת הוכחת כתובת די בקלות עם מגורים של חודש במדינה.
בהנחה שיש לך דרכון אירופאי אתה יכול להגיש בקשה לPROVISIONAL LICENSE ׁ(רשיון תלמיד לנהיגה) אשר ישנם בנקים שיקבלו את זה כהוכחה.
דרך נוספת היא פשוט לקחת short lease לדירה , אפשר גם לקחת חודש.
בכל אופן בכל הבנקים שאני בדקתי לא ניתן לפתוח חשבון ללא ויזה או דרכון אירופאי.
ככה שגם אם תקח שכירות אבל אין לך ויזת שהייה ועבודה לא יתנו לך לפתוח חשבון.
&nbsp
כמו שציינו למעלה זה הכל בגלל חוקי הלבנת הון .
&nbsp
אגב, בין ישראל לאירופה יש אמנות דיווח שונות המדווחות על ההכנסה שלך במדינה וההון בחשבונות הבנק.
 

BigBadWolf

Member
כפי שכתבתי שרשור, יש באנגליה לפחות בנק אחד שכן מאפשר

מניסיון אישי נכון ללפני שנה.
 

קובי10031

New member
בקפריסין יש אפשרות.. השאלה היא האם הבנקים אמינים שם?

ויש יציבות בבנקים. וכמובן אמינות. שלא יגנבו לך את הכסף יום אחד כי אתה אזרח זר..
דהיינו שאין סכנה של פשיטת רגל?

למשל אני לעולם לא יפקיד כסף בבנק ברוסיה או במזרח אירופה כי אצלהם אין אמינות. ויום אחד הכסף שלך יכול להיעלם.
אין להם באמת חוק ומשפט.

דבר שני.

אין לי אזרחות אירופאית. רק ישראלית.

ועדייין מאמין שיש בנקים באירופה שמוכנים לפתוח חשבון על סמך כך.

איך אני משיג כתובת זמנית באנגליה או בגרמניה?
 

calimbo

New member
תקשיב ילדון (ואם אתה לא ילד, אז בכלל המצב שלך גרוע)

אתה שואל שאלה ואז תוקף, ואז עונים לך ואז תוקף, ואז "אני עדיין מאמין ש...", אז למה אתה שואל? ואז מישהו אומר שכן יש לו ניסיון בפתיחת בנק באנגליה, ואתה עדיין עונה שטויות שלא קשורות במקום למשל: "אחלה, תודה, באיזה בנק מדובר?". ענו לך מקודם (פיצ'ינן) תשובה מפורטת ומעולה (מבחינת תוכן), הסבירו לך את החוק את הנסיבות והאפשרויות והתשובה שלך זה רעל וחוצפה. לאף אחד לא ברור מה אתה רוצה, בשאלה הראשונית אתה רושם שהסיבה היא שאתה רוב הזמן באירופה (חוקית? קרוב לודאי שלא), במילים אחרות סיבה פיזית, אז ענו לך שאין כאן יתרון בעיקר כי מהתוכן ניתן להסיק שאתה לא מעונין בחשבון השקעה אלא עו"ש. אם זה לא קשור להיכן שאתה נמצא פיזית ואתה מעונין פשוט בהשקעה בבנק אירופאי אז ניתן להתמקד חסכון למשקיעים זרים, זה משהו שונה לחלוטין. אבל אם עו"ש למרות שאתה רק "תייר", יש לכל אחד כאן זכות לשאול למה, כמו שלך יש זכות לשאול. אבל אוקיי, כמו ילד קטן "רוצה חשבון באירופה" (להלבנת הון? אולי) סבבה. שאלו מה זה אירופה? שוב רעל. בריטניה נחשב או שרק מדינות אירו? אולי בכלל רק מדינות איחוד (בריטניה בקרוב לא)? אירופה זו יבשת גיאוגרפית. ואז אתה פתאום אתה מזכיר את רוסיה, שלמרות שהיא אירואסיה בדרך כלל לא מכלילים בקטגוריה, ומיד אחר כך "אני לעולם לא יפקיד". יפקיד? אתה מתיחס לעצמך בגוף שלישי? וזה שאין לך ארחות אירופאית, ברור, אחרת כל הדיון הזה היה ללא תכלית. ואז השטות של "אין להם באמת חוק ומשפט". מה אתה אומר?? אין במדינות מזרח אירופה חוק ומשפט? אז איך הן באיחוד האירופאי? אבל זה בסדר, אני מתמודד עם גאונים באירופה שאומרים שבישראל אין חוק ומשפט, אני יכול להתמודד עם גאונים ישראלים שאומרים אותו הדבר על מדינות שאין להם מושג מה הולך בהן. האם אתה מכיר את חוקי הגנת הצרכן האירופאים? שמעת על חקיקת הקורליטו שמאפשרת לכל בנק באיחוד במקרה של קריסה למנוע גישה לחשבונות עד 15 יום ולאחר מכן הבנק האירופאי אחראי לפיצוי ישיר, בין אם מדובר בגרמניה או בבולגריה? ומה זה מדינות יציבות? ראית את התחזית של דויטשה לאחרונה? 60 ביליון דפיציט ותחזיות קודרות. מה לגבי מבחן העמידות הגדול שרק החודש פורסמו תוצאותיו? הבנקים הגדולים הכי לא עמידים במשבר הבא הם הבריטים (בראשם ברקלי). אז מה זה יציב? ולגבי כתובת "זמנית", בשביל כתובת אתה צריך מסמך, לא משנה איזה (תעודת תושב, ויזה, אשרת סטודנט, אפילו אישור להגשת מעמד פליט, אבל משהו חוקי). במדינות בהן אתה יכול להרשם כשוכר דירה ללא כל מסמך, הרישום מהווה רק מסמך לצרכי מעקב ומבדק אוכלוסין, לא לצרכים רשמיים. בגרמניה זה לא חוקי להשכיר דירה ללא מסמך, אלא אם כן מדובר בדירת נופש (במקרה זה אין אנמלדונג). אם יש לך חברים ואתה יכול להרשם אצלם כמו שעושים הרבה פליטים, סבבה, אבל כל הבנקים היום מבקשים הסטורית אשראי בגרמניה למי שאינו בעל אשרת עבודה או אזרחות אירופאית, כולל הבנק שביקש ממך "רק כתובת". ללא שום קשר, אם אתה בן פחות מ 30 תנסה עבודת צעיר בגרמניה או אוסטריה - אתה לא צריך אשרה אבל אין לי מושג אם אתה יכול להשיג כתובת לצרכי פתיחת חשבון בנק, לא מכיר את התכנית הזאת לעומק. ואם יש לך כסף לרכוש דירה, בכלל טוב. ותנסה להגיד מדי פעם תודה לכל מי שעונה לך, כי אתה די מעצבן למען האמת.
 

קובי10031

New member
תקשיב טיפשון.. תדבר בצורה יפה ואז תקבל תגובה

והתשובה שלך כל כך מסורבלת שלא טרחתי לקרוא אותה.
אז יש אנשים פה שעונים בצורה יפה ומגיע להם לקבל תגובה. לא אתה.
סע קדימה
 
למעלה