פתיחת חברה כאשר נמצאים בחו"ל

gadys2

New member
פתיחת חברה כאשר נמצאים בחו"ל

שלום, אני מעונין לפתוח חברה בע"מ עם שותף ובהשתתפות משקיעים. אני כרגע נמצא במרכז אמריקה ואת פתיחת החברה ינהל השותף שלי. האם הוא יוכל לצרף אותי כשותף בחברה כאשר אני בחו"ל? מהו התהליך שצריך לבצע? תודה!
 

ivgy1980

New member
הכל אפשרי כנגד ניירת מתאימה

מוצע לגשת לרשם החברות ולברר את הפרטים הרלוונטיים במקום. בעקרון, נראה כי השותף יצטרך להעביר הסכם ייסוד חברה חתום על ידו לקונסוליה, ואתה תצטרך לחתום על ההסכם באופן אישי בפני הקונסול במדינה בה אתה נמצא, ואז המסמכים יועברו חזרה לרשם החברות. שים לב שחברה בע"מ תיזדקק לניהול ספרים והנהלת חשבונות כפולה. מוצע לברר נושא זה מול רו"ח. לאור הפעילויות המשפטיות, כדאי למצוא עורך-דין שהוא גם רואה-חשבון, או להפך - וזה יקל עליכם את כל ההתנהלות. מאחל לכם שותפות בריאה ופעילות רווחיות.
 

nplaw

New member
לעניין רו"ח/עו"ד

אני ממש חולק על דעתך - תן לרו"ח לעסוק בתחומי ההתמחות שלו ותן לעו"ד לעסוק בתחומי ההתמחות שלו, ואל תעסיק את אותו אדם בשני הכובעים. זה ממש לא מקל בהכרח את ההתנהלות וגם לא בהכרח חוסך כסף.
 

Kimai

New member


 

nplaw

New member
הקמת חברה

במסגרת ההליך הפרוצדורלי של רישום חברה בע"מ יש צורך להגיש מספר מסמכים: 1. טופס בקשה לרישום חברה עליו חתום מגיש הבקשה (לא משנה מי זה מבין המייסדים) 2. טופס רישום דירקטורים ראשונים - עליו צריכים לחתום כל מי שנרשם כדירקטור במעמד רישום החברה 3. תקנון החברה - עליו צריכים להיות חתומים כל בעלי המניות הראשונים, קרי מי שמקבל מניות בחברה במעמד רישומה. על כל החותמים לחתום בפני עו"ד שמאשר את חתימתם - לפיכך כל עוד אתה בחו"ל לא תוכל לחתום על אף אחד מהמסמכים הללו בפני עו"ד ולכן לא תוכל להיות מגיש הבקשה, לא תוכל להתמנות כדירקטור ראשון ולא תוכל לקבל מניות במעמד רישום החברה. כמובן שהחברה תוכל גם בהמשך למנות אותך כדירקטור וכן להקצות לך מניות (את שני אלה ניתן לעשות ללא צורך בנוכחותך הפיזית) - אולם יש לכך שיקולי מס ורצוי להתייעץ עם רו"ח לפני קבלת ההחלטה. ד"ש למרכז אמריקה
בהצלחה!
 

nplaw

New member
חתימת קונסול יכולה להחליף חתימת נוטריון

כלומר מסמכים שצריך להגיש בארץ עם אישור נוטריון - ניתן להגיש עם אישור הקונסול אם אתה לא בארץ. זה מכוח אמנה בינלאומית בנושא הנוטריונים והאפוסטילים ועניינים כאלה. אני לא זוכר אם קונסול יכול לחתום גם במקום עו"ד על מסמכים שדורשים חתימת עו"ד ולא נוטריון. כדי לודא ב- 100% - תבדקו גם עם רשם החברות (יש להם טלפון ומייל לפניות ציבור) אם הם יכולים לקבל חתימה בפני קונסול. במידה וכן - תבדקו עם הקונסוליה אם הקונסול מסכים לאשר חתימה בפניו. קח בחשבון שחתימה בפני הקונסול כרוכה בעלות מסוימת (אני לא בטוח כמה, אבל אם אני זוכר נכון - בסביבות 300$). בהצלחה!
 
למעלה