פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

חן המלך2

New member
פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים

פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים
שלום חבר'ה
כשנוסעים באוטובוסים רואים שגם כשנוסעים נמצאים קרוב לדלת הקידמית,והאוטובוס עצר עצירה מוחלטת,עדיין לוקח לו עוד כמה שניות לפתוח אתת הדלת לעלייה.למה זה קורה?אי אפשר לפתוח אותה באופן מיידי?
לגבי סגירה.אני שם לב שעד שהנהג לא סוגר את הדלת האחורית האוטובוס פשוט לא נוסע גם אם הנהג לוחץ על הגז.האם זהו מנגנון אוטומאטי שלא מאפשר את נסיעת האוטובוס עד שהדלת האחורית תיסגר?

ושאלה לא קשורה לגבי אגד והמטרונית בחיפה:האם אגד מנסה להתחרות במטרונית בזה שהיא עושה קווים כמו 136 שנוסע מהעצמאות לצומת קריית אתא?ואם כן,איפה פה התחרות?לקו 136 שיוצא מצומת קריית אתא אני בטוח שלוקח משהו כמו שעה להגיע עד קריית אתא בגלל הסיבוב הגדול שהוא עושה דרך הדר,הכרמל,רוממה והגרנד קניון,בעוד שהמטרונית נוסעת על נתיב משלה ובדרך ישרה ולכן לוקח הרבה פחות זמן להגיע לקריית אתא......אז מה היה הקטע של אגד בזה שהם האריכו את הקו?
 

Ofekalef1

New member
את השאלה הראשונה אני לא מבין

פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים
שלום חבר'ה
כשנוסעים באוטובוסים רואים שגם כשנוסעים נמצאים קרוב לדלת הקידמית,והאוטובוס עצר עצירה מוחלטת,עדיין לוקח לו עוד כמה שניות לפתוח אתת הדלת לעלייה.למה זה קורה?אי אפשר לפתוח אותה באופן מיידי?
לגבי סגירה.אני שם לב שעד שהנהג לא סוגר את הדלת האחורית האוטובוס פשוט לא נוסע גם אם הנהג לוחץ על הגז.האם זהו מנגנון אוטומאטי שלא מאפשר את נסיעת האוטובוס עד שהדלת האחורית תיסגר?

ושאלה לא קשורה לגבי אגד והמטרונית בחיפה:האם אגד מנסה להתחרות במטרונית בזה שהיא עושה קווים כמו 136 שנוסע מהעצמאות לצומת קריית אתא?ואם כן,איפה פה התחרות?לקו 136 שיוצא מצומת קריית אתא אני בטוח שלוקח משהו כמו שעה להגיע עד קריית אתא בגלל הסיבוב הגדול שהוא עושה דרך הדר,הכרמל,רוממה והגרנד קניון,בעוד שהמטרונית נוסעת על נתיב משלה ובדרך ישרה ולכן לוקח הרבה פחות זמן להגיע לקריית אתא......אז מה היה הקטע של אגד בזה שהם האריכו את הקו?
את השאלה הראשונה אני לא מבין
לגבי השאלה השנייה זה תלוי באוטובוס - יש אוטובוסים עם המנגנון הזה ויש כאלו בלי.

האמת שבדיוק לפני כמה ימים עלו לי תהיות לגבי המנגנון הזה, כשנסעתי בקו עם נהג איטי למדי, שגם כשעלו כמות גדולה של נוסעים לא טרח לסגור את הדלת האחורית אף על פי שלא ירדו, ורק אחרי שכולם עלו הוא סגר את שתי הדלתות, והדלת כמובן נסגרת לאיטה... עיכב לי את הנסיעה לדעתי לפחות בכמה דקות לעומת אוטובוס שמתחיל לנסוע לפני שהדלת נסגרה.

היה לי פעם נהג בקו קבוע, שסיפר לי שבשביל להקטין את זמן השהייה בתחנה הוא ביקש מטכנאי לסדר משהו עם הדלת (לחץ אוויר?), ואז הדלת נסגרת ממש ממש מהר, ואפשר להמשיך מהר בנסיעה.

בכל מקרה, לפחות באוטובוסים שאני מכיר המנגנון הזה קיים רק בדלת האחורית.
 

חן המלך2

New member
ועצם קיומו

את השאלה הראשונה אני לא מבין
לגבי השאלה השנייה זה תלוי באוטובוס - יש אוטובוסים עם המנגנון הזה ויש כאלו בלי.

האמת שבדיוק לפני כמה ימים עלו לי תהיות לגבי המנגנון הזה, כשנסעתי בקו עם נהג איטי למדי, שגם כשעלו כמות גדולה של נוסעים לא טרח לסגור את הדלת האחורית אף על פי שלא ירדו, ורק אחרי שכולם עלו הוא סגר את שתי הדלתות, והדלת כמובן נסגרת לאיטה... עיכב לי את הנסיעה לדעתי לפחות בכמה דקות לעומת אוטובוס שמתחיל לנסוע לפני שהדלת נסגרה.

היה לי פעם נהג בקו קבוע, שסיפר לי שבשביל להקטין את זמן השהייה בתחנה הוא ביקש מטכנאי לסדר משהו עם הדלת (לחץ אוויר?), ואז הדלת נסגרת ממש ממש מהר, ואפשר להמשיך מהר בנסיעה.

בכל מקרה, לפחות באוטובוסים שאני מכיר המנגנון הזה קיים רק בדלת האחורית.
ועצם קיומו
למה הוא מיועד?
 

846

Active member
מה שאתה מתאר זהו מנגנון בטיחות שאינו מאפשר

פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים
שלום חבר'ה
כשנוסעים באוטובוסים רואים שגם כשנוסעים נמצאים קרוב לדלת הקידמית,והאוטובוס עצר עצירה מוחלטת,עדיין לוקח לו עוד כמה שניות לפתוח אתת הדלת לעלייה.למה זה קורה?אי אפשר לפתוח אותה באופן מיידי?
לגבי סגירה.אני שם לב שעד שהנהג לא סוגר את הדלת האחורית האוטובוס פשוט לא נוסע גם אם הנהג לוחץ על הגז.האם זהו מנגנון אוטומאטי שלא מאפשר את נסיעת האוטובוס עד שהדלת האחורית תיסגר?

ושאלה לא קשורה לגבי אגד והמטרונית בחיפה:האם אגד מנסה להתחרות במטרונית בזה שהיא עושה קווים כמו 136 שנוסע מהעצמאות לצומת קריית אתא?ואם כן,איפה פה התחרות?לקו 136 שיוצא מצומת קריית אתא אני בטוח שלוקח משהו כמו שעה להגיע עד קריית אתא בגלל הסיבוב הגדול שהוא עושה דרך הדר,הכרמל,רוממה והגרנד קניון,בעוד שהמטרונית נוסעת על נתיב משלה ובדרך ישרה ולכן לוקח הרבה פחות זמן להגיע לקריית אתא......אז מה היה הקטע של אגד בזה שהם האריכו את הקו?
מה שאתה מתאר זהו מנגנון בטיחות שאינו מאפשר
פתיחה של הדלתות בנסיעה והתחלת נסיעה עם דלתות פתוחות.
המנגנון מונע תאונות מהסוג שקרה בעבר, נוסעים שלא הספיקו לרדת נילכדו בדלת הניסגרת, ניגררו ונהרגו....

בקשר לקו 136, אינני מכיר את הקו אבל כל מה שקשור למסלולים ותחנות ניקבע ע"י משרד התחבורה.
 

חן המלך2

New member
ולגבי המנגנון

מה שאתה מתאר זהו מנגנון בטיחות שאינו מאפשר
פתיחה של הדלתות בנסיעה והתחלת נסיעה עם דלתות פתוחות.
המנגנון מונע תאונות מהסוג שקרה בעבר, נוסעים שלא הספיקו לרדת נילכדו בדלת הניסגרת, ניגררו ונהרגו....

בקשר לקו 136, אינני מכיר את הקו אבל כל מה שקשור למסלולים ותחנות ניקבע ע"י משרד התחבורה.
ולגבי המנגנון
הוא פועל גם על הדלת הקידמית?
 

846

Active member
כן, אי אפשר לפתוח את הדלת ללא עצירה מוחלטת

ולגבי המנגנון
הוא פועל גם על הדלת הקידמית?
כן, אי אפשר לפתוח את הדלת ללא עצירה מוחלטת
אבל אפשר להשאיר פתוחה בנסיעה, אבל הנהג רואה מה קורה לידו.
 
קו 136 לא נוסע לקרית אתא ותחנת הקצה הצפונית

פתיחת וסגירת דלתות באוטובוסים
שלום חבר'ה
כשנוסעים באוטובוסים רואים שגם כשנוסעים נמצאים קרוב לדלת הקידמית,והאוטובוס עצר עצירה מוחלטת,עדיין לוקח לו עוד כמה שניות לפתוח אתת הדלת לעלייה.למה זה קורה?אי אפשר לפתוח אותה באופן מיידי?
לגבי סגירה.אני שם לב שעד שהנהג לא סוגר את הדלת האחורית האוטובוס פשוט לא נוסע גם אם הנהג לוחץ על הגז.האם זהו מנגנון אוטומאטי שלא מאפשר את נסיעת האוטובוס עד שהדלת האחורית תיסגר?

ושאלה לא קשורה לגבי אגד והמטרונית בחיפה:האם אגד מנסה להתחרות במטרונית בזה שהיא עושה קווים כמו 136 שנוסע מהעצמאות לצומת קריית אתא?ואם כן,איפה פה התחרות?לקו 136 שיוצא מצומת קריית אתא אני בטוח שלוקח משהו כמו שעה להגיע עד קריית אתא בגלל הסיבוב הגדול שהוא עושה דרך הדר,הכרמל,רוממה והגרנד קניון,בעוד שהמטרונית נוסעת על נתיב משלה ובדרך ישרה ולכן לוקח הרבה פחות זמן להגיע לקריית אתא......אז מה היה הקטע של אגד בזה שהם האריכו את הקו?
קו 136 לא נוסע לקרית אתא ותחנת הקצה הצפונית
שלו זו צומת קרית אתא.
כאשר המטרונית החלה לפעול וקיצרו את קווי הקריות של אגד כך שהם אינם מגיעים למרכזית המפרץ אלא רק לצומת קרית אתא כנקודה הדרומית שלהם, האריכו את קווי 136 ו-123 לצומת קרית אתא על מנת שיהיה קישור בין קווי הקריות לבין שני קווים העולים לכרמל.
ממחר 123 חוזר להיות עם מרכזית המפרץ כנקודת קצה מלבד בשעות הבוקר, אבל 136 שהוא קו מהיר המקשר למרכז חורב, רכס הכרמל ומרכז הכרמל נשאר עם נקודת הקצה בצומת קרית אתא בכל שעות היום.
ללא הקטע הזה של 136, על מנת להגיע מתוככי הקריות לכרמל יהיה צורך בשתי החלפות ובנסיעה בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ (לפחות) עם המטרונית.
אז לא מדובר בתחרות למטרונית כמטרה אלא בקישור של הקריות לכרמל.
 

חן המלך2

New member
אוקיי

קו 136 לא נוסע לקרית אתא ותחנת הקצה הצפונית
שלו זו צומת קרית אתא.
כאשר המטרונית החלה לפעול וקיצרו את קווי הקריות של אגד כך שהם אינם מגיעים למרכזית המפרץ אלא רק לצומת קרית אתא כנקודה הדרומית שלהם, האריכו את קווי 136 ו-123 לצומת קרית אתא על מנת שיהיה קישור בין קווי הקריות לבין שני קווים העולים לכרמל.
ממחר 123 חוזר להיות עם מרכזית המפרץ כנקודת קצה מלבד בשעות הבוקר, אבל 136 שהוא קו מהיר המקשר למרכז חורב, רכס הכרמל ומרכז הכרמל נשאר עם נקודת הקצה בצומת קרית אתא בכל שעות היום.
ללא הקטע הזה של 136, על מנת להגיע מתוככי הקריות לכרמל יהיה צורך בשתי החלפות ובנסיעה בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ (לפחות) עם המטרונית.
אז לא מדובר בתחרות למטרונית כמטרה אלא בקישור של הקריות לכרמל.
אוקיי
ולמה קו 123 חוזר להיות במסלול הרגיל עד מרכזית המפרץ?
 

down under

New member
מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה?

אוקיי
ולמה קו 123 חוזר להיות במסלול הרגיל עד מרכזית המפרץ?
מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה?
אגב, אתה הוא הממונה בליל הסדר אצלכם על שאלת ארבע הקושיות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה