פרשת משקל קוטג' תנובה

amithi1

New member
פרשת משקל קוטג' תנובה

בסוף השבוע רץ באינטרנט סרטון שצילם צרכן של קוטג' תנובה באיזה אישית, בה הראה כי משקל הגביעים שרכש היה בין 85 ל100 גרם (כולל משקל האריזה) בעוד היצרן מדווח על משקל נקי של 125 גרם.
התגובה של תנובה הייתה שהם מתנצלים ויבדקו למה זה קרה ויפצו את מי שרכש את המוצר (איך? הם ידרשו חשבוניות שממילא כמעט ואף אחד לא שומר?).
מה שהיה חסר לי בכל הסיפור הוא התגובה של משרד הכלכלה על אגפי הפיקוח השונים שבו. במדינה מתוקנת הצגת משקל שגוי הייתה גוררת קנס של מאות אלפי שקלים בפועל, עם קנס על תנאי על מליוני שקלים והגברת הפיקוח עליהם.
ובינתיים דממה מכיוון המשרד.
 

ספוקי

New member
יש לקחת את כל המשקלים הללו בעירבון מוגבל

גם אני ראיתי את כל התמונות בפייסבוק והחלטתי לשקול חלק מהמוצרים שיש לי במקרר. התחלתי עם יוגורט בסיגנון אקטימל ואכן המשקל שלו היה נמוך משמעותית ממה שרשום. אבל אז החלטתי לבדוק את המשקל: לקחתי חבילה של סוכר שאמורה להיות 1 ק"ג וגם שם המשקל הראה הרבה פחות. לאחר מכן לקחתי קופסת שימורים כלשהי ושקלתי אותה מספר פעמים - כל פעם, למרות שהמשקל מאופס, התוצאה היתה שונה לגמרי. ולא הפרש של 1-2 גרם אלא הרבה יותר.
לכן, כל ה"תחקירים" הללו של אנשים שמעלים את התמונות לפייסבוק - אני לא משוכנע עד כמה המשקלים הביתיים - מטבחיים הללו מדוייקים.
רציתי לקחת חלק מהדברים איתי בבוקר לעבודה ולבדוק אותם במשקל אנליטי מדוייק, אבל שכחתי מזה. ננסה לזכור מחר.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
שטויות. משקל סביר נותן סטייה קבועה לפעמים למעלה

ולפעמים למטה, אבל במשקל שאמור למדוד גרמים זה בכלל לא ברמה של חוסר הדיוק שהוצג בטלויזיה.
&nbsp
ואם מישום מה זה כן ככה, אז הבעיה בכלל במשקלים האלה ומי שיצר אותם. והבעיה בפרשה הזאת צריכה לעבור אליו.
&nbsp
ככה שבכל מקרה יש כאן משהו שמאוד לא בסדר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ספוקי

New member
כנראה לי ולך יש פרשנות שונה למושג "סביר".

לא ביקשתי עכשיו משקל ביתי ברמת דיוק אנליטית עם 4 ספרות אחרי האפס. כי יש לי גם כאלו בעבודה.
אבל כאשר אני לוקח פחית שימורים, שכתוב עליה שהמשקל לפני סינון הוא 400 גרם, מאפס את המשקל, שוקל את הקופסא (קריאה ראשונה: 386 גרם). מוריד אותה מהמשקל, חוזר לאפס, מניח את הפחית פעם שניה (369 גרם). פעם שלישית (357 גרם). פעם רביעית (378 גרם). אז לא, זה ממש לא סביר בשום קנה מידה.
* המספרים הם להמחשה בלבד, אבל אלו היו פחות או יותר הסטיות.

אז בהחלט יכול להיות שהמשקל שלי דפוק. אבל אני חושב שכל המשקלים הביתיים הללו לא ממש מדוייקים או אמינים. לפני שמפרסמים תמונה בפייסבוק עם המוצרים על המשקל, צריך לוודא שהמשקל אכן מדוייק. צריך לשקול משקולת במשקל ידוע (אפשר גם להשתמש במים מזוקקים) ולוודא שהוא אכן תקין. לכן את המשקלים אצלי בעבודה שולחים כל תקופה לכיול ובדיקה.
 

innocence

New member
באחד הסרטונים הוא אכן שוקל קילו קמח כדי להראות שהוא מכויל.

 
שקילה, כיול והשוואה

שלום
האיש לקח עצמו למחרת היום לחנויות רשת ושקל על המשקל שלהם! אותה תוצאה - משקל מופחת מהרשום על האריזה.
משקל במיוחד דיגיטאלי חייב איפוס לפני שקילה ראשונה.
בדיקת משקל: מניחים משקל ידוע של נניח 1 ק"ג (שקית מלח חדשה) ובודקים דיוק.
בדיקה שלישית היא של הדירות (שהקריאה חוזרת על עצמה בגבולות סבירים). זה להוריד את המוצר, לראות את המשקל חוזר ל-"0" ולשקול שוב מספר פעמים.
אם המשקל כושל באחת מהבדיקות, הרי שאינו תקין. אם הוא עובר את שלושת הבדיקות, מראה נכון ב-"0", ב-1 ק"ג (בדיוק של יותר מ-2 גרם) וגם הדיר - אין סיבה שלא יראה נכון 125 גרם.
רק להבהיר נקודה חשובה:
יצרן שמדפיס על מוצר (ע"פ חוק) משקל, תכולה (חומרי גלם) וערך תזונתי, למעשה מספק חוזה כתוב ע"פ האריזה. הוא מתחייב לספק אותם בתמורה למחיר המשולם.
אם על האריזה רשום מידע, אך הוא חסר בתכולה, זה הפרת חוזה לכל דבר.
לגבי התערבות הגוף המפקח בממשלה: הם עסוקים בלעשות כלום, אז אל תפריעו להם. ראיתם את ח"כ חזן מהליכוד, אתמול בערוץ 2 מתחזה לעובד מאחורי השולחן שלו?
זה השרות לאזרח. הרבה שום וכלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שקלו גם בתכניות בתקשורת, ובכל מקרה תנובה כבר הודתה בבעיה...

 
למעלה