פרשנות להגדרה עצמית של נבדקים בסקר

אור302

New member
יש פה שני דברים

השאלה הייתה על רקע אתני והוא בחר אחר. אבל התפיסה כי "מדובר באדם לבן מבחינת ההתנהלות שלו בעולם" - זו פרשנות של החוקרת שאני טוען שאין לה בסיס בשאלון.
 
פרשנות להגדרה עצמית של נבדקים בסקר

שלחתי סקר דמוגרפי למשתתפים באנגליה. אחד המשתתפים ענה שהרקע האתני שלו "אחר" (לא לבן, שחור, אסיאתי וכו'). בתיבת ההסבר הוא כתב "אשכנזי". כיהודייה אשכנזית בעצמי, אני מבינה שזה ניואנס חשוב. אבל לצד זה, תכלס מדובר באדם לבן מבחינת ההתנהלות שלו בעולם. אני יודעת שהוא לא דתי (זה מופיע בשאלון). אז נראה לכם שזה סביר להכניס אותו לרשימת הלבנים?

עקרונית אני מכירה בזכותו להגדרה עצמית אבל באותה מידה נראה לי שלכלול אותו ברשימת ה"אחרים" יטה את תוצאות המחקר, כי זה גורם לקוראים לחשוב שיש בקבוצה פחות לבנים ממה שיש בה באמת.
מה תאמרו?
 

קייטורד

New member
מעניין...

לדעתי את יכולה להכליל אותו בקטגוריה של לבנים.
אני מתקשה להבין מדוע הוא בחר ב'אשכנזי' אולי כי הוא כהה ולא לבן ?

מעבר לזה, לא כל כך ברור לי מדוע נבדק אחד (אלא אם יש יותר...) שמגדיר עצמו אשכנזי עלול להטות את תוצאות המחקר.
בהצלחה.
 
תודה והקשר

נבדק אחד לא באמת משנה, יותר מעניין אותי להצדיק את זה ברמה העקרונית.
&nbsp
בקונטקסט הבריטי, יהודי אשכנזי הוא לא סתם אדם לבן, כי מוצא יהודי הוא קבוצה אתנית שלא מופיעה ברשימה הרשמית של הלשכה הסטטיסטית הבריטית - זה מופיע כדת, לא כשיוך אתני. אז הזרות שיהודים מרגישים באנגליה לא מיוצגת ברשימה ולכן הם נדרשים לשורת ה"אחר" בטפסים.
&nbsp
 

22ק ו ס ם

New member
אני חושב שאת צריכה לקבל את הבחירה שלו

הנבדק הרי היה מודע לאפשרות לסמן לבן ועדיין בחר במשהו אחר שכנראה מגדיר את הזהות שלו יותר מהיותו לבן. ברגע שאת מחליטה בשבילו לאן הוא שייך את משליכה את הפרשנות שלך לזהות שלו. אולי הוא בכלל לא לבן?
 
תודה

מעניין שהיתה גם האפשרות הסטנדרטית של White, other (מה שאני לרוב מסמנת בטפסים כאלה) אבל הוא לא בחר גם בזה.
טוב, אכיר בזכותו להגדרה עצמית אבל תחת מחאה :)
 

אור302

New member
מה פירוש "מדובר באדם לבן מבחינת ההתנהלות שלו בעולם"?

מי קובע את הדברים האלה ועל בסיס מה? הרי לא שאלת שאלות נוספות שיקבעו את זה. הנה שתי דוגמות יפות:
בשנות השישים בארה"ב יהודים היו פעילים בולטים בתנועה לזכויות האזרח (בתכל'ס, אזרח שחור). אט אט הם נבעטו החוצה בידי השחורים. למה? כי הם לבנים.
&nbsp
לפני יותר משנה אדם המשתייך לתנועת העליונות הלבנה טבח יהודים בבית כנסת בפיטסבורג. למה? כי הם יהודים.
&nbsp
בשני המקרים מדובר ביהודים אשכנזים שהתנהלו כאנשים לבנים. עד שהוכח להם שההתנהלות שלהם הייתה שגויה. אותה קבילה שנטבחה בבית כנסת, ספק אם היא ממשיכה להתנהל כלבנה כיום.
&nbsp
מי צודק?
 
גם אני תמיד התלבטתי בשאלה אם אני לבנה או לא.

לדעתי, מה שלא תחליטי, את יכולה פשוט לכתוב במפורש (בין אם צירפת אותו ללבנים ובין אם לאחרים) - פשוט לפרט את ההתפלגות של האחרים אצל מי שכתב (ולמי שלא כתב לכתוב "לא כתבו") או אם בלבנים - לכתוב (כולל 1 יהודי אשכנזי) וכו'.
 

L Bloomer

New member
מזכיר לי את "אמיליה ומלח הארץ" של יוסי סוכרי

אחרי שנים של רגשי נחיתות כ"שחור" בצפון תל אביב הוא מהגר לניו יורק, שם הוא מוצא את עצמו בתפקיד "הלבן" לעומת אישה שחורה ענייה.
 
חוץ מזה שאני אשכנזייה... בישראל

רק כשהגיעו הרוסים עם העיניים הכחולות והשיער הבלונדיני הרגשתי, אולי, לבנה פחות (יש לי עיניים חומות ושיער חום, ואני מסוגלת להשתזף...). הכוונה שלי הייתה באמת שהתלבטתי כשגרתי בצפון אמריקה איך לענות על שאלות המוצא.

וכבר סיפרתי בפורומים אחרים איך הבת שלי (שנראית, משום מה, אסייתית), אחרי שדיברתי איתה על כך שאנשים נראים שונים זה מזה בגלל שהמוצא שלהם ממדינות אחרות (למשל מי ששחור מוצאו ממדינות שטופות שמש, וכו'), תהתה, כשהגיעה לגן חדש שכל הילדות בו היו בלונדיניות עם עיניים כחולות - "אמא, תזכירי לי מאיפה מגיעות הבלונדיניות עם העיניים הכחולות?". כלומר, היא תפסה אותן כ"שונה" שצריך למצוא לו סיבה. במקום להרגיש שהיא שונה - הן כולן שונות והיא ה"רגילה".
 
למעלה