פרק 1: שלומי טחן- סמנכ"ל רשת ישרוטל

einat162

New member
פרק 1: שלומי טחן- סמנכ"ל רשת ישרוטל

מתחזה למובטל בן 48 בשם תומר מיכאלי.

קודם כל, את הפורמט של התוכנית אני מכירה. הגרסה של ה BBC הבריטית (שאם אני לא טועה היא המקורית) היתה משודרת בכבלים ונקראה Back to the buttom אז עניין אותי לראות מה יצא כאן...

מה היה לנו?
עבודה כ"סטיוארט" (מנקה מטבח) תחת נתן שנאבק עם השעות הקושי הפיזי - ובעיקר הכלכלי.
עבודה בקונדיטוריה שם שלומי פגש את קרן - קונדיטורית שמבשלת מהנשמה עבור אורחי המלון את המתכונים המשפחתיים הישנים.
עבודה כחדרן עם נינל- אישה לא צעירה שעובדת במקום שלא יועד מלכתחילה לאירוח (אין מעלית או ציוד בכל קומה- מה שאומר הרבה מדרגות), שם שלומי מגלה כמה באמת הן משתכרות ומה תנאי העבודה האמיתיים שלהם.
והתחנה האחרונה- מלון באילת ועבודה עם ויקטור באיזור הבריכה וחוף הים - שם שלומי חולק איתנו את סיפור הילדות שלנו כילד מגמגם.
 

חרמש

New member
מעניין כמה שילמה ישרוטל לרשת על הפקת התכנית

צפיתי, ראיתי והתרשמתי. נשבר כאן שיא. בפעם הראשון מציגה הטלביזיה תכנית פרסומת בחסות בוטה של חברה מסחרית.
היכן ראיתם מקום עבודה כל כך נאור וכל כך מצליח? מנהל מקסים! עובדים מסורים ונלהבים! אף לא פגם אחד (חוץ מבעיה של התקנת מזגן בחדר אוכל)!
איש לא ישכנע אותי שמדובר בשיקוף אמת של חברה.
ואם תרצו תוספת, הרי שמקומה בדף הפייסבוק של התכנית. "העזתי" לכתוב דברי ביקורת ו...כמובן שדבריי נמחקו.
 

einat162

New member
אני חושבת שזה די ברור שהחברות מרוויחות

יח"צ טוב מכל העסק הזה - כסף הצידה.
מנהל מקסים - כדי להיות מנהל בכיר הוא צריך להיות דומיננטי ו"כריש" בעולם העסקי, תוך כדי שמירה פוזה ייצוגית. אבל גם האנשים הכי קשוחים הם אנשים ויש להם נקודות תורפה (להיות ילד עם פגם בדיבור שצוחקים עליו אולי זה מה ש"דחף" אותו להיות מה שהוא היום?).
עובדים מסורים ונלהבים- אני מניחה שההפקה ידעו למי בדיוק הולכים לשלוח אותו. מן הסתם בחרו את אלו חדורי המוטיבציה, המשקיעים, או כאלו עם סיפור סוחט דמעות, שעבורם העבודה היא מקום חשוב בחיים.

אני חושבת שדווקא השיחה עם לינה החדרנית היה הכי "תכל'ס" ולעניין- הם לא צינזרו את עניין הסכומים שמשלמים להם (כ-4 ש"ח לחדר, "העלאת שכר" של 10 אגורות כל תקופה וכו'). זה דווקא הפתיע אותי ששידרו.

לגבי הפייסבוק, אין לי מושג מה כתבת שם ובאיזה טון- אבל זכותם לנטר ולמחוק. איזה ביקורת כבר רשמת שם?
 
אני מאוד אהבתי את הפרק


אני חושבת שזה שינה לו משהו בחשיבה וזעזע אותו ולפי מה שרואים- זה באמת גרם לשינוי מסוים.
אני חושבת שככל שמתקדמים במעלה העבודות ומתקדמים מקצועית שוכחים מה קורה שם למטה וכמה זה יכול להיות קשה מכל הבחינות: רגשית,פיזית וכלכלית.
 

einat162

New member
שלומי "לקח אותו תחת חסותו"

מימון קלינאי תקשורת (בגלל הגמגום) על חשבון החברה- והכנסה לעבודה בתוך המלון- עם האורחים.
 

שוש828

New member
גם אני אהבתי את הפרק

אבל, הקטע שלא אהבתי, זה שכל מי שהוא פגש קודם. שזה מאוד אנושי, יפה ומרגש. אבל - מה עם שאר העובדים? מה קורה איתם. נכון - בלט שכל האנשים שפגש מחוייבים לישרוטל ומאמינים שהלקוח צריך לקבל את השירות הכי טוב שיש. מעניין אם זה באמת כך, או רק בתוכנית.
 
למעלה