פרספקטיבה+מזל טוב

  • פותח הנושא jsk
  • פורסם בתאריך

מיקש

New member
כן, אבל אנחנו לא גולים ופה לא גולה

גלות זה כשמאלצים אותך לעזוב את מולדתך ולא מאפשרים לך לחזור. נשארו מעט מאוד יהודים בגולה ברחבי העולם, אם בכלל. כל עוד המקום בו הם נמצאים לא מונע מהם פיסית לעזוב, יש באפשרותם לבצע עלייה והישארותם שם היא עניין של בחירה, לא כורח. על כן כולנו כאן בפורום, עד האחרון שבינינו, נמצאים באוז/נוז ולא בישראל מתוך בחירה אישית, לא עקב כך שהגלו אותנו, ולכן לעניות דעתי לנו ולמנהגי גלות לא אמור להיות דבר וחצי דבר...
 

point618

New member
נכון אבל

> כולנו כאן בפורום, עד האחרון שבינינו, נמצאים באוז/נוז ולא בישראל > מתוך בחירה אישית, לא עקב כך שהגלו אותנו, ולכן לעניות דעתי לנו > ולמנהגי גלות לא אמור להיות דבר וחצי דבר... דת והגיון אינם הולכים תמיד יד ביד. הבסיס של המנהג נעוץ בספק שהיה בקביעה מדויקת של יום החג שהיה תוצאה של אמצאי תקשורת פרימיטבים. היום, כשעומדים לרשותנו אמצעי תקשורת משוכללים אין הספק מתעורר. אבל כיוון שהמנהג השתרש, הרי בכך הפך לחלק בלתי נפרד מהדת כתורה למשה מסיני.
 

מיקש

New member
אני יכול

כי העולם לא מתנהל לפי שעון ישראל, וכי השמש אינה סובבת את כדור הארץ. הגיע היום, אז חוגגים. הגיע מוקדם יותר? הרווחנו. יאללה סטייק. אתה גם חוגג יומולדת וצם יום כיפור לפי שעון ישראל?
 

xela4

New member
יופי נחמה.. את זה הבנתי לבד כבר בגן

רק שזה נראה לי מוזר ששני ישראלים באותו הזמן בדיוק, אחד חוגג ואחד מתאבל. זה הכל.
 

point618

New member
שעות הצום

> אתה גם חוגג יומולדת וצם יום כיפור לפי שעון ישראל? בכל הנוגע לשעות הצום אני נוהג לשלב את זמני שתי הארצות. דהיינו, אני מתחיל את הצום לפי שעון ישראל ומסיימו לפי שעון אוסטרליה.
 

parakeet

New member
ערב יום העצבנות בת"א

הלכנו בשנה שעברה לכיכר המדינה בערב יום העצבנות. מה אני אגיד לך? זה נראה עצוב ופתטי - כיכר חצי ריקה. אנשים מסתובבים כמו סהרורים מחכים ש"משהו יקרה", בעיקר ילדים רצים בכל מקום ושופכים טונות של ספריי על כולם ועל הכל, זבל בכל מקום (וככה חוגגים אנשים את "אהבתם לארץ"?). ממש דכאון. אז נכון שיש מנגל עם כל המשפחה ביום אחרי זה - אבל אפילו אז אתה צריך לתכנן איך להמנע מהפקקים (אפילו עם כביש 6, שבתשלום לא סמלי מתקרב לסטנדרט של הכבישים פא בסידני העמוסה), לחפש איפה יהיה המטר על מטר לפרוש את המנגל שלך (שלא לדבר על חוף פנוי). מזל שלמשפחה יש בתים עם חצר פרטית כך שלא חייבים לבלות את כל היום על הכביש, ומנגל עם המשפחה אפשר לארגן בכל שבת (לדוגמא - קחי את השכן שלנו פה - כמעט כל ערב בקיץ הוא היה עושה מנגל על המרפסת :). אני לא התגעגתי ליום. למשפחה כן, כמו בכל יום, אבל בטח לא ליום הזה.
 

parakeet

New member
אגב - שחכתי על בדיקת תיקים

וכל הכיכר מוקפת חומות של שוטרים עם שערים מגנומטריים שבודקים תיקים כאילו שאנחנו נכנסים למטוס בבן גוריון. (אני לא מתלונן על השוטרים - הם עושים את העבודה שלהם וזו עבודה שצריך לעשות, אלא על הסיטואציה שמכתיבה צורך לסגור את הכיכר המרכזית של המדינה, לבדוק תיקים, לאסור חניית מכוניות בסביבה מהבוקר, צלפים על הגגות וכו' כדי לחגוג את יום העצמאות) מתי בפעם האחרונה בדקו לכם תיקים פה באוסטרליה (חוץ מביציאה מ-Coles)?
 

trigotrigo

New member
יום העצמאות של ישראל

ציינתם אותו? עשיתם משהו? סתם ניצלתם את היום לעשות כל מיני דברים?
 

דר רשע

New member
בדיוק

עשיתי קרחת. גילחתי הראש. אתה יכול לבדוק לי רגע אם הכל חלק?
 

sabih

New member
אתה

סקינהאד יהודי לתפארת. רק חסר שגם תהיה שחור. < אתה אל תקרא לי שחור >
 
למעלה