פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר

מצב
הנושא נעול.
פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר

פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר
למה עם סימן שאלה? ראשית כי קשה להפתיע את הבנאדם ושנית כי כשהסתכלתי בדיסק, ראיתי שזה כבר סרוק ולכן הוא אולי ראה את זה פעם אצלי... אבל מה זה משנה, ההסטוריה תחזור על עצמה שוב... המאמר (לא כל כך פרסומת, אבל מי יודע מה עומד מאחורי הפרסום הזה...) מ"טכניקה ומדע", נובמבר 1951. עמוד 1
 
עמ' 2

פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר
למה עם סימן שאלה? ראשית כי קשה להפתיע את הבנאדם ושנית כי כשהסתכלתי בדיסק, ראיתי שזה כבר סרוק ולכן הוא אולי ראה את זה פעם אצלי... אבל מה זה משנה, ההסטוריה תחזור על עצמה שוב... המאמר (לא כל כך פרסומת, אבל מי יודע מה עומד מאחורי הפרסום הזה...) מ"טכניקה ומדע", נובמבר 1951. עמוד 1
עמ' 2
 

gen1

New member
אני זוכר שהיה לי דגם שוסון (צעצוע)

אני זוכר שהיה לי דגם שוסון (צעצוע)
שלום! אני זוכר שהיה לי דגם שוסון "קופאית" מפלסטיק 2 חלקים מודבקים התחתון היה בצבע אדום והעליון כולל החלונות וחצי הדלתות בצבע צהוב 2 החלקים היו מודבקים זה לזה ,גודל הדגם היה בערך 10 ס"מ אורך כך שקנ"מ היה בערך 1:100 ,אני כמובן פרקתי אותו כדי לראות איך עשוי אז הכסאות היו יצוקים בחלק התחתון כולל חצי הדלתות במצב סגור תא הנהג ,אני חושב שהייתי אז בן 4 אולי שנת 1952 או 1953 , הרעש של השוסון היה מיוחד לו כך שניתן היה לזהותו הרבה לפני שראית אותו ,חלק מהשוסונים הורכבו במפעל קייזר אילין ,
 
השוסונים לא כל כך הורכבו אצל אילין

אני זוכר שהיה לי דגם שוסון (צעצוע)
שלום! אני זוכר שהיה לי דגם שוסון "קופאית" מפלסטיק 2 חלקים מודבקים התחתון היה בצבע אדום והעליון כולל החלונות וחצי הדלתות בצבע צהוב 2 החלקים היו מודבקים זה לזה ,גודל הדגם היה בערך 10 ס"מ אורך כך שקנ"מ היה בערך 1:100 ,אני כמובן פרקתי אותו כדי לראות איך עשוי אז הכסאות היו יצוקים בחלק התחתון כולל חצי הדלתות במצב סגור תא הנהג ,אני חושב שהייתי אז בן 4 אולי שנת 1952 או 1953 , הרעש של השוסון היה מיוחד לו כך שניתן היה לזהותו הרבה לפני שראית אותו ,חלק מהשוסונים הורכבו במפעל קייזר אילין ,
השוסונים לא כל כך הורכבו אצל אילין
אלא עברו הסבה מאוטבוס צרפתי "עדין" לאוטובוס מזרח תיכוני "קשוח". כך למשל במקור לא היו להם פגושים... במהלך השנים הוחלפו החלונות הגדולים שלהם לחלונות קטנים שמסוגלים להיפתח. השוסון היה אוטובוס מאד מתקדם מבחינת המבנה שלו ומערכת המיתלים, ממש ליגה אחת מעל ה"רויאל טייגר" שתוכנן עוד בסוף שנות השלושים. לשוסון היה מבנה אחוד (ולכן שקל פחות) בעוד שללילנד היה מבנה מפוצל (שילדה ומרכב בנפרד) ומערכת מיתלים שהזכירה יותר משאית... אבל, וכאן האבל הגדול, השוסון לא היה מותאם לאקלים כאן וכמו כן הוא לא היה אמין במיוחד ולכן גם באירופה הוא לא נחל הצלחה מי-יודע-מה, וחברת האוטובוסים של פריז העדיפה אוטובוסי רנו אמינים יותר. מעניין לציין שהגירסאות השונות של השוסון נוצרו עד, נדמה לי, שנות ה 80 של המאה הקודמת. אגב, השם "שוסון" (Chausson)מתיחס למפעל שהתחיל בייצור האוטובוס הזה. הדגם "שלנו" נקרא APH ויוצר בהמשך עם ידי חברת Saviem. שרכשה את שוסון.ן
 

ה דרומי

New member
לינק לאתר מצורף כנסו פנימה להודעה

השוסונים לא כל כך הורכבו אצל אילין
אלא עברו הסבה מאוטבוס צרפתי "עדין" לאוטובוס מזרח תיכוני "קשוח". כך למשל במקור לא היו להם פגושים... במהלך השנים הוחלפו החלונות הגדולים שלהם לחלונות קטנים שמסוגלים להיפתח. השוסון היה אוטובוס מאד מתקדם מבחינת המבנה שלו ומערכת המיתלים, ממש ליגה אחת מעל ה"רויאל טייגר" שתוכנן עוד בסוף שנות השלושים. לשוסון היה מבנה אחוד (ולכן שקל פחות) בעוד שללילנד היה מבנה מפוצל (שילדה ומרכב בנפרד) ומערכת מיתלים שהזכירה יותר משאית... אבל, וכאן האבל הגדול, השוסון לא היה מותאם לאקלים כאן וכמו כן הוא לא היה אמין במיוחד ולכן גם באירופה הוא לא נחל הצלחה מי-יודע-מה, וחברת האוטובוסים של פריז העדיפה אוטובוסי רנו אמינים יותר. מעניין לציין שהגירסאות השונות של השוסון נוצרו עד, נדמה לי, שנות ה 80 של המאה הקודמת. אגב, השם "שוסון" (Chausson)מתיחס למפעל שהתחיל בייצור האוטובוס הזה. הדגם "שלנו" נקרא APH ויוצר בהמשך עם ידי חברת Saviem. שרכשה את שוסון.ן
לינק לאתר מצורף כנסו פנימה להודעה
 

gen1

New member
אתר לאוהבי השוסונים ועוד הפתעה

השוסונים לא כל כך הורכבו אצל אילין
אלא עברו הסבה מאוטבוס צרפתי "עדין" לאוטובוס מזרח תיכוני "קשוח". כך למשל במקור לא היו להם פגושים... במהלך השנים הוחלפו החלונות הגדולים שלהם לחלונות קטנים שמסוגלים להיפתח. השוסון היה אוטובוס מאד מתקדם מבחינת המבנה שלו ומערכת המיתלים, ממש ליגה אחת מעל ה"רויאל טייגר" שתוכנן עוד בסוף שנות השלושים. לשוסון היה מבנה אחוד (ולכן שקל פחות) בעוד שללילנד היה מבנה מפוצל (שילדה ומרכב בנפרד) ומערכת מיתלים שהזכירה יותר משאית... אבל, וכאן האבל הגדול, השוסון לא היה מותאם לאקלים כאן וכמו כן הוא לא היה אמין במיוחד ולכן גם באירופה הוא לא נחל הצלחה מי-יודע-מה, וחברת האוטובוסים של פריז העדיפה אוטובוסי רנו אמינים יותר. מעניין לציין שהגירסאות השונות של השוסון נוצרו עד, נדמה לי, שנות ה 80 של המאה הקודמת. אגב, השם "שוסון" (Chausson)מתיחס למפעל שהתחיל בייצור האוטובוס הזה. הדגם "שלנו" נקרא APH ויוצר בהמשך עם ידי חברת Saviem. שרכשה את שוסון.ן
אתר לאוהבי השוסונים ועוד הפתעה
שלום! נדמה לי שהראתי לכם אתר זה בעבר ,אגב כאן אפשר לראות מס תמונות של אוטובוסים שיש להם גלגל אחורי יחיד לצד וברור שהוא המניע (זוכרים את הויכוח על המפרקיות הראשונות של דן גלגל אחורי (בחלק האחורי) יחיד -הוא היה המניע ) באשר להרכבה אצל אילין -קראתי על כך בזמנו
 

euronitzan

New member
צר לי לאכזב אך כתבה זו כבר הופיעה

פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר
למה עם סימן שאלה? ראשית כי קשה להפתיע את הבנאדם ושנית כי כשהסתכלתי בדיסק, ראיתי שזה כבר סרוק ולכן הוא אולי ראה את זה פעם אצלי... אבל מה זה משנה, ההסטוריה תחזור על עצמה שוב... המאמר (לא כל כך פרסומת, אבל מי יודע מה עומד מאחורי הפרסום הזה...) מ"טכניקה ומדע", נובמבר 1951. עמוד 1
צר לי לאכזב אך כתבה זו כבר הופיעה
בארכיון הפורום.
 
ונירגע עם סיגריה תחבורתית...

פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר
למה עם סימן שאלה? ראשית כי קשה להפתיע את הבנאדם ושנית כי כשהסתכלתי בדיסק, ראיתי שזה כבר סרוק ולכן הוא אולי ראה את זה פעם אצלי... אבל מה זה משנה, ההסטוריה תחזור על עצמה שוב... המאמר (לא כל כך פרסומת, אבל מי יודע מה עומד מאחורי הפרסום הזה...) מ"טכניקה ומדע", נובמבר 1951. עמוד 1
ונירגע עם סיגריה תחבורתית...
 
בני תודה רבה בכל מקרה ! הכתבה

פרסומת אחת בשבוע, הפתעה(?) לאביתר
למה עם סימן שאלה? ראשית כי קשה להפתיע את הבנאדם ושנית כי כשהסתכלתי בדיסק, ראיתי שזה כבר סרוק ולכן הוא אולי ראה את זה פעם אצלי... אבל מה זה משנה, ההסטוריה תחזור על עצמה שוב... המאמר (לא כל כך פרסומת, אבל מי יודע מה עומד מאחורי הפרסום הזה...) מ"טכניקה ומדע", נובמבר 1951. עמוד 1
בני תודה רבה בכל מקרה ! הכתבה
נפלאה !!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה