פרסומים מגלובס לאחרונה - כחומר למחשבה

ddaavviidd2222

New member
פרסומים מגלובס לאחרונה - כחומר למחשבה

ציטוט מכתבה שפורסמה היום: האם בשנתיים האחרונות ננטעו הזרעים להתפתחות משבר משכנתאות בעתיד? נתונים שהציג אתמול (ב') עו"ד רן גולדשטיין, ראש תחום נדל"ן בחברת מידרוג, בכנס החוב שנערך בשיתוף "גלובס", מצביעים על עלייה ניכרת ברמת הסיכון של משקי הבית, מעבר לעלייה בהכנסתם מצורף לינק לכתבה http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000587471 ציטוט מכתבה שפורסמה אתמול: מנכ"ל בנק אגוד: "מי שלקח משכנתא פריים הרוויח פעמיים" http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000587156 מה שאני מבין מדבריו של מנכ"ל איגוד הוא שהבנקים לא מנסים "להסתיר" את הפריים מהלקוחות עקב חוסר רווחיות או מסיבות עלומות אחרות. הם טוענים במפורש שבנסיבות מסוימות הלקוח עשוי להרוויח ממסלול פריים. מנגד, הם מגבילים את שיעור הפריים במשכנתה. לדעתי זה מוכיח באופן ברור את חששם מחשיפה גדולה מדי למסלול זה עקב הסיכון לחדלות פירעון של לווים בעת משבר. החשש של הבנקים צריך לשמש נורת אזהרה ללווים לקחת משכנתאות שפויות, עם תמהיל סביר, תוך התאמת שיעור המסלולים מסוכנים (פריים, דולר, יורו ושות') ליכולת החזר. שיהיה לכולם חג שמח ושנה טובה. תכלה שנה והתחייבויותיה, תחל שנה ונכסיה...
 
../images/Emo82.gif אני בהחלט מתחבר עם מנכ"ל איגוד

"מי שלקח משכנתא פריים הרוויח פעמיים" אם לוקח המשכנתאות מראש לקח משכנתא בהיקף לא מסוכן הן באחוז המימון (עד 60%) והן באחוז ההחזר החודשי (עד 25%) ולא גלש מעבר ל 20 שנות משכנתא אז עובדתית הוא הרויח פעמיים במסלול הפריים ועדיין ממשיך להרויח. ואוסיף כאן עוד הערה שנוייה במחלוקת . אצל לקוח שהרויח פעמיים, הבנק הרויח פחות פעמיים.
 
למעלה