פרסום מעניין בעניין מסילת רכבת מתוכננת

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
תפתח מפה

ומדוע שאדם מסכנין יעדיף ליסוע לטייבה
דרך כרמיאל או חיפה ונתניה, מאשר לעלות עם רכבו הפרטי על כביש 6 ולהגיע לטייבה בפחות מחצי הזמן (גם עם כביש 6 עמוס...)?
גם מאופקים לתל אביב אפשר להגיע עם אוטובוס לבאר שבע ומשם ברכבת.
גם משדרות לראשון לציון אפשר להגיע עם אוטובוס לאשקלון ומשם ברכבת.
להציע ליסוע מסכנין לטייבה דרך נתניה זה כמו להציע ליסוע מבית שמש לקרית גת דרך לוד.
תפתח מפה
כרמיאל נמצאת 5 ק"מ מסכנין, אדם שלוקח את הרכב לכביש 6 בשביל לנסוע לטייבה שום מסילת גליל מערבי לא תעזור לו.
אופקים נמצאת 19 ק"מ מבאר שבע ולא בכיוון לתל אביב, משדרות אפשר לקחת אוטובוס עוברת לידה מסילה שמחברת את כל הערים שרשמתי בהודעה למעלה.(חיבור ה"עיירות" הוא לא העיקר בקו הזה, הוא מחבר בין ערי החוף הדרומיות לבאר שבע ודרומה)
נראה שלפי המשפט האחרון שלך התכוונת אולי לטייבה בעמק ואני זה שלא הבנתי אותך? כי המסלול סכנין - טייבה דרך חדרה/נתניה לא מתקרב אפילו לדוגמא המגוכחת שרשמת. תבדוק את זה במפה.
 

Rubim88

New member
משדרות אפשר לקחת אוטובוס *אבל* עוברת

תפתח מפה
כרמיאל נמצאת 5 ק"מ מסכנין, אדם שלוקח את הרכב לכביש 6 בשביל לנסוע לטייבה שום מסילת גליל מערבי לא תעזור לו.
אופקים נמצאת 19 ק"מ מבאר שבע ולא בכיוון לתל אביב, משדרות אפשר לקחת אוטובוס עוברת לידה מסילה שמחברת את כל הערים שרשמתי בהודעה למעלה.(חיבור ה"עיירות" הוא לא העיקר בקו הזה, הוא מחבר בין ערי החוף הדרומיות לבאר שבע ודרומה)
נראה שלפי המשפט האחרון שלך התכוונת אולי לטייבה בעמק ואני זה שלא הבנתי אותך? כי המסלול סכנין - טייבה דרך חדרה/נתניה לא מתקרב אפילו לדוגמא המגוכחת שרשמת. תבדוק את זה במפה.
משדרות אפשר לקחת אוטובוס *אבל* עוברת
 
אני מכיר את המפה בעל פה

תפתח מפה
כרמיאל נמצאת 5 ק"מ מסכנין, אדם שלוקח את הרכב לכביש 6 בשביל לנסוע לטייבה שום מסילת גליל מערבי לא תעזור לו.
אופקים נמצאת 19 ק"מ מבאר שבע ולא בכיוון לתל אביב, משדרות אפשר לקחת אוטובוס עוברת לידה מסילה שמחברת את כל הערים שרשמתי בהודעה למעלה.(חיבור ה"עיירות" הוא לא העיקר בקו הזה, הוא מחבר בין ערי החוף הדרומיות לבאר שבע ודרומה)
נראה שלפי המשפט האחרון שלך התכוונת אולי לטייבה בעמק ואני זה שלא הבנתי אותך? כי המסלול סכנין - טייבה דרך חדרה/נתניה לא מתקרב אפילו לדוגמא המגוכחת שרשמת. תבדוק את זה במפה.
אני מכיר את המפה בעל פה
והתכוונתי לטייבה במשולש - זו שנמצאת בין כוכב יאיר לטול כרם.
אין שום הגיון ליסוע בין סכנין לטייבה דרך כרמיאל (הצפונית מסכנין), חיפה ונתניה (הנמצאת כמעט 20 ק"מ מערבית לטייבה ולא בכיוון לסכנין) עם לפחות שלוש החלפות בדרך.
אם תהיה רכבת ישירה מכרמיאל למסילה המזרחית דרך חדרה אז אולי יהיה טעם במסלול כזה, אחרת אף אחד לא יעשה את המסלול שאתה מציע.
לעומת זאת, אם תהיה רכבת שנוסעת מאזור הגליל המערבי דרום מזרחה במסילת העמק ורכבת שנוסעת מעפולה דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית, אז נכון שגם זה לא מסלול ישר, אבל זה ייצור קישור הרבה יותר טוב בין ריכוזי האוכלוסיה הערבית במדינה והדרך הזו תהיה יותר מהירה ולו מהסיבה שהיא עוקפת את מטרופולין חיפה על כל תחנותיו.
בהסתכלות עתידית על רשתות התחבורה בישראל כדאי ורצוי להסתכל על ההתפתחות של כלל האוכלוסיה ולא רק של ריכוזי האוכלוסיה היהודית.
והאוכלוסיה הערבית במדינה ברובה מתרכזת בשדרה הזו ולא בשדרת החוף.
 

Rubim88

New member
יש כמה דברים שאתה לא מתחשב בהם

אני מכיר את המפה בעל פה
והתכוונתי לטייבה במשולש - זו שנמצאת בין כוכב יאיר לטול כרם.
אין שום הגיון ליסוע בין סכנין לטייבה דרך כרמיאל (הצפונית מסכנין), חיפה ונתניה (הנמצאת כמעט 20 ק"מ מערבית לטייבה ולא בכיוון לסכנין) עם לפחות שלוש החלפות בדרך.
אם תהיה רכבת ישירה מכרמיאל למסילה המזרחית דרך חדרה אז אולי יהיה טעם במסלול כזה, אחרת אף אחד לא יעשה את המסלול שאתה מציע.
לעומת זאת, אם תהיה רכבת שנוסעת מאזור הגליל המערבי דרום מזרחה במסילת העמק ורכבת שנוסעת מעפולה דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית, אז נכון שגם זה לא מסלול ישר, אבל זה ייצור קישור הרבה יותר טוב בין ריכוזי האוכלוסיה הערבית במדינה והדרך הזו תהיה יותר מהירה ולו מהסיבה שהיא עוקפת את מטרופולין חיפה על כל תחנותיו.
בהסתכלות עתידית על רשתות התחבורה בישראל כדאי ורצוי להסתכל על ההתפתחות של כלל האוכלוסיה ולא רק של ריכוזי האוכלוסיה היהודית.
והאוכלוסיה הערבית במדינה ברובה מתרכזת בשדרה הזו ולא בשדרת החוף.
יש כמה דברים שאתה לא מתחשב בהם
1.אדם שרוצה להגיע מסכנין לרכבת בכל מקרה צריך לנסוע לכביש 70/כביש 6, זה לא משנה לו אם הוא נוסע לאחיהוד או לתחנה במסילה החדשה, וזה אפילו כמו לנסוע לכרמיאל כי לעלות צפונה מרחק קטן בשביל להגיע לרכבת מהירה שנוסעת מרחק גדול(עד חדרה/נתניה) בזמן קצר יהיה שווה את זה בסוף מבחינת זמן.
2.בהצעה שלך יש גם לפחות 3 החלפות : סכנין לתחנת רכבת, החלפה לקו רכבת לטייבה(אם יהיה קו ישיר, דבר לא סביר), ושוב אוטובוס מהתחנה לעיר. בדיוק כמו בהצעה שלי.
3.לעבור במטרופולין חיפה זה יתרון חיובי - מה שנקרא 2 ציפורים במכה אחת, ואין קשר למספר תחנות כי מערכת טובה בנויה מרכבות פרברים שעוצרות בכל התחנות ורכבות מהירות שעוצרות רק בתחנות ראשיות.
פריסת יתר של קווי רכבת כבדה ופיצול קווים היא לא דרך חכמה אם מסתכלים על טובת כלל המערכת. צריך להבין את התפקיד של הרכבת הכבדה במערכת, היא מסוגלת להעביר כמות גדולה של נוסעים למרחקים גדולים במהירות, ככל שבקו מסויים יש יותר נוסעים ככה התדירות שלו תהיה גדולה יותר - בנית קו מקביל וקרוב עם תחנות קרובות לתחנות אחרות, סיבכת את המערכת והורדת את היעילות שלה: במקום רכבת מלאה בתדירות מסויימת קיבלת 2 רכבות ריקות בתדירות קטנה יותר.

האם בלי קו גליל מערבי לא יהיה חיבור בין האוכלוסיה הערבית בגליל לאוכלוסיה במזרח השרון? תהיה גם תהיה! רק שהיא תהיה יעילה יותר.
 
תהיה רכבת מהירה בין כרמיאל לנתניה?

יש כמה דברים שאתה לא מתחשב בהם
1.אדם שרוצה להגיע מסכנין לרכבת בכל מקרה צריך לנסוע לכביש 70/כביש 6, זה לא משנה לו אם הוא נוסע לאחיהוד או לתחנה במסילה החדשה, וזה אפילו כמו לנסוע לכרמיאל כי לעלות צפונה מרחק קטן בשביל להגיע לרכבת מהירה שנוסעת מרחק גדול(עד חדרה/נתניה) בזמן קצר יהיה שווה את זה בסוף מבחינת זמן.
2.בהצעה שלך יש גם לפחות 3 החלפות : סכנין לתחנת רכבת, החלפה לקו רכבת לטייבה(אם יהיה קו ישיר, דבר לא סביר), ושוב אוטובוס מהתחנה לעיר. בדיוק כמו בהצעה שלי.
3.לעבור במטרופולין חיפה זה יתרון חיובי - מה שנקרא 2 ציפורים במכה אחת, ואין קשר למספר תחנות כי מערכת טובה בנויה מרכבות פרברים שעוצרות בכל התחנות ורכבות מהירות שעוצרות רק בתחנות ראשיות.
פריסת יתר של קווי רכבת כבדה ופיצול קווים היא לא דרך חכמה אם מסתכלים על טובת כלל המערכת. צריך להבין את התפקיד של הרכבת הכבדה במערכת, היא מסוגלת להעביר כמות גדולה של נוסעים למרחקים גדולים במהירות, ככל שבקו מסויים יש יותר נוסעים ככה התדירות שלו תהיה גדולה יותר - בנית קו מקביל וקרוב עם תחנות קרובות לתחנות אחרות, סיבכת את המערכת והורדת את היעילות שלה: במקום רכבת מלאה בתדירות מסויימת קיבלת 2 רכבות ריקות בתדירות קטנה יותר.

האם בלי קו גליל מערבי לא יהיה חיבור בין האוכלוסיה הערבית בגליל לאוכלוסיה במזרח השרון? תהיה גם תהיה! רק שהיא תהיה יעילה יותר.
תהיה רכבת מהירה בין כרמיאל לנתניה?
האם היום יש רכבת מהירה בין עכו לנתניה? או אפילו בין חיפה לנתניה?
האם תהיה רכבת אחת שיוצאת מכרמיאל ועוצרת בנתניה?
סבירות גבוהה יותר שמסע רכבתי בין כרמיאל לנתניה יכלול 3 רכבות - מכרמיאל לחיפה, מחיפה לבנימינה או לחדרה, ומבנימינה או חדרה לנתניה.
כך שאת נתניה כדאי שתוריד בכל מקרה כאפשרות מעבר בנסיעה בין סכנין לטייבה. 3 החלפות לא יהיו, אולי 5 או 6.
ולגבי חדרה הבעיה היא אחרת - בחדרה עצמה לא תהיה תחנת רכבת אחת שמשלבת גם את מסילת החוף וגם את המסילה המזרחית.
הפיצול הוא צפונית לחדרה.
ניקח מקרה ריאלי שבו זכרון יעקב תשמש כנקודת מעבר: רכבת קלה בין סכנין לחיפה, רכבת בין חיפה לזכרון יעקב, רכבת אחרת בין זכרון יעקב לטייבה ואוטובוס בין התחנה לעיר. (לחילופין, אבל פחות סביר שזה יהיה המצב, בנימינה תשמש כתחנת ההחלפה במקום זכרון יעקב). זה המסלול ההגיוני היחיד שמשתמש במסילת החוף וגם הוא מכיל 4 אמצעי תחבורה.
חיבור כמו שאתה מתאר דרך כרמיאל וחדרה או נתניה לא יכול להיות יעיל.

אבל אם ניקח לא את טייבה, אלא את אום אל פחם, אז בכלל מסילת החוף דרומית לחיפה לא יעילה בעליל לחיבור בין היישובים לאורך כביש 70 ומזרחה יותר לבין אום אל פחם ויישובים אחרים בואדי ערה.
לפי ההצעה שלך כל התעבורה בין הגליל המערבי לואדי ערה תעבור דרך לב המפרץ ומשם למסילת העמק. גם זה לא קישור מאוד יעיל.
 

Rubim88

New member
הבעיה שאתה לא רואה איך אמורה להראות המערכת

תהיה רכבת מהירה בין כרמיאל לנתניה?
האם היום יש רכבת מהירה בין עכו לנתניה? או אפילו בין חיפה לנתניה?
האם תהיה רכבת אחת שיוצאת מכרמיאל ועוצרת בנתניה?
סבירות גבוהה יותר שמסע רכבתי בין כרמיאל לנתניה יכלול 3 רכבות - מכרמיאל לחיפה, מחיפה לבנימינה או לחדרה, ומבנימינה או חדרה לנתניה.
כך שאת נתניה כדאי שתוריד בכל מקרה כאפשרות מעבר בנסיעה בין סכנין לטייבה. 3 החלפות לא יהיו, אולי 5 או 6.
ולגבי חדרה הבעיה היא אחרת - בחדרה עצמה לא תהיה תחנת רכבת אחת שמשלבת גם את מסילת החוף וגם את המסילה המזרחית.
הפיצול הוא צפונית לחדרה.
ניקח מקרה ריאלי שבו זכרון יעקב תשמש כנקודת מעבר: רכבת קלה בין סכנין לחיפה, רכבת בין חיפה לזכרון יעקב, רכבת אחרת בין זכרון יעקב לטייבה ואוטובוס בין התחנה לעיר. (לחילופין, אבל פחות סביר שזה יהיה המצב, בנימינה תשמש כתחנת ההחלפה במקום זכרון יעקב). זה המסלול ההגיוני היחיד שמשתמש במסילת החוף וגם הוא מכיל 4 אמצעי תחבורה.
חיבור כמו שאתה מתאר דרך כרמיאל וחדרה או נתניה לא יכול להיות יעיל.

אבל אם ניקח לא את טייבה, אלא את אום אל פחם, אז בכלל מסילת החוף דרומית לחיפה לא יעילה בעליל לחיבור בין היישובים לאורך כביש 70 ומזרחה יותר לבין אום אל פחם ויישובים אחרים בואדי ערה.
לפי ההצעה שלך כל התעבורה בין הגליל המערבי לואדי ערה תעבור דרך לב המפרץ ומשם למסילת העמק. גם זה לא קישור מאוד יעיל.
הבעיה שאתה לא רואה איך אמורה להראות המערכת
הארצית, כפי שאני רואה אותה. אלא משווה למצב כיום - קווים אפשר לשנות, מסילות לא.
ברשת הארצית יש 2 סוגי רכבות, פרברית ובין עירונית. הפרבריות עוצרות בכל התחנות - הבין עירוניות רק בערים גדולות(ורק בתחנות ראשיות) או לפני התפצלות קווים.
מכרמיאל לא צריכה להיות רכבת מהירה וישירה ונתניה, מכרמיאל או אחיהוד נוסעים לנעמן(לפני התפצלות עכו כרמיאל) שם תהיה תחנת מעבר בין קווים פרבריים לקו בינערוני, עם תזמון מתאים עולים על הרכבת הבין עירונית לכיוון ת"א, שעוצרת בחיפה(לב המפרץ וחוף הכרמל) בחדרה* ובנתניה. בנתניה לוקחים אוטובוס לטייבה.
*המעבר בחדרה בעייתי כמו שרשמת בגלל שתכנון החיבור של מסילת עירון/מסילה מזרחית/מסילת החוף לקוי גם הוא, אבל לא נכנס לזה עכשיו.
אפשרות נוספת, בהנחה שבעתיד מסילת עירון תעבור דרך עפולה לטבריה דרך מחלף גולני - היא אוטובוס מסכנין לתחנה על הקו ומשם דרך עירון לטייבה.

המקרה הריאלי שאתה מתאר הוא לא ריאלי במערכת שאני רואה, מכיוון שהקונספט הוא להגיע לרכבת המהירה עם אוטובוס/רק"ל משם לתחנה הכי קרובה ליעד שבה עוצרת הרכבת המהירה ומשם באוטובוס.

לגבי חיבור לאום אל פאחם , לפי ההצעה שלי הישובים הערביים בגליל המערבי מחוברים עם רק"ל בצד אחד לחיפה אבל מצד שני לנצרת ועפולה, ככה אפשר להחליף בעפולה מרק"ל לקו שיעבור במסילת עירון ולרדת באום אל פאחם.
 
ללא קשר לדיון עד עתה, יש לי שאלה על מה שכתבת

הבעיה שאתה לא רואה איך אמורה להראות המערכת
הארצית, כפי שאני רואה אותה. אלא משווה למצב כיום - קווים אפשר לשנות, מסילות לא.
ברשת הארצית יש 2 סוגי רכבות, פרברית ובין עירונית. הפרבריות עוצרות בכל התחנות - הבין עירוניות רק בערים גדולות(ורק בתחנות ראשיות) או לפני התפצלות קווים.
מכרמיאל לא צריכה להיות רכבת מהירה וישירה ונתניה, מכרמיאל או אחיהוד נוסעים לנעמן(לפני התפצלות עכו כרמיאל) שם תהיה תחנת מעבר בין קווים פרבריים לקו בינערוני, עם תזמון מתאים עולים על הרכבת הבין עירונית לכיוון ת"א, שעוצרת בחיפה(לב המפרץ וחוף הכרמל) בחדרה* ובנתניה. בנתניה לוקחים אוטובוס לטייבה.
*המעבר בחדרה בעייתי כמו שרשמת בגלל שתכנון החיבור של מסילת עירון/מסילה מזרחית/מסילת החוף לקוי גם הוא, אבל לא נכנס לזה עכשיו.
אפשרות נוספת, בהנחה שבעתיד מסילת עירון תעבור דרך עפולה לטבריה דרך מחלף גולני - היא אוטובוס מסכנין לתחנה על הקו ומשם דרך עירון לטייבה.

המקרה הריאלי שאתה מתאר הוא לא ריאלי במערכת שאני רואה, מכיוון שהקונספט הוא להגיע לרכבת המהירה עם אוטובוס/רק"ל משם לתחנה הכי קרובה ליעד שבה עוצרת הרכבת המהירה ומשם באוטובוס.

לגבי חיבור לאום אל פאחם , לפי ההצעה שלי הישובים הערביים בגליל המערבי מחוברים עם רק"ל בצד אחד לחיפה אבל מצד שני לנצרת ועפולה, ככה אפשר להחליף בעפולה מרק"ל לקו שיעבור במסילת עירון ולרדת באום אל פאחם.
ללא קשר לדיון עד עתה, יש לי שאלה על מה שכתבת
שכעת:
אם הרכבת הבינעירונית לכיוון תל אביב עוצרת בחיפה, בחדרה ובנתניה, אילו רכבות יחברו את בנימינה וזכרון יעקב לחיפה ולתל אביב ואיזו תחנה תהווה תחנת מעבר בין רכבות במסילת החוף לרכבות במסילה המזרחית? אתה לא מתייחס בהודעה הזו כלל לפיצול בין מסילת החוף למסילה המזרחית שנמצא דרומית לתחנת קיסריה - פרדס חנה וצפונית לחדרה.
האם במערכת הארצית שאתה רואה אותה לא יהיו רכבות שישתמשו בחיבור הזה ויסעו במסילת החוף ובמסילה המזרחית, אלא רק רכבות שיסעו במסילת עירון ובמסילה המזרחית?
 

Rubim88

New member
ברח לי שם משפט

ללא קשר לדיון עד עתה, יש לי שאלה על מה שכתבת
שכעת:
אם הרכבת הבינעירונית לכיוון תל אביב עוצרת בחיפה, בחדרה ובנתניה, אילו רכבות יחברו את בנימינה וזכרון יעקב לחיפה ולתל אביב ואיזו תחנה תהווה תחנת מעבר בין רכבות במסילת החוף לרכבות במסילה המזרחית? אתה לא מתייחס בהודעה הזו כלל לפיצול בין מסילת החוף למסילה המזרחית שנמצא דרומית לתחנת קיסריה - פרדס חנה וצפונית לחדרה.
האם במערכת הארצית שאתה רואה אותה לא יהיו רכבות שישתמשו בחיבור הזה ויסעו במסילת החוף ובמסילה המזרחית, אלא רק רכבות שיסעו במסילת עירון ובמסילה המזרחית?
ברח לי שם משפט
העצירה בחדרה הגיונית רק לפי איך שאני רואה את החיבור בין המזרחית/עירון/חוף, אם החיבור יהיה כמו התכנון הלקוי כרגע אז תחנת המעבר כמובן צריכה להיות זכרון יעקב.
 
אז אם תהיה תחנה שמפצלת בין מסילות החוף

ברח לי שם משפט
העצירה בחדרה הגיונית רק לפי איך שאני רואה את החיבור בין המזרחית/עירון/חוף, אם החיבור יהיה כמו התכנון הלקוי כרגע אז תחנת המעבר כמובן צריכה להיות זכרון יעקב.
אז אם תהיה תחנה שמפצלת בין מסילות החוף
והמזרחית אני לא מבין מדוע צריך אוטובוס מחדרה או נתניה לטייבה.
בתחנת המעבר יעברו לרכבת שמגיעה עד לכניסה לטייבה.
ואז הריאלי שלי מאוד ריאלי ושוב אין שום צורך בנתניה, בין אם תחנת המעבר בחדרה ובין אם היא בזכרון יעקב.
אני, אגב, מסכים לגמרי שתחנת המעבר צריכה להיות בחדרה ושהתכנון הנוכחי בהקשר הזה לא נכון.
 

Rubim88

New member
כשאמרתי חדרה לא התכוונתי לאטובוס

אז אם תהיה תחנה שמפצלת בין מסילות החוף
והמזרחית אני לא מבין מדוע צריך אוטובוס מחדרה או נתניה לטייבה.
בתחנת המעבר יעברו לרכבת שמגיעה עד לכניסה לטייבה.
ואז הריאלי שלי מאוד ריאלי ושוב אין שום צורך בנתניה, בין אם תחנת המעבר בחדרה ובין אם היא בזכרון יעקב.
אני, אגב, מסכים לגמרי שתחנת המעבר צריכה להיות בחדרה ושהתכנון הנוכחי בהקשר הזה לא נכון.
כשאמרתי חדרה לא התכוונתי לאטובוס
אלא לרכבת לכיוון טייבה.
העניין הוא שיתכן שנסיעה עד נתניה ואוטובוס ישיר יהיה מהיר יותר מלהחליף רכבת בחדרה ואז שוב אוטובוס לטייבה.

עשיתי איור זריז של איך לדעתי זה אמור להראות:

אדום כחול וירוק - רכבת כבדה
צהוב - רק"ל
כמובן שהתוואי של הרק"ל הוא רק למען ההמחשה.

הרק"ל תצא מחיפה ותתפצל בקריית אתא בעזרתה תהיה לתושבים נגישות מצב אחד לחיפה, ומצב שני לעפולה דרך נצרת ומשם לכיוון המרכז.
 
תודה על האיור

כשאמרתי חדרה לא התכוונתי לאטובוס
אלא לרכבת לכיוון טייבה.
העניין הוא שיתכן שנסיעה עד נתניה ואוטובוס ישיר יהיה מהיר יותר מלהחליף רכבת בחדרה ואז שוב אוטובוס לטייבה.

עשיתי איור זריז של איך לדעתי זה אמור להראות:

אדום כחול וירוק - רכבת כבדה
צהוב - רק"ל
כמובן שהתוואי של הרק"ל הוא רק למען ההמחשה.

הרק"ל תצא מחיפה ותתפצל בקריית אתא בעזרתה תהיה לתושבים נגישות מצב אחד לחיפה, ומצב שני לעפולה דרך נצרת ומשם לכיוון המרכז.
תודה על האיור
הסיכוי שנסיעה באוטובוס מנתניה לטייבה תהיה מהירה יותר קלוש, אלא אם כן יהפכו את כביש 57 לכביש מהיר, יסללו כביש עוקף לכפר יונה וישפרו את החיבור בין טייבה לכביש 57 שכיום מתבסס על כביש עם מספר ארבע-ספרתי (!!!!), 5614, שעובר דרך שולי קלנסווה.
כבר כתבתי בשרשור אחר ובהקשר אחר, שהקישור בין המשולש לכביש 4 ולכביש 2 לא טוב.
כביש 6 אינו אופציה, כי המחלף הקרוב ביותר מדרום למחלף ניצני עוז זה מחלף אייל שנמצא דרומית לכוכב יאיר, שדרומית לטייבה.
האם זה ישתנה מהותית עוד 20-30 שנה? אולי כן, לא אתפלא אם לא.
אבל מצד שני, אם תהיה מסילת עירון ואם תהיה רכבת קלה כפי שבאיור שלך, אז אולי תהיה תקווה שגם ישפרו את מערכת הכבישים שתחבר את מזרח השרון עם מערב השרון.
 

Rubim88

New member
הסיכוי לא כזה קלוש לדעתי

תודה על האיור
הסיכוי שנסיעה באוטובוס מנתניה לטייבה תהיה מהירה יותר קלוש, אלא אם כן יהפכו את כביש 57 לכביש מהיר, יסללו כביש עוקף לכפר יונה וישפרו את החיבור בין טייבה לכביש 57 שכיום מתבסס על כביש עם מספר ארבע-ספרתי (!!!!), 5614, שעובר דרך שולי קלנסווה.
כבר כתבתי בשרשור אחר ובהקשר אחר, שהקישור בין המשולש לכביש 4 ולכביש 2 לא טוב.
כביש 6 אינו אופציה, כי המחלף הקרוב ביותר מדרום למחלף ניצני עוז זה מחלף אייל שנמצא דרומית לכוכב יאיר, שדרומית לטייבה.
האם זה ישתנה מהותית עוד 20-30 שנה? אולי כן, לא אתפלא אם לא.
אבל מצד שני, אם תהיה מסילת עירון ואם תהיה רכבת קלה כפי שבאיור שלך, אז אולי תהיה תקווה שגם ישפרו את מערכת הכבישים שתחבר את מזרח השרון עם מערב השרון.
הסיכוי לא כזה קלוש לדעתי
מהסיבה הבאה - כיוון שהרכבת הפרברית צריכה להגיע לפני המהירה, כשתגיע המהירה זמן ההמתנה מהמהירה לפרברית הבאה לא יהיה קטן, בזמן זה הרכבת המהירה נוסעת לנתניה ישירות, בעוד הרכבת הפרברית תעצור בתחנות בדרך. ומן הסתם שהדברים האחרים לא קופאים בזמן, הם גם צריכים להתפתח.
 

Rubim88

New member
לגבי התכנון הנוכחי

אז אם תהיה תחנה שמפצלת בין מסילות החוף
והמזרחית אני לא מבין מדוע צריך אוטובוס מחדרה או נתניה לטייבה.
בתחנת המעבר יעברו לרכבת שמגיעה עד לכניסה לטייבה.
ואז הריאלי שלי מאוד ריאלי ושוב אין שום צורך בנתניה, בין אם תחנת המעבר בחדרה ובין אם היא בזכרון יעקב.
אני, אגב, מסכים לגמרי שתחנת המעבר צריכה להיות בחדרה ושהתכנון הנוכחי בהקשר הזה לא נכון.
לגבי התכנון הנוכחי
היה הרבה יותר חכם שהמסילה המזרחית תתחבר למסילת החוף דרומית לתחנת חדרה, ואילו עירון הייתה מתחברת מצפון לחדרה - מה שהיה הופך את חדרה לצומת חשובה מאוד. כרגע זה נראה כמו סלט - רכבת מכל מקום לכל מקום.
הדרך היחידה לשפר את התכנון הקיים בלי לשנות מסילות הוא קו פרברי שנוסע מחיפה לחדרה, שם הוא עוצר מחליף כיוון וממשיך על המסילה המזרחית - כשהרכבות מעירון ממשיכות לכיוון חדרה עוצרות שם ומאפשרות החלפה.
 

Rubim88

New member
ועוד משהו

אני מכיר את המפה בעל פה
והתכוונתי לטייבה במשולש - זו שנמצאת בין כוכב יאיר לטול כרם.
אין שום הגיון ליסוע בין סכנין לטייבה דרך כרמיאל (הצפונית מסכנין), חיפה ונתניה (הנמצאת כמעט 20 ק"מ מערבית לטייבה ולא בכיוון לסכנין) עם לפחות שלוש החלפות בדרך.
אם תהיה רכבת ישירה מכרמיאל למסילה המזרחית דרך חדרה אז אולי יהיה טעם במסלול כזה, אחרת אף אחד לא יעשה את המסלול שאתה מציע.
לעומת זאת, אם תהיה רכבת שנוסעת מאזור הגליל המערבי דרום מזרחה במסילת העמק ורכבת שנוסעת מעפולה דרך מסילת עירון והמסילה המזרחית, אז נכון שגם זה לא מסלול ישר, אבל זה ייצור קישור הרבה יותר טוב בין ריכוזי האוכלוסיה הערבית במדינה והדרך הזו תהיה יותר מהירה ולו מהסיבה שהיא עוקפת את מטרופולין חיפה על כל תחנותיו.
בהסתכלות עתידית על רשתות התחבורה בישראל כדאי ורצוי להסתכל על ההתפתחות של כלל האוכלוסיה ולא רק של ריכוזי האוכלוסיה היהודית.
והאוכלוסיה הערבית במדינה ברובה מתרכזת בשדרה הזו ולא בשדרת החוף.
ועוד משהו
החיבור היותר חשוב הוא למטרופולין שאליו שייך הישוב, שם גם נמצאים כמויות הנוסעים הגדולות יותר ולכן צריך לשים דגש על העיקר ולא על הטפל.
 
דבר נוסף: קו הרכבת בין נהריה לחיפה עמוס כבר

ואיך בדיוק קו רכבת כבדה
עם 3 תחנות לא נגישות במיוחד שבמרחק קטן ובמקביל לו עובר קו נוסף(וראשי) עוזר?
דבר נוסף: קו הרכבת בין נהריה לחיפה עמוס כבר
היום. בראייה לעתיד לא צריך להעמיס עליו את כל הגליל המערבי. והגליל המערבי זה לא רק עכו, נהריה, כרמיאל, מעלות ושלומי.
יש בגליל המערבי לא מעט יישובים אחרים שגדולים ממעלות ושלומי ביחד.
 

Rubim88

New member
אין דבר כזה קו עמוס

דבר נוסף: קו הרכבת בין נהריה לחיפה עמוס כבר
היום. בראייה לעתיד לא צריך להעמיס עליו את כל הגליל המערבי. והגליל המערבי זה לא רק עכו, נהריה, כרמיאל, מעלות ושלומי.
יש בגליל המערבי לא מעט יישובים אחרים שגדולים ממעלות ושלומי ביחד.
אין דבר כזה קו עמוס
אם הקו עמוס מוסיפים ציוד /+מגדילים תדירות(אני לא מדבר על היום אלא על העתיד), זה רק מגדיל את אטרקטיביות הרכבת. ואם אתה מתכוון עמוס מבחינה תפעולית אז התשובה פשוט לא.
יש לתושבים שם את תחנת אחיהוד, בשביל אזור כברי אפשר להאריך קצת את המסילה מנהריה כמו שרשמתי בהודעה הקודמת.

קו רכבת כבדה עם תחנות רחוקות מהערים כשיש כבר תחנות רכבת בסביבה ועם קו מקביל זה תכנון טיפשי, מנצלים את כביש 6 רק בשביל להגיד הנה בנינו מסילה בלי להסתכל על הסביבה ועל החשיבות שלה.
 
בא תסביר לי כיצד תחנה באחיהוד או תחנות

אין דבר כזה קו עמוס
אם הקו עמוס מוסיפים ציוד /+מגדילים תדירות(אני לא מדבר על היום אלא על העתיד), זה רק מגדיל את אטרקטיביות הרכבת. ואם אתה מתכוון עמוס מבחינה תפעולית אז התשובה פשוט לא.
יש לתושבים שם את תחנת אחיהוד, בשביל אזור כברי אפשר להאריך קצת את המסילה מנהריה כמו שרשמתי בהודעה הקודמת.

קו רכבת כבדה עם תחנות רחוקות מהערים כשיש כבר תחנות רכבת בסביבה ועם קו מקביל זה תכנון טיפשי, מנצלים את כביש 6 רק בשביל להגיד הנה בנינו מסילה בלי להסתכל על הסביבה ועל החשיבות שלה.
בא תסביר לי כיצד תחנה באחיהוד או תחנות
בקרית מוצקין, עכו ונהריה עוזרות לתושב שפרעם, בת כמעט 40000 תושבים, או לתושב טמרה בת כ-30000 תושבים, להגיע לחיפה?
אתה רוצה שתושב שפרעם יסע צפונה עד אחיהוד או לתוך קרית מוצקין כדי להגיע לרכבת לחיפה?
יש לי הרגשה שאתה לא מודע לגודל האוכלוסיה החיה ביישובים לאורך כביש 70 שהנגישות שלהם לאזור החוף (אזור כביש 4) אינה טובה.
מסילת החוף לא עוזרת כלל וכלל לישובים הנמצאים לאורך כביש 70 מדרום לאחיהוד. הם לא יסעו צפונה לאחיהוד או לתוך עכו או קרית מוצקין על מנת להגיע לחיפה.
ובאזור הזה יש שתי ערים גדולות בהרבה ממעלות ומשלומי - שפרעם וטמרה ועוד יישובים גדולים אחרים - כאבול, אעבלין ומזרחה משם גם הגוש העירוני של סכנין, עראבה ודיר חנא.
אף אחד לא יסע מסכנין לחיפה דרך עכו או אחיהוד.
 

Rubim88

New member
חבל שאתה לא קורה את מה שאני רושם

בא תסביר לי כיצד תחנה באחיהוד או תחנות
בקרית מוצקין, עכו ונהריה עוזרות לתושב שפרעם, בת כמעט 40000 תושבים, או לתושב טמרה בת כ-30000 תושבים, להגיע לחיפה?
אתה רוצה שתושב שפרעם יסע צפונה עד אחיהוד או לתוך קרית מוצקין כדי להגיע לרכבת לחיפה?
יש לי הרגשה שאתה לא מודע לגודל האוכלוסיה החיה ביישובים לאורך כביש 70 שהנגישות שלהם לאזור החוף (אזור כביש 4) אינה טובה.
מסילת החוף לא עוזרת כלל וכלל לישובים הנמצאים לאורך כביש 70 מדרום לאחיהוד. הם לא יסעו צפונה לאחיהוד או לתוך עכו או קרית מוצקין על מנת להגיע לחיפה.
ובאזור הזה יש שתי ערים גדולות בהרבה ממעלות ומשלומי - שפרעם וטמרה ועוד יישובים גדולים אחרים - כאבול, אעבלין ומזרחה משם גם הגוש העירוני של סכנין, עראבה ודיר חנא.
אף אחד לא יסע מסכנין לחיפה דרך עכו או אחיהוד.
חבל שאתה לא קורה את מה שאני רושם
רשמתי בדיוק מה אני חושב לגבי טמרה-שפרעם-אעבלין, הם נמצאים במצב שונה מהישובים שקרובים לאחיהוד מצפון.
סכנין עראבה ודיר חנא הרבה יותר קרובים לכרמיאל, למרות שבהחלט ניתן לחבר אותם גם ברק"ל עם שפרעם ותמרה, מה שבטוח לא יעזור להם זו רכבת כבדה עם תחנה על כביש 6.
 

Rubim88

New member
קורא**

חבל שאתה לא קורה את מה שאני רושם
רשמתי בדיוק מה אני חושב לגבי טמרה-שפרעם-אעבלין, הם נמצאים במצב שונה מהישובים שקרובים לאחיהוד מצפון.
סכנין עראבה ודיר חנא הרבה יותר קרובים לכרמיאל, למרות שבהחלט ניתן לחבר אותם גם ברק"ל עם שפרעם ותמרה, מה שבטוח לא יעזור להם זו רכבת כבדה עם תחנה על כביש 6.
קורא**
 

נתנאל531

Well-known member
הקו עמוס בגלל תדירות נמוכה יחסית

דבר נוסף: קו הרכבת בין נהריה לחיפה עמוס כבר
היום. בראייה לעתיד לא צריך להעמיס עליו את כל הגליל המערבי. והגליל המערבי זה לא רק עכו, נהריה, כרמיאל, מעלות ושלומי.
יש בגליל המערבי לא מעט יישובים אחרים שגדולים ממעלות ושלומי ביחד.
הקו עמוס בגלל תדירות נמוכה יחסית
אם תוגדל התדירות, יפחתו העומסים. העומס הוא גם תלות של מסילה בודדת בין עכו לכרמיאל, פרוייקט ההכפלה נמצא בביצוע כבר זמן רב, מתי שהוא הוא גם יסתיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה