פרסום מעניין בעניין מסילת רכבת מתוכננת

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
וכמובן

ומה המטרה של השדרה הזו?
הרי גם הקו לנהריה והקו לכרמיאל יהיה מחוברים למסילת העמק, והיא תהיה מחוברת למסילת עירון ואז למסילה המזרחית, אז מה בדיוק מיוחד במסילת הגליל המערבי/זבולון?

הקישורית מתחלקת ל2 , האזור שמעל לאחיאוד שמקושרים עם הקו לכרמיאל והקו לנהריה אל חיפה/מסילת העמק/עירון.
אזור גליל תחתון מערבי(שפרעם תמרה וכו') שמקושרים מ2 צדדים, אחד לקו החוף וכרמיאל ועקב כך למסילת העמק ועירון, ואחד דרך נצרת ועפולה למסילת העמק ועירון, והכל בTram-train.
וכמובן
אשמח לשמוע על יתרונות התכנון הקיים מול ההצעה שלי.
 

jp3raptor

New member
פרסום מעניין בעניין מסילת רכבת מתוכננת

פרסום מעניין בעניין מסילת רכבת מתוכננת
מתוך דף הפייסבוק של ראש מועצת שלומי גבי נעמן

" בשמכם ובשמי כראש המועצה, אני מודה לשר התחבורה, חברי ישראל כץ, על עמידתו בהבטחה לחבר את שלומי למרכז הארץ באמצעות כביש 6 ורכבת ישראל. זו בשורה אדירה שתתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים, למשיכת אוכלוסייה חזקה אלינו ולהמשך התנופה של היישוב.
בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה משמעותית בלשכת ראש המועצה עם מתכנני כביש 6 שחשפה את כל התכניות.
על פי התכנית כביש 6 יכלול 4 נתיבים ותוואי הנסיעה יהיה מצומת סומך לצומת כפר יסיף, עוקף כפר יסיף לצומת כברי ויסתיים בפאתי שלומי צפון (ליד צומת ראש הנקרה). העבודות יחלו לאחר אישור התכנון. אנחנו נדרוש להאיץ את הפרוייקטים הלאומיים החשובים.
רכבת ישראל תתחבר מרכבת העמקים צומת צ'ק פוסט לרכבת עכו כרמיאל עד לשלומי צפון.
זו פריצת דרך ובשורה לתושבי שלומי והסביבה. כביש 6 מסמל את העידן החדש בתחבורה ומאפשר מעבר מהיר יותר בין הצפון לדרום. נוסיף לכך את הרכבת שתצא מכאן והדבר אומר ששלומי תהפוך תוך שנים בודדות לאחד היישובים המבוקשים בישראל ואזורי התיירות הבולטים במפת הארץ.
אנחנו מתקרבים למרכז הארץ עם חינוך איכותי, עם תושבים נפלאים ואיכותיים, עם חינוך מוביל ועם איכות חיים. יש לנו חזון ושורה של מיזמים שיתרמו לזינוק שבמשך שנים ייחלנו לו.


מקור: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=157271997805121&id=100005669649781

מופיע שם גם תמונה של השרטוט,
מישהו כבר שמע על תוכנית כזאת לבנות מסילה חדשה לאורך החלק הצפוני של כביש שש?

אני לוקח הכל בערבון מוגבל, בחירות מוניציפליות בקרוב
 
זו תוכנית באחריות חברת חוצה ישראל והיא מופיעה

פרסום מעניין בעניין מסילת רכבת מתוכננת
מתוך דף הפייסבוק של ראש מועצת שלומי גבי נעמן

" בשמכם ובשמי כראש המועצה, אני מודה לשר התחבורה, חברי ישראל כץ, על עמידתו בהבטחה לחבר את שלומי למרכז הארץ באמצעות כביש 6 ורכבת ישראל. זו בשורה אדירה שתתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים, למשיכת אוכלוסייה חזקה אלינו ולהמשך התנופה של היישוב.
בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה משמעותית בלשכת ראש המועצה עם מתכנני כביש 6 שחשפה את כל התכניות.
על פי התכנית כביש 6 יכלול 4 נתיבים ותוואי הנסיעה יהיה מצומת סומך לצומת כפר יסיף, עוקף כפר יסיף לצומת כברי ויסתיים בפאתי שלומי צפון (ליד צומת ראש הנקרה). העבודות יחלו לאחר אישור התכנון. אנחנו נדרוש להאיץ את הפרוייקטים הלאומיים החשובים.
רכבת ישראל תתחבר מרכבת העמקים צומת צ'ק פוסט לרכבת עכו כרמיאל עד לשלומי צפון.
זו פריצת דרך ובשורה לתושבי שלומי והסביבה. כביש 6 מסמל את העידן החדש בתחבורה ומאפשר מעבר מהיר יותר בין הצפון לדרום. נוסיף לכך את הרכבת שתצא מכאן והדבר אומר ששלומי תהפוך תוך שנים בודדות לאחד היישובים המבוקשים בישראל ואזורי התיירות הבולטים במפת הארץ.
אנחנו מתקרבים למרכז הארץ עם חינוך איכותי, עם תושבים נפלאים ואיכותיים, עם חינוך מוביל ועם איכות חיים. יש לנו חזון ושורה של מיזמים שיתרמו לזינוק שבמשך שנים ייחלנו לו.


מקור: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=157271997805121&id=100005669649781

מופיע שם גם תמונה של השרטוט,
מישהו כבר שמע על תוכנית כזאת לבנות מסילה חדשה לאורך החלק הצפוני של כביש שש?

אני לוקח הכל בערבון מוגבל, בחירות מוניציפליות בקרוב
זו תוכנית באחריות חברת חוצה ישראל והיא מופיעה
באתר החברה כבר הרבה זמן.
 

jp3raptor

New member
תודה, אני חושב שראיתי את זה פעם

זו תוכנית באחריות חברת חוצה ישראל והיא מופיעה
באתר החברה כבר הרבה זמן.
תודה, אני חושב שראיתי את זה פעם
התחנה שראש המועצה קורא "שלומי צפון" נראת רחוקה מאוד משלומי.
רק שלא יהיה מצב של דימונה 2
 

zvir1

New member
ובשביל מה צריך מסילת גליל מערבי?

תודה, אני חושב שראיתי את זה פעם
התחנה שראש המועצה קורא "שלומי צפון" נראת רחוקה מאוד משלומי.
רק שלא יהיה מצב של דימונה 2
ובשביל מה צריך מסילת גליל מערבי?
כשניתן בהוצאה פעוטה לחדש את קו הרכבת הקיים נהריה -בצת.
בבצת לבנות תחנת נוסעים ודיפו לסוף הקו במקום הבעיה כיום בנהריה.
בצת קרובה מרחק 3 דקות נסיעה בשאטל ממרכז שלומי.
למה להוציא מיליארדים שאפשר לעשות את זה בגרושים?
 
לאורך כביש 70 יש יישובים גדולים בהרבה משלומי

ובשביל מה צריך מסילת גליל מערבי?
כשניתן בהוצאה פעוטה לחדש את קו הרכבת הקיים נהריה -בצת.
בבצת לבנות תחנת נוסעים ודיפו לסוף הקו במקום הבעיה כיום בנהריה.
בצת קרובה מרחק 3 דקות נסיעה בשאטל ממרכז שלומי.
למה להוציא מיליארדים שאפשר לעשות את זה בגרושים?
לאורך כביש 70 יש יישובים גדולים בהרבה משלומי
שאוכלוסייתה לא מגיעה אפילו לרבבה אחת.
המטרה של מסילות הגליל המערבי וזבולון אינה רק וגם לא בעיקר לשרת את שלומי, אלא הרבה יישובים וגם ערים בגליל המערבי, כמו שפרעם, אעבלין, טמרה, כאבול, כפר יאסיף, אבו סנאן וגם ישובים קטנים יותר.
 

Rubim88

New member
ואיך בדיוק קו רכבת כבדה

לאורך כביש 70 יש יישובים גדולים בהרבה משלומי
שאוכלוסייתה לא מגיעה אפילו לרבבה אחת.
המטרה של מסילות הגליל המערבי וזבולון אינה רק וגם לא בעיקר לשרת את שלומי, אלא הרבה יישובים וגם ערים בגליל המערבי, כמו שפרעם, אעבלין, טמרה, כאבול, כפר יאסיף, אבו סנאן וגם ישובים קטנים יותר.
ואיך בדיוק קו רכבת כבדה
עם 3 תחנות לא נגישות במיוחד שבמרחק קטן ובמקביל לו עובר קו נוסף(וראשי) עוזר?
 
כפי שקו הרכבת הכבדה שבין באר שבע לאשקלון

ואיך בדיוק קו רכבת כבדה
עם 3 תחנות לא נגישות במיוחד שבמרחק קטן ובמקביל לו עובר קו נוסף(וראשי) עוזר?
כפי שקו הרכבת הכבדה שבין באר שבע לאשקלון
יעזור וכפי שקו רכבת העמק יעזור.
האזור הזה הוא אזור מאוכלס ביותר שקשור מאוד ביומיום לחיפה.
מסילת החוף בין נהריה לחיפה לא מאוד קרובה וגם לא מאוד נגישה לתושבי הרצועה הסמוכה לכביש 70. ליסוע בין טמרה לחיפה דרך קרית מוצקין פנימה או מכפר יאסיף לחיפה דרך מרכז עכו אלה לא ממש דרכים אופטימליות ונוחות.
צריך לזכור שתחנות עכו וקרית מוצקין ובמידה מסויימת גם תחנת נהריה נמצאות בתוך הערים ויש מעט כבישי רוחב שעמוסים גם כך המקשרים בין ציר 70 לערים הללו.
לכן מסילה כזו שתשרת רכבות פרבריות לחיפה תעזור מאוד להקטנת העומסים באזור הזה.
התחנות שיהיו לאורך מסילה כזו בכל מקרה יהיו יותר נגישות לאותם יישובים מאשר תחנות נהריה, עכו וקרית מוצקין.
וגם מאשר תחנה עתידית ליד מרכזית הקריות.
 
קו הרכבת באר שבע אשקלון יעזור? למי?

כפי שקו הרכבת הכבדה שבין באר שבע לאשקלון
יעזור וכפי שקו רכבת העמק יעזור.
האזור הזה הוא אזור מאוכלס ביותר שקשור מאוד ביומיום לחיפה.
מסילת החוף בין נהריה לחיפה לא מאוד קרובה וגם לא מאוד נגישה לתושבי הרצועה הסמוכה לכביש 70. ליסוע בין טמרה לחיפה דרך קרית מוצקין פנימה או מכפר יאסיף לחיפה דרך מרכז עכו אלה לא ממש דרכים אופטימליות ונוחות.
צריך לזכור שתחנות עכו וקרית מוצקין ובמידה מסויימת גם תחנת נהריה נמצאות בתוך הערים ויש מעט כבישי רוחב שעמוסים גם כך המקשרים בין ציר 70 לערים הללו.
לכן מסילה כזו שתשרת רכבות פרבריות לחיפה תעזור מאוד להקטנת העומסים באזור הזה.
התחנות שיהיו לאורך מסילה כזו בכל מקרה יהיו יותר נגישות לאותם יישובים מאשר תחנות נהריה, עכו וקרית מוצקין.
וגם מאשר תחנה עתידית ליד מרכזית הקריות.
קו הרכבת באר שבע אשקלון יעזור? למי?
לכתבי התבחורה הצביורית? שוב קו שלא מועיל בכלום, בטח ובטח לא בזמן הנסיעה מאשקלון לבאר שבע שאמור לקחת כ50 דקות( ברכב,זה כ35 דק, באוטבוס ישיר 44 דק) אני עדין לא מבין למה כל התחבורה הצבירורית פה דפוקה ולא מעוילה לכלום מבחנת גם זמני הניסעה וגם במחירים(שאגב מאוד יקרים פה, לצערי הציבור פה בעיר שותק ולכן הוא גם משלם על זה פה)
 

Rubim88

New member
אתה משווה אגסים לתפוחים

כפי שקו הרכבת הכבדה שבין באר שבע לאשקלון
יעזור וכפי שקו רכבת העמק יעזור.
האזור הזה הוא אזור מאוכלס ביותר שקשור מאוד ביומיום לחיפה.
מסילת החוף בין נהריה לחיפה לא מאוד קרובה וגם לא מאוד נגישה לתושבי הרצועה הסמוכה לכביש 70. ליסוע בין טמרה לחיפה דרך קרית מוצקין פנימה או מכפר יאסיף לחיפה דרך מרכז עכו אלה לא ממש דרכים אופטימליות ונוחות.
צריך לזכור שתחנות עכו וקרית מוצקין ובמידה מסויימת גם תחנת נהריה נמצאות בתוך הערים ויש מעט כבישי רוחב שעמוסים גם כך המקשרים בין ציר 70 לערים הללו.
לכן מסילה כזו שתשרת רכבות פרבריות לחיפה תעזור מאוד להקטנת העומסים באזור הזה.
התחנות שיהיו לאורך מסילה כזו בכל מקרה יהיו יותר נגישות לאותם יישובים מאשר תחנות נהריה, עכו וקרית מוצקין.
וגם מאשר תחנה עתידית ליד מרכזית הקריות.
אתה משווה אגסים לתפוחים
הקו בין באר שבע לאשקלון מחבר 3 ערים גדולות, בנוסף לערים הקטנות שבניהם, אין לו קו מקביל קרוב המרחקים בין הערים גדול וגם מיקום התחנות הרבה יותר טוב מב"קו הגליל המערבי"
גם לקו לרכבת העמק אין קו מקביל לו, אבל אני בהחלט בספק עד כמה הקטע בין בית שאן לעפולה יעזור לתושבים שם כשהתחנה כל כך רחוקה מהעיר(ועוד עם הואדי של נחל חרוד באמצע), ואת זה אני לא אומר בתור זלזול או משהו אלא מתוך ניסיון והכירות של המציאות(20 שנה גרתי בבית שאן).
אני לא אמרתי שהם צריכים לנסוע לעכו מוצקין או נהריה.
לכל מי שגר בסביבה של אחיהוד יש את תחנת אחיהוד, לאנשים שצריכים לקחת אוטובוס לתחנה היא קרובה באותה מידה, ומי שבא עם רכב המרחקים הזה לא משנה בכלל.
אם רוצים לקרב את התושבים שגרים מעל כפר יאסיף לחיפה אפשר פשוט להאריך קצת את הקו מנהריה לאזור כברי.
האזור של שפרעם,טמרה אעבלין זה עניין אחר, הוא קרוב לחיפה ויותר מאוכלס אבל הוא לא אזור שטוח ותחנות רכבת כבדה תהיה רחוקה מהעיר. אפשר לחבר אותם לחיפה עם מטרונית או ברק"ל(Tramtrain) שגם תוכל להכנס לערים וגם תשתלב עם מסילת הרק"ל לנצרת, פתרון הרבה יותר טוב מקו רכבת כבדה.
 
אוקיי, ראיתי רק עכשיו את התשובה הזו

אתה משווה אגסים לתפוחים
הקו בין באר שבע לאשקלון מחבר 3 ערים גדולות, בנוסף לערים הקטנות שבניהם, אין לו קו מקביל קרוב המרחקים בין הערים גדול וגם מיקום התחנות הרבה יותר טוב מב"קו הגליל המערבי"
גם לקו לרכבת העמק אין קו מקביל לו, אבל אני בהחלט בספק עד כמה הקטע בין בית שאן לעפולה יעזור לתושבים שם כשהתחנה כל כך רחוקה מהעיר(ועוד עם הואדי של נחל חרוד באמצע), ואת זה אני לא אומר בתור זלזול או משהו אלא מתוך ניסיון והכירות של המציאות(20 שנה גרתי בבית שאן).
אני לא אמרתי שהם צריכים לנסוע לעכו מוצקין או נהריה.
לכל מי שגר בסביבה של אחיהוד יש את תחנת אחיהוד, לאנשים שצריכים לקחת אוטובוס לתחנה היא קרובה באותה מידה, ומי שבא עם רכב המרחקים הזה לא משנה בכלל.
אם רוצים לקרב את התושבים שגרים מעל כפר יאסיף לחיפה אפשר פשוט להאריך קצת את הקו מנהריה לאזור כברי.
האזור של שפרעם,טמרה אעבלין זה עניין אחר, הוא קרוב לחיפה ויותר מאוכלס אבל הוא לא אזור שטוח ותחנות רכבת כבדה תהיה רחוקה מהעיר. אפשר לחבר אותם לחיפה עם מטרונית או ברק"ל(Tramtrain) שגם תוכל להכנס לערים וגם תשתלב עם מסילת הרק"ל לנצרת, פתרון הרבה יותר טוב מקו רכבת כבדה.
אוקיי, ראיתי רק עכשיו את התשובה הזו
אז הויכוח הוא רק"ל או רכבת כבדה.

ואגב, מה העיר הגדולה השלישית שהקו בין באר שבע לאשקלון מחבר?
נתיבות, אופקים ושדרות יחד בערך באותו גודל אוכלוסיה כמו שפרעם וטמרה יחד.
באר שבע ואשקלון יחד לא הרבה יותר גדולות מחיפה לבדה ללא שאר ערי המטרופולין.

מסילת זבולון שהיא ההמשך הדרומי של מסילת הגליל המערבי מתוכננת לחבר גם את קרית אתא (עיר של יותר מ-50 אלף תושבים) לרשת המסילות הארצית.

אז אם מסתכלים על כלל התוכניות, - מסילת הגליל המערבי, מסילת זבולון, מסילת העמק, המסילה המזרחית, כבר לא בטוח שרק"ל כפי שאתה מציע, וחיבור שלוחתי לכברי ולבצת, באמת מהווה אלטרנטיבה.
גם את כרמיאל היו שרצו לחבר עם רק"ל ולא עם רכבת כבדה ולבסוף בראייה לטווח ארוך (קישור הגליל העליון) החליטו ובצדק על רכבת כבדה.
 
נראה לי שהעיר השלישית אשדוד

אוקיי, ראיתי רק עכשיו את התשובה הזו
אז הויכוח הוא רק"ל או רכבת כבדה.

ואגב, מה העיר הגדולה השלישית שהקו בין באר שבע לאשקלון מחבר?
נתיבות, אופקים ושדרות יחד בערך באותו גודל אוכלוסיה כמו שפרעם וטמרה יחד.
באר שבע ואשקלון יחד לא הרבה יותר גדולות מחיפה לבדה ללא שאר ערי המטרופולין.

מסילת זבולון שהיא ההמשך הדרומי של מסילת הגליל המערבי מתוכננת לחבר גם את קרית אתא (עיר של יותר מ-50 אלף תושבים) לרשת המסילות הארצית.

אז אם מסתכלים על כלל התוכניות, - מסילת הגליל המערבי, מסילת זבולון, מסילת העמק, המסילה המזרחית, כבר לא בטוח שרק"ל כפי שאתה מציע, וחיבור שלוחתי לכברי ולבצת, באמת מהווה אלטרנטיבה.
גם את כרמיאל היו שרצו לחבר עם רק"ל ולא עם רכבת כבדה ולבסוף בראייה לטווח ארוך (קישור הגליל העליון) החליטו ובצדק על רכבת כבדה.
נראה לי שהעיר השלישית אשדוד
שהקו הזה מקצר לה את זמן הנסיעה ברכבת לבאר שבע
 

Rubim88

New member
הקו לא מחבר רק בין אשקלון לבאר שבע

אוקיי, ראיתי רק עכשיו את התשובה הזו
אז הויכוח הוא רק"ל או רכבת כבדה.

ואגב, מה העיר הגדולה השלישית שהקו בין באר שבע לאשקלון מחבר?
נתיבות, אופקים ושדרות יחד בערך באותו גודל אוכלוסיה כמו שפרעם וטמרה יחד.
באר שבע ואשקלון יחד לא הרבה יותר גדולות מחיפה לבדה ללא שאר ערי המטרופולין.

מסילת זבולון שהיא ההמשך הדרומי של מסילת הגליל המערבי מתוכננת לחבר גם את קרית אתא (עיר של יותר מ-50 אלף תושבים) לרשת המסילות הארצית.

אז אם מסתכלים על כלל התוכניות, - מסילת הגליל המערבי, מסילת זבולון, מסילת העמק, המסילה המזרחית, כבר לא בטוח שרק"ל כפי שאתה מציע, וחיבור שלוחתי לכברי ולבצת, באמת מהווה אלטרנטיבה.
גם את כרמיאל היו שרצו לחבר עם רק"ל ולא עם רכבת כבדה ולבסוף בראייה לטווח ארוך (קישור הגליל העליון) החליטו ובצדק על רכבת כבדה.
הקו לא מחבר רק בין אשקלון לבאר שבע
אתה משום מה שוכח שהקו הזה הוא חיבור ישיר של באר שבע עם ה"עיירות" + אשקלון+אשדוד+יבנה ראשון לציון/בת ים/חולון. בקיצור חיבור חשוב בין הרבה ערים גדולות במרחקים גדולים שלא דומה אפילו במקצת לקו גליל מערבי.

הויכוח הוא יותר מורכב, לא אמרתי להחליף את הרכבת הכבדה פשוט בקלה, ההבדל הוא יותר גדול, כל הקטע מצפון לאחיאוד מיותר כשיש את אחיאוד ואפשרות להאריך את נהריה לכברי. את אזור שפרעם טמרה קרית אתא ואפילו מזרחה יותר אפשר לחבר לחיפה ולרשת הארצית ברק"ל, היתרונות של הרק"ל פה היא תדירות גבוהה יותר, נגישות גבוהה יותר(קירבה לעיר ומספר תחנות) וגמישות באזור הלא פשוט מבחינה טופוגרפית. בגלל המרחקים הקטנים אין לרכבת הכבדה פה שום יתרון(ואשמח אם תמצא כזה) אלא רק חסרונות.

איך קשורה מסילת העמק והמסילה המזרחית לקו הגליל המערבי(כולל זבולון)? ואיך בדיוק קו רכבת כבדה מהווה יתרון על רק"ל Tram-train?

האוצר רצה לחבר את כרמיאל עם רק"ל וטוב שלא הצליח, במקרה של כרמיאל(קישור מהיר לגליל העליון) כן צריך רכבת כבדה(עמוד השדרה של מערכת התחבורה), זה לא אומר שצריך לחבר הכל ברכבת כבדה, כל מקרה והפתרון האולטימטיבי שלו.
 
מסילת זבולון מתחברת למסילת העמק

הקו לא מחבר רק בין אשקלון לבאר שבע
אתה משום מה שוכח שהקו הזה הוא חיבור ישיר של באר שבע עם ה"עיירות" + אשקלון+אשדוד+יבנה ראשון לציון/בת ים/חולון. בקיצור חיבור חשוב בין הרבה ערים גדולות במרחקים גדולים שלא דומה אפילו במקצת לקו גליל מערבי.

הויכוח הוא יותר מורכב, לא אמרתי להחליף את הרכבת הכבדה פשוט בקלה, ההבדל הוא יותר גדול, כל הקטע מצפון לאחיאוד מיותר כשיש את אחיאוד ואפשרות להאריך את נהריה לכברי. את אזור שפרעם טמרה קרית אתא ואפילו מזרחה יותר אפשר לחבר לחיפה ולרשת הארצית ברק"ל, היתרונות של הרק"ל פה היא תדירות גבוהה יותר, נגישות גבוהה יותר(קירבה לעיר ומספר תחנות) וגמישות באזור הלא פשוט מבחינה טופוגרפית. בגלל המרחקים הקטנים אין לרכבת הכבדה פה שום יתרון(ואשמח אם תמצא כזה) אלא רק חסרונות.

איך קשורה מסילת העמק והמסילה המזרחית לקו הגליל המערבי(כולל זבולון)? ואיך בדיוק קו רכבת כבדה מהווה יתרון על רק"ל Tram-train?

האוצר רצה לחבר את כרמיאל עם רק"ל וטוב שלא הצליח, במקרה של כרמיאל(קישור מהיר לגליל העליון) כן צריך רכבת כבדה(עמוד השדרה של מערכת התחבורה), זה לא אומר שצריך לחבר הכל ברכבת כבדה, כל מקרה והפתרון האולטימטיבי שלו.
מסילת זבולון מתחברת למסילת העמק
שבעתיד מתוכננת להתחבר למסילת עירון
שבעתיד מתוכננת להתחבר למסילה המזרחית

זו בעצם השדרה המזרחית של רשת הרכבות העתידית.

קח את אזור הגליל המערבי, את אזור עירון ואת אזור המשולש. כיצד אתה רואה את הקישוריות ביניהם בעוד 20-30 שנה?
 

Rubim88

New member
ומה המטרה של השדרה הזו?

מסילת זבולון מתחברת למסילת העמק
שבעתיד מתוכננת להתחבר למסילת עירון
שבעתיד מתוכננת להתחבר למסילה המזרחית

זו בעצם השדרה המזרחית של רשת הרכבות העתידית.

קח את אזור הגליל המערבי, את אזור עירון ואת אזור המשולש. כיצד אתה רואה את הקישוריות ביניהם בעוד 20-30 שנה?
ומה המטרה של השדרה הזו?
הרי גם הקו לנהריה והקו לכרמיאל יהיה מחוברים למסילת העמק, והיא תהיה מחוברת למסילת עירון ואז למסילה המזרחית, אז מה בדיוק מיוחד במסילת הגליל המערבי/זבולון?

הקישורית מתחלקת ל2 , האזור שמעל לאחיאוד שמקושרים עם הקו לכרמיאל והקו לנהריה אל חיפה/מסילת העמק/עירון.
אזור גליל תחתון מערבי(שפרעם תמרה וכו') שמקושרים מ2 צדדים, אחד לקו החוף וכרמיאל ועקב כך למסילת העמק ועירון, ואחד דרך נצרת ועפולה למסילת העמק ועירון, והכל בTram-train.
 

Rubim88

New member
וכמובן

ומה המטרה של השדרה הזו?
הרי גם הקו לנהריה והקו לכרמיאל יהיה מחוברים למסילת העמק, והיא תהיה מחוברת למסילת עירון ואז למסילה המזרחית, אז מה בדיוק מיוחד במסילת הגליל המערבי/זבולון?

הקישורית מתחלקת ל2 , האזור שמעל לאחיאוד שמקושרים עם הקו לכרמיאל והקו לנהריה אל חיפה/מסילת העמק/עירון.
אזור גליל תחתון מערבי(שפרעם תמרה וכו') שמקושרים מ2 צדדים, אחד לקו החוף וכרמיאל ועקב כך למסילת העמק ועירון, ואחד דרך נצרת ועפולה למסילת העמק ועירון, והכל בTram-train.
וכמובן
אשמח לשמוע על יתרון קו רכבת כבדה מול ההצעה שלי.
 
בבקשה, תתאר לי מסלול נסיעה רכבתי מסכנין

ומה המטרה של השדרה הזו?
הרי גם הקו לנהריה והקו לכרמיאל יהיה מחוברים למסילת העמק, והיא תהיה מחוברת למסילת עירון ואז למסילה המזרחית, אז מה בדיוק מיוחד במסילת הגליל המערבי/זבולון?

הקישורית מתחלקת ל2 , האזור שמעל לאחיאוד שמקושרים עם הקו לכרמיאל והקו לנהריה אל חיפה/מסילת העמק/עירון.
אזור גליל תחתון מערבי(שפרעם תמרה וכו') שמקושרים מ2 צדדים, אחד לקו החוף וכרמיאל ועקב כך למסילת העמק ועירון, ואחד דרך נצרת ועפולה למסילת העמק ועירון, והכל בTram-train.
בבקשה, תתאר לי מסלול נסיעה רכבתי מסכנין
לטייבה בעוד 30 שנה.
 

Rubim88

New member
אני רואה 2 אפשרויות:

בבקשה, תתאר לי מסלול נסיעה רכבתי מסכנין
לטייבה בעוד 30 שנה.
אני רואה 2 אפשרויות:
דבר ראשון אי אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום עם קישור ישיר ברכבת, זה פשוט לא עובד ככה.
מסכנין לכרמיאל עם אוטובוס/חיפה עם רק"ל(סכנין-טמרה-שפרעם-קריית אתא-חיפה), משם ברכבת לנתניה/חדרה ואז זה תלוי איך הקישור לטייבה יהיה שם או לחילופין קו בין טייבה לחיפה דרך עירון והעמק.
 
ומדוע שאדם מסכנין יעדיף ליסוע לטייבה

אני רואה 2 אפשרויות:
דבר ראשון אי אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום עם קישור ישיר ברכבת, זה פשוט לא עובד ככה.
מסכנין לכרמיאל עם אוטובוס/חיפה עם רק"ל(סכנין-טמרה-שפרעם-קריית אתא-חיפה), משם ברכבת לנתניה/חדרה ואז זה תלוי איך הקישור לטייבה יהיה שם או לחילופין קו בין טייבה לחיפה דרך עירון והעמק.
ומדוע שאדם מסכנין יעדיף ליסוע לטייבה
דרך כרמיאל או חיפה ונתניה, מאשר לעלות עם רכבו הפרטי על כביש 6 ולהגיע לטייבה בפחות מחצי הזמן (גם עם כביש 6 עמוס...)?
גם מאופקים לתל אביב אפשר להגיע עם אוטובוס לבאר שבע ומשם ברכבת.
גם משדרות לראשון לציון אפשר להגיע עם אוטובוס לאשקלון ומשם ברכבת.
להציע ליסוע מסכנין לטייבה דרך נתניה זה כמו להציע ליסוע מבית שמש לקרית גת דרך לוד.
 
צ"ל: גם אם

ומדוע שאדם מסכנין יעדיף ליסוע לטייבה
דרך כרמיאל או חיפה ונתניה, מאשר לעלות עם רכבו הפרטי על כביש 6 ולהגיע לטייבה בפחות מחצי הזמן (גם עם כביש 6 עמוס...)?
גם מאופקים לתל אביב אפשר להגיע עם אוטובוס לבאר שבע ומשם ברכבת.
גם משדרות לראשון לציון אפשר להגיע עם אוטובוס לאשקלון ומשם ברכבת.
להציע ליסוע מסכנין לטייבה דרך נתניה זה כמו להציע ליסוע מבית שמש לקרית גת דרך לוד.
צ"ל: גם אם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה