פריקה והתייעצות

lilo4

New member
פריקה והתייעצות

הייתי אתמול אצל ד"ר קאופמן לבדיקה התקופתית.... יצאתי משם עם דמעות ותסכול [לא בגלל ד"ר קאופמן חלילה, הוא מקסים].
הגעתי אליו עם רשימה של סימפטומים שהחמירו ועוד כל מיני סימפטומים קטנים וחדשים. שום דבר לא דרמטי מאוד, פשוט הכאבים קצת יותר כואבים, השבוע שלפני המחזור מציק לי במיוחד. רוב הזמן אני מצליחה לשכוח שיש לי אנדו', אבל לפעמים המחלה מרימה את הראש ומזכירה לי שהיא שם. ואז אני בעיקר מענה את עצמי במחשבות על מה שיהיה בעתיד.
בסה"כ מעבר לסימפטומים שאני מרגישה אין משהו מיוחד, האולטרסאונד והבדיקה הידנית תקינות, יש איזו ציסטה קטנה שלא ברור מה המקור שלה, טפו טפו טפו היא לא מכאיבה, לא יושבת על מקום קריטי וגם נשארת באותו הגודל כבר שנה בערך.
נוסף על הבאסה שלי מהסימפטומים שהחמירו, עברתי בדיקת פאפ שנגמרה בדימום דיי כבד שהפתיע אותי מאוד. אומנם קיבלתי הסבר הגיוני של ד"ר קאופמן שלא התרגש, וגם הסביר לי מה המקור לרגישות שלי לדימומים. ועדיין, רק הוסיף על הבאסה.

כרגע אני על גלולות ברצף, הן עשו את העבודה שלהן דיי טוב במשך שלוש שנים בערך. אבל כנראה שמיציתי את הכיוון הזה... הועלה הרעיון של טיפול בויזאבל. והאמת היא שאני בדילמות עם עצמי.
קראתי קצת חומר עכשיו, הבנתי שיחסית זו תרופה עם מעט תופעות לוואי שאמורה לתת מענה דיי טוב לכאבים. מצד שני, העלות שלה גבוהה. ומצד שלישי, ממילא אני בתקופה כ"כ עמוסה בחיים שלי כרגע, ופשוט לא רוצה להיכנס עכשיו לטיפול הורמונלי חדש, עם כל תופעות הלוואי הפוטנציאליות שיכולות להיות.
אז לפחות כרגע סיכמנו שאני אמתין עם הויזאבל ואקח את הזמן כדי לחשוב על זה. אני ממשיכה כמובן עם הגלולות, וחושבת אולי לחכות לקראת סוף סמסטר שני כדי שאני אהיה קצת יותר מאופסת על עצמי ופחות בלחץ.

זהו בגדול... בעיקר רציתי לפרוק, אני חושבת. אין לי כ"כ עם מי לדבר על זה בסביבה הקרובה שלי, בטח לא לרמה כזו של פרטים ותיאורים. הבנתי שהויזאבל חדשה בארץ, בכל זאת אם יש מישהי שמטופלת בתרופה ויכולה קצת לשפוך אור בכיוון, אני אשמח.

וחוצמזה רציתי להגיד שוב תודה שהמלצתן לי על ד"ר קאופמן. הוא מקסים, הוא רגיש לכאבים שלי ולחששות שלי, יש לו טונות של סבלנות לענות גם על השאלות התיאורטיות וההזויות שלי. וכמובן, תודה שאתן כאן
 

פז08

New member
הי יקירה......


יכולה לומר רק דברים טובים על הויזאבל. נטלתי אותה מספר חודשים אחרי הניתוח האחרון. את הניתוח האחרון עשיתי להפרדת הדבקויות באגן כתוצאה מניתוחים קודמים, שגרמו לי לכאבי אגן כרוניים.
ד"ר שינמן הציע לאחר הניתוח שאתחיל בויזאבל וכך עשיתי. לקחתי מספר חודשים והייתי די נטולת כאבים. בתחילה היה דימום לא סדיר שבהמשך נפסק והייתי ללא ווסת. הפסקתי ויזאבל רק משום שהתחלתי בתהליך של שימור פריון.
תופעות לוואי משמעותיות לא היו. אני אישית כאמור ממליצה, לי זה עזר אבל צריך לזכור שזה מאוד אינדווידואלי......
אכן, החסרון הגדול הוא המחיר, אבל הבנתי שהחברה כעת מנסה למצוא פתרונות להוזלת העלויות מאחר וגם השנה התרופה לא נכנסה לסל.
מקווה שבעתיד יימצא פתרון לעלות של התרופה.
 

lilo4

New member
תודה רבה על התגובה


בת'כלס אני לא מצפה לשמוע תשובה חד משמעית לגבי הוויזאבל, אני יודעת שאף אחד לא יכול להבטיח לי שלא יהיו לי תופעות לוואי. אני זוכרת כשהתחלתי עם הגלולות וכשהחלפתי סוגים שונים שהיו לי בהתחלה תופעות לוואי מציקות עד שהכול התייצב. בגלל זה החלטתי לחכות עם זה לחופשת הקיץ, ככה שגם אם יהיו תופעות לוואי הזויות לפחות אני אהיה הרבה יותר בבית ויהיה לי יותר קל להתמודד עם זה.
אבל אני שמחה לשמוע שזה עוזר ועושה טוב, קראתי עוד קצת חומר וראיתי שזה באמת אמור להיות טיפול יעיל. אז אני אחכה עם זה קצת עכשיו כי כרגע זה באמת לא מתאים. המחיר כבד לי כרגע, בזה אין ספק... למזלי ההורים שלי תומכים בי מאוד ואם אני אצטרך הם יעזרו לי גם לממן את הטיפול, אני גם יודעת שבשנה ב' אני אוכל לעבוד יותר ויהיה קל יותר לממן את הטיפול.

המון המון תודה שאתן כאן
 
מסכימה עם פז

הויזאבל באמת עשה לי רק טוב, אחרי שנסיון עם גלולות לא צלח. חייבת להודות שלמרות הויזאבל הכאבים המשיכו להתפשט אבל לא היו לי דימומים כלל, מה ששיפר חלק מהתסמינים.
 
למעלה