פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
 

בועז ל

New member
המשך סקירת הטקס

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
המשך סקירת הטקס
די קשה לכנות את אירוע פריצת המנהרה שנערך ביום ה' כטקס. במיוחד לא כאשר מדובר בחברה כ"מנרב", שעד כה הפיקה את הטקסים המכובדים ביותר שבהם השתתפתי.
כבר בשעה 10:00 האירוע אמור היה להתחיל. מארגנת הטקס, "מנרב", גידרה את המתחם, תלתה את דגלי המדינה, החברה ודגלי MMS. באופן מפתיע לא נתלו דגלי הרכבת.
 

בועז ל

New member
המנהרה הדרומית

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
המנהרה הדרומית
שטח הטקס גודר ובמקום לא הוצבו כלל כיסאות. דקות ספורות לאחר השעה 10:00 החלו להגיע האורחים. רובם נמנים על העובדים בפרויקט. שוב ניתן לשמוע לפחות שבע שפות באתר. רגע לפני שהוא עובר ל"סיטיפס", מגיע המשנה למנכ"ל הרכבת, ירון רביד. כהרגלו, תמיד מופיע בזמן ועובד עד הרגע האחרון. חלק נכבד מהתקדמות הפרויקט בשנים האחרונות נזקף לזכותו. אחריו ובאיחור מסוים מגיעים מנכ"ל הרכבת ובעליה של "מנרב", אברהם קוזניצקי. בתו של הבעלים ומארגנת הטקסים הקודמים, נמצאת אף היא באתר. הפעם אין שגריר, אין גם שר ואין בכירים רבים בענף, אותם אני רואה בד"כ בטקסים מעין זה. אין גם וודקה ואין במת נאומים, אבל יש כיבוד קל ובקבוקי מים שבחום אוגוסט מחוסלים בתוך עשרים דקות. אספקת מים אינה מגיעה ואנו נאלצים ל"בלות" בעמידה למעלה משעה וחצי בשמש הקופחת בתקווה שגברת "אירינה זיוה" (ה-TBM למי ששכח) תשבור עבורנו את השרב. לא מעט מהנוכחים שהגיעו עזבו כעבור זמן קצר את המקום עקב התנאים הבלתי נוחים.

בתמונה: לכל חברה דרך משלה לסיים מנהרה. "בחפיר יבנה בנתה "שפיר" מעין 'גמלון' לפתחי החפיר. "מנרב" בחרה בסיומת שנראית בתמונה.
 
תולי התולעת!

המנהרה הדרומית
שטח הטקס גודר ובמקום לא הוצבו כלל כיסאות. דקות ספורות לאחר השעה 10:00 החלו להגיע האורחים. רובם נמנים על העובדים בפרויקט. שוב ניתן לשמוע לפחות שבע שפות באתר. רגע לפני שהוא עובר ל"סיטיפס", מגיע המשנה למנכ"ל הרכבת, ירון רביד. כהרגלו, תמיד מופיע בזמן ועובד עד הרגע האחרון. חלק נכבד מהתקדמות הפרויקט בשנים האחרונות נזקף לזכותו. אחריו ובאיחור מסוים מגיעים מנכ"ל הרכבת ובעליה של "מנרב", אברהם קוזניצקי. בתו של הבעלים ומארגנת הטקסים הקודמים, נמצאת אף היא באתר. הפעם אין שגריר, אין גם שר ואין בכירים רבים בענף, אותם אני רואה בד"כ בטקסים מעין זה. אין גם וודקה ואין במת נאומים, אבל יש כיבוד קל ובקבוקי מים שבחום אוגוסט מחוסלים בתוך עשרים דקות. אספקת מים אינה מגיעה ואנו נאלצים ל"בלות" בעמידה למעלה משעה וחצי בשמש הקופחת בתקווה שגברת "אירינה זיוה" (ה-TBM למי ששכח) תשבור עבורנו את השרב. לא מעט מהנוכחים שהגיעו עזבו כעבור זמן קצר את המקום עקב התנאים הבלתי נוחים.

בתמונה: לכל חברה דרך משלה לסיים מנהרה. "בחפיר יבנה בנתה "שפיר" מעין 'גמלון' לפתחי החפיר. "מנרב" בחרה בסיומת שנראית בתמונה.
תולי התולעת!
גם במנהרה 3 זאת תולי (אחרת).
 

בועז ל

New member
סיום הכרייה?

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
סיום הכרייה?
בשבילי כן, עבור דרור סופרו, ראש המנהלת, עדיין לא. דרור "מזכיר" לי את העבודות על מנהרות המילוט, שנמשכות בתוך המנהרה. על חמש מהן ניתן לסמן כבר
, ארבע נוספות נמצאת במקביל בביצוע. אני מנצל את ההזדמנות ושואל את דרור על תחנת האומה ופיר הדרגנועים. דרור מנסה ללא הצלחה לצנן את התעניינותי ("הפיר?! זה בסה"כ 15 מ'...אין עדיין מה לראות"). שנינו יודעים שלהתעניינות זו יש מחיר שנקרא סיור.
 

amit1270

New member
יהיה שם יופי של פורטל

סיום הכרייה?
בשבילי כן, עבור דרור סופרו, ראש המנהלת, עדיין לא. דרור "מזכיר" לי את העבודות על מנהרות המילוט, שנמשכות בתוך המנהרה. על חמש מהן ניתן לסמן כבר
, ארבע נוספות נמצאת במקביל בביצוע. אני מנצל את ההזדמנות ושואל את דרור על תחנת האומה ופיר הדרגנועים. דרור מנסה ללא הצלחה לצנן את התעניינותי ("הפיר?! זה בסה"כ 15 מ'...אין עדיין מה לראות"). שנינו יודעים שלהתעניינות זו יש מחיר שנקרא סיור.
יהיה שם יופי של פורטל
 

בועז ל

New member
ברקע - צלילי המסוע.

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
ברקע - צלילי המסוע.
בבוקר הטקס חודשה הכרייה במנהרה 3. במשך שבועיים הושבתו מכונות הכרייה, שבמהלכם ספגה "שפיר" נזק בן מיליוני ₪ - 520,000 שקל ליום השבתה. יחסי העבודה המורכבים שבין "שפיר" לרכבת תוארו כאן ובתקשורת בהרחבה. השאלה שנצטרך להתעניין בה היא: מי יספוג את נזקי ההשבתה - הקבלן או הרכבת (כלומר אנחנו הציבור). מבלי להיכנס לשאלת האחריות בכרייה השגויה, לא אופתע לגלות שייעשה ניסיון לגלגל את עלות ההשבתה על הרכבת.
 

בועז ל

New member
שינוי התוואי וחידוש הכרייה

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
שינוי התוואי וחידוש הכרייה
שאלה חשובה שלא נשאלה בכתבתו של בר אלי, אך הוזכרה ע"י אריק עוסקת בתוצאות תיקון התוואי המתוכנן מחדש על משך הנסיעה בקו. ובכן, ע"פ אגף התכנון של הרכבת, לא יחול במשך הנסיעה המקורי. ואם בזמני נסיעה עסקינן, זה המקום לספר על שינוי פרסונלי שמבצע מנכ"ל הרכבת באגף התפעול. מנהל האגף מועבר לחטיבת המטענים. מהי סיבת המהלך והאם הדבר ישפיע במשהו על תופעת הריפודים? עוד מוקדם לומר.
 

amit1270

New member
התכנית: להכניס לשירות קרונות משא מרופדים

שינוי התוואי וחידוש הכרייה
שאלה חשובה שלא נשאלה בכתבתו של בר אלי, אך הוזכרה ע"י אריק עוסקת בתוצאות תיקון התוואי המתוכנן מחדש על משך הנסיעה בקו. ובכן, ע"פ אגף התכנון של הרכבת, לא יחול במשך הנסיעה המקורי. ואם בזמני נסיעה עסקינן, זה המקום לספר על שינוי פרסונלי שמבצע מנכ"ל הרכבת באגף התפעול. מנהל האגף מועבר לחטיבת המטענים. מהי סיבת המהלך והאם הדבר ישפיע במשהו על תופעת הריפודים? עוד מוקדם לומר.
התכנית: להכניס לשירות קרונות משא מרופדים
 

בועז ל

New member
ההצגה מתחילה

פריצת מנהרה 1 הצפונית של קו A1
ההצגה מתחילה
בלי שום הודעה מראש, מתחילה לפתע מכונת הכרייה לפעול. זה קורה לקראת 10:40. הגברת עובדת בקצב אטי וחולף לא מעט זמן עד שנראים שינויים כלשהם בקשת המנהרה. החום והדז'ה וו מבריח חלק לא מבוטל של האורחים. במקום נשארים ה"שרוטים" ואנשי המקצוע שקשורים ישירות לפרויקט.
 

darkshadow1

New member
למה להשקיע בשליחת כתבים?

תקשורת
למעט ערוץ 9, לא נרשמה נוכחות של התקשורת בטקס.
בתמונה: ידיד הפורום, סרגיי, מעניק ריאיון בשפה הרוסית לכתבי הערוץ.
למה להשקיע בשליחת כתבים?
אפשר להסתפק בחמישה פרשנים באולפן שיפטפטו במשך שעה על התקיפה בסוריה. הרי גם כשכל ההערכות שלהם לא עומדות במבחן המציאות- לציבור יש זיכרון קצר ולכן זה לא משנה.
 

בועז ל

New member
ברשותך, נדלג על סוריה ונישאר בשער הגיא.

למה להשקיע בשליחת כתבים?
אפשר להסתפק בחמישה פרשנים באולפן שיפטפטו במשך שעה על התקיפה בסוריה. הרי גם כשכל ההערכות שלהם לא עומדות במבחן המציאות- לציבור יש זיכרון קצר ולכן זה לא משנה.
ברשותך, נדלג על סוריה ונישאר בשער הגיא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה