פריצת דרך בפרויקט מהיר לעיר בגבעתיים
פריצת דרך בפרויקט מהיר לעיר בגבעתיים
מצורף לינק לכתבה אתמול לגבי הסיכום אליו הגיעו עירית גבעתיים ונתיבי איילון בדבר הקמת נת"צ ברחוב כצנלסון.
https://www.ynet.co.il/wheels/artic...m5xN12GKLyU9xChJeip7zs_BA7wE0gtn4wdqsxKlyoROg
אכן אלה בשורות מצוינות.
עירית גבעתיים התנגדה לתכנון המקורי במשך כמה וכמה שנים בגלל אובדן מקומות החניה לאורך הרחוב. בשלב מסויים ראש העיר דרש הקמת חניון חלופי.
היו לכן חבלי לידה קשים במיוחד. חשוב שהגיעו לעמק השווה ויוצאים לדרך, אפילו אם זה לא הפתרון האופטימלי בלשון המעטה (ראו להלן).
יש לי מספר הערות/הסתייגויות:
1. כדי לא לפגוע במקומות החניה (שהרי זה היה כאמור סלע המחלוקת בחניות, בחרו בפתרון לפיו הנתיב יהיה בצד ימין ולא במרכז הכביש. ברור שזה יפגע משמעותית באיכות הפתרון.
2. לאור המצב הנוכחי ברחובות מהסוג הזה של חניות וחניות כפולות שהרי זה רחוב מסחרי, ברור שהפתרון הזה מחייב תהליך ארוך של אכיפה מוגברת הכוללת גרירה תמידית. ללא אכיפה משמעותית, פשוט חבל על הכסף. מומלץ להתחיל את האכיפה כעת , הרבה טרם תחילת הפרויקט. זה כבר ייצר הקלה משמעותית.
3. גם הפתרון הזה הוא פתרון זמני שהרי בעוד שנים ספורות יתחילו לחפור את תחנת המטרו בקטע שבין ויצמן לקק"ל. האם התכנון התחשב בנתון הזה? אם לא, יש בעיה.
4. מדוע הפתרון אינו פתרון כולל והוא מכסה רק קטע? מדוע אינו כולל את רחוב ויצמן שהינו רחוב ראשי בעיר שמצטלב עם כצנלסון? גם עבורו יש תכנון של נתיבי איילון אך נראה שלא סיכמו. לדעתי ללא פתרון של קטע זה, לא יעזור הפתרון בכצנלסון!
פריצת דרך בפרויקט מהיר לעיר בגבעתיים
מצורף לינק לכתבה אתמול לגבי הסיכום אליו הגיעו עירית גבעתיים ונתיבי איילון בדבר הקמת נת"צ ברחוב כצנלסון.
https://www.ynet.co.il/wheels/artic...m5xN12GKLyU9xChJeip7zs_BA7wE0gtn4wdqsxKlyoROg
אכן אלה בשורות מצוינות.
עירית גבעתיים התנגדה לתכנון המקורי במשך כמה וכמה שנים בגלל אובדן מקומות החניה לאורך הרחוב. בשלב מסויים ראש העיר דרש הקמת חניון חלופי.
היו לכן חבלי לידה קשים במיוחד. חשוב שהגיעו לעמק השווה ויוצאים לדרך, אפילו אם זה לא הפתרון האופטימלי בלשון המעטה (ראו להלן).
יש לי מספר הערות/הסתייגויות:
1. כדי לא לפגוע במקומות החניה (שהרי זה היה כאמור סלע המחלוקת בחניות, בחרו בפתרון לפיו הנתיב יהיה בצד ימין ולא במרכז הכביש. ברור שזה יפגע משמעותית באיכות הפתרון.
2. לאור המצב הנוכחי ברחובות מהסוג הזה של חניות וחניות כפולות שהרי זה רחוב מסחרי, ברור שהפתרון הזה מחייב תהליך ארוך של אכיפה מוגברת הכוללת גרירה תמידית. ללא אכיפה משמעותית, פשוט חבל על הכסף. מומלץ להתחיל את האכיפה כעת , הרבה טרם תחילת הפרויקט. זה כבר ייצר הקלה משמעותית.
3. גם הפתרון הזה הוא פתרון זמני שהרי בעוד שנים ספורות יתחילו לחפור את תחנת המטרו בקטע שבין ויצמן לקק"ל. האם התכנון התחשב בנתון הזה? אם לא, יש בעיה.
4. מדוע הפתרון אינו פתרון כולל והוא מכסה רק קטע? מדוע אינו כולל את רחוב ויצמן שהינו רחוב ראשי בעיר שמצטלב עם כצנלסון? גם עבורו יש תכנון של נתיבי איילון אך נראה שלא סיכמו. לדעתי ללא פתרון של קטע זה, לא יעזור הפתרון בכצנלסון!