פריצת דרך בהסכם התעופה עם תאילנד

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
פריצת דרך בהסכם התעופה עם תאילנד

פריצת דרך בהסכם התעופה עם תאילנד
אל על תוכל לטוס לסינגפור דרך בנגקוק ישראל ותאילנד חתמו היום (23.1.03) על הסכם תעופה, שיאפשר לראשונה לחברת אל על לטוס מנמל התעופה בן גוריון לסינגפור, דרך בנגקוק ולקחת נוסעים מבנגקוק לסינגפור. ההסכם שנחתם בבנגקוק לאחר סדרה ל שיחות בנושא, מאפשר לחברות התעופה הלאומיות של שתי המדינות אל על ו- Thai-Airlines להגדיל את תדירות הטיסות הסדירות בניהן, מארבע טיסות כיום, לשבע טיסות שבועיות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי מדובר בהסכם בעל חשיבות רבה עבור אל על, שכן הוא פותח בפניה אפשרויות נוספות להרחיב את פעילויותיה העיסקיות במזרח הרחוק. על הסכם התעופה חתמו סגן ראש מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, אריק בן ארי ועמיתו התאילנדי, צ´איסק אנגקסוואן. הסכם התעופה האחרון שנחתם בין ישראל ותאילנד היה בשנת 1994. הסכם זה איפשר לחברות התעופה של שתי המדינות לבצע עד שלוש טיסות שבועיות, לעומת שתיים שאושרו עד להסכם זה. בהסכם התעופה שנחתם בשנת 1994 לא אישרו התאילנדים לאל על לבצע טיסות המשך מעבר לבנגקוק ורק עתה נעתרו התאילנדים לבקשת מינהל התעופה האזרחית לאשר טיסות המשך לסינגפור. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
ירידה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל

פריצת דרך בהסכם התעופה עם תאילנד
אל על תוכל לטוס לסינגפור דרך בנגקוק ישראל ותאילנד חתמו היום (23.1.03) על הסכם תעופה, שיאפשר לראשונה לחברת אל על לטוס מנמל התעופה בן גוריון לסינגפור, דרך בנגקוק ולקחת נוסעים מבנגקוק לסינגפור. ההסכם שנחתם בבנגקוק לאחר סדרה ל שיחות בנושא, מאפשר לחברות התעופה הלאומיות של שתי המדינות אל על ו- Thai-Airlines להגדיל את תדירות הטיסות הסדירות בניהן, מארבע טיסות כיום, לשבע טיסות שבועיות. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי מדובר בהסכם בעל חשיבות רבה עבור אל על, שכן הוא פותח בפניה אפשרויות נוספות להרחיב את פעילויותיה העיסקיות במזרח הרחוק. על הסכם התעופה חתמו סגן ראש מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, אריק בן ארי ועמיתו התאילנדי, צ´איסק אנגקסוואן. הסכם התעופה האחרון שנחתם בין ישראל ותאילנד היה בשנת 1994. הסכם זה איפשר לחברות התעופה של שתי המדינות לבצע עד שלוש טיסות שבועיות, לעומת שתיים שאושרו עד להסכם זה. בהסכם התעופה שנחתם בשנת 1994 לא אישרו התאילנדים לאל על לבצע טיסות המשך מעבר לבנגקוק ורק עתה נעתרו התאילנדים לבקשת מינהל התעופה האזרחית לאשר טיסות המשך לסינגפור. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
ירידה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל
אחרי למעלה מעשור: לראשונה ירידה במספר הישראלים היוצאים לחו"ל בשנת 2002 בשנת 2002 נרשמו 3.27 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים בהשוואה ל- 3.56 מיליון יציאות לחו"ל שנרשמו בשנת 2001- ירידה של 8%. ירידה זו מהווה מפנה שהחל כבר בשנת 2001 בה הסתמנה יציבות לאחר עשור שבו נרשם גידול של כ –14% בממוצע לשנה במספר היציאות לחו"ל של ישראלים. המפנה הוא ככל הנראה תוצאה של מספר גורמים: האירועים הביטחוניים שהחלו באוקטובר 2000 באזורנו, עליית שערי מטבעות החוץ והמיתון הכלכלי בארץ. עם זאת יצויין כי הירידה במספר היציאות לחו"ל של ישראלים לוותה בגידול במספר לינות ישראלים במלונות בארץ, של כ- 10% בממוצע לשנה, בשנתיים האחרונות (2001-2002). מתוך כלל היציאות לחו"ל של ישראלים , 2.83 מיליון (86% מכלל היוצאים) יצאו לחו"ל בדרך האוויר, 8% פחות מאשר בשנת 2001. בדרך היבשה יצאו 377 אלף ישראלים, בהשוואה ל- 394 אלף בשנת 2001 (ירידה של 4%). מיציאות ישראלים דרך היבשה, 60% (226 אלף) נרשמו במעברי הגבול לירדן (מעברי "נהר הירדן" "אלנבי" ו"ערבה"), והשאר (40% ) במעבר הגבול בטאבה לעומת מעל ל- 60% בשנים שלפני פרוץ האירועים הביטחוניים (בעיקר יציאות של ערביי ישראל). התנועה דרך מעבר רפיח כמעט פסקה: כ- 1,700 יציאות לשנה בשנים 2001 ו- 2002 בהשוואה ל- 30 אלף בממוצע לשנה בחמש השנים קודם לכן (1996-2000). במספר היציאות לירדן נרשמה ירידה של 18% ובמספר היציאות למצרים נרשמה עלייה של 27% - 151 אלף יציאות, עם זאת, מספר זה נמוך בכ- 60% ממספר היציאות למצרים בשנים 1999 - 2000. על כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על סמך נתונים המבוססים על רישום תנועות הישראלים בגבולות. נתונים מנוכי עונתיות ומגמה נתוני יציאות לחו"ל של ישראלים מושפעים מעונתיות חודשית גבוהה, על כן יש לנתחם על סמך הנתונים מנוכי העונתיות והמגמה. עם זאת יודגש כי בשל שיטת חישוב המגמה של נתונים מנוכי עונתיות הנהוגה בלמ"ס ,המגמה של החודשים האחרונים עשויה להשתנות עם קבלת נתונים חדשים בעתיד. סך כל היציאות מניתוח נתוני המגמה עולה, כי בחודש יוני 2002 נבלמה הירידה שהחלה בחודש יוני 2001 . בכך נרשמה נקודת מפנה במגמה - דהיינו מעבר מקצב שינוי שלילי לקצב גידול חיובי: לאחר ירידות של 0.8% בממוצע לחודש, ב-12 החודשים יוני 2001 - מאי 2002, נרשם גידול של 0.4% בממוצע לחודש בשבעת החודשים יוני-דצמבר 2002. רמת היציאות במחצית השנה השניה הסתכמה ב- 278 אלף בממוצע לחודש. יציאות בדרך האוויר מניתוח נתוני המגמה עולה, כי בשבעת החודשים האחרונים של שנת 2002 (יוני-דצמבר) נרשמה גם כאן עלייה של כ- 0.4% בממוצע לחודש וזאת לאחר קצב ירידה של 1% בממוצע לחודש מיוני 2001 ועד מאי 2002. מקור: מחלקת הדוברות של הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה. כתבה: גב´ טלי רוזנפלד לקבלת הסברים והבהרות באשר לתוכן הודעה זו ניתן לפנות אל יחידת קשרי עיתונות בטל´ 6527845 –02, 235124-056
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה