פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תודה רבה וכל הכבוד על ההשקעה....

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
תודה רבה וכל הכבוד על ההשקעה....
אבל אני מסכים עם darkshadow1. עשית השוואה נחמדה, אבל אי אפשר להסיק ממנה שום דבר מעשי מכיוון שמדובר בסדרי גודל שונים לחלוטין.
 

Rubim88

New member
מסכים עם המסכים

תודה רבה וכל הכבוד על ההשקעה....
אבל אני מסכים עם darkshadow1. עשית השוואה נחמדה, אבל אי אפשר להסיק ממנה שום דבר מעשי מכיוון שמדובר בסדרי גודל שונים לחלוטין.
מסכים עם המסכים
כל הכבוד על ההשקעה, אבל די בזבוז זמן כי הרבה היא לא אומרת. אתה גם מתעלם מהנתונים המספריים במציאות.
גם העניין של ה"מפתח" חסר כל הגיון, ומספיק לעשות חישוב קצר על כמה ערים בגדלים שונים(סתם לדוגמא - מינכן, המבורג, שטוקהולם, אוסלו ומדריד) כדי להבין זאת.
 

Ccyclist

Well-known member
ד - קווי ליבת מערכת ה RER בי-ם ות"א. השוואה עד הסוף.

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
ד - קווי ליבת מערכת ה RER בי-ם ות"א. השוואה עד הסוף.
המיקום גאוגרפי קצת רנדומאלי אבל יוצר רושם של סוג הכיסוי שהמערכת ה RER הפרברית בפריס נותנת ללא המטרו. אם קשה להתייחס למפת פריס ולהגיד שמתחנה X אפשר להגיע ל Y הרי שבמפה "ישראלית" כזו ניתן להבין את טענתי שלתושב הפרברים המגיע לעיר ישנה מערכת המאפשרת גישה ליעדו מבלי לחייבו לעבור למטרו.

כל הקווים הצבעוניים שבמפה הם קווי ה RER בלבד. האזור הכהה מראה נגזרת של ליבת המטרו.

אציין שלא קל לראות תחנות שהן עיגול בצבע הקו אלא רק תחנות ראשיות עם עיגול שחור-לבן.

 

Ccyclist

Well-known member
אפשר את זה בקצת יותר גדול...

ד - קווי ליבת מערכת ה RER בי-ם ות"א. השוואה עד הסוף.
המיקום גאוגרפי קצת רנדומאלי אבל יוצר רושם של סוג הכיסוי שהמערכת ה RER הפרברית בפריס נותנת ללא המטרו. אם קשה להתייחס למפת פריס ולהגיד שמתחנה X אפשר להגיע ל Y הרי שבמפה "ישראלית" כזו ניתן להבין את טענתי שלתושב הפרברים המגיע לעיר ישנה מערכת המאפשרת גישה ליעדו מבלי לחייבו לעבור למטרו.

כל הקווים הצבעוניים שבמפה הם קווי ה RER בלבד. האזור הכהה מראה נגזרת של ליבת המטרו.

אציין שלא קל לראות תחנות שהן עיגול בצבע הקו אלא רק תחנות ראשיות עם עיגול שחור-לבן.
אפשר את זה בקצת יותר גדול...

 

yblumann

New member
Comparing apples and pears

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
Comparing apples and pears
.Knowing London Paris and Berlin well, I find it hard to understand what you are trying to say.
what your presentation fails to take account of are geography, denisty of population/use of land, communting patterns and economy.

Berlin is less dense than London- residential and commercial use. in practice what it meansare longer distances between 'places', so in order to get from A to B you need to 'commute' longer [by foot or by vehicluar means].

Of all the three, London is the most dense, and employment is centred within what is known as zone 1 +2, and that's where demand for public transport is the highest.
the same can be said of Paris, although demand is more evenly spread within Metropolitan Paris.
The tube in London and the Metro in Paris were built over 100 years ago, - both cities were much smaller, .and the resulting system served most of the habited area.
The berlin system of S Bahn was born out of military conisderation as much as commercial/economic considertions- in other words, there as part of a rail network serving not just civilian but military use.

So the story of the three system is of evolution- there is no comprehensive prior planning from the beginning to the 21st centuary[with the exception of Germany prior to WW1], .there are hundreds of plans for all three cities for new faciliies that have not been implemented.

Topography is important. you can not compare a place like Jerussalem or Hong Kong to Paris or London.
geography is a limited factor- - in matters of costs.
I suggest you look at Hong Kong and match the rail network [which is being expanded] to a geographical map, and you can see the issues for yourself.

regards

Yoram
 

Ccyclist

Well-known member
מה שייחודי לפריס הוא שהמטרו לא יוצא למטרופולין.

Comparing apples and pears
.Knowing London Paris and Berlin well, I find it hard to understand what you are trying to say.
what your presentation fails to take account of are geography, denisty of population/use of land, communting patterns and economy.

Berlin is less dense than London- residential and commercial use. in practice what it meansare longer distances between 'places', so in order to get from A to B you need to 'commute' longer [by foot or by vehicluar means].

Of all the three, London is the most dense, and employment is centred within what is known as zone 1 +2, and that's where demand for public transport is the highest.
the same can be said of Paris, although demand is more evenly spread within Metropolitan Paris.
The tube in London and the Metro in Paris were built over 100 years ago, - both cities were much smaller, .and the resulting system served most of the habited area.
The berlin system of S Bahn was born out of military conisderation as much as commercial/economic considertions- in other words, there as part of a rail network serving not just civilian but military use.

So the story of the three system is of evolution- there is no comprehensive prior planning from the beginning to the 21st centuary[with the exception of Germany prior to WW1], .there are hundreds of plans for all three cities for new faciliies that have not been implemented.

Topography is important. you can not compare a place like Jerussalem or Hong Kong to Paris or London.
geography is a limited factor- - in matters of costs.
I suggest you look at Hong Kong and match the rail network [which is being expanded] to a geographical map, and you can see the issues for yourself.

regards

Yoram
מה שייחודי לפריס הוא שהמטרו לא יוצא למטרופולין.
 

yblumann

New member
Not so

מה שייחודי לפריס הוא שהמטרו לא יוצא למטרופולין.
Not so
the U-Bahn in Berlin does not extend beyond Berlin.
berlin illustrates neatly that the distinction between 'Metro' [ubahn] and rail [S-bahn] services is rather artificial.

In Paris, the RER network also shows very clearly how artificial this distinction is. Build tunnels large enough to accomodate normal rail stock, and allowing for frequent service, and you can run through trains to and from city centres.

In London, just look at the Oveground network- especially the one serving the original east London tube line- to see how blurred is this distiction.
You can in practice triple the frequency of the overground network, matching it with the tube network..



regards

Yoram
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה