פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg

 

Ccyclist

Active member
ב - השוואה למטרופולינים אחרים, לונדון, ברלין, ת"א וי-ם.

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
ב - השוואה למטרופולינים אחרים, לונדון, ברלין, ת"א וי-ם.
כל המפות הן מצילומי מסך באותו קנה המידה שממנה "נגזרה" צללית המערכת הפריזאית.

במפה הלונדונית גוגל לא עושה טובות, יש ייצוג של התחתית בלבד ללא הרשת הפרברית. מצד שני מדהים לראות איך מרכז המטרו הפריזאי ממלא איכשהו את מערכת האוברגראונד (כתום) שהיא ברובה מערכת היקפית פנימית באזור 2, ובקושי שולחת שלוחות לאזור 3. זהו למעשה הבסיס לקביעה שמדובר במערכת מרכזית שאיננה מסתמכת על נסועה פרברית במטרופולין. לונדון רבתי והטבעת שבתוך אוטוסטרדת הטבעת M25 הן ברות השוואה לאוכלוסיית פריס רבתי.

במפה הברלינאית נראה שבגדול יש התאמה בסדר הגודל, וגוגל מראה הן את ה U Bahn והן את ה S Bahn אך יש לזכור שאוכלוסיית ברלין היא 3.5 מיליון "בלבד", אך מהמפה הברלינאית יוצאים קווים כמו U5 (חום במזרח) ו U2 (אדום במערב) שגורמים לתחום הגאוגרפי של המערכת הברלינאית להראות גדול יותר מזה של המערכת הפריזאית.

והנה הפואנטה הגאוגרפית - ההשוואה למטרופולין גוש דן, ולעיר ירושלים, ששתיהן חולקות בנוחות מפה אחת. אפילו במטרופולין גוש דן המערכת של נת"ע מתחילה לחרוג מהגבולות המקסימליים של המטרו הפריזאי, ובירושלים העיר יחד עם כל הפרברים שבתוך גבולות העיר (פסגת זאב, רמות, גילה, הר שלמה, קריית היובל וכו') ממלאים לפחות חצי משטחה של מרכז המערכת הפריזאית.





 

Ynhockey

New member
לפי קנ"מ בתחתית המפה, במפה של ישראל יש קנ"מ אחר

ב - השוואה למטרופולינים אחרים, לונדון, ברלין, ת"א וי-ם.
כל המפות הן מצילומי מסך באותו קנה המידה שממנה "נגזרה" צללית המערכת הפריזאית.

במפה הלונדונית גוגל לא עושה טובות, יש ייצוג של התחתית בלבד ללא הרשת הפרברית. מצד שני מדהים לראות איך מרכז המטרו הפריזאי ממלא איכשהו את מערכת האוברגראונד (כתום) שהיא ברובה מערכת היקפית פנימית באזור 2, ובקושי שולחת שלוחות לאזור 3. זהו למעשה הבסיס לקביעה שמדובר במערכת מרכזית שאיננה מסתמכת על נסועה פרברית במטרופולין. לונדון רבתי והטבעת שבתוך אוטוסטרדת הטבעת M25 הן ברות השוואה לאוכלוסיית פריס רבתי.

במפה הברלינאית נראה שבגדול יש התאמה בסדר הגודל, וגוגל מראה הן את ה U Bahn והן את ה S Bahn אך יש לזכור שאוכלוסיית ברלין היא 3.5 מיליון "בלבד", אך מהמפה הברלינאית יוצאים קווים כמו U5 (חום במזרח) ו U2 (אדום במערב) שגורמים לתחום הגאוגרפי של המערכת הברלינאית להראות גדול יותר מזה של המערכת הפריזאית.

והנה הפואנטה הגאוגרפית - ההשוואה למטרופולין גוש דן, ולעיר ירושלים, ששתיהן חולקות בנוחות מפה אחת. אפילו במטרופולין גוש דן המערכת של נת"ע מתחילה לחרוג מהגבולות המקסימליים של המטרו הפריזאי, ובירושלים העיר יחד עם כל הפרברים שבתוך גבולות העיר (פסגת זאב, רמות, גילה, הר שלמה, קריית היובל וכו') ממלאים לפחות חצי משטחה של מרכז המערכת הפריזאית.
לפי קנ"מ בתחתית המפה, במפה של ישראל יש קנ"מ אחר
אבל השוואות בהחלט מהניינות סה"כ.
 

Ccyclist

Active member
לעזאזל עם גוגל, המשמעות היא שערי ישראל גדולות יותר.

לפי קנ"מ בתחתית המפה, במפה של ישראל יש קנ"מ אחר
אבל השוואות בהחלט מהניינות סה"כ.
לעזאזל עם גוגל, המשמעות היא שערי ישראל גדולות יותר.
זה פיספוס של 20%, בכוונה עברתי ממקום למקום במפות גוגל מבלי להגדיל או להקטין ובדקתי שהקנ"מ שמופיע הוא של 10 ק"מ (הוא משתנה לפי זום).
&nbsp
אולי בערב אגדיל את שכבת המפה הישראלית.
 

alantan

New member
אל תשכח שמדובר בהיטל מרקטור

לעזאזל עם גוגל, המשמעות היא שערי ישראל גדולות יותר.
זה פיספוס של 20%, בכוונה עברתי ממקום למקום במפות גוגל מבלי להגדיל או להקטין ובדקתי שהקנ"מ שמופיע הוא של 10 ק"מ (הוא משתנה לפי זום).
&nbsp
אולי בערב אגדיל את שכבת המפה הישראלית.
אל תשכח שמדובר בהיטל מרקטור
מפות גוגל משתמשות בהיטל הוותיק הזה שמגדיל עצמים ככל שמתקרבים לקטבים.
 

Ccyclist

Active member
אם כך אולי עדיף לנסות מחדש בגוגל ארת' הכדורי.

אל תשכח שמדובר בהיטל מרקטור
מפות גוגל משתמשות בהיטל הוותיק הזה שמגדיל עצמים ככל שמתקרבים לקטבים.
אם כך אולי עדיף לנסות מחדש בגוגל ארת' הכדורי.
 

Ccyclist

Active member
תיקון והגדלת ערי ישראל לפי קנ"מ נכון ממפת פריס.

לעזאזל עם גוגל, המשמעות היא שערי ישראל גדולות יותר.
זה פיספוס של 20%, בכוונה עברתי ממקום למקום במפות גוגל מבלי להגדיל או להקטין ובדקתי שהקנ"מ שמופיע הוא של 10 ק"מ (הוא משתנה לפי זום).
&nbsp
אולי בערב אגדיל את שכבת המפה הישראלית.
תיקון והגדלת ערי ישראל לפי קנ"מ נכון ממפת פריס.
ניתן לראות בפינה שני קנות מידה, האחד עם קווים יובא כשכבה ממפת פריס, והשני הוא קנה המידה של ישראל שהוגדל בהתאם כדי ש10 ק"מ יהיו דומים ככל האפשר ל10 ק"מ. (הגדלה ידנית, יתכן אי דיוק קטנטן).

אזור המטרו באפור-שקוף קטן על הרשת של נת"ע המייצגת רשת הסעת המונים הנסמכת על פרברי גוש דן, ובירושלים אזור ליבת המטרו קצת מחטיא את אזור פסגת זאב.

זהו קנה המידה של המערכת שמשרתת את מרכז פריס בהשוואה לערי ישראל. משום שיש לה אלטרנטיבה פרברית שחוצה את העיר בכל כיוון ניתן לומר שעבור הבאים מהפרברים זו מערכת משלימה או משנית, ולא המערכת הראשית המביאה את הנוסע מהפרבר למרכז.

 

Ccyclist

Active member
ג - תפקידה התחבורתי של מערכת ה RER בעיר פריס עצמה

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
ג - תפקידה התחבורתי של מערכת ה RER בעיר פריס עצמה
המפה שלי משווה את מרכז מערכת ה RER לתחום המטרו אחרי ש"מחקתי" את מערכת המטרו עצמה. מפה מוצלחת יותר של מרכז מערכת ה RER ניתן לראות פה http://upload.wikimedia.org/wikiped...etwork.png/650px-Central_RER_network.png ;ויש בה פירוט נרחב של התחנות בלב המערכת.

בליבותיהם שבמרכז העיר הקו האדום A והקו הכחול B פועלים בתדירות של מטרו, פעם בשתי דקות. התדירות בליבות שאר הקווים גבוהה אף היא. הקו היחיד שמסתיים בתחנת טרמינל הוא הקו הורוד E. המערכת חוצה את מרכז העיר במספר קווים שמנגישים הן את הגדה הצפונית (הימנית) (והשאנז' אליזה) והן את הגדה הדרומית (השמאלית) ממזרח למערב, והן ציר מצפון לדרום. ניתן להחליף ממנה הן למטרו והן בין קוויה. נוסע פרברי שיעדו קרוב לתחנות הרבות של המערכת במרכז אינו חייב להחליף ממנה למטרו, ואפילו לתושבי העיר היא יכולה להיות יעילה יותר מהמטרו - למשל בנסיעה מאוסטרליץ לשאנז' דה מארס (מגדל אייפל).

 

Ccyclist

Active member
מרכז מערכת ה RER - גניבה מהלינק שלא עלה.

ג - תפקידה התחבורתי של מערכת ה RER בעיר פריס עצמה
המפה שלי משווה את מרכז מערכת ה RER לתחום המטרו אחרי ש"מחקתי" את מערכת המטרו עצמה. מפה מוצלחת יותר של מרכז מערכת ה RER ניתן לראות פה http://upload.wikimedia.org/wikiped...etwork.png/650px-Central_RER_network.png ;ויש בה פירוט נרחב של התחנות בלב המערכת.

בליבותיהם שבמרכז העיר הקו האדום A והקו הכחול B פועלים בתדירות של מטרו, פעם בשתי דקות. התדירות בליבות שאר הקווים גבוהה אף היא. הקו היחיד שמסתיים בתחנת טרמינל הוא הקו הורוד E. המערכת חוצה את מרכז העיר במספר קווים שמנגישים הן את הגדה הצפונית (הימנית) (והשאנז' אליזה) והן את הגדה הדרומית (השמאלית) ממזרח למערב, והן ציר מצפון לדרום. ניתן להחליף ממנה הן למטרו והן בין קוויה. נוסע פרברי שיעדו קרוב לתחנות הרבות של המערכת במרכז אינו חייב להחליף ממנה למטרו, ואפילו לתושבי העיר היא יכולה להיות יעילה יותר מהמטרו - למשל בנסיעה מאוסטרליץ לשאנז' דה מארס (מגדל אייפל).
מרכז מערכת ה RER - גניבה מהלינק שלא עלה.
ניסיתי להעביר לינק לתמונה מהוויקיפדיה אבל זה לא עבד, הנה סעיף מפות בערך ה RER:

http://en.wikipedia.org/wiki/RER#Maps

בתמונה שהעליתי אזור המרכז עובר מהצללה לבהירות, וניתן לראות כיצד מערכת ה RER יוצרת מערכת של קווים עירוניים משלה שחוצה את מרכז העיר מצד לצד, תוך עצירה בתחנות ראשיות שוודאי שמעתם עליהן.

 

dalalY

New member
בפריז רבתי יש כ 1500 קווי אוטובוס ,האופניים

מרכז מערכת ה RER - גניבה מהלינק שלא עלה.
ניסיתי להעביר לינק לתמונה מהוויקיפדיה אבל זה לא עבד, הנה סעיף מפות בערך ה RER:

http://en.wikipedia.org/wiki/RER#Maps

בתמונה שהעליתי אזור המרכז עובר מהצללה לבהירות, וניתן לראות כיצד מערכת ה RER יוצרת מערכת של קווים עירוניים משלה שחוצה את מרכז העיר מצד לצד, תוך עצירה בתחנות ראשיות שוודאי שמעתם עליהן.
בפריז רבתי יש כ 1500 קווי אוטובוס ,האופניים
האופניים גם תופס חזק ,

יש 3 סוגי רכבות פריז רבתי ,16 קווי מטרו , 4 רכבות קלות ,13 רכבות פרברים .

לא לשכוח , צרפת היא המדינה הכי מתויירת בעולם ,ופריז בפרט ,אז בכל זמן נתון

יש בה חצי מיליון - מיליון תייריים פריז רבתי .

בשנה האחרונה החליטו לסגור רחובות בגלל זהום האוויר ,

לדעתי ,צריך לעלות מחירים לתיירים ,ככה יבואו קצת פחות ויכנסו אותו כסף .

ועוד משהו בקטנה שכר המינמום בצרפת ובפרט בפריז הוא הגובהה במערב ,

כך יוצא שעובדים 35 שעות ומי שעובד 8-9 שעות מגיע ל 3,000 יורו

התחבורה הציבורית היא יחסית זולה במערב , גם בגלל שהחשמל בצרפת

הוא הזול במערב,החשמל בצרפת מכורים גרעינים ,אין צורך בעבודה קשה

והפקת חשמל זולה ,אך מסכונת לסביבה .




http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000885051
 

yblumann

New member
There are only about 1300 buses in Paris

בפריז רבתי יש כ 1500 קווי אוטובוס ,האופניים
האופניים גם תופס חזק ,

יש 3 סוגי רכבות פריז רבתי ,16 קווי מטרו , 4 רכבות קלות ,13 רכבות פרברים .

לא לשכוח , צרפת היא המדינה הכי מתויירת בעולם ,ופריז בפרט ,אז בכל זמן נתון

יש בה חצי מיליון - מיליון תייריים פריז רבתי .

בשנה האחרונה החליטו לסגור רחובות בגלל זהום האוויר ,

לדעתי ,צריך לעלות מחירים לתיירים ,ככה יבואו קצת פחות ויכנסו אותו כסף .

ועוד משהו בקטנה שכר המינמום בצרפת ובפרט בפריז הוא הגובהה במערב ,

כך יוצא שעובדים 35 שעות ומי שעובד 8-9 שעות מגיע ל 3,000 יורו

התחבורה הציבורית היא יחסית זולה במערב , גם בגלל שהחשמל בצרפת

הוא הזול במערב,החשמל בצרפת מכורים גרעינים ,אין צורך בעבודה קשה

והפקת חשמל זולה ,אך מסכונת לסביבה .




http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000885051
There are only about 1300 buses in Paris
and not 1500 bus routes.

do not always rely on what you read in the mass media- i.e. printed press


bus service in Paris are mainly meant as shuttles to/from the Metro/trains, - a sort of a secondary and not primary means of transport.

on the outskirts of Paris, this is a bit different.. but the bulk of the fleet is deployed in the manner described above.

regards
 

yblumann

New member
bus services in Paris are meant

There are only about 1300 buses in Paris
and not 1500 bus routes.

do not always rely on what you read in the mass media- i.e. printed press


bus service in Paris are mainly meant as shuttles to/from the Metro/trains, - a sort of a secondary and not primary means of transport.

on the outskirts of Paris, this is a bit different.. but the bulk of the fleet is deployed in the manner described above.

regards
bus services in Paris are meant
and not bus service in Paris are meant- apologies.

Tapuz script is lousy.
 

alantan

New member
אם כבר, אז דווקא בגוש דן יותר סביר שיהיו

There are only about 1300 buses in Paris
and not 1500 bus routes.

do not always rely on what you read in the mass media- i.e. printed press


bus service in Paris are mainly meant as shuttles to/from the Metro/trains, - a sort of a secondary and not primary means of transport.

on the outskirts of Paris, this is a bit different.. but the bulk of the fleet is deployed in the manner described above.

regards
אם כבר, אז דווקא בגוש דן יותר סביר שיהיו
1,500 קווים, עם האובססיה הלאומית של קו מכל מקום לכל מקום...
 

yblumann

New member
given past experience

אם כבר, אז דווקא בגוש דן יותר סביר שיהיו
1,500 קווים, עם האובססיה הלאומית של קו מכל מקום לכל מקום...
given past experience
with route network reform in Tel Aviv- would the term flop be a fair one to use?- I wouldn't put it past the Tel Aviv planners
 

alantan

New member
בהחלט flop - במילה אחת, כשלון. חוץ מרפורמת התעריפים שהיה צעד

given past experience
with route network reform in Tel Aviv- would the term flop be a fair one to use?- I wouldn't put it past the Tel Aviv planners
בהחלט flop - במילה אחת, כשלון. חוץ מרפורמת התעריפים שהיה צעד
מבורך ולגמרי לא מובן מאליו.
 

darkshadow1

New member
באמת שאני לא מבין מה אתה רוצה.

פריס, והיחס שבין המטרו ל RER - א - אזור המטרו בפריס עצמה
האזור הרצוף מייצג את העיר פריס עצמה, בה יש רשת מטרו צפופה, כאשר הבחירה היא לייצג את השלוחות שיוצאות אל מחוץ לרבעים ברצועות דקות כדי להראות את ההבדל בין אזור שבו יש 16 קווים לאזור בו הקווים צפופים פחות ונמצאים מחוץ לעיר עצמה. גוגל מראה לא רק את המטרו וה RER בצבעיהם אלא גם קווים פרבריים שמסתיימים בתחנות רכבת עיקריות על רשתות המטרו וה RER. כתייר שביקר בפריס יתכן שהתפספס איזה קטע פה ושם, אבל העיקרון הוא שרשת המטרו היא צפופה ונמצאת במרכז הגוש האורבאני הרחב יותר.

כך הצרפתים מגדירים זאת בדיאגרמות שלהם:

http://www.ias.u-psud.fr/kepler/images/plan_rer.jpg

http://www.businesstravel.fr/images/stories/plan-rer-sncf-paris-idf.jpg
באמת שאני לא מבין מה אתה רוצה.
השוואה בין לונדון ופריז (=שתיים מהערים החשובות בעולם, עם מעל 10 מיליון תושבים בכל אחת ותל"ג גדול פי 2-3 מכל מדינת ישראל שמבקרים בהן עשרות מיליוני תיירים בשנה) לבין ירושלים (עיר עם כמיליון תושבים בלבד) ואפילו תל אביב (=3.5 מיליון תושבים) היא פשוט לא הגיונית ואי אפשר להסיק ממנה כלום.
 

Ccyclist

Active member
השוואתי מערכת שמשרתת את מרכז הגוש העירוני של פריס בלבד.

באמת שאני לא מבין מה אתה רוצה.
השוואה בין לונדון ופריז (=שתיים מהערים החשובות בעולם, עם מעל 10 מיליון תושבים בכל אחת ותל"ג גדול פי 2-3 מכל מדינת ישראל שמבקרים בהן עשרות מיליוני תיירים בשנה) לבין ירושלים (עיר עם כמיליון תושבים בלבד) ואפילו תל אביב (=3.5 מיליון תושבים) היא פשוט לא הגיונית ואי אפשר להסיק ממנה כלום.
השוואתי מערכת שמשרתת את מרכז הגוש העירוני של פריס בלבד.
הייחוד של המטרו בפריס הוא שבניגוד למערכות בלונדון וברלין היא איננה מגיעה לפרברים, והיא משרתת את מרכז הגוש העירוני (אזורים 1 ומעט שלוחות לאזור 2) מתוך 5 טבעות התימחור של מערכת ה RER. תראה איך בתיקון אפילו הקו הירוק של נת"ע גדול עליה.
&nbsp
זהו מצב של מטרו שאינו נסמך על הפרברים, ואין לתושבי הפרברים חובה להחליף אליו - כפי שלבאים לתחנה אפשרית בירושלים-ממילא לא יהיה צורך להחליף לרק"ל בתחנת האומה. המערכת הפרברית חוצה את העיר במספר צירים (מפה ג') בצורה שלו שוכפלה בארץ היתה יוצרת 2 פרוזדורי איילון בתל-אביב עצמה (השני - באזור הים או בן יהודה, בדומה להקבלת קווי RER A C לאורך הסיין) עם חיבור של המערכת הפרברית ביניהם ללא צורך לעבור למערכת המקומית.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

darkshadow1

New member
שוב- אני לא מבין את הנקודה שלך.

השוואתי מערכת שמשרתת את מרכז הגוש העירוני של פריס בלבד.
הייחוד של המטרו בפריס הוא שבניגוד למערכות בלונדון וברלין היא איננה מגיעה לפרברים, והיא משרתת את מרכז הגוש העירוני (אזורים 1 ומעט שלוחות לאזור 2) מתוך 5 טבעות התימחור של מערכת ה RER. תראה איך בתיקון אפילו הקו הירוק של נת"ע גדול עליה.
&nbsp
זהו מצב של מטרו שאינו נסמך על הפרברים, ואין לתושבי הפרברים חובה להחליף אליו - כפי שלבאים לתחנה אפשרית בירושלים-ממילא לא יהיה צורך להחליף לרק"ל בתחנת האומה. המערכת הפרברית חוצה את העיר במספר צירים (מפה ג') בצורה שלו שוכפלה בארץ היתה יוצרת 2 פרוזדורי איילון בתל-אביב עצמה (השני - באזור הים או בן יהודה, בדומה להקבלת קווי RER A C לאורך הסיין) עם חיבור של המערכת הפרברית ביניהם ללא צורך לעבור למערכת המקומית.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
שוב- אני לא מבין את הנקודה שלך.
אי אפשר להסיק שום דבר מהשוואה בין עיר עם 12 מיליון תושבים עם גרעין צפוף במיוחד של 2 מיליון תושבים ומערכת של קווי רכבת תחתית שמקימים כבר מעל 115 שנים לעיר עם 3.5 מיליון תושבים עם גרעין לא צפוף של 400,000 תושבים בלבד ללא רכבת תחתית קיימת.
זה כמו שאני אתחיל לשים מפות של תשתיות התחבורה של הונג-קונג מעל מפות של חיפה ואנסה להסיק מכך מסקנה כלשהי לגבי חיפה, או שאני אדביק מפות של לונדון מעל שיקגו.
 
עם כל כך הרבה נתוחים מענינים, חבל שלא התיחסת

השוואתי מערכת שמשרתת את מרכז הגוש העירוני של פריס בלבד.
הייחוד של המטרו בפריס הוא שבניגוד למערכות בלונדון וברלין היא איננה מגיעה לפרברים, והיא משרתת את מרכז הגוש העירוני (אזורים 1 ומעט שלוחות לאזור 2) מתוך 5 טבעות התימחור של מערכת ה RER. תראה איך בתיקון אפילו הקו הירוק של נת"ע גדול עליה.
&nbsp
זהו מצב של מטרו שאינו נסמך על הפרברים, ואין לתושבי הפרברים חובה להחליף אליו - כפי שלבאים לתחנה אפשרית בירושלים-ממילא לא יהיה צורך להחליף לרק"ל בתחנת האומה. המערכת הפרברית חוצה את העיר במספר צירים (מפה ג') בצורה שלו שוכפלה בארץ היתה יוצרת 2 פרוזדורי איילון בתל-אביב עצמה (השני - באזור הים או בן יהודה, בדומה להקבלת קווי RER A C לאורך הסיין) עם חיבור של המערכת הפרברית ביניהם ללא צורך לעבור למערכת המקומית.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
עם כל כך הרבה נתוחים מענינים, חבל שלא התיחסת
גם לתוכנית ה GPE
Grand Paris Express
שממנה אנו, כמו הרבה ערים אחרות, יכולים ללמוד הרבה.
אגב, בחשמול 750 ו 25000 וולט ולא ב 1500 כמו שמתוכנן לתל אביב.
 

Rubim88

New member
הפרוייקט הזה לא הולך לחדש משהו בעולם..

עם כל כך הרבה נתוחים מענינים, חבל שלא התיחסת
גם לתוכנית ה GPE
Grand Paris Express
שממנה אנו, כמו הרבה ערים אחרות, יכולים ללמוד הרבה.
אגב, בחשמול 750 ו 25000 וולט ולא ב 1500 כמו שמתוכנן לתל אביב.
הפרוייקט הזה לא הולך לחדש משהו בעולם..
בסה"כ שדרוג והארכה של 2 קווי מטרו קיימים לתפעול אוטומטי(למעשה אחד מהם הוא כבר כזה ולכן זה רק הארכה) ובניית מספר קווים שהם מן יצור כלאיים בין המטרו לRER מבחינת מאפיינים. אגב אני לא יודע מאיפה המידע על חשמול ב750V ו25kV. המסמכים הרשמיים(1,2 בצרפתית) מדברים על 750 וולט בקווים המוארכים של המטרו(מן הסתם, אם יש שם כבר 750 אז ימשיכו עם זה) ו1500 וולט בשאר הקווים האחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה