פריסת תשלומים

ponder

New member
פריסת תשלומים

ראיתי כאן תגובות שאומרות שלא רצוי שתהייה פריסת תשלומים שונה משמעותית בין מסלולי ההלוואה (לדוגמא 10 שנים במסלול אחד ו-20 שנה באחר), אלא עדיף שהתקופה תהייה פחות או יותר זהה. אשמח לדעת למה. אני למשל, חושבת עכשיו על פריסה כזו: קבועה: 100 אלף ל-12 שנה , ו-140 אלף ל-20 שנה = > במקום לקחת 240 אלף ל-20 שנה. פריים: 220 אלף ל-20 שנה משתנה כל 5 : 110 אלף ל-20 שנה. (התמהיל של הפריים ומשתנה נשאר זהה ובעצם ההתלבטות היא רק לגבי חלוקת הקבועה). בחלוקה הזו של הקבועה בעצם אני מוסיפה אומנם עוד 200 ש"ח להחזר החודשי (בלי להתחשב בהצמדה), אבל חוסכת לפחות 20,000 ש"ח בטווח הארוך (וזה בלי להחשיב הצמדה למדד). את ה-200 ש"ח שמתווספים לי להחזר החודשי אני יכולה לקזז עם הארכת התקופה של הפריים ל-25 שנה (במקום 20) ואז חוסכת לפחות 10,000 ש"ח בטווח הארוך. לי זה נראה עדיף, זו גם תוספת תשלום שאנחנו יודעים לחיות איתה (ויודעים לחיות איתה גם במצב של עלית פריים / ריבית משתנה). אשמח לשמוע את המומחים...
 
יש גם את האמצע

אם תקחי את ה-240K ל-17 שנה, תשלמי כל חודש את אותו הסכום פחות או יותר שהצעת התמהיל שלך, אבל תחסכי 40K בסה"כ (חישבתי לפי ריבית 3.5% ומדד 3%). אם תקצרי מ-20 שנה גם תקבלי ריביות טובות יותר ממה שקיבלת ל-20 שנה.
 
פריסת תשלומים שונה בין מסלולי ההלוואה

בד"כ, רצוי לקחת את המשכנתא לאותם מס' שנים שמתאימים לכושר ההחזר ואין צורך להתקבע דוווקא על מס' עגול כמו 20 שנה או 15 שנה . כאשר יש סיבות משמעותיות ניתן ורצוי לשנות משך של מסלול מסויים לדוגמא: אם צפוי להכנס סכום מסויים בשלב מסויים, כדאי לתזמן את ההחזר בהתאם. אם הבנק מציע במסלול מסויים תנאים טובים משמעותית אם נקצר את אורכו. החוכמה היא להתאים את החזרי המשכנתא ליכולות שלכם לא רק בנק' ההתחלה אלא להסתכל קדימה על שינויים צפויים במשפחה. זוג צעיר יכול לקחת התחייבות גבוה בשנים הראשונות ואח"כ לרווח את התשלום (עם פרוץ הילדים).
 
למעלה