פריחה - צריכה עזרה

אמא10000

New member
פריחה - צריכה עזרה

לפני כמה שבועות טובים היתה ברגל של הבת שלי פריחה קטנה על השוק למטה. הרופא אמר שזה נראה כמו פטריה ונתן.... - דקטקורט. בגלל שאני נבהלתי מהסטרואידים הוא אמר שאפשר לנסות דקטרין (שזה בלי הסטרואידים ובד"כ פחות יעיל). ניסינו את הדקטרין, זה לא עזר, עברנו לדקטקורט -. שמנו 5 ימים (כמו שהרופא והרוקח אמרו). היה שיפור אבל זה לא נרפא לגמרי. זה היה בדיוק בתקופה של החופשים של סוכות ולכן לקח קצת זמן עד שחזרנו לרופא (בינתיים לא שמנו כלום, בתקווה שאולי צריך לתת למקום "לנוח" מכל המשחות). הרופא אמר לשים שוב פעם דקטקורט והפעם ל- 10 ימים! שמנו ושוב לא נרפא לגמרי. עכשיו הפנו אותנו לרופא עור. בשלב הזה כבר התחיל החורף והפטריה (אם זה מה שזה..) כמעט עברה - ראו קצת על העור והרגישו חספוס אבל זה כבר לא היה אדום ולא נראה כמו פטריה. הרופא עור אמר שהוא בספק שזה פטריה ואמר לשים קרם לחות. שמתי קרם של וולדה וזה לא עזר בכלום. מתישהו בכל הסיפור הזה הופיעה עוד פריחונת בירך, לכיוון החיתול ושמנו גם על זה את הקרם של וולדה - שום שינוי. לפני כשבועיים נהייתה עוד פריחונת בבטן, בצד למטה - כמה נקודות קטנות. שבוע שעבר היינו אצל הרופא ילדים והוא ראה את זה ואמר - אולי אסטמה של העור. תנסו להחליף סבון או שתשימו שמן אמול. אז הפסקנו עם הסבון ועברנו לשמן אמול. יש שיפור (סוף סוף) אבל... ביום שבת בערב פתאום ראינו פריחה על כל הבטן עד לצוואר. הפריחה היותר רצינית היתה בחלק של "המחשוף" בחולצה וקצת בעורף. היום היינו אצל הרופא והוא אמר שיש סיכוי שזה אסטמה של העור, "ניתן לה משחות ונראה עם זה עובר". אז קבלנו elocom - עם קורטיזון ועוד משחה שמנונית שמרגיעה גירוד. את המשחה עם הקורטיזון הוא אמר לשים פעם ביום "רק" ל- 3 ימים אבל אני לא מרגישה נוח עם זה בכלל. אגב השבוע היא אכלה כל יום תותים, די הרבה תותים (פעם ראשונה החורף) וחורף שעבר היא טעמה קצת ולא היה שום דבר - יש סיכוי שזה קשור? מה אתן אומרות? יש המלצות אחרות? קצת פרטים - היא בת שנתיים ועדיין יונקת (אם זה משנה למשהו - אולי לשים לה חלב אם על הפריחה
). לפני שכל זה התחיל השתמשנו בסבון של בייבי טבע ואח"כ עברנו לבייבילי של עומר הגליל ואז הכל התחיל - יש קשר לדעתכן? תודה לכולם.
 

גבוששש

New member
אולי זו אלרגייה

אני ממליצה על אייפק אם את בעניין ואם לא אז דיקור. אם את רוצה המךצות על מטפלים טובים בת"א, שילחי מסר. בריאות
 

נורקס

New member
מנסה לעזור

לפי התאור שלך זה אכן נשמע כמו אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור). אסטמה של העור מופיעה בד"כ כפצע אדמדם עם גבולות מטושטשים המתפתח ליובש, קשקשת ולעיתים שלפוחיות קטנות. היא יכולה להמשך שנים והיא מופיעה ונעלמת מסיבות שונות, שאינן ברורות תמיד. כאשר היא מופיעה בגיל מאד צעיר, במקרים רבים היא נעלמת ולא חוזרת שוב. בדרך כלל, הנזק הוא אסתטי בלבד, אך לעיתים יתפתח זיהום עקב חולשה של המערכת החיסונית. המקור לדלקת של העור אינו ידוע בבירור. לעיתים מדובר בסיבה רגשית ולעיתים זוהי תגובה אלרגית של העור לחומרים שונים : מזונות שונים, חומרי ניקוי, חומרים משמרים ואחרים שמצויים במוצרי קוסמטיקה והגיינה. תותים עלולים להיות אלרגניים. לא ברור אם זה בגלל הרכיבים של התות עצמו או בגלל הריסוס שהם מלאים בו. אני רואה אפשרות לקשר בין אכילת התותים לבין הפריחה. כדאי לבדוק האם יש קשר ובכל מקרה להמנע מתותים. אני אישית לא בעד משחות שמכילות קורטיזון.ואני חושבת שיש סיבה טובה לחוסר הנוחות שלך עם המשחה (אינסטינקט אימהי בריא?
) יש משחות טבעיות שהן נהדרות לטיפול ולהקלה על התופעה. המשחות הטבעיות מבוססות על חמאת שיאה או תערובת של שמנים צמחיים ושמנים אתריים רלוונטיים. אני רוקחת כאלה, אם תרצי פרטים, אשמח לתת לך במסר. כדאי גם להמנע לחלוטין, לפחות לתקופה, משימוש בסבונים (גם מים בלבד עושים עבושה יפה) ואם אין ברירה ויש הרבה לכלוך, מומלץ להשתמש בסבונים נקיים לחלוטין מחומרים מלאכותיים ומשמרים. גם לגבי זה אשמח לסמסר לך. לדעתי ברגע שתפסיקו עם התותים ועם הסבון, תהיה הטבה ניכרת. רפואה שלמה ותעדכני
 

אמא10000

New member
מיום חמישי היא לא אוכלת יותר תותים...

וגם הפסקנו עם הבייבילי ועברנו לשמן אמול. תוך כמה זמן צריך לראות את ההשפעה? ותודה על התשובות של כולם
 
אם זו אסטמה של העור

אז ככל שידוע לי זה בעיקר עניין של מזג אויר/יובש. ובנוסף - למי שיש אסטמה של העור, בדרך כלל יש גם אלרגיה למשהו. אבל זה לא שהמשהו הזה יגרום לאסטמה להתפרץ. הפיתרון - לשמור על עור לח (בלנאום/אמול או שמן ידידותי אחר באמבטיה, לחות/שמן/חמאת שיאה ליום יום ולטיפול). חוץ מזה, יש משחה נפלאה שנקראת clear cream שלמרות מה שכתוב עליה היא לא 100% טבעית אבל גם לא מכילה סטרואידים, ומאוד מאוד עוזרת. בשנה שעברה השתמשנו ביום יום בקרם של א-דרמה ולאחרונה התחלתי לקנות מנורקס חמאת שיאה / שמן נבט חיטה עם שמנים אתרים וגם שמן לאמבטיה במקום האמול. נראה שזה עוזר, אבל עוד קצת מוקדם כדי לדעת בוודאות. לגבי הוולדה/בייבי טבע/בייבילי - אי אפשר לדעת ויכול להיות שיש לה רגישות לאחד מאלה. כשהופיעה האסטמה של העור אצלנו אמרו לנו להפסיק להשתמש בקרמים/שמן אמבטיה שהשתמשנו בהם עד שנוודא שזה לא נגרם מזה. כך גם לגבי אבקת כביסה. אני חושבת שאצלנו זה לא קשור כל כך למה משתמשים (כמובן שלא משתמשים בסבון, כי זה מייבש), כי זה מופיע כל שנה בסתיו, לקראת החורף. עוד דברים לגבי אסטמה של העור - כדאי מאוד להמנע מחימום ללא לחות. אם משתמשים ברדיאטור למשל, כדאי לשים מכשיר אדים או כלי עם מים. מומלץ להמנע מביגוד שאינו 100% כותנה, ועל אחת כמה וכמה דברים מגרדים כמו צמר. אחת הבעיות עם אסטמה של העור היא שזה מאוד מגרד, ואז זה יכול להתפתח לזיהום (מעבר לכך שזה מאוד מציק). לגבי אלרגיה לתותים - ככל שידוע לי, אלרגיה בדרך כלל לא מתפרצת בחשיפה ראשונה, אלא רק בשניה או שלישית ( יש גם אנשים שפתאום אחרי שנים הופכים אלרגים למשהו). אז אם היא אכלה תותים פעם או פעמיים בשנה שעברה, זו בהחלט גם יכולה להיות אלרגיה לתותים.
 

אמא10000

New member
שאלה לכל ההומיאופתים ../images/Emo13.gif

לפי מה שאני מבינה - לא יודעים ממה נובעת אסטמה של העור, אז איך אפשר לטפל בזה? בניגוד לרפואה קונבנציונאלית ששם נותנים תרופה ולא מטפלים בבעיה, בהומאופתיה כן מטפלים במקור הבעיה, אז איך זה מסתדר? סליחה על הבורות..
 
למעלה