פרטים על צולל טכני.ענין של סקרנות..

חול1

New member
פרטים על צולל טכני.ענין של סקרנות..

מקריאה בפורום אני מוצא שיש כאן צוללים טכניים. אולי מישהו מהם מוכן לפרט או לתת קישור לאן הם צוללים באילת למשל? האם הכשרתם (שלא מוכרת לי)מאפשרת להם להגיע לאתרים נוספים\אחרים? אם כן אשמח לתאור אותם אתרים וקצת רקע (באילת ). מעבר לכך שכל התפתחות מקצועית מעניקה נסיון ומבט רחב יותר מה הם מרגישים כעת לעומת הצלילות הספורטיביות ל -30 עד 40 מטר? מודה מראש לנענים.
 

ABrand

New member
לכל אתר שעומקו מעל 40+

ניתן להגיע לכל אתר שאתה מכיר עם האפשרות להישאר שם זמן רב יותר וכך להנות הרבה יותר מאותו אתר, לדוגמא אם דרגתך מאפשרת לך להיות באמפי משהו כמו 8 דקות בטכני ניתן להישאר בעומק הזה 27 דקות ולהנות מעוד 30 דקות בעומקים רדודים יותר באותה צלילה. הבעיה העקרית זה לסחוב את כל הציוד הזה והעלויות הנלוות (ציוד ודחיסות) אבל הסוטול בעומק מפצה על הכל. אמיר
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
בלי להסתבך ביותר מידי הגדרות

ההגדרה המקובלת לצלילה טכנית היא צלילה מעבר למגבלות ה-NDL תוך שימוש מושכל בתערובות נשימה לפינו מיטבי של החנקן. ישנן מספר דרגות כאשר ברוב האירגונים מדובר על שתי דרגות של צלילה טכנית עם נייטרוקס וצלילת טרימיקס. יש לזכור כי צלילה טכנית משמעותה לא רק עומק אלא גם זמן כלומר היא יכולה להתבצע לעומקים המקובלים בצלילה ספורטיבית רגילה אולם עם זמן תחתית הרבה יותר גדול (למשל צלילה לשירה לזמן תחתית של 50 דקות). ישנם כאלה שכוללים בתחום הצלילה הטכנית גם נושאים נוספים כגון מערכות סגורות וחצי סגורות צלילת מערות ואף סקוטרים, שוב מדובר בסמנטיקה. אחת הצלילות החביבות באילת היא צלילה ליעלת, ספינת זכוכית שהוטבעה באיזור הגנים היפניים בעומק מכסימלי של 50 מטר. מדובר בשילוב של צלילת עומק עם צלילת דקומפרסיה והאפשרות הסבירה היחידה להגיע אליה היא באמצעות צלילה טכנית.
 

חול1

New member
תודה לשניכם. מה זה ה"אמפי"? והאם

יש לכם ידיעה אם יש אתרים נוספים בעומק המותר לי לצלול אליו כיום (39 מטר במקום 30 מטר עד לא מזמן?)
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
עומק זו לא מטרה

יותר עמוק משמעותו פחות זמן תחתית, פחות צבע ובעיות שונות נוספות (הגבלה על עומק מארז מצלמה למשל). האמפי (בעצם יש כמה) הוא אתר הנמצא מזרחית ליתוש בעומק של 45 מטר, אתרים נוסים "שווים" בעומק הזה באילת הם הקיר שיורד מהגנים היפניים לכוון היעלת, הקיר של השמורה באיזור העמוק והחלק העמוק בחוף הדקל. יש עוד כמה אתרים שווים בעומקים האלה באילת אבל רוב רובם חסום לבני תמותה רגילים.
 

פטישן

New member
יש הגבלת גיל להתחיל עם קורסים של...

צלילה טכנית? זה מגיל 18 או משהו?
 

חול1

New member
מסכים שעומק זה לא מטרה.לצערי מנוע

ממני לצלול מתחת ל 39.קיוותי שיש אתרים כמו מבנה טבוע מערה או ספינה בעומק זה דבר שכן שווה לצלול אליו. ריף אמנם נראה טוב יותר ב 30 . תודה.
 
לגבי עומק

תרשו לי לחלוק על דעתכם ולומר כי עומק הוא כן המטרה בצלילות מסויימות, אני חושב שהוא חלק מהכיף וחלק מהיופי שבהתמודדות עם הצלילה הטכנית הכוללת את הצורך בפיתוח יכולות להתמודדות עם מצבי הצלילה השונים כגון: תפעול המיכלים בזמן שיכרון קל או היכולת לתכנן צלילה ולבצעה על פי העקרונות השונים אשר את חלקם למדתי מכתבות של אנשים ומניסיון יותר מאשר מספרי הלימוד. (לדוגמה הוספת חניות ביניים בין העומק המירבי לבין החניה הראשונה)
 

אנאRF

New member
כמה דברים (כולם להכנס)

1. נראה לי שאתה מתחזה של שועל ביצות... 2. אם סתם אתה קורא לעצמך ככה...ברוך הבא לפורום!
 

שרקי..

New member
שיח סאלימן היקר (שני שקל?) NDL

ההגדרה צלילה מעבר למגבלות ה-NDL תוך שימוש מושכל בתערובות נשימה לפינו מיטבי של החנקן. מותרת גם לDM שעבר קורס נייטרוקס דרגה שניה. ולמשל בהתאם להסמכה שלי היתה מותרת לעומק 50 מטר על אויר מעבר ל-NDL, ועכשיו בהתאם להוראות הרישעות מוגבל לעומק 42 מטר מעבר ל-NDL. מאחר ואני מוסמך נייטרוקס אז אני יכול כמובן לצלול על התערובת האידאלית לעומק זה כולל ביצוע תחנות דקו... הדבר המאפיין את הצלילה הצלילה הטכנית אולי הוא שימוש ביותר מתערובת אחת במהלך הצלילה.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
שרקי היקר (שני שקל ושלושים ושש אג')

א. אני יותר נדיב ממך, ראה הכותרת. ב. אצלנו אומרים "כַּאן יַא מַא כַּאן וַכַּאן" כלומר היו היה, אף אחד לא מסמיך כיום צולל *** לצלילות דקו'. ג. גם אני הוסמכתי לנייטרוקס דרגה ראשונה ושנייה הרבה לפני הקורס הטכני, אף אחד לא לימד אותי (ומעריך שגם אותך לא) לחשב חישובי CNS ו OTU בקורס ואם לא למדת את החומר לבד אין לך כלים לתכנן צלילת עומק אם חנייות דקומפרסיה אופטימליות בתערובת עשירה. אתה תעמוד אולי במגבלות החנקן אבל תיפול במגבלות הרעילות של החמצן. ד. בזמנים עליהם אתה מדבר לא היה חוק צלילה וממילא יכולת לעשות כוכב אחד ולצלול על תערובת חנקן עם כלור ל 150 מטר ללא בן זוג. ה. חלק מהתשובות דלעייל אפילו נכונות.
 
למעלה