פרטיות בעולם הוירטואלי וגם

פרטיות בעולם הוירטואלי וגם../images/Emo11.gif

ברור לכולנו שהמקום הזה, שאנחנו רואים בו
, חשוף וגלוי. כבר ראינו מקרים שמידע שנכתב פה, עבר הלאה על ידי אנשים שלא גולשים פה באפן קבוע/שלא כותבים וכו' השאלה שלי היא איפה עובר הגבול עבורנו. למשל - יש לי חברה שכותבת בפורום אחר שאני לא גולשת בו. האם נראה לכם אתי שאני, שיודעת שהיא שם, מתעדכנת עליה מדי פעם שם למרות שאני לא גולשת שם. הרי הרבה מאד פורומים שיש להם כותרת כביכול, הופכים להיות אתרים חברתיים שבהם שופכים את הלב ומבקשים חיבוקים וירטואליים. מצד אחד - הרשת פתוחה לכולם. מצד שני, אנשים לא חושבים שעוקבים אחריהם כשהם שופכים את הלב בפורום. האם זו חדירה לפרטיות? ועוד מצב שונה לחלוטין אך באותו עניין. ללכת לנומרולוג/אסטרולוג או כל עובד כוכבים ומזלות בכל תחום שהוא, ולתת לו פרטים על מישהו. לכאורה - לא נפרצה פרטיות שהרי הפרטים הם לא חסויים - שם, תאריך לידה, שעת לידה וכו' מצד שני, אם מי שהלך ושאל את הידעוני מאמין בכוחו של הידעוני להשיג מידע, האם אין פה חדירה לפרטיות? מה דעתכם? איפה עובר הגבול עבורכם?
 

דש1דש

New member
מי שכותב צריך ליהיות מודע לכך

שזה פרוץ וגלוי לכולם - לשפוך את הלב (וזה הקריטריון שלי גם) ולשים תמונות כאלו שלא אכפת לך מי יראה ולמי יראו את זה! גם לי לפעמים מרגיש קצת הקשבה מעבר לדלת כשאני קוראת בפורומים שאני לא כותבת בהם (כשיש לי זמן
) אבל ככה זה - זה העולם הוירטואלי.... חייבים לקחת בחשבון שזה מה שקורה כאן (וכבר שמעתי כמה פעמים מחברים "קראנו ש..." כשלא ידעתי שהם גולשים כאן או בפורומים אחרים בהם אני פעילה. ככה שברור לי שיש שמסתכלים עלי (לא ידעתי שאני מענינת בכלל...) ולכן אני חייבת לחשוב ולעשות צנזורה לעצמי... מקווה שכולנו עושים את זה - כי ברור לי שלכל אחד מאיתנו יש מי שמסתכל - ואם לא עכשיו - בזמן עתיד - והרי החיפוש מאפשר לבדוק הכל.... בקשר לידוענים - לא מאמינה בזה ככה שקשה לי אפילו לחשוב על כך... בכלל - מה שלא יודעים (המושא) לא יכול לשנות - לא? אבל ללכת ולספר לו על זה ולתת את התוצאות - זו כבר בעיה... לא יודעת אם חדירה לפרטיות - אבל ברור שחדירה לתוך הנשמה של מישהו (בעיקר אם הוא מאמין) ולכן לא חושבת שכחברה צריך לעשות את זה.... מאיפה זה בא לך הבוקר??? ואפרופו - ראיתם את השרשור ההזוי הזה שרץ בכמה פורומים???
 
זה בא כי זה קרה לי בזמן האחרון

גיליתי שחברה קוראת פה ויכולה לספר לי על כל מני דברים שכתבתי. נזכרתי שגם אני עשיתי משהו דומה. לגבי הידעונים - לא כותבת בדיוק מי מהמשפחה שלי עושה את זה באפן קבוע - תנחשו לבד... הבעיה היא שהיא באה אלי להתייעץ מה לעשות עם המידע שהידעונית נתנה לה...
 
איזה שרשור הזוי בלינק!!!

זה התחיל נורא מצחיק, אח"כ התחיל להפחיד... מעניין מי עומד מאחורי זה, וכמה זמן היא/הוא כבר בפורופ הזה, ולמה דווקא שם... חבל שלא פה, לפחות היה קצת קטעים...
|ליצן
 

1ויוי

New member
שרשור הזוי לחלוטין ומפחיד../images/Emo4.gif

מי שכותבת כאן צריכה להיות מודעת לחשיפה שלה לא מזמן פרשה אחת הכותבות המוכרות מפורום "הורים לתינוקות" שגרה במושב קטן לאחר שהרבתה לפרט וללכלך על חברי המושב ומישהו זיהה אותה. זה לא בעיה לזהות ולכן צריך להזהר ולקחת בחשבון . אני מזהה כאן כמה כותבות מ"החיים האמיתיים" בחיים לא אשתמש במידע שיש י עליהן נגדן בתקווה שזה הדדי אם הן מזהות אותי. במקביל אני נזהרת לא לחשוף יותר מדי פרטים או לדוגמא לספר כאן על מישהי שאני לא אוהבת במשפחתי כי אי אפשר לדעת אם היא לא תכנס לכאן יום אחד.... לאחרונה התחלתי לשים באופן חופשי תמונות של יהלי , כמובן תמונות שלא יביישו אותו בעתיד, תוך תקווה שאיזה חולה נפש לא עושה בהן שימוש משוגע כמו בלינק שדשדש נתנה . ברור לי שאם אני חושפת אותו אני בעצם חושפת את הטיפולים שהסתרתי מסביבתי אבל זהו סיכון שאני מוכנה לקחת היום שאני כבר "אחרי". לגבי הידעונים - נראה לי חדירה נוראית לפרטיות . חברתי שאלה על עתידה וחיה אצל מכשפה , תוך כדי השיחה גילתה שאחיה מנהל רומן עם אשה נשואה. הדבר התברר כנכון , לי זה נראה מאד חמור שהידעונית שיתפה בזה את אחותו. אם הדבר היה מתגלה כך לבעלה של האשה וזה היה מסכן את חייה? זה לא משחק ילדים.
 

debby12

New member
מנהל
אורפז וריצפז? חשבתי ש"אורטל ומורטל"

אכן שרשור הזוי ומשעשע - אבל לא הבנתי מאיפה הגיעו לאורפז וריצפז כבנותיה הוירטואליות של לימור. בעונה שעברה הן היו "אורטל ומורטל" לא? (ולבעלה קראו מירו) אנא עדכנו אותי - שלא אצא לא מחוברת....
 

baby4me

New member
שמירה על הפרטיות....הגבול שלי

לגבי החברה שלך: אם היא יודעת שאת קוראת אותה בפורום האחר, אין בעיה...אם היא לא יודעת, מבחינתי זה לעבור את הגבול. לי מאד חשובה הפרטיות ובאיזה שהוא מקום, כאשר נחשפתי במפגשים, הפסקתי לכתוב באותה פתיחות שבה כתבתי קודם לכן, כי פתאום מי שקורא יודע בדיוק מי אני ומי זה החצי ומי זה גיא וחלק אפילו יודעים מי הם ההורים שלי ודברים שיכולתי קודם לספר בחופשיות רבה, אני כעת נמנעת, כדי להמשיך לשמור על הפרטיות שלי. סתם דוגמה, אם אני כועסת על החצי, זה משהו אחד לספר על זה כשאף אחד לא יודע מי אני ומי הוא וזה משהו אחר לספר את זה כשאנשים מכירים אותו ואותי אישית...לא יודעת להסביר יותר טוב למה, זו התחושה שלי פשוט...אני מרגישה שמעבר לפרטיות שלי, זה פוגע גם בשלו למשל.. כאשר בעבר "עליתי" על זה שבפורום פוריות כותבת חברה שלי, פשוט לא פתחתי את ההודעות שלה ולא התייחסתי אליה, עד אשר היא עצמה סיפרה לי שהיא כותבת גם ואז הרגשתי חופשי לעשות זאת... אני קנאית לפרטיות שלי, אולי יתר על המידה...
 
לגבי היחסים עם בן הזוג (וסליחה

שאני לא קוראת לו ה"חצי", כי כל אחד הוא אדם שלם ומושלם גם בלי בן-זוג) - אני חושבת שיש לשים גבול עד כמה שניתן בכתיבה על מערכת היחסים איתו. אם זה משהו שממש מעיק ויש צורך בעצה - יש מקום, אבל לבוא ולכתוב על כל ריב קטן, זה נראה לי כבר ממש התערטלות של כל המערכת המשפחתית בפומבי.
 
יש בעיתיות מסויימת...

אבל אני חושבת שכל המהות של פורומים, מעבר לחברות, הוא כלי להיעזר בנסיונם של אחרים, ללמוד עוד משהו שאתה לא יודע, כך שיש "מחיר" שצריך לשלם, ובמידה מסויימת- כן, זה העדר הפרטיות. אני יכולה להגיד על עצמי שאני נזהרת מאוד, ואני לא חושבת שיש מישהו חוץ מבעלי שיודע שאני כאן. הסודיות, אפילו המסתוריות הייתי אומרת, היא חלק מהעניין שאנחנו פה, לא? יחד עם זאת, אני מבינה את הפיתוי בלגלות על מישהו אחר פרטים שאנחנו לא יודעים, וזה כנראה מה שמניע אותנו לדלות פרטים על אנשים שאנחנו מכירים במקומות שבהם הם חסויים כביכול. בנוגע לאסטרולוגים למינהם- מכיוון שאת לא שואלת סתם אודות האנשים האלה, אלא בגלל שהם קשורים בדרך זו או אחרת לחייך, אז זה נראה לי בסדר גמור לבקש פרטים עליהם... לא?
 

hillawr

New member
הפורום כחלון ראווה

לדעתי ברגע שאנו בוחרות להיות פעילות בפורום מסויים הרי שאנו מציגות עצמנו בפני כולם, במידת פתיחות כזאת או אחרת ואין כאן מקום להתלונן. בעולם "האמיתי" שבחוץ אפשר לבחור את החברים או את "שותפי הסוד" ביתר קפידה אך כאן, הכל פתוח ומי שלא מתאים לה שידעו עליה יותר ממה שהיא מעוניינת, שתצנזר. אבל חדירה לפרטיות אין כאן לדעתי, הבחירה לחשיפה היא בידי הכותב ובנו מה לעשות טבוע לעיתים גם יצר המציצנות. ובאשר לידעוני כאן יש לדעתי חדירה לפרטיות (בהנחה שמאמינים לו), שכן אותו אדם לא חשף עצמו ו\או ביקש שיבררו עליו פרטים וכאן יש כבר חציה של קו אדום. ממני, שבוורת את חברי בפינצטה.
 

נטעטע

New member
הפורומים אינם מקום פרטי

לכן התשובה שלי לשאלה הראשונה היא שזו אינה חדירה לפרטיות. מה שכן אני חושבת שיהיה הוגן לספר לאותה חברה שאת קוראת בפורום ואת מכירה את הניק שלה, כך שהיא תדע לשקול את צעדיה. זה מה שאני הייתי רוצה שיעשה מישהו מה"חיים האמתיים" שלי שמזהה אותי בחיים הוירטואליים. וכבר קרה לי שאמרו לי "זיהיתי אותך" ומאוד הערכתי את זה. לגבי השאלה השניה, זה כבר נראה לי לא אתי, לתת לאדם זר פרטים של מישהו אחר.
 
האינטרנט חשוף לכל העולם

וברגע שאני כותבת פה ומספרת על עצמי, זכותו של כל אחד לקרוא. גם אם אני כותבת בשם אחר בפורום אחר, זה עוד לא מגן עלי מזיהוי. הקוראים חכמים וניתן לעלות בקלות על מי שמסתתר מאחורי השם הבדוי. אני חושבת שאני, בתור כותבת, לא יכולה לכעוס על מישהו שקורא אותי בפורום. כתבתי? אז קוראים. מצד שני, בתור חברה, אני משתדלת לא לחפש אנשים אחרים ולתת למי שמסתתר ממני את הזכות לכתוב בלי שארדוף אחריו. אם קרה וגיליתי מישהו (וזה כבר קרה לי במקרה), לא הייתי מתערבת ולא הייתי אומרת לחברה ש"עליתי עליה" כי כבר יצא לי לראות שאנשים נפגעו מזה. אם יש לי חברה שבחרה לכתוב בשם בדוי אז אני רוצה לתת לה את המרחב ולא להדחף ולהוכיח לה שגיליתי אותה.
 

נטעטע

New member
אני חושבת שזה לא "להדחף ולהוכיח"

אלא מעשה הוגן שמבהיר לה למה היא חשופה.
 
כן, אני מודעת לצד הזה

ואם אני לא אומרת לה, אני משקרת לה באופן כלשהו. הבעיה היא שגיליתי שאנשים נעלבו מזה שמצאו אותם בפורום כלשהו ולא אהבו שאמרו להם את זה. זאת בעיה.
 
אני בטוחה שאנשים יודעים למה הם

חשופים. צריך להיות הדיוט גמור בכדי לחשוב שרק מי ששמו מופיע בפורום יודע אודותיך. פורום זה לא קומונה.
 

העין ה 3

New member
לדעתי, צריך לכבד פרטיות

אבל מצד שני, מי שכותב בפורומים צריך להביא בחשבון שכל אחד יכול לקרוא. לי יש הסכם בע"פ עם עומר שאני לא קוראת בפורומים שהוא כותב ולהיפך. פורום מודיעין הוא הפורום היחידי שחריג בעניין הזה, אבל מן הסתם זהו פורום שאין בו (כמעט) שום דבר אישי. לעולם לא אכנס לקרוא בפורום שאני יודעת שהוא כותב בו באופן קבוע (למרות שזה מאוד מפתה...). פעם אחת נכנסתי כי באמת חיפשתי משהו מסוים, וידעתי שלא אקרא הודעות שלו, אבל גיליתי שהוא "אדום" והייתי מאוד גאה... (אבל גם הרגשתי שחדרתי לפרטיות שלו בעצם הידיעה הזו). מקרה הפוך, שידוע להרבה אנשים כאן, הוא בת אחותי (בת 24), ששמעה מזמן שאני מנהלת פורום, וישבה לילה שלם לחפש בכל פורום שנראה לה מתאים שאנהל, ומצאה אותי. אין לי דרך להחליף ניק, אם אני רוצה להישאר מנהלת, וה"ילדה" ממשיכה לקרוא שם. בהקשר הזה, נפגעה הפרטיות שלי באופן בלתי הפיך, ואין דרך לתקן. מאז אני לא משתפת בפורום בשום פרט שקשור לטיפולים שלי. ועוד מקרה היה כאשר הזמנתי את בן דודי "ד"ר קורן רופא משפחה" להתארח בפורום, ואחר-כך הוא מצא את השרשור שבו הייתי "אשת השבוע" וקרא עלי המון פרטים. הוא גם שיתף אותי בכך שנודעו לו פרטים שלא ידע עלי והיה מופתע. ברגע הראשון, הייתי קצת נבוכה, אבל במחשבה שניה בעצם לא כתבתי שם שום דבר שאני מתביישת בו (בגלל שזה חשוף לכל), ולכן אני חושבת שמה שהוא עשה היה לגיטימי לחלוטין. To make a long story short - אסור לכתוב ברשת פרטים שלא רוצים שיוודעו ברבים!
 
היום הכל פתוח, פרוץ וידוע. אין

פרטיות. עוקבים אחרים בכל מקום ולכל מקום. אפילו חברות הסלולר יכולות לדעת היכן היית כשהוצאת שיחה מהנייד - זו לא חדירה לפרטיות? וחברות האשראי שיש להן "פרופיל לקוח" על כל לקוח ולקוח שלהן? והיכולת של חוקרים פרטיים לדלות עליך ועל כל קרובי משפחתך ממאגרי הרישום של משרד הפנים - זו לא חדירה בוטה לפרטיות? לפחות בפורומים אני מספרת מה שאני רוצה לספר. והרי זו כמו רכילות. כל מי שעיניו קוראות את מה שאני כותבת - יכול לעשות שימוש במידע הזה אח"כ. לכן, אני לא חולקת שום מידע שאני לא רוצה - מעל דפי הפורום, ואפילו לא במסרים, אלא רק בע"פ (אם בכלל). יש מצבים, שבכל פורום, אני חולקת דברים שונים. לדוגמא, בפורום הזה כתבתי הרבה יותר על הקשיים הכלכליים מאשר בפורום שבניהולי ובניהול צוקי. עשיתי זאת, כי לא ראיתי לנכון לחלוק "שם" מתוך מחשבה שזה לא מתאים. מי שתרצה להתעדכן אודותי, תגיע לכן. ולא חסרים אנשים שיושבים ומחפשים את השמות שלנו, בכל פורום שנראה להם הגיוני שנגלוש בו, ואוספים עלינו מידע, אוגרים אותו, ולאחר מכן משתמשים בו בכל מיני נסיבות. הכל עניין של מינון. ההחלטה היא ביידיך - מה את חושפת ומה לא.
 

רומי^^

New member
זה מה שקרה לי כזיהיתי אותך פתאום

ככותבת בפורומים "שלי". כמובן שהתלבטתי אם ליידע אותך ש*רומי* היא אני - אבל חשבתי שבגלל שאני מכירה אותך "מבחוץ" - אני חייבת להזדהות מולך, בעיקר בגלל מפגשים ועוד דברים מזהים שיכולים להתגלות. בעיקר בזכותך יצאתי מהארון והחלטתי לחשוף את שמי האמיתי ושמות בנותיי. הגבול אצלי מוגדר בהכנסת תמונות של הבנות לאינטרנט, וגם זה רק בגלל א. - שמתנגד בנחרצות.
 
למעלה