פרויקט נתיב מהיר וחניון בשפיים

מצב
הנושא נעול.

עופר פ7

New member
פרויקט נתיב מהיר וחניון בשפיים

פרויקט נתיב מהיר וחניון בשפיים
אתמול התפרסמה בדה-מרקר כתבה על פרויקטי הנתיב המהיר המתוכננים ובין היתר על הנתיב המהיר המתוכנן בכביש החוף משפיים.
לאחרונה פורסמו בפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות בתפוז תוכניות והדמיות של כביש 541 שיוביל מצפון רעננה לחניון הנתיב המהיר וכן של החניון של הנתיב המהיר מזרחית לשפיים ושל תחנת הרכבת שתהיה צמודה לו.

כבר שנים רבות שהפקק בכביש החוף מתחיל במחלף נתניה. לפני כחמש עשרה שנים ההקלה בפקק היתה אחרי וינגייט. כעת הפקק ממשיך ברצף עד מחלף הסירה.
בעוד מספר חודשים, כשיפתח בשפיים החיבור לנתיבי איילון דרומה, אין ספק כי תחול הקלה זמנית בפקקים בקטע וינגייט-הסירה שהרי יתווספו שניים/שלושה נתיבים בכיוון דרומה. יחד עם זאת, אין כל סיבה שהפקקים מנתניה ועד וינגייט לא יימשכו ובמשך הזמן רק יחריפו. הרי אין כרגע שום תוכנית מעשית להמשיך את נתיבי איילון צפונה.
עוד דבר שקרה בחמש השנים האחרונות הוא פתיחת הנת"צ ממחלף פולג ועד לכפר שמריהו, דבר שבאמת הקל מאד על הנוסעים בתחבורה הציבורית. יחד עם זאת, נוסעי התחב"צ עדיין מבלים עשרות דקות מידי בוקר בפקק בין נתניה ומחלף פולג (קטע של כ-6 ק"מ שהנסיעה בו צריכה להימשך בנת"צ ולו זמני פחות מחמש דקות).

אז אני שואל את עצמי:
מדוע החניון של הנתיב המהיר הוא בשפיים אם הפקק מתחיל בנתניה? מה זה יפתור? כמו כן מדוע לא משקיעים במיידי בנת"צ זמני מנתניה ועד פולג? ובתכנון קצת יותר ארוך טווח, האם הנתיב המהיר/נת"צ לא צריך להתחיל לכל הפחות במחלף נתניה מרכז?
מה דעתכם?
 

אוהד1110

New member
חבל שלא מנצלים את הנתיב המהיר במשך כל היממה

פרויקט נתיב מהיר וחניון בשפיים
אתמול התפרסמה בדה-מרקר כתבה על פרויקטי הנתיב המהיר המתוכננים ובין היתר על הנתיב המהיר המתוכנן בכביש החוף משפיים.
לאחרונה פורסמו בפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות בתפוז תוכניות והדמיות של כביש 541 שיוביל מצפון רעננה לחניון הנתיב המהיר וכן של החניון של הנתיב המהיר מזרחית לשפיים ושל תחנת הרכבת שתהיה צמודה לו.

כבר שנים רבות שהפקק בכביש החוף מתחיל במחלף נתניה. לפני כחמש עשרה שנים ההקלה בפקק היתה אחרי וינגייט. כעת הפקק ממשיך ברצף עד מחלף הסירה.
בעוד מספר חודשים, כשיפתח בשפיים החיבור לנתיבי איילון דרומה, אין ספק כי תחול הקלה זמנית בפקקים בקטע וינגייט-הסירה שהרי יתווספו שניים/שלושה נתיבים בכיוון דרומה. יחד עם זאת, אין כל סיבה שהפקקים מנתניה ועד וינגייט לא יימשכו ובמשך הזמן רק יחריפו. הרי אין כרגע שום תוכנית מעשית להמשיך את נתיבי איילון צפונה.
עוד דבר שקרה בחמש השנים האחרונות הוא פתיחת הנת"צ ממחלף פולג ועד לכפר שמריהו, דבר שבאמת הקל מאד על הנוסעים בתחבורה הציבורית. יחד עם זאת, נוסעי התחב"צ עדיין מבלים עשרות דקות מידי בוקר בפקק בין נתניה ומחלף פולג (קטע של כ-6 ק"מ שהנסיעה בו צריכה להימשך בנת"צ ולו זמני פחות מחמש דקות).

אז אני שואל את עצמי:
מדוע החניון של הנתיב המהיר הוא בשפיים אם הפקק מתחיל בנתניה? מה זה יפתור? כמו כן מדוע לא משקיעים במיידי בנת"צ זמני מנתניה ועד פולג? ובתכנון קצת יותר ארוך טווח, האם הנתיב המהיר/נת"צ לא צריך להתחיל לכל הפחות במחלף נתניה מרכז?
מה דעתכם?
חבל שלא מנצלים את הנתיב המהיר במשך כל היממה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה