פרויקט חאן - מלחה

מצב
הנושא נעול.

אמנון אלבז

New member
מנהל
מן הסתם

מעניין...
התיישנות - כמו בשר, יין או גבינה משובחת... כמובן אין שום מניעה שהאדנים יתיישנו להם יחד עם המסילות.
מן הסתם
אלה ממש לא אותם מטלות ומומנטים שעובדים על המסילה ועל האדן, למשל החום לא מגיע לאדן באותה מידה, המסילה מיצרת בצורה שונה מהאדן, האדן בכבישה המסילה במשיכה, מסילה לא מיושנת תהפך לבצק עלים הנסיעת הרכבת עליה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ויכוח מלומד ביותר של שני ענקי

מן הסתם
אלה ממש לא אותם מטלות ומומנטים שעובדים על המסילה ועל האדן, למשל החום לא מגיע לאדן באותה מידה, המסילה מיצרת בצורה שונה מהאדן, האדן בכבישה המסילה במשיכה, מסילה לא מיושנת תהפך לבצק עלים הנסיעת הרכבת עליה.
ויכוח מלומד ביותר של שני ענקי
המדע של הפורום. תוכל להאיר עיני בור כמוני - למה צריך שהמתכת תתישן?
 

mucool2

New member
כנראה בגלל שיטת הייצור -

ויכוח מלומד ביותר של שני ענקי
המדע של הפורום. תוכל להאיר עיני בור כמוני - למה צריך שהמתכת תתישן?
כנראה בגלל שיטת הייצור -
כמו שאמנון הזכיר - במשיכה. במקרה כזה המתכת היא כמו "מסטיק" וכנראה צריך לתת לה לנוח כדי שהמולקולות יסתדרו כמו שצריך (זאת רק ההשערה שלי, אני אמנם מדען, אבל לא מדען מסילות...).
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
ישנן מתכות

כנראה בגלל שיטת הייצור -
כמו שאמנון הזכיר - במשיכה. במקרה כזה המתכת היא כמו "מסטיק" וכנראה צריך לתת לה לנוח כדי שהמולקולות יסתדרו כמו שצריך (זאת רק ההשערה שלי, אני אמנם מדען, אבל לא מדען מסילות...).
ישנן מתכות
כמו פלדה למשל מתקשות עם הזמן,לזמן זה קוראים התישנות, יש זמן הזדקנות שבו החומר מתחיל להתרכך, ויש התעיפות מה שקשור במאמצים שהחומר עבר. בפלדת מסילות ככל הידוע לי יש צורך בהתישנות של חמש שנים מיום היצור עד ההתקנה
 

levikon

New member
אל תשכחו שניכם שהמסילות שאתם רואים

ישנן מתכות
כמו פלדה למשל מתקשות עם הזמן,לזמן זה קוראים התישנות, יש זמן הזדקנות שבו החומר מתחיל להתרכך, ויש התעיפות מה שקשור במאמצים שהחומר עבר. בפלדת מסילות ככל הידוע לי יש צורך בהתישנות של חמש שנים מיום היצור עד ההתקנה
אל תשכחו שניכם שהמסילות שאתם רואים
הן כנראה לא המסילות המקוריות, אלא נלקחו מכל מיני קווים ישנים שפורקו בארץ, ככה שיכול להיות שם שעטנז שלם.
 

fireman

New member
אין בסיס מעשי לטענות האלה

ישנן מתכות
כמו פלדה למשל מתקשות עם הזמן,לזמן זה קוראים התישנות, יש זמן הזדקנות שבו החומר מתחיל להתרכך, ויש התעיפות מה שקשור במאמצים שהחומר עבר. בפלדת מסילות ככל הידוע לי יש צורך בהתישנות של חמש שנים מיום היצור עד ההתקנה
אין בסיס מעשי לטענות האלה
אחד הקורסים הראשונים שעשיתי במסגרת התואר שלי הוא הנדסת חומרים כאשר הקורס עוסק בעיקר בפלדות ובמתכות. בחלק מהדברים אתה ועמית צודקים מידע או מהשערה....תעליך הערגול גורם לשינוי מבני של החומר מאחר והמולקולות של החומר מוזזות בכוח מעצם התהליך ואכן לאחר התהליך מופעלים על החומר מאמצים שונים, בכדי לשחרר את אותם מאמצים מהפלדה אחרי התהליך הזה מבצעים הרפיה מבוקרת ובכך מחזירים לפלדה את תכונותיה ומגדילים את קושיותה. מדובר בהליך של חימום הפלדה לאחר התהליך לטמפרטורה מסויימת לפרק זמן ארוך עד שכל החומר מגיע לטמפרטורת היעד, החימום הזה מאפשר את פריקת כל הלחצים שהופעלו על המולקולות, לאחר מכן הפלדה הזו נלקחת ומועברת בתוך בריכת מים זורמים ובכך גורמים לשוק תרמי, הדבר הזה גורם לקיבוע של המולקולות במקומן באופן מיידי, התהליך הזה גורם להקשחת הפלדה, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, חוזרים על התהליך הזה מספר פעמים. אחד הניסויים שביצעתי בודק את השפעת התהליך על הקושי של המתכות, קשה לשכוח ניסוי כל כך ארוך.
 

fireman

New member
סליחה תיקון קל

אין בסיס מעשי לטענות האלה
אחד הקורסים הראשונים שעשיתי במסגרת התואר שלי הוא הנדסת חומרים כאשר הקורס עוסק בעיקר בפלדות ובמתכות. בחלק מהדברים אתה ועמית צודקים מידע או מהשערה....תעליך הערגול גורם לשינוי מבני של החומר מאחר והמולקולות של החומר מוזזות בכוח מעצם התהליך ואכן לאחר התהליך מופעלים על החומר מאמצים שונים, בכדי לשחרר את אותם מאמצים מהפלדה אחרי התהליך הזה מבצעים הרפיה מבוקרת ובכך מחזירים לפלדה את תכונותיה ומגדילים את קושיותה. מדובר בהליך של חימום הפלדה לאחר התהליך לטמפרטורה מסויימת לפרק זמן ארוך עד שכל החומר מגיע לטמפרטורת היעד, החימום הזה מאפשר את פריקת כל הלחצים שהופעלו על המולקולות, לאחר מכן הפלדה הזו נלקחת ומועברת בתוך בריכת מים זורמים ובכך גורמים לשוק תרמי, הדבר הזה גורם לקיבוע של המולקולות במקומן באופן מיידי, התהליך הזה גורם להקשחת הפלדה, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, חוזרים על התהליך הזה מספר פעמים. אחד הניסויים שביצעתי בודק את השפעת התהליך על הקושי של המתכות, קשה לשכוח ניסוי כל כך ארוך.
סליחה תיקון קל
הקורס נקרא "מבוא להנדסת חומרים" אני לא לומד הנדסת חומרים.
 

fireman

New member
לתהליך

כנראה בגלל שיטת הייצור -
כמו שאמנון הזכיר - במשיכה. במקרה כזה המתכת היא כמו "מסטיק" וכנראה צריך לתת לה לנוח כדי שהמולקולות יסתדרו כמו שצריך (זאת רק ההשערה שלי, אני אמנם מדען, אבל לא מדען מסילות...).
לתהליך
של ה"משיכה" כהגדרתכם קוראים ערגול בעגה המקצועית. לגבי זמן המתנה, אני לא מוצא שום הגיון בהנחה הזו, קורות פלדה לבניינים מייצרים לפי תוכנית ספציפית ועל רוב הקורות האלו מופעלים עומסים שמסילות רכבת יתפוררו תחתם. אם הייתה נדרשת תקופת המתנה של כמה שנים היה צריך לתכנן בניין 5 שנים לפני שמתחילים לבנות אותו. אגב, קורות פלדה לבניין מייצרים באותה שיטה כמו מסילות רכבת, גם כן בערגול, חימום הפלדה לטמפרטורה מתאימה והעברתה דרך מערגלת, מה ששונה כאן הוא החתך שמשתנה בהתאם לצורת המכבשים של המערגלת. הסיבה שמסילה בד"כ ישנה יותר מהאדנים היא להשערתי מאחר ואת האדנים מחליפים באופן תכוף יותר מאשר את פסי הפלדה, פס שמונח 30 שנה יתכן והחליפו לו את האדנים מתחתיו מספר פעמים.
 

mucool2

New member
../images/Emo51.gif

לתהליך
של ה"משיכה" כהגדרתכם קוראים ערגול בעגה המקצועית. לגבי זמן המתנה, אני לא מוצא שום הגיון בהנחה הזו, קורות פלדה לבניינים מייצרים לפי תוכנית ספציפית ועל רוב הקורות האלו מופעלים עומסים שמסילות רכבת יתפוררו תחתם. אם הייתה נדרשת תקופת המתנה של כמה שנים היה צריך לתכנן בניין 5 שנים לפני שמתחילים לבנות אותו. אגב, קורות פלדה לבניין מייצרים באותה שיטה כמו מסילות רכבת, גם כן בערגול, חימום הפלדה לטמפרטורה מתאימה והעברתה דרך מערגלת, מה ששונה כאן הוא החתך שמשתנה בהתאם לצורת המכבשים של המערגלת. הסיבה שמסילה בד"כ ישנה יותר מהאדנים היא להשערתי מאחר ואת האדנים מחליפים באופן תכוף יותר מאשר את פסי הפלדה, פס שמונח 30 שנה יתכן והחליפו לו את האדנים מתחתיו מספר פעמים.

סוף סוף מישהו שמבין!
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אתה צודק

לתהליך
של ה"משיכה" כהגדרתכם קוראים ערגול בעגה המקצועית. לגבי זמן המתנה, אני לא מוצא שום הגיון בהנחה הזו, קורות פלדה לבניינים מייצרים לפי תוכנית ספציפית ועל רוב הקורות האלו מופעלים עומסים שמסילות רכבת יתפוררו תחתם. אם הייתה נדרשת תקופת המתנה של כמה שנים היה צריך לתכנן בניין 5 שנים לפני שמתחילים לבנות אותו. אגב, קורות פלדה לבניין מייצרים באותה שיטה כמו מסילות רכבת, גם כן בערגול, חימום הפלדה לטמפרטורה מתאימה והעברתה דרך מערגלת, מה ששונה כאן הוא החתך שמשתנה בהתאם לצורת המכבשים של המערגלת. הסיבה שמסילה בד"כ ישנה יותר מהאדנים היא להשערתי מאחר ואת האדנים מחליפים באופן תכוף יותר מאשר את פסי הפלדה, פס שמונח 30 שנה יתכן והחליפו לו את האדנים מתחתיו מספר פעמים.
אתה צודק
אך ברחו לך שני נתונים, השנים הם תחילת המאה, אז לא היה את כל הידע שאתה לומד אותו היום, אז בוודאות היה את הצורך בישון. דבר שני מדובר על כוחות שונים של מסילת רכבת או ברזלי בנין. הטכנולוגיה היום השתפרה מאוד , אחת משיטות החישול היא באמצעות הזרמת גז מסוג ציאניד בתנור בו נמצאים המתכות, מקבלים שכבת פלדה קשה במיוחד, למשל תפוחי הגה וגופים דומים
 

wantok

New member
פאר מאחורי גדר

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
פאר מאחורי גדר
לי, בכל אופן, גדר זו עושה אסוציאציות גרועות למדי.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
וממש על יד זה

אני מכיר את הבית הזה מבפנים
מקום יפהפה.
וממש על יד זה
נפתח בית קפה חמוד שמנוהל על ידי קבוצה צעירה של נכים המסגרת ניסיון לשקם אותם ולתת להם ידע, סיפוק, ותדמית עצמית חיובית, היתי שם ומאוד נהנתי מהשרות
 

wantok

New member
גוף ונפש לצד המסילה

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
גוף ונפש לצד המסילה
 

wantok

New member
חבר

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
חבר
נכון שחתול זה החיה הכי ירושלמית שיש?
 

wantok

New member
מפגש כביש מסילה # 2

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
מפגש כביש מסילה # 2
הפעם מדובר בפייר קניג. יש כאן ממש תצורת כוכב, כשמספר כב של רחובות מתנקז לנקודת המפגש או סמוך לה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה