פרויקט חאן - מלחה

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
זה בהחלט אזור רגיש

אתה בטוח?
ברור שזה אזור רגיש ותכנון רכבל חייב לקחת את זה בחשבון, אבל התואי לא חייב להיות קו ישר (ראה לדוגמא רכבל מתוכנן צ'ק פוסט - אוניברסיטת חיפה דרך הטכניון). הפוטנציאל נראה לי גבוה - גם תיירות וגם תושבי העיר העתיקה. אני מכיר את האזור היטב ונראה לי דוקא אפשרי. יכול להיות שבסופו של דבר יסתבר בעייתי מידי, אבל לדעתי לא ניתן לומר זאת לפני בדיקת היתכנות מקצועית ויסודית. ולסיכום (בקריצה) - אם ב- 48 הצליחו אז עכשיו לא?
זה בהחלט אזור רגיש
מה שאתה מציע זה רכבל שיעלה על הר ציון או יעבור לצידו, וקשה לי לדמיין את זה מסתדר עם הנוף והטופוגרפיה. שווה סיור בדיקה!
 

ה ו מ ר

New member
../images/Emo51.gif על טיול נופי הילדות../images/Emo70.gif

לסיכום
המפה מתארת את איך אני רואה את חידוש הקו בעיני רוחי. מקרא: - חום - תחנת מלחה הקיימת. - כחול - תחנות עתידיות. - ורוד - cut&cover. - אדום - רכבל מתחנת החאל לאזור הכותל. על החיבור ל- A1 אין מה להרחיב שכן כבר דובר בו רבות בפורום. ולהלן עיקרי ממצאי הסקירה: 1. לא נתקלתי בפלישות משמעותיות או מכשולים אחרים שעלולים להקשות על חידוש המסילה בקטע זה. 2. המקום בו רצועת הרכבת צרה ביותר היא בכפר בית ספאפא, וגם שם לדעתי יש מקום למסילה כפולה. 3. מפגשי כביש # 1 ו- 2 סמוכים למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים בין בקעה למושבה הגרמנית וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כ- 1.5 ק"מ. 4. מפגש כביש # 3 סמוך למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים של בית ספאפא וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כחצי ק"מ. 5. ציר הרכבת יכול לשמש כרצועה ירוקה עם זרועות לעבר מתחמים ירוקים אחרים, ובה בין השאר שביל אופניים. על כך ארחיב בתגובה נפרדת. 6. לדעתי תחנת גוננים-תלפיות היא אטרקטיבית למדי מבחינת ביקושים ופשוטה יחסית מבחינה טכנית.
על טיול נופי הילדות

כמה הערות על ההצעה הסופית - 1. תחנה בין הרב-מכר לקטמון ד' (?) אידאלית ותשרת הרבה מאוד משתמשים פוטנציאלים. 2. גשר משה ברעם תוכנן כך שאפשר להעביר מתחתיו מסילה כפולה. 3. ללא ישור (במנהרה) הקטע שבין תחנת מלחה לבין בית-צפאפה והלאה לכיוון תחנת רב-מכר לא יושג שיפור משמעותי באיכות הנסיעה. זהו, תודה רבה על התמונות
 

k 1 1

New member
../images/Emo51.gif וכל הכבוד על הפרוייקט

לסיכום
המפה מתארת את איך אני רואה את חידוש הקו בעיני רוחי. מקרא: - חום - תחנת מלחה הקיימת. - כחול - תחנות עתידיות. - ורוד - cut&cover. - אדום - רכבל מתחנת החאל לאזור הכותל. על החיבור ל- A1 אין מה להרחיב שכן כבר דובר בו רבות בפורום. ולהלן עיקרי ממצאי הסקירה: 1. לא נתקלתי בפלישות משמעותיות או מכשולים אחרים שעלולים להקשות על חידוש המסילה בקטע זה. 2. המקום בו רצועת הרכבת צרה ביותר היא בכפר בית ספאפא, וגם שם לדעתי יש מקום למסילה כפולה. 3. מפגשי כביש # 1 ו- 2 סמוכים למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים בין בקעה למושבה הגרמנית וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כ- 1.5 ק"מ. 4. מפגש כביש # 3 סמוך למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים של בית ספאפא וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כחצי ק"מ. 5. ציר הרכבת יכול לשמש כרצועה ירוקה עם זרועות לעבר מתחמים ירוקים אחרים, ובה בין השאר שביל אופניים. על כך ארחיב בתגובה נפרדת. 6. לדעתי תחנת גוננים-תלפיות היא אטרקטיבית למדי מבחינת ביקושים ופשוטה יחסית מבחינה טכנית.
וכל הכבוד על הפרוייקט
 
כדאי לעשות את זה מהר...

לסיכום
המפה מתארת את איך אני רואה את חידוש הקו בעיני רוחי. מקרא: - חום - תחנת מלחה הקיימת. - כחול - תחנות עתידיות. - ורוד - cut&cover. - אדום - רכבל מתחנת החאל לאזור הכותל. על החיבור ל- A1 אין מה להרחיב שכן כבר דובר בו רבות בפורום. ולהלן עיקרי ממצאי הסקירה: 1. לא נתקלתי בפלישות משמעותיות או מכשולים אחרים שעלולים להקשות על חידוש המסילה בקטע זה. 2. המקום בו רצועת הרכבת צרה ביותר היא בכפר בית ספאפא, וגם שם לדעתי יש מקום למסילה כפולה. 3. מפגשי כביש # 1 ו- 2 סמוכים למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים בין בקעה למושבה הגרמנית וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כ- 1.5 ק"מ. 4. מפגש כביש # 3 סמוך למקום בו המסילה עוברת קרוב לבתי מגורים של בית ספאפא וניתן לתת פתרון משולב כדוגמת cut&cover לאורך כחצי ק"מ. 5. ציר הרכבת יכול לשמש כרצועה ירוקה עם זרועות לעבר מתחמים ירוקים אחרים, ובה בין השאר שביל אופניים. על כך ארחיב בתגובה נפרדת. 6. לדעתי תחנת גוננים-תלפיות היא אטרקטיבית למדי מבחינת ביקושים ופשוטה יחסית מבחינה טכנית.
כדאי לעשות את זה מהר...
בקצב הזה אפשר להכריז על המסלול כפח הזבל של י-ם עם כמות הפסולת שתלפיות מנפקת לשם.
 

צביקוש23

New member
ולי יצא להיות בשלוחה שלא היית בה..-

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
ולי יצא להיות בשלוחה שלא היית בה..-
אתמול נשלחתי לבית הדפוס הממשלתי.. ולמה אני מספר את זה?.. מקודם סיפרת על שלוחה שיוצאת מתחנת החאן.. (לתוך השיחים לפי הצילום..) הקצה של השלוחה הזאת נמצא בחצר של בית הדפוס הממשלתי ברחוב דרך חברון שם יש מוצגים מעינינים שקשורים ברכבת שאף נצבעו והוצבו בקצה המסילה של השלוחה הזאת. כדאי מאד לקפוץ ולצלם...
 

wantok

New member
ולגבי רצועה ירוקה עם שביל אופניים

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
ולגבי רצועה ירוקה עם שביל אופניים
1. מסלול שהותאם למעבר רכבת הוא מושלם לרוכבי אופניים מבחינת שיפועים ונדיר ביותר באזור ירושלים. 2. שביל מסוג זה יכול להוות פתרון ביניים עד לחידוש הקו, ומלבד שימושו להעלאת רמת החיים באזור כמו כל ריאה ירוקה, הוא מגדיל את הנגישות של רוכבי אופניים באזור נרחב לתחנת מלחה. 3. בשלב הסופי יש מקום לאורך כל התואי גם למסילה כפולה וגם לרצועה ירוקה, מלבד בית ספאפא - שם הדרכים היחידות לעשות זאת הם או לשקע את המסילה ומעליה הרצועה הירוקה (cut&cover) או להעביר את הרצועה הירוקה במעקף כלשהו. 4. ציר ירוק מסוג זה יכול להפוך לחוליה מרכזית במערכת צירים ירוקים המתחילה באזור נחל רפאים, ממשיכה לאורך המסילה עד החאן, משם לגיא בן-הינום, הקדרון, האוכף שבין הר הצופים להר הזיתים (מעל מנהרת הכביש), ומזרחה לגן-לאומי המוצע 'נוף-קדומים'. יש הרבה פוטנציאל לקישור לרצועות ירוקות אחרות ברחבי העיר ולא אפרט כאן את כולם. בקיצור האפשרויות הם כמעט בלתי מוגבלות.
 

wantok

New member
ולסיום

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
ולסיום
אמנם לא קשור לשרשור אבל לא יכולתי להתאפק ובדרך מהבית לתחנת החאן צילמתי את הבניין הכי הזוי במזה"ת.
 

mucool2

New member
הוא נטוש כבר כמה שנים

ולסיום
אמנם לא קשור לשרשור אבל לא יכולתי להתאפק ובדרך מהבית לתחנת החאן צילמתי את הבניין הכי הזוי במזה"ת.
הוא נטוש כבר כמה שנים
היתה תוכנית לבנות שם מלון (לשפץ חלק מהבניינים ולהוסיף כמה חדשים), אבל לערפאת היו תוכניות אחרות.
 

ה ו מ ר

New member
מה הקשר לערפאת?

הוא נטוש כבר כמה שנים
היתה תוכנית לבנות שם מלון (לשפץ חלק מהבניינים ולהוסיף כמה חדשים), אבל לערפאת היו תוכניות אחרות.
מה הקשר לערפאת?
זהו "בית העם" הטמפלרי בסוף עמק רפאים.
 
מרתק../images/Emo70.gif../images/Emo51.gif

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
מרתק
 

ארזS

New member
ללא מילים : ../images/Emo45.gif

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
ללא מילים :
 

בועז ל

New member
../images/Emo51.gif על עבודת רגליים ושטח יסודית

פרויקט חאן - מלחה
לא להתלהב! ר"י לא החליטה על חידוש מקטע זה (עדיין). בבוקר ה- 22/1 החלטתי לצאת לשטח ולסייר לאורך תואי הקו הנטוש, ע"מ: 1. להבין טוב יותר את משמעות חידוש המקטע. 2. לבדוק מה עומד מאחורי השמועות על פלישות לשטח המסילה. 3. לבדוק התכנות של רעיון שהתחלתי לגלגל לאחרונה להקמת ציר ירוק ובו שביל אופניים לאורך תואי המסילה. 4. סתם ליהנות מטיול בוקר חורף שמשי לאורך מסלול שמסקרן אותי זה מכבר. צרפתי מפה והוספתי ידנית את מיקומה המשוער של תחנת מלחה. להלן צילומים ורשמים...
על עבודת רגליים ושטח יסודית
וחודרנית. העלית סיפור כואב על הזנחה ישראלית מוסדית טיפוסית. אני תקווה שניתן יהיה להציל משהו ממה שראינו בשרשור הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה